آیا می دانید رهبران جهان هر یک چه مقدار حقوق دریافت می کنند؟

آیا می دانید رهبران جهان هر یک چه مقدار حقوق دریافت می کنند؟

رهبران جهان سیاستمدارانی هستند که قدرت زیادی در کشور خود و در سراسر جهان دارند. بدین ترتیب طبیعی است اگر فکر کنیم رهبران جهان هیچ نیازی به پول و دستمزد نداشته و در واقع هر چه بخواهند می توانند داشته باشند. انسان ها همواره در مورد حقوق ها و دستمزدهای دیگران حساس و کنجکاو بوده اند و وقتی که پای رهبران جهان به میان بیاید این کنجکاوی صدها برابر خواهد شد.

معمولاً جتی بهترین دوستان نیز در مورد دستمزد خود صحبت نمی کنند اما دستمزدهای برخی از رهبران جهان چیزی نیست که بتوانند آن را پنهان کنند هر چند در برخی کشورها نیز رهبران سیاسی با منافع و بودجه ملی مملکت خود مانند اموال شخصی برخورد می کنند. با این وجود آیا تابحال با خود فکر کرده اید دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور قدرتمندترین و ثروتمندترین کشور جهان چه میزان دستمزد بابت تکیه دادن خود به صندلی ریاست جمهوری می گیرد؟ در مورد ولادیمیر پوتین چطور؟ در ادامه این مطلب شما را با دستمزد ۱۳ نفر از رهبران جهان آشنا خواهیم کرد.

۱۳- دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده: یک دلار در سال

رهبران جهان

دونالد ترامپ پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده از دریافت دستمزد ۴۰۰.۰۰۰ دلاری خود به طور سالانه امتناع کرده و اعلام کرد که وی به صورت نمادین سالی یک دلار دریافت خواهد کرد زیرا بر اساس قانون نمی تواند کمتر از این مقدار دریافت نماید. بدین ترتیب وی خودخواسته قید حقوق ۳۳.۰۰۰ دلاری در ماه و در واقع روزی ۱.۰۹۵ دلار را زد. رییس جمهور کنونی ایالات متحده بیش از ۳ میلیارد دلار ثروت خالص دارد و بدین ترتیب نیازی به دریافت حقوق سالانه به عنوان رییس جمهور نمی بیند. قبل از ترامپ نیز هربرت هوور و جان اف کندی برای مقام ریاست جمهوری خود حقوق دریافت نمی کردند. کمترین میزان دستمزد در ایالات متحده ماهانه ۱.۱۶۰ دلار است.

۱۲- پترو پروشنکو، رییس جمهور اوکراین: ۱۲.۲۲۰ دلار در سال

رهبران جهان

رییس جمهور اوکراین سالی ۱۲.۲۲۰ دلار (ماهی ۱.۰۱۸ و روزی ۳۳ دلار ) حقوق دریافت می کند اما باید بدانید که وی با ۱.۳ میلیارد دلار ثروت، ششمین مرد ثروتمند کشورش به شمار می آید. کمترین میزان دستمزد ماهانه در اوکراین ۱۳۳ دلار است.

۱۱- ژی جین پینگ، رییس جمهور چین: ۲۰.۵۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

ژی جین پینگ در مقام ریاست جمهوری کشور بزرگ چین سالیانه ۲۰.۵۹۳ دلار (ماهی ۱.۷۱۶ و روزی ۵۶ دلار) دستمزد دریافت می کند. البته این دستمزد پس از سال ۲۰۱۵ که حقوق رییس جمهور ۶۲ درصد افزایش یافت به وی تعلق می گیرد. او، همسر و دخترش هیچ فعالیت تجاری ندارند اما میزان دارایی های نزدیک ترین بستگان او به ۳۷۶ میلیون دلار می رسد. کمترین میزان دستمزد ماهانه در چین بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار بوده و با توجه به قوانین هر استان متفاوت است.

۱۰- سائولی نینیستو، رییس جمهور فنلاند: ۱۴۶.۷۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

سائولی نینیستو به عنوان رییس جمهور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان اکنون دومین دوره ریاست جمهوری خود را در این کشور می گذراند و سالانه ۱۴۶.۷۰۰ دلار (ماهانه ۱۲.۲۵۵ و روزانه ۴۰۲ دلار) بابت این مقام خود دریافت می کند. کمترین میزان دستمزد ماهیانه در فنلاند توسط قانون محدود نشده و تقریباً حدود ۲.۰۰۰ دلار است.

۹- ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه: ۱۵۱.۰۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

بر اساس ادعاها، ولادیمیر پوتین سالیانه ۱۵۱.۰۳۲ دلار (ماهیانه ۱۲.۵۸۶ و روزانه ۴۱۴ دلار) دستمزد دریافت می کند. کمترین میزان دستمزد در روسیه ۱۴۰ دلار در ماه است.

