نگاهی به طراحی‌های فریبنده و فوق‌العاده جذاب سوئیچ ماشین‌های مدرن

نگاهی به طراحی‌های فریبنده و فوق‌العاده جذاب سوئیچ ماشین‌های مدرن

خودروسازان هنگام معرفی ماشین‌های جدید و پیشرفته خود، به‌ندرت طراحی سوئیچ محصولات خود را به نمایش عموم می‌گذارند.

اما اغلب برندها، برای کوچک‌ترین عضو اتومبیل، یعنی سوئیچ آن ارزش و احترام زیادی قایل هستند و از این‌رو، طراحی‌های ویژ‌ای هم برای آن در نظر می‌گیرند. حتی در این راستا به خلاقیت و نوآوری هم دست می‌زنند. به‌طوری که سوئیچ ماشین‌ها گاها خودشان گجت‌های جالب توجهی هستند که نمی‌توان بی‌توجه از کنارشان عبور کرد.

از سوئیچ‌های دستبندی گرفته تا اپلیکیشن‌های موبایل و سوئیچ‌های تاچ‌اسکرین، نمونه‌های کوچکی از ابتکار خودروسازان برای طراحی کلید ماشین هستند. ما در ادامه تصاویر برخی از این گجت‌های بی‌نظیر را برایتان انتخاب کرده‌ایم. همراهمان باشید.

کلید تسلا مدل S، نمونه‌ای مینیاتوری از خود خودروست. اما نکته بسیار جذاب این سوئیچ در این است که بدون حضور هیچ سرنشینی، با این سوئیچ و از راه دور می‌توانید ماشین را به سمت جلو یا عقب حرکت دهید.
این سوئیچ فراری ساده و کلاسیک است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را درون جیب خود قرار دهید تا اتومبیل خاموش شود.
فیبرکربنی بودن سوئیچ مک‌لارن آن را به وسیله‌ای بسیار سبک تبدیل کرده است. این کمپانی لوکس جهانی با تعبیه فقط سه دکمه روی این سوئیچ، سادگی را نیز به سبک‌وزنی آن افزوده است.
سوئیچ استون‌مارتین با کریستال روکش شده است. این کلید ویژگی فنی خاصی ندارد اما طراحی فوق‌العاده جذابش موجب شده تا موردتوجه بسیاری از دوستداران خودرو قرار بگیرد.
طراحی سوئیچ مازراتی بسیار ساده و البته مدرن است. این کلید قابلیت قفل، باز کردن قفل و باز کردن سقف خودرو را دارد. خود کلید همانند چاقوی ضامن‌دار از داخل آن بیرون می‌آید و طرحی شبیه کلیدهای کلاسیک را نمایان می‌سازد.
کلید خودروی کوئنیگزگ هم ویژگی فنی خاصی ندارد اما طراحی آن همانند خود محصولات این برند سوئدی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است.
کوئنیگزگ یک شرکت خودرو ساز سوئدی در زمینه خودروهای اسپرت است و کارخانه آن در شهر انگلهولم قرار دارد. محصولات این شرکت سوئدی به شتاب بالا، پایدار باورنکردنی و فرمان پذیری خارق‌العاده شهرت دارند. یکی از دستاوردهای اصلی محصولات کوئنیگزگ، کسب سریع‌ترین زمان لازم برای دست یابی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و مجدداً برگشتن به حالت سکون است. به‌طوری که همواره در کتاب رکوردهای گینس به نام کوئنیگزگ ثبت شده‌است.
ساعت جگوار LeCoultre AMVOX7 به‌عنوان سوئیچ ماشین‌های مدل DB9 و DBS استون مارتین هم مورداستفاده قرار می‌گیرند.
به همین ترتیب، کلید F-Pace Activity دستبندی است که اجازه می‌دهد تا با نگه داشتن آن در مقابل علامت جگوار در پشت ماشین، قفل آن را باز یا بسته کنید. این دستبند ضدآب است و با قیمت ۴۰۰ دلاری فروخته می‌شود.
این کلید آلومینیومی پاگانی چندین قابلیت دارد که از جمله می‌توان به سوئیچ خودرو و یواس‌بی اشاره کرد.
سری هفت BMW، نمایشگر لمسی تماما رنگی دارد. با این سوئیچ می‌توان علاوه بر باز و بسته کردن قفل خودرو، جابه‌جایی سان‌روف آن را نیز کنترل کرد. همچنین قابلیت نمایش میزان مصرف سوخت، شرایط آب‌وهوا و کنترل لامپ‌های ماشین را هم دارد. همچنین با کمک آن می‌توانید ماشن را به طور خودکار، پارک کنید.
برخی از خودروها به کلید فیزیکی نیاز ندارند. به‌طور مثال، ولوو یک اپلیکیشن مخصوص موبایل طراحی کرده که همه گزینه‌های کلید کلاسیک را در خود دارد.
مدل ۳ تسلا نیز کلید فیزیکی ندارد و کاربر می‌تواند با کمک اپلیکیشن موبایل تمامی کارهای موردنظرش را به‌انجام برساند.
با وجود همه طراحی‌های های-تِک و دیجیتالی سوئیچ‌های خودروهای مختلف، همچنان این کلید فراری برای بیشتر ما جاذبه بیشتری دارد و با اینکه کاملا ساده است، اما نظرها را به خود جلب می‌کند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود