اینستاگردی با روزیاتو؛ نگاهی به سبک زندگی دیجیتالی کشتی گیر های ایرانی

اینستاگردی با روزیاتو؛ نگاهی به سبک زندگی دیجیتالی کشتی گیر های ایرانی

گزارش اینستاگردی روزیاتو که در یکسال اخیر نگاهی داشته به جدیدترین اینستا نوشته های شخصیت های معروف سیاسی، فرهنگی، ورزشی و هنری ایران در این شبکه محبوب، این بار، به طور اختصاصی سری به صفحات جامعه ورزش زده تا سبک زندگی دیجیتالی کشتی گیرها را  بررسی کند.

از حضور جامعه کشتی گیران ایرانی در اینستاگرام،‌ بر خلاف هنرمندان و جامعه سیاسی کشور، مدت زیادی نمی گذرد که پس از رقابت های جهانی به خصوص المپیک ریو، فالوئرهای چهره های معروف کشتی آزاد و فرنگی ایران، با استقبال گسترده کاربران کشتی دوست و کشتی بلد جامعه اطلاعاتی کشور قرار گرفت.

برای آگاهی خواننده گان محترم از پست هایی که کشتی گیران طلایی و قهرمان ایران در اینستاگرام خود در چند وقت اخیر  منتشر کرده اند، نگاهی داریم به صفحات چهره های معروف ورزش اول ایران زمین.

با ما در این گزارش جالب همراه باشید.

خبر اول را با اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان آغاز می کنیم.

حمید سوریان، دل به دریا می زند . . .

حمید سوریان، دارنده ۷ مدال طلای قهرمانی جهان و ۱ طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن، امید اول کسب مدال طلای ایران در ریو ۲۰۱۶ بود که چنین امری محقق نشد و باید منتظر افتخار آفرینی های این جوان شایسته کشتی فرنگی در میادین دیگر باشیم.

وی که مدتیست به جمع اینستابازهای کشتی گیر اضافه شده، تنها ۲۷ پست منتشر کرده اما بیش از ۱۴۴ هزار فالوئر در این مدت کوتاه، جذب کرده است. حمید، اخیرا در جمع یک موسسه خیریه حمایت از کودکان ظاهر شده و از گردش پاییزی در سواحل شمالی خبر می دهد. نکته جالب درباره پست های سوریان در اینستاگرام این است که اکثر مطالبش، بیش از ۳۰ هزار لایک دریافت می کند و صدها کامنت.

حمید سوریان با وجود آن که هر از گاهی هم چون علی کریمی پست می گذارد، در این نشانی دنبال کنید.

احسان لشگری

احسان لشگری، یکی دیگر از جامعه اینستابازهای کشتی ایران است که در چند ماه اخیر، فعالیت زیادی در این شبکه از خود نشان داده و شمار پست هایش از مرز ۲۴۰ پست فراتر رفته. احسان که دارنده برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن است،‌ اخیرا به عنوان مربی تیم ملی کشتی آزاد کشور منصوب شد.

وی بیش از ۶۰ هزار فالوور دارد و اینستاگرامش در واقع یک پرتال آموزشی کشتی و تمرینات این ورزش مفرح محسوب می شود، چرا که احسان، فایل های ویدئویی تمرینات کشتی و مسابقات خود را در این صفحه به اشتراک می گذارد. جالب است که بدانید از همه قشری، مخاطب صفحه احسان هستند و شمار فالوور هایش هر ماه افزایش می یابد.

اینستانوشته احسان لشکری به مناسب پیروزی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های قهرمانی جهان در ایران – فروردین ۹۶

او را در این نشانی دنبال کنید.

حسن یزدانی با ۱۳۱ هزار فالوور

تنها طلایی کشتی آزاد ایران در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو، گر چه فعالیت زیادی در اینستاگرام از خود نشان نمی دهد، اما طلای المپیک کافی بود که ده ها هزار ایرانی و غیر ایرانی علاقمند به کشتی ناب خطه کشتی پرور جویبار مازندران، به صفحه او در این شبکه بیایند و به تمجید رقابت های سخت و نفس گیر حسن یزدانی در آوردگاه ریو بپردازند.

