چند ترفند بسیار ساده و نجات بخش برای خانه تکانی این روزها

چند ترفند بسیار ساده و نجات بخش برای خانه تکانی این روزها

در روزهای شلوغ و پرکار پایان سال بیشترین زمان صرف انجام خانه تکانی می شود. از طرفی استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن خانه سلامتی ما را در معرض خطر قرار می دهد. اما روش هایی طبیعی وجود دارد که می توانید در کمترین زمان خانه ای تمیز داشته باشید. این ترفندهای ساده را به خاطر داشته باشید چون همگی بسیار ساده هستند و به سرعت انجام می شوند.

مایکروفر
به یک اسفنج مرطوب کمی صابون بمالید و آن را روی چیزی بکشید تا خوب کف کند. سپس اسفنج را داخل مایکروفر بگذارید و مایکروفر را برای ۳۰ ثانیه تنظیم کنید. بعد از آن، در مایکروفر را باز کنید و داخل آن را دستمال بکشید. تمیز کردن مایکروفر به این روش نه تنها بسیار ساده تر است بلکه به رفع بوی بد و میکروب های داخل مایکروفر کمک می کند.
تشک
همه ی تشک ها با گذشت زمان کثیف می شوند. برای آنکه تشک هایتان را مثل روز اول شان کنید، تنها کافی است کمی جوش شیرین روی تشک بپاشید و بعد از گذشت چند ساعت، با جارو برقی جوش شیرین را از روی تشک پاک کنید. همه ی کثیفی ها و بوهای نامطبوع از تشک محو خواهد شد. این روش را برای تمیز کردن مبلمان قدیمی هم می توانید استفاده کنید.
تخته ی برش
ترکیب نمک و لیموترش شیوه ای عالی برای تمیز کردن تخته های برش چوبی است. بعد از آنکه سطح تخته را با نمک پوشاندید و یک لیموی نصف شده را روی سطح آن کشیدید، تخته را با آب گرم بشویید.
توستر
با استفاده از یک مسواک می توانید قسمت هایی از توستر را که دسترسی به آن ها دشوار است تمیز کنید.
شیرهای آب
اگر تکه ای کاغذ روغنی را به شیر های آب بکشید، تا مدت ها اثری از لکه های آب روی شیرها نخواهد بود.
اتو
روی تکه ای کاغذ مقداری نمک بریزید. اتو را روشن کنید و روی بالاترین درجه تنظیم کنید. مطمئن شوید هیچ آبی داخل اتو نیست و کلید بخار اتو غیر فعال است. حالا اتوی داغ را روی نمک ها بکشید. با این کار به راحتی می توانید کثیفی های روی اتو را پاک کنید.
ظروف نقره
تکه ای گچ سفید را در پارچه ای توری قرار دهید و آن را در کشو و یا جعبه ی ظروف نقره نگه دارید. این کار باعث می شود ظروف نقره در طول زمان درخشندگی خود را از دست ندهند و یا دچار لکه های موقتی نشوند.
لباس ها
با استفاده از تکه ای گچ می توانید لکه های روغنی روی لباس ها را پاک کنید. تنها کافی است گچ را روی لکه ی مورد نظر بکشید. بعد از گذشت چند ساعت روغن به طور کامل به گچ جذب می شود. این روش به ویژه برای لکه های تازه بسیار مؤثر است.
کرکره ها
تمیز کردن کرکره ها کار بسیار دشوار و وقت گیری است. اما با استفاده از یک جوراب می توانید قسمت های مختلف کرکره را با کمترین زحمت به طور کامل تمیز کنید.
ماهیتابه
استفاده از نمک بهترین شیوه برای تمیز کردن ماهیتابه های چدنی است. نمک، روغن را به خود جذب کرده و به رفع تکه های سوخته ی غذا کمک می کند. بعد از آنکه نمک مدت کوتاهی در داخل ماهیتابه باقی ماند، آن را بشویید و خشک کنید.
موکت
یک پیمانه سرکه را با دو پیمانه آب مخلوط کنید و در داخل یک بطری اسپری دار بریزید. مخلوط آب و سرکه را روی هر نوع لکه ای که روی موکت وجود دارد اسپری کنید و یک حوله ی مرطوب را روی آن قسمت قرار دهید. اتو را روشن و آن را روی حالت بخار تنظیم کنید. سپس اتو را به مدت ۳۰ ثانیه روی پارچه بکشید. دیگر اثری از لکه نخواهد بود.
سینک
سینک را با مقداری نوشابه و با استفاده از یک مسواک تمیز کنید. سپس چند برش لیموترش را روی سوراخ سینک قرار دهید و سینک را با آب بشویید.
پنجره ها
پنجره ها را به شیوه ی معمول تمیز کنید اما به خاطر داشته باشید که برای خشک کردن آن ها باید از روزنامه استفاده کنید. با این کار همه ی لکه های شیشه پاک شده و پنجره ها درخشان می شوند.
بوهای نامطبوع
یک قاشق چایخوری وانیل را در یک کاسه بریزید و آن را در فری که از قبل گرم شده قرار دهید. به این ترتیب خانه ی شما مملوء از رایحه ای سحرانگیز خواهد شد و تمامی بوهای نامطبوع از بین خواهد رفت.
بدون نظر

ورود