۸- ترزا می، نخست وزیر بریتانیا: ۱۹۸.۵۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

ترزا می نخست وزیر بریتانیا یکی از قدرتمندترین زنان جهان است و سالیانه ۱۹۸.۵۰۹ دلار ( ماهیانه ۱۶.۵۴۲ و روزانه ۵۴۴ دلار) حقوق دریافت می کند. او به کفش علاقه زیادی دارد و کلکسیون های کفش متعددی ساخته است. جالب این که هر جفت از این کفش ها در یک کارتن شفاف قرار داده شده تا برای پیدا کردن کفش های مورد علاقه خود وقت زیادی تلف نکند. کمترین میزان دستمزد ماهانه در بریتانیا ۱.۵۶۹ دلار است.

۷- امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه:۲۱۱.۵۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

دستمزد جوان ترین رییس جمهور تاریخ فرانسه ۲۱۱.۵۳۰ دلار در سال (ماهانه ۱۷.۶۲۸ و روزانه ۵۸۰ دلار) است. قبل از انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور فرانسه، مکرون در زمینه بانکداری بسیار موفق بود. او لقب «موتزارت فرانسه» را نیز یدک می کشد و گفته می شود که از فعالیت های بانکداری خود سالیانه بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته است. کمترین میزان دستمزد ماهیانه در فرانسه ۱.۷۵۸ دلار است.

۶- جیمی مورالس، رییس جمهور گواتمالا: ۲۳۲.۰۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

جیمی مورالس که قبلاً به عنوان بازیگر و کمدین فعالیت می کرده، اکنون رییس جمهور گواتمالاست و پردرآمدترین رییس جمهور کشورهای آمریکای جنوبی به شمار می آید. .مورالس سالیانه ۲۳۲.۰۰۰ دلار (ماهیانه ۱۹.۳۰۰ و روزانه ۶۳۴ دلار) دستمزد دریافت می کند. وی بعد از رسیدن به قدرت به قول خود در زمان رقابت های انتخاباتی عمل کرده و ۶۰ درصد از حقوق خود را صرف فعالیت های خیریه می کند. کمترین میزان دستمزد ماهانه در گواتمالا حدود ۲۰۰ دلار است.

۵- آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان: ۲۶۳.۰۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

دستمزد سالانه آنگلا مرکل در هر سال ۲۶۳.۰۰۰ دلار (ماهیانه ۲۲.۰۰۰ و روزانه ۷۲۰ دلار) است. او زندگی در ساختمانی در مقر رهبری خود را رد کرده و در یک ساختمان ۵ طبقه در مرکز برلین زندگی می کند. کمترین میزان دستمزد ماهیانه در آلمان ۱.۷۸۰ دلار است.

۴- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا: ۲۶۷.۰۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

حقوق نخست وزیر کانادا ۲۶۷.۴۱۵ دلار در سال (ماهانه ۲۲.۲۶۵  و روزانه ۷۳۳ دلار) است و چند وقت پیش تعطیلاتش را به هزینه دوست میلیونرش شاهزاده کریم آقاخان در باهاماس گذراند. این موضوع باعث انتقادات شدیدی از نخست وزیر کانادا شد زیرا چنین رابطه هایی می تواند بر استقلال سیاستی وی تاثیر بگذارد. وی از این کار خود اظهار ندامت کرده و قول داده بیشتر از گذشته مواظب رفتارهای اینچنینی خود باشد. کمترین دستمزد ماهانه در کانادا بستگی به قوانین هر ایالت دارد اما به طور متوسط ۱.۴۰۰ دلار در ماه است.

۳- مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا: ۴۰۳.۷۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

نخست وزیر استرالیا سالیانه ۴۰۳.۷۴۵ دلار (ماهیانه ۳۳.۶۴۵ و روزانه ۱.۱۰۶ دلار) دستمزد دریافت می کند. او که خود یک میلیونر شناخته شده است از دریافت حقوق نخست وزیری سرباز زده است. او یک تاجر و بانکدار متمول است. کمترین میزان دستمزد ماهانه در استرالیا ۱.۹۰۰ دلار می باشد.

۲- دوریس لوتارد، رییس جمهور کنفدراسیون سوییس: ۴۳۷.۰۰۰ دلار در سال

رهبران جهان

مقام ریاست جمهوری در سوییس تنها شکل رسمی دارد و سالی یک بار از بین وزرای کابینه انتخاب می شود. دستمزد دوریس لوتارد که اکنون این مقام را برای بار دوم در اختیار دارد سالانه ۴۳۷.۰۰ دلار (ماهانه ۳۶.۰۰۰ دلار و روزانه ۱.۲۰۰ دلار) است که با دستمزد تمامی وزرا یکسان است. کمترین میزان دستمزد ماهیانه در سوییس توسط قانون محدود نشده و تنها در کانتون نوشاتل این میزان محدودیت دارد که ساعتی ۲۰ دلار است.