تصویر بالا، مربوط به پستی بود که پس از دریافت طلای المپیک، حسن یزدانی از المپیک پارک ریو دو ژانیرو مخابره کرد و ۹۱ هزار لایک و ۲۳ هزار کامنت دریافت کرد که رکورد بیش ترین تعداد کامنت ایرانیان در صفحه یک ورزشکار در چند سال اخیر را شکست.

وی در آن پست تاریخی نوشت:

سلام و عرض ادب و احترام دارم خدمت شما هموطنان عزیز که لطف خدا و دعا های شما عزیزان تونستم این مدال رو بگیرم و امیدوارم که تونسته باشم دل شما عزیزان رو برای چند لحظه ای خوشحال کنم. آرزوی سلامتی دارم برای همه ی هموطنان عزیز در پناه حق باشید. علی یارو یاورتان.

طلای حسن یزدانی، پس از طلای دبیر در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، پس از ۱۶ سال تکرار شد و به همین خاطر، در رقابت هایی که هیچ یک از ورزشکاران پر امید ایران نتوانستند طلای رقابت ها را از آن خود کنند، شکار طلایی شیر جویبار، به دل خیلی ها نشست. حتی کسانی که علاقه ای به کشتی و کشتی گیری نداشتند.

اینستاگرام قهرمان طلایی ایران در آوردگاه ریو – شهریور ۹۵

حسن یزدانی را در این نشانی دنبال کنید که گویا در چند هفته اخیر دوباره فرصت کرده به اینستا بیاید و از شب نشینی ها و همراهی با دوستانش، پست هایی به اشتراک می گذارد و در تصویر بالا مشاهده می کنید. او فقط ۶۹ صفحه را فالو کرده است که کم ترین میزان در میان کشتی گیران اینستا باز ایرانی به شمار می رود.

آخرین اینستانوشته حسن یزدانی – اردیبهشت ۹۶

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید، حسن یزدانی مدتی از ایسنتابازی خداحافظی کرد.

صادق گودرزی

صادق گودرزی، یکی دیگر از جامعه قهرمانان کشتی ایران است که در اینستاگرام، فعالیت زیادی از خود نشان داده و می کوشد تا شمار فالوورهای خود را از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور دهد. این کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم، در چند روز اخیر، تصاویری از تمرینات خود را به اشتراک گذاشت.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید،‌ پست جدیدی منتشر کرد که او را در کنار حسن یزدانی، طلایی ترین عضو کاروان تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های المپیک ریو ۲۰۱۶ مشاهده می کنیم.

صادق به مناسبت انتخاب احسان لشگری به عنوان مربی تیم ملی کشتی بزرگسالان آزاد ایران نیز، عکس یادگاری قبلی خود با وی را نیز منتشر کرد و زیرش نوشت:

با آرزوی بهترین ها برای داداش عزیزم احسان لشگری دوست داشتنی که به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد، امیدوارم برادر عزیزم همچون قبل در این سمت هم موفق و سربلند باشی.

اینستانوشته جدید صادق گودرزی که بخشی از آسیب دیدگی های کشتی گیران را در تمرینات نشان می دهد

صادق تنها ۴۹ پست به اشتراک گذاشته که به نظر می رسد، با داغ تر شدن فضای کشتی ایران در نیمه دوم سال ۹۶، پست های بیش تری از صادق و دیگر جامعه کشتی ایران در اینستاگرام مشاهده کنیم.

صادق را در این نشانی دنبال کنید.

مهدی علیاری

مهدی علیاری یکی دیگر از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان است که در رقابت های آسیایی اینچئون کره جنوبی سال ۲۰۱۴ موفق به کسب مدال طلا شد. مهدی مدتیست که به جمع کشتی گیران اینستا باز پیوسته و ۹۸ پست ظرف ۱ سال اخیر به اشتراک گذاشت.

او اکنون بیش از ۲۰ هزار فالوور دارد و تا کنون ۴۰۹ صفحه را نیز فالو کرده است.

وی یک ماه پیش، اینستا نوشته ای به نقل از مولانا شاعر بزرگ پارسی زبان منتشر کرد که در زیر می آید:

هرکس که بداند و بخواهد که بداند         خود را به بلندای سعادت برساند

انکس که بداند و بداند که بداند              اسب شرف از گنبد گردون بجهاند

انکس که بداند و نداند که بداند             با کوزه ی اب است ولی تشنه بماند

انکس که نداند و بداند که نداند               لنگان خرک خویش به مقصد برساند

انکس که نداند و بخواهد که بداند           جان و تن خود را زجهالت برهاند

انکس که نداند و نداند که نداند              در جهل مرکب ابد الدهر بماند

انکس که نداند و نخواهد که بداند          حیف است چنین جانوری زنده بماند

مهدی را در این نشانی دنبال کنید.

بابک رضایی

بابک رضایی هم از جمله کشتی گیرانی است که مدتی در اینستاگرام فعال بود اما فعالیت وی ماهی یک بار است و خیلی در این شبکه فعال نیست. او از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران به شمار می رود که تصاویری از رقابت هایش در مسابقات سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ را به اشتراک گذاشت.

بابک با خیلی از کشتی گیران ایران عکس مشترک گرفته و آن ها را در صفحه شخصی خود در این نشانی در اینستاگرام منتشر نمود. موضوعی که بااستقبال طرفدارانش مواجه شده است.

بابک کم تر از ۲ هزار فالوور دارد و تا کنون ۵۱ پست نوشته و تنها ۲۱ صفحه را فالو کرده است.

در تصویر بالا، گوشه هایی از تمرین بابک رضایی در مجموعه کشتی آزادی را مشاهده می کنیم که مربوط به ۱ سال قبل است.

مهدی تقوی

مهدی تقوی یکی از تازه واردان کشتی ایران به اینستاگرام است. او قهرمان کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۰۹ میلادی و هم چنین ۲۰۱۱ در کشور ترکیه است.

وی در سال های ۲۰۰۶  و ۲۰۰۷ نیز، مدال طلای جام جهانی و در رده نوجوانان نیز، بارها قهرمانی آسیا و جهان شد. حضورش در رقابت های المپیک ۲۰۱۲ لندن به واسطه باخت در مقابل لوپز کوبایی، بدون نتیجه پایان یافت.

این قهرمان سواد کوهی مازندران، ۱۴ پست از خود به اشتراک گذاشته است که بیشتر سلفی وی با دیگر دوستانش بوده و تصاویر یا فایل های ویدیویی از رقابت های وی مشاهده نمی کنیم. موضوعی که می تواند صفحات شخصی کشتی گیر های مشهور را جذاب تر کند.

مهدی را در این نشانی دنبال کنید که ۱۵  هزار فالور داشته است.

علیرضا گودرزی

علیرضا نیز از جمله دیگر کشتی گیران اینستا باز ایرانی است که در یک سال اخیر بیش از ۸۰ پست از خود منتشر نمود. وی تا کنون ۴۳ هزار فالور کسب کرده و ۲۶۶ صفحه را نیز follow کرد. وی از کشتی گیران آزاد کار تیم ملی کشتی ایران بود که موفقیت های مختلفی در رده های گوناگون کسب کرده است.

بخشی از تصاویری که علیرضا در صفحه خود به اشتراک گذاشته است، مربوط به تمرینات بدنسازی و سلفی های آینه ای است که نمونه آن را در تصویر مشاهده می کنید.

وی اخیرا زیر یک پست نوشت:

بزاری باز شروع کنی باز بخندی باز بجنگی باز بیفتی و محکم تر پاشی گاهی باید یه لبخند خوشگل به همه تلخی ها بزنی و بگی مرسی که یادم دادین جز خودم هیچکس به دادم نمیرسه.

وی عکس بالا را به اشتراک گذاشت و زیرش نوشت:

«آدم بی رگ بی خاصیته مثل شوت تو تیرک واسه همینه که هنوز هیچ هیچیم واسه این که پشت هم نیستیم سر بردن همو میپیچیم.»

علیرضا را در این نشانی دنبال کنید.

امیر توکلیان

یکی از کشتی گیران پیشکوست اینستا باز ایرانی به شمار می رود که دو بار قهرمانی آسیا، ۱ بار قهرمانی بازی های آسیایی و یک بار نایب قهرمان آزاد کاران جهان شد. او بارها به عنوان مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان فعالیت کرد. ریو گردی های امیر خان در المپیک سبب شد تا شمار مخاطبانش افزایش یابد.

