برای به وجود آوردن شادترین سال زندگی مان، چه کارهایی را انجام دهیم؟

برای به وجود آوردن شادترین سال زندگی مان، چه کارهایی را انجام دهیم؟

شاید برای تان کمی کلیشه ای به نظر برسد که برنامه ریزی برای شروع یک سال جدید بتواند در روند زندگی موثر واقع شود اما افرادی که در این زمینه تجارب فراوانی دارند نوشتن برنامه های مدونی را برای شروع سال جدید ضروری و مفید می دانند.

با این کار به خود نشان خواهید تا چه اندازه در پیشبرد موفقیت های خود و روش های رسیدن به آنها موفق عمل کرده اید. با به کار گرفتن این راهکارها شاید شما هم در گروه افرادی باشید که بتوانند تحولات بزرگی را در سال ۱۳۹۶ برای خود به وجود آورید.

با ما در رسیدن به زندگی شادتر و رضایت بخش تر همراه باشید:

خود را برای رسیدن به موفقیت آماده کنید

1

می توانید برنامه هایی چون از سال جدید میوه و سبزیجات بیشتری خواهم خورد و دیگر هرگز شکلات نمی خورم را قرار دهید. توصیه می شود که در رسیدن به چنین اهدافی حتما از حمایت دیگران نیز بهره مند شوید.

اگر در این راه از دوستان یا بستگان خود کمک بگیرید، شانس رسیدن به موفقیت در شما افزایش خواهد داشت.

متعهد شوید که صبح ها با انرژی مثبت از خواب بلند شوید

2

«کریستی لینگ» نویسنده کتاب «تولید شادی» در این مورد می گوید: “هر روز صبح را با عادات مثبت آغاز کنید. با گذشت زمان خواهید دید که این کار تا چه اندازه در میزان شادمانی و رضایت شما تاثرگذار خواهد بود.”

او توصیه می کند برای اول صبح بهتر است برخی از متون پرانرژی یا صدای ضبط شده آن را بشنوید. به بدن تان با غذاهای سلامت و آب کافی انرژی لازم را بدهید. ۵ دقیقه مدیتیشن کنید یا ۶۰ ثانیه نفس عمیق بکشید.

لینگ می گوید: “صبح های پرانرژی و مثبت می توانند پایه اصلی شادابی افراد باشد.”

از فریز کردن مواد غذایی پرهیز کنید

3

«ربکا لوئیس» از متخصصین تغذیه در مصاحبه ای با HelloFresh می گوید بشقاب خود را از مواد غذایی تازه و غیرفرآوری شده پر کنید. این مواد تعادلی از میوه، غلات، سبزیجات و پروتئین های بدون چربی باشد.

میوه ها و سبزی ها انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را دارا هستند. همه اینها باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شوند. تا آنجا که می توانید از مصرف غذاهای بسته بندی شده خودداری کنید که عمدتا هم فرآوری شده هستند.

به خودتان زیاد سخت نگیرید

5

تلاش کنید که در سال جدید کمتر به خود سخت بگیرید. ما در بسیاری از موارد به خودمان سخت می گیریم.

یکی از کارهایی که در سال جدید انجام می دهید این باشد که با خود همانند فردی که به او احترام فراوانی می گذارید برخورد کنید. خودتان را عزیز بدارید و رفتار مهربانه ای با خود داشته باشید.

با گذر زمان به وضوح به اثرات مثبت این کار پی خواهید برد.

به علایق خود نیز بپردازید

15

مهم نیست که چه کاری اما گاهی آنقدر با زندگی روزمره، کار و خانواده درگیر هستید که فرصت پاسخگویی به نیازهای روحی خود را ندارید.

زمان هایی را با کارهایی مثل پیاده روی، کوهنوردی، بازی و تفریح با دوستان، آشپزی و یا هر کار دیگری که از آن لذت می برید بپردازید. برای اینکه بتوانید این کارها را نیز انجام دهید، به تقویم خود رجوع کرده و برخی از کارهای غیرضروری را حذف و این مورد را جایگزین کنید.

به منطقه ای دورافتاده سفر کنید

7

یکی از متخصصین روابط عمومی می گوید در صورت امکان مکانی دورافتاده را انتخاب کرده و به آن سفر کنید. با آداب و رسوم و فرهنگ مردم آن منطقه آشنا شوید و خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید.

وی بر این باور است آنچه می تواند شما را ثروتمند کند سفر به نقاط گوناگون است.

از شر چیزهای اضافه نجات پیدا کنید 

8

اگرچه تقریبا در تمام نقاط جهان پیش از شروع سال نو مردم به تمیز کردن خانه های خود مبادرت می کنند اما شاید در هیچ فرهنگی به اندازه ما این روند مفصل و کامل نباشد.

زمانی که این کار را انجام می دهید برخی از چیزهای تزئینی که اضافه هستند و از نظر بصری دید شما را به مخاطره می اندازند را از جای قبلی آن بردارید.