۱- لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور: ۲.۲ میلیون دلار در سال

رهبران جهان

لی هسین لونگ منصب نخست وزیری سنگاپور را پس از پدرش لی کوان یو بدست آورده که به لطف سیاست های او این کشور رشد اقتصادی خیره کننده ای داشته است.وی نیز سیاست های پدرش را دنبال می کند و بالاترین دستمزد را در میان رهبران جهان به خود اختصاص داده است. او سالیانه ۲.۲ میلیون دلار (ماهانه ۱۴۷.۰۰۰ دلار و روزانه ۷.۳۵۰ دلار) دستمزد دریافت می کند.

وی خود بر این باور است که دستمزدش عادلانه و واقعی است در حالی که بودجه دولت او که ۳۱ نفر وزیر و معاون را در بر می گیرد سالانه ۵۳ میلیون دلار است. لی هسین لونگ قبلاً دستمزد بیشتری دریافت می کرد اما به دلیل انتقادها و نارضایتی عمومی این مبلغ به میزان ۳۶ درصد کاهش یافت. با این وجود وی هنوز از مجموع حقوق بسیاری از رهبران جهان بیشتر دریافت می کند. کمترین دستمزد ماهیانه در سنگاپور توسط قانون محدود نشده اما در حدود ۱.۰۰۰ دلار برآورد می شود.

۲۰ تصویری که محل زندگی رهبران جهان را به شما نشان می دهند

رهبران جهان چگونه و بر اساس چه قوانینی با یکدیگر تماس تلفنی برقرار می کنند؟

با جت ها و هواپیماهای شخصی رهبران، پادشاهان و میلیاردرهای سرشناس جهان آشنا شوید

با جوان ترین و کم سن و سال ترین رهبران کشورها در سراسر جهان آشنا شوید

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • محمد اسفند ۳, ۱۳۹۶

    چرا کشور خودمون تو لیست نیست!!! حتما در سایت رو میبندن

    • iya30n اسفند ۶, ۱۳۹۶

      دلیلش اینه که ارقامش توی سایت جا نمیشه
      باید کاربران رو دعوت کنن و روی پرده ی سینما با سایز فونت ۱ نشون بدن

  • ننت اسفند ۷, ۱۳۹۶

    فساد های مالی شون رو یادتن رفت بزنید.

  • محمد اسفند ۷, ۱۳۹۶

    جالب بود

  • fazl fazl اسفند ۷, ۱۳۹۶

    بله دیگه.متاسفانه دوستان اطلاعات ندارن.بخاطر همین بعد از جنگ،کلا کشور رو به غربگراها دادید (با انتخاب کردن اونها) و اینم شد نتیجه اینجوری رای دادنها
    حالا اطلاعات درست و‌درمون تقدیم میکنم به شما. کلیپ همه این مطالب هم وجود داره میتونید سرچ کنید.یا به من بگید، لینک میفرستم براتون

    ۱- شهرام همایون،سلطنت طلب معروف،مسئول جنبش «ما هستیم»، مدیر تلویزیون «کانال۱»: آقای خامنه ای پاکدسته

    ۲- عطاء الله مهاجرانی،وزیرفرهنگ خاتمی(که پناهنده انگلیس شده.در خودانگلیس گفته): من ۴ سال همسایه روبرویی آقای خامنه بودم.در زمینه فساد اقتصادی، در زندگی آقای خامنه ای و فرزندانش، حتی یک نقطه خاکستری وجود نداره.

    ۳- نوری زاده،جاسوس همه جانبه و مدیرتلویزیون ضدانقلاب: آقای خامنه ای زندگی درویشی و خیلی ساده داره.

    ۴- مرادویسی، روزنامه نگار رادیو فردا (CIA): ده سال روی منابع مالی آقای خامنه ای تحقیق کردیم. هیچ انحرافی پیدا نکردیم. ایشون یک امپراتور زاهد است.

    ۵- شبکه رویترز: هیچ مدرکی وجود ندارد که آقای خامنه ای فساد اقتصادی دارد.

    ۶- مهدی خلجی: پژوهشگر ارشد صدای آمریکا، تلویزیون رسمی دولت آمریکا: هیچ مدرکی بر فساد اقتصادی آقای خامنه ای وجود ندارد. ایشان بسیارساده زندگی میکند. برخلاف زندگی رهبران دیگر جهان

    و اعترافات از این دست، زیاده
    سوال: آیا آمدنیوز و..‌. که به خیلیها خط دهی فکری میکنند، از این نهادها و سازمانهای بزرگ و مطلعین آگاه، بیشتر میدانند؟