چطور مناسب ترین رنگ را برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟

چطور مناسب ترین رنگ را برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟

در بحث انتخاب رنگ دیوارهای اتاق خواب چند نکته وجود دارد که همیشه باید به خاطر سپرد. مهم ترین نکته این است که اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش است، بنابراین استفاده از رنگ های ملایم و آرامش بخش بهترین انتخاب برای بیشتر مردم است. از طرفی دیگر، اتاق خواب شخصی ترین اتاق خانه محسوب می شود بنابراین اگر رنگ های تند و برجسته شما را خوشحال می کند و به شما آرامش می دهد، در استفاده از آن ها مختار هستید.

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی همیشه انتخابی مطمئن هستند. بژ، عاجی (ivory)، خاکستری مایل به قهوه ای (taupe)، سیاه، خاکستری و سفید می توانند پس زمینه ی بسیار مناسبی برای اتاق های خواب باشند. این رنگ ها با هر رنگ دیگری ترکیب می شوند بنابراین می توانید اتاق خود را با ایجاد تاکیدهایی در چیدمان و به کارگیری رنگ ها و طرح های مختلف درخشان و برجسته کنید. بعضی افراد تصور می کنند رنگ های خنثی خسته کننده هستند اما به خاطر داشته باشید که یک اتاق را با استفاده از آثار هنری، فرش های رنگارنگ، رختخوابی زیبا و لوازمی مناسب می توان دگرگون کرد.

در هنگام استفاده از رنگ های خنثی برای دیوارها، به طیف های درونی رنگ مورد استفاده ی خود توجه داشته باشید. برای مثال، رنگ سفید به ندرت یک سفید خالص است. ته رنگ هایی از صورتی، آبی، زرد، قهوه ای و دیگر رنگ ها در سفید استفاده می شود. ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید رنگ دیوار اتاق گرم باشد یا سرد، بعد از آن ته رنگ مناسب را انتخاب کنید.

رنگ های پاستلی

رنگ های پاستلی برای اتاق خواب بسیار عالی هستند. این رنگ ها ملایم، آرامش بخش و روشن هستند و می توانند به داشتن یک خواب خوب شبانه کمک کنند. می توانید از طیف های ملایم آبی، بنفش کم رنگ (lavender)، سبز، زرد و صورتی استفاده کنید.

برای آنکه این رنگ ها کودکانه به نظر نرسند، با استفاده از لوازمی با رنگ هایی برجسته تر و/یا اثاثیه ای از چوب تیره می توانید در چیدمان اتاق ایجاد تأکید کنید.

رنگ های برجسته

رنگ های برجسته معمولا بهترین انتخاب برای دیوار اتاق های خواب نیستند. طیف های انرژی بخش و برجسته معمولا آرامش بخش نیستند. با این حال، در هر اتاق خوابی لازم است که فضایی شخصی ایجاد شود و فرد در آن احساس آرامش کند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از قرار گرفتن در محیطی با رنگ های برجسته لذت می برند، می توانید از چنین رنگ هایی استفاده کنید. اگر شیفته ی طراحی های داخلی با رنگ های شاد و برجسته هستید، احتمالا یک سبز بهاری پر رنگ مناسب اتاق خواب شما خواهد بود. اتاق خواب مکانی بسیار شخصی است، به همین دلیل تنها شما می توانید تصمیم بگیرید بهترین انتخاب برای آن چه چیزی است.

راهکارهایی برای انتخاب رنگ اتاق خواب

اگر برای تصمیم در مورد رنگ اتاق خواب تان دچار مشکل هستید، این راهکارها را به خاطر داشته باشید:

  • از سایت ها و نشریات دکوراسیون استفاده کنید و تصاویر مختلفی از اتاق های خواب را ببینید. به این ترتیب می توانید متوجه شوید کدام رنگ برایتان بیشترین جذابیت را دارد.
  • به اثاثیه و لوازم موجود در اتاق خواب تان دقت کنید. چه رنگی مکمل آن ها خواهد بود؟
  • اندازه ی اتاق خواب خود و فضایی که خواهان ایجاد آن در اتاق هستید را در نظر بگیرید. به طور کلی، رنگ های روشن اتاق را بزرگ تر نشان می دهند، اما رنگ های تیره تر یا گرم تر باعث می شوند اتاق کوچک تر و دنج تر به نظر برسد.
  • نور طبیعی زیادی به اتاق خواب تان می تابد؟ نور طبیعی اتاق را بزرگ تر نشان می دهد بنابراین این نکته را در هنگام انتخاب رنگ ها به خاطر داشته باشید. یک اتاق کوچک با نور فراوان می تواند بزرگ تر از اتاق کوچکی بدون نور به نظر برسد.

منبع: thespruce
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود