۱۳ ترفند ساده و خلاقانه که آسیایی ها برای انجام کارهای روزمره استفاده می کنند

۱۳ ترفند ساده و خلاقانه که آسیایی ها برای انجام کارهای روزمره استفاده می کنند

در زندگی های امروزی، مشغله افراد بسیار زیاد شده و تقریبا هیچ کس فرصت کار اضافی را ندارد. به همین دلیل، چندان به کارهای روزمره توجه نمی شود و بیشتر افراد آن ها را از روی عادت انجام می دهند؛ غافل از آن که می توان با به کارگیری ترفند های ساده و هوشمندانه، آن ها را سریعتر انجام داد و فرصت اضافی برای پرداختن به دیگر موارد را پیدا نمود.

این گونه ترفندها در همه جای دنیا کاربرد دارد و تمام مناطق با توجه به تفکر و جایگاه خود، نوع خاصی از راه حل ها را به کار می گیرند. کشورهای قاره آسیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در این زمینه بسیار خوب عمل می کنند. ما در این مقاله قصد داریم ۱۳ ترفندی که ساکنان قاره کهن برای کارهای روزمره استفاده می کنند را به شما نشان دهیم. تا پایان همراه باشید.

530
خوردن غذا با استفاده از چوب دست های شما را تمیز نگه می دارد. خوراکی هایی مانند چیپس، دست های شما را کثیف کرده و باعث می شوند که آن ها بو بگیرند. استفاده از این وسیله می تواند مشکلات یاد شده را حل کند.
531
نمک و آبلیمو جلوی تغییر رنگ سیب بر اثر هوا را می گیرند. این ترفند برای کسانی که قصد دارند پای سیب و سالاد میوه درست کنند، بسیار کاربردی است. مقداری آبلیمو روی سیب ها بریزید و روی آن ها نمک بپاشید. دیگر از قهوه ای شدن سیب ها خبری نخواهد بود.
532
بخار حمام می تواند بدون نیاز به اتو، چین و چروک های لباس شما را برطرف نماید. این ترفند هنگامی که وقت کافی برای اتو کردن نداشته و یا به آن دسترسی ندارید، بسیار کاربردی خواهد بود. اگر در مدتی که دوش می گیرید، لباس های خود را در حمام آویزان کنید، بخار چروک های آن ها را از بین خواهد برد.
533
برگ های چای بوی بد یخچال را از بین می برند. این مسئله در همه خانه ها وجود دارد و آزار دهنده است. آسیایی ها توصیه می کنند که برگ های چای را دور نریزید. آن ها را خشک کنید و درون یخچال قرار دهید تا تمام بوی بد را به خود جذب کنند.
534
آسیایی ها از برنج به جای چسب کاغذ استفاده می کنند. بنابراین اگر چسب شما تمام شده و یا به آن دسترسی ندارید، برنج های چسبناک پخته شده را جایگزین آن کنید. چسب برنج در کشور ژاپن برای درست کردن کاردستی های کاغذی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.
535
دانه های برنج رطوبت ادویه جات را از بین خواهند برد. اگر نمک، فلفل و دیگر چاشنی ها چنین مشکلی پیدا نمودند، مقداری دانه برنج درون آن ها قرار دهید. آنها رطوبت را جذب کرده و از گلوله شدن ادویه ها جلوگیری می کنند.
536
سس سویا درد ناشی از سوختگی خفیف را کاهش می دهد. عده کمی از این ترفند آگاهی دارند، اما این ماده دوای درد سوختگی های جزئی مانند پاشیدن قطرات روغن روی دست و کاهش قرمزی ناشی از آنهاست.
537
روغن اکالیپتوس برای درمان بیماری ها کاربرد دارد. این ماده در کشورهای شرقی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا می تواند به درمان سرما خوردگی، سوزش معده (استعمال آن روی شکم و مالش روغن)، سردرد، دندان درد، درد ماهیچه، نیش حشرات و بسیاری موارد دیگر، کمک نماید.
538
کمپرس برنج درد کمر و گردن را از بین می برد. بیشتر مردم آسیای شرقی از این روش برای درمان دردها و گرم کردن دست استفاده می کنند. کافی است یک جوراب کهنه را با استفاده از برنج پر نمایید (می توان چند قطره از روغن های موثر را نیز به آن اضافه کرد)، آن را گره بزنید و برای ۴۰ ثانیه درون مایکروفر قرار دهید.
539
سیستم تهویه هوا با استفاده از پنکه و یخ. همه شهروندان آسیایی به سامانه های معمول برای تهویه هوا دسترسی ندارند، بنابراین چنین ایده ای شکل گرفته است. آن ها بطری های یخ را به پنکه متصل کرده و از هوای خنک لذت می برند.
540
می توان با استفاده از ترفندی ساده و نپوشیدن شلوار، دریافت که آیا لباس اندازه شما هست یا خیر. در چین، ویتنام و دیگر کشورهای آسیایی، فروشگاه هایی برای خرید لباس وجود دارد که شما نمی توانید قبل از خرید لباس ها را پرو کنید، زیرا محلی برای این کار تعبیه نشده است. آن ها برای حل این مشکل راه جالبی در پیش گرفته اند. دور کمر شلوار را دور گردن خود بپیچید. اگر دو انتهای شلوار به یکدیگر رسیدند، لباس اندازه شما خواهد بود. این اعتقاد وجود دارد که دور گردن یک شخص، معادل نصف دور کمر اوست. مچ دست نیز نصف دور گردن برآورد می شود.
541
می توان به جای مواد شوینده از روزنامه ها برای تمیز کردن شیشه ها بهره گرفت. درست است که آن ها خاصیت ساییدگی و سائیدن اجسام را دارند، اما هیچگاه روی شیشه خراش نمی اندازند. به این ترتیب شیشه هایی تمیز در اختیار خواهید داشت.
542
می توان با استفاده از روزنامه های به درد نخور سبد زباله درست نمود. این کار خیلی ساده است و می توان با اندکی دقت آن را فرا گرفت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود