دانشمندان موفق به ساخت بافت قلب با استفاده از برگ اسفناج شده اند

دانشمندان موفق به ساخت بافت قلب با استفاده از برگ اسفناج شده اند

محققان دانشگاه پلی تکنیک ورکستر در آمریکا در جدیدترین کشف خود موفق به ساخت بافت قلب انسان از برگ های اسفناج شده اند. این امر را می توان انقلابی بزرگ در راستای ترمیم و درمان ارگان های آسیب دیده به شمار آورد.

2

تا پیش از این، دانشمندان در تلاش بودند تا با استفاده از فناوری چاپ سه‌ بعدی به این هدف نائل شوند که هرگز به واقعیت تبدیل نشد. اما در جدیدترین تحقیقات صورت گرفته، محققان دانشگاه ورکستر راهکار این مشکل را در گیاه اسفناج پیدا کرده اند.

3

با اینکه سامانه گردش اکسیژن، آب و مواد معدنی در گیاهان متفاوت از بافت های انسانی است، اما شباهت هایی با هم دارند که از آن ها می توان بهره گرفت. به طور مثال، باید به شباهت شبکه شاخه‌ ای آوندهای گیاهی به شبکه خون رسانی در بدن انسان اشاره کنیم.

4

همچنین باید بدانید که برگ های اسفناج از عروق ظریفی برخوردار هستند که آب و مواد غذایی را به سلول های این گیاه منتقل می کنند. روندی که این محققان به کار گرفته اند، نشان می دهد که می توان سلول های گیاهی را حذف کرد و به ساختاری دست یافت که فقط از سلولز تشکیل شده و سلول ها را در کنار هم نگه می دارد.

5

7

از آن جا که، سلولز قابلیت تطابق زیستی بالایی دارد، از آن برای مصارف داروئی متعددی استفاده می شود. به همین خاطر، محققان سلول های زنده انسانی را روی چارچوبی از اسفناج قرار داده و متوجه شدند که سلول های خونی قادرند با تزریق مایعات در این سیستم عروقی، در آن به حرکت درآیند.

6

دیجیاتو
بدون نظر

ورود