در واقع شما باید بتوانید از فضایی که دارید بیشترین استفاده را بکنید به همین دلیل هم می توانید آرام آرام برخی از این وسایل اضافه را از تزئینات منزل حذف کنید.

حتی می توانید این کار را در مورد ایمیل ها و سایر پیام های شبکه های اجتماعی انجام دهید.

طرز تفکر شادی را آغاز کنید

6

یکی از متخصصان و برنامه ریزان تکنیک های شادی برای دست یابی به این شادی پیشنهاد می کند که یک سال پر از دقایقی خوب و پر از شانس را برای خود تصور کنید.

عادات جدیدی را در زندگی خود به وجود آورید. به عنوان مثال نوشته هایی را به طور روزانه مبنی بر شاد زیستن با کاغذهایی به یخچال بچسبانید. با این کار الگوی شاد و سلامتی را در زندگی برای خود رقم خواهید زد.

این کاغذها را جمع آوری کنید و در آخر سال مروری بر چالش های سالی که گذشت داشته باشید.

نواختن یک ساز را بیاموزید

9

برای آنکه بتوانید از برخی از نقطه نظرهای انتقادی خود رها شوید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید، صبورتر شوید و در کارهای گروهی به توفیق بیشتری دست پیدا کنید نواختن یک آلت موسیقی را آغاز کنید. با این کار می توانید مهارت های زندگی خود را به سمت خلاقیت بیشتر بسط دهید.

یکی از متخصصین این امر بر این باور است که آموختن موسیقی می تواند توانایی های شناختی را به دنبال داشته باشد و می تواند به زندگی هیجان و شادی بخشد. با نواختن یکی از آلات موسیقی، ضربان قلب و فشار خون نیز کاهش پیدا می کند.

زمانی هم که بتوانید از پس زدن یک آهنگ دشوار برآیید احساس غرور خواهید کرد. این متخصص بر آن باور است که اصلا مهم نیست که چند سال دارید. در هر زمانی می توانید نواختن موسیقی را آغاز کنید.

با این کار با افراد و محیط های جدیدی نیز آشنا خواهید شد.

از لحظات تنها بودن با خود لذت ببرید

10

یکی از راهکارهایی که می تواند به شما در ایجاد شادی در سال جدید کمک کند، این است که بتوانید اندکی با خود تنها باشید و خودتان را شماره یک زندگی خویش قرار دهید.

برای این کار با ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آغاز کنید. زمانی که هر آنچه در اطراف وجود دارد را کنار بگذارید، حس خوب جدیدی از خود را تجربه خواهید کرد و میزان تولید و خلاقیت تان نیز با این تمرکز افزایش خواهد یافت.

متعهد شوید که بر تناسب اندام خود تمرکز کنید

28

یکی از مربیان ورزشی در این باره می گوید که برای این کار یک گروه خوب به همراه یک برنامه ورزشی مناسب را انتخاب کنید. با این کار هم می توانید با افراد جدیدی دوستی کنید و انگیزه شما برای گوش دادن به موسیقی نیز افزایش پیدا می کند.

کنترل امور مالی خود را در دست بگیرید

11

بعد از پایان تعطیلات، این امکان وجود دارد که اندکی مقروض شوید یا ممکن است بخواهید برای خرید یک چیز ارزشمند در سال جدید برنامه ریزی کنید.

یکی از متخصصان مالی در این باره می گوید، در سال جدید برای کارهایی که قرار است انجام دهید بودجه بندی کنید، به حساب های خود نظری بیاندازید و شروع به برنامه ریزی مالی کنید. با این کار رضایت بیشتری را در زندگی خواهید داشت.

به فرزندان خود به طور غیرشرطی عشق بورزید

12

والدین نباید به تغییر هویت فرزندان خود مبادرت کنند. اگر شما فرد درونگرا و فرهیخته ای هستید و در عوض فرزندتان علاقه دارد که به کاری در زمینه ورزش بپردازد به او این اجازه را بدهید.

یا اگر می خواهد به بیزنسی به غیر آنچه در خانواده رایج است مبادرت کند به او اجازه این کار را بدهید. با تمام کارهایی که آنها انجام می دهند و ممکن است که مورد علاقه شما نباشد، دوست شان داشته باشد و این علاقه را بدون هیچ قید و شرطی ابراز کنید.

حساب کتاب کردن در برخوردهای رفتاری را در رابطه زناشویی کنار بگذارید

13

رابطه نوعی رقابت به شمار نمی آید. تا همه برنده نباشند هیچ کس برنده نیست. این همان چیزی است که موسس و بنیانگذار «یک سال زندگی مهربانه» به آن اشاره می کند.

آیا واقعا این قدر اهمیت دارد که چه کسی تماس گرفته باشد؟ زمانی که دائم در زندگی مشترک خود حساب همه چیز را داشته باشیم، لذت زندگی از بین خواهد رفت. اجازه دهید ذهن تان از چنین اندیشه های مخربی به دور باشد.

با امید به آنکه سال ۱۳۹۶، برای همه ایرانیان سالی پر از شادی و موفقیت باشد.

منبع: rd
بدون نظر

ورود