امیر، یکی از کشتی گیرهای فعال در اینستاگرام بوده و ۱۷۰ پست از خود در دو سال اخیر به اشتراک گذاشت و ۱۵ هزار مخاطب دارد. سلفی های وی با اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های ۲۰۱۶ ریو، یکی از جالب ترین تصاویری است که وی در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته و در پایین مشاهده می کنید.

امیر توکلیان و پست های دیدنی اش از پشت صحنه کشتی و زندگی ورزشکاران ایرانی را در این نشانی دنبال کنید.

دکتر مجید خدایی

مجید خدایی، از جمله قهرمانان و پیشکسوت های کشتی ایران و جهان است که اخیرا دکترای مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد. دکتر خدایی، سه سال سابقه مربی گری تیم کشتی آزاد ایران را در کارنامه دارد و اکنون مدرس این دانشگاه به شمار می رود.

آقا مجید، ۷۱ پست تا کنون به اشترک گذاشته که سلفی با ورزشکاران، هنرمندان و عموم مردم و حتی دانشجویانش را نیز شامل می شود.

البته آقا مجید هنوز وقت نکرده که تصاویر و ویدئو هایی از رقابت های خود در سال های نه چندان دور به اشتراک بگذارد که امیدواریم در ماه های آینده این امر صورت بگیرد.

آقا مجید عادت دارد که موضوعات روان شناسی و اینستاهای حکیمانه را بعضا منتشر کند که نمونه اش را در زیر مشاهده می کنید:

«هیچ وقت فصل اول زندگی خود را با فصل بیستم زندگی دیگران مقایسه نکنید.»

مجید خدایی را در این نشانی دنبال کنید.

علیرضا دبیر

علیرضا دبیر از قهرمانان پیشکوست کشتی آزاد ایران و جهان و المپیک است که اکنون به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی پایتخت نیز فعالیت می کند. دکتر دبیر، یکی از پر بیننده ترین صفحات کشتی گیر ها را در اینستاگرام در اختیار دارد و شمار مخاطبانش بزودی به ۱۳۱ هزار فالوور می رسد.

اینستانوشته ای جدید از علیرضا دبیر (قهرمانی اسبق کشتی ایران و جهان) که عکس نوستالژیک را به اشتراک گذاشت.

وی در عرض ۲ سال اخیر، بیش از ۱۸۰ پست از خود به اشتراک گذاشت و برخی از اینستا نوشته های دکتر دبیر، به مقولات مختلفی که  شهری و شورای شهر باز می گردد.

وی در تصویر بالا، آرزوی سلامتی برای یکی از همکارانش در شورای شهر کرده است. گر چه دبیر را فعلا در مسایل سیاسی و اجتماعی می بینیم، اما وی در عکس زیر توضیح می دهد که خیلی هم از دنیای کشتی دور نشده است.

او نوشت:

«مشغله های زیاد کاری مانع این نشده که عشق به کشتی فراموش شود. یک روز در هفته را به آموزش جوانان و نوجوانان کشورم اختصاص داده ام، امیدوارم تجربه سی ساله کمکی باشد تا به سکوی جهانی و المپیک برسند.»

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، دبیر عاشق ورزش های مختلف است و با قهرمانان سایر ورزش ها نیز عکس می گیرد. از حمید سوریان گرفته تا مجتبی محرمی پرسپولیسی ها!

جالب است که بدانید دکتر دبیر کشتی گیر ما، تا کنون سه کتاب منتشر کرده و کتاب اخیرش با عنوان مدیریت منابع انسانی، رویکردها و کارکردها اخیرا به بازار کتاب آمد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

وی را در این نشانی دنبال کنید. پرتال اختصاصی وی نیز در این آدرس در دسترس است.

پژمان درستکار

پژمان، کشتی گیر آزاد کار ایران است که دو مدال طلا قهرمانی آسیا و مقام چهارم جهان را در سال ۱۹۹۸ میلادی کسب کرد. وی اکنون، معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان ورزش شهرداری تهران است.

پژمان درستکار نیز از جمله کشتی گیران اینستا باز ایران است که ظرف ۲ سال اخیر،‌ قریب به ۲۰۰ پست از سبک زندگی دیجیتالی خود به اشتراک گذاشته و تلاش دارد تا در برنامه ها و رویدادهایی که در طول هفته شرکت می کند، ۲۱ هزار هوادارش را مطلع کند.

وی در روزهای اخیر با حضور دیگر هم قطارانش، به عزاداری پرداخته و هر از گاهی ویدئو هایی از فرزند خردسالش را به اشتراک می گذارد. یکی از تصاویر جالبی که پژمان چند وقت اخیر منتشر کرد، جشن تولدی بود که برای علیرضا دبیر گرفت و با یک کیک تصویری از او، پست زیر را نوشت:

«امشب با دوستان ،عزیز دلمون علیرضا_دبیر رو در روز تولدش غافلگیر کردیم، جاى همه دوستان و عزیزانم خالى. تک تک ستاره هاى عمرت بلند و والا، باقى عمرت ١٠٠ به بالا، تولدت مبارک رفیق.»

پژمان درستکار را در این نشانی دنبال کنید .

کمیل قاسمی

شیر مرد دیگر عرصه کشتی و قهرمانی ایران، اخیرا به جمع اینستا باز های کشتی گیر پیوسته و ۲۲ هزار فالور بدست آورده است.

کمیل قاسمی، یکی از کشتی گیر های تاریخ ساز کشتی جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی است. وی توانست ظرف ۳۳ ثانیه بر کشتی گیر چقر آمریکایی در آوردگاه ریو برزیل پیروز شده و خود را به فینال رقابت ها برساند.

کمیل، در المیپک برزیل، کاروان ایران را صاحب نقره کرد و به همین خاطر، یکی از ورزشکاران معروف خطه کشتی پرور شمال به شمار می رود که مراسم استقبال از ایشان را در پست زیر مشاهده می کنید.

وی زیر این پست نوشت:

«جویبار شهرى با جمعیت تقریبا هشتاد هزار نفرى و مردمى پر شور و عاشق به ورزش مخصوصا کشتى. تو ای چند روز واقعا سنگ تمام گذاشتن، دست تک تک عزیزایى که اومدن براى استقبال و همه اونایى که واسم دعا کردن رو می بوسم. و از همه عزیزانى که اومدن و به خاطر ازدحام جمعیت نتونستن ببیننمون عذر خواهى می کنم من هیچ اطلاعى از مسیر استقبال نداشتم.

انشالله وعده مسئولین بابت ساخت سالن در این شهر ورزش دوست هر چه زودتر عملى شه.»

پست بالا با ۱۱ هزار لایک هواداران کمیل مواجه شد.

حرکت پهلوان کمیل در اعطای جام قهرمانی کشتی به مادر شهید در خوزستان

وی را در این نشانی دنبال کنید. امیدواریم قهرمانی ایران در المپیک، دوباره تاریخ ساز شود و پست های بیش تری از ایشان در اینستاگرام و پشت صحنه کشتی ببینیم.

جدید ترین اینستانوشته امیر حسین محمدی از اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران: «اندکی صبر، صحر نزدیک است.»
جدید ترین اینستانوشته حسن رحیمی از حال و هوای اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران که از آن به عنوان خونه اول یاد کرد.
جدید ترین اینستانوشته علیرضا گودرزی، قهرمان کشتی ایران که با دولول، فوتوشوت گرفته است و پستی مفهومی را به اشتراک گذاشت.
اینستانوشته ای از میثم نصیری، قهرمان کشتی ایران که گوشه ای از تمرینات خود را پیش از رقابت های قهرمانی جهان در کرمانشاه (که با قهرمانی تیم ملی ایران همراه شد) نشان می دهد.

برای آگاهی از جدید ترین خبرهای کشتی ایران، به نشانی فدراسیون کشتی مراجعه کنید.

سرویس اینستاگردی روزیاتو در روز های آینده، سری به صفحات دیگر ورزشکاران عزیز کشورمان از عرصه فوتبال، والیبال، تکواندو، بسکتبال، شطرنج، وزنه برداری و تنیس روی میز خواهد زد تا با سبک زندگی دیجیتالی قهرمانان پر فالوور ایرانی در اینستاگرام ۹۶ آشنا شویم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود