گزارش روزیاتو از جدید ترین فرصت های بورسیه در آوریل ۲۰۱۷

با برترین فرصت های بورسیه در سراسر جهان آشنا شوید

گزارش روزیاتو از جدید ترین فرصت های بورسیه در آوریل ۲۰۱۷

بهار در ایران که مصادف با ماه مارچ و آوریل است، یکی از بهترین زمان ها برای اپلای متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور بوده و به همین خاطر، علاقمندان تحصیل از پاییز ۲۰۱۷ (شهریور ۹۶)، به دنبال راهکارهایی برای دریافت پذیرش تحصیلی با بورس هستند.

اخذ ادمیشن با انواع بورس های تحصیلی که برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود، یکی از بهترین راهکارها برای تحصیل در خارج بوده و در صرفه جویی ارزی کشور نیز تاثیر بسزایی دارد. هم اکنون ده ها هزار ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور هستند که به نظر می رسد شمار زیادی از آن ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در اروپا و آمریکای شمالی مشغول به کار باشند.

اگر شما هم علاقمند هستید تا تحصیل رایگان با دریافت کمک هزینه های گوناگون را تجربه کنید، ۲۰ فرصت دریافت بورسیه که در این گفتار ارائه شده است را بررسی کرده تا با توجه به مقتضیات علمی و تجربی خود، مقصدهای تحصیلی خوبی را در سراسر جهان پیدا کنید.

در سلسله گفتارهای تحصیل و بورسیه در خارج از کشور که سال ۹۵ آغاز کردیم و امسال نیز ادامه پیدا می کند، همواره راهکارهای تجربی اثربخش برای تحصیل رایگان، ارزان و کم دردسر در مقصدهای تحصیلی پر مخاطب ایرانیان معرفی می شود تا مورد استفاده علاقه مندان قرار بگیرد.

۱۰ نکته برای عاشقان بورسیه!

s2018

اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور با دریافت بورس های تحصیلی از سازمان ها و موسسات گوناگون هستید، ۱۰ توصیه همیشگی ما برای بورس بازها را در نظر داشته باشید:

۱-اپلای مکرر!

یکی از روش های دریافت بورسیه های آکادمیک از دانشگاه های سراسر جهان، اپلای مکرر برای فرصت های بورسی مختلف در دانشگاه های ۵ قاره است. کسی که علاقمند است تا ماهانه چند هزار دلار یا یورو برای تحصیل در مقطع ارشد یا دکترا دریافت کند، باید در کنار رزومه خوب قابل دفاع، مکرر برای بورسیه های گوناگون اقدام کند.

بعضا متقاضیانی که دانش آموخته بهترین دانشگاه های ایران و اروپا هستند، برای دریافت بورسیه از دانشگاه های خوب قاره سبز و آمریکای شمالی و حتی استرالیا، با مشکل روبرو می شوند و مجبور می شوند به طور همزمان برای ۱۰ بورسیه اپلای کنند.

بنابراین با هر معدل و رزومه ای که دارید، برای یافتن بورسیه مورد نظر خود، هیچ وقت به چند مورد اکتفا نکنید و اگر پاسخ منفی دریافت کردید، دل زده و غمگین نشوید. چرا که فرآیند بورسیه کاملا رقابتی است و اینکه شما در یک بورسیه رد شوید، دلیلی بر عدم کفایت علمی و تجربی شما برای آن بورسیه نبوده است.

۲-ارسال به موقع مدارک تحصیلی

s2019

یکی از شرایط موفقیت در دریافت بورسیه، ارسال به موقع مدارک مورد نیاز به دانشگاه و سازمان مربوطه است. دیرکرد در ارسال، سبب رد شدن پرونده تحصیلی شما می شود. بنابراین، توجه داشته باشید که وقتی مشخصات بورس را مطالعه می کنید،‌حتما deadline بررسی شود.

گاهی اوقات، دانشجویان به دلیل ارسال مدارک تحصیلی پس از تاریخ اعلامی، شانس موفقیت در بهترین بورس های دنیا را که شرایط علمی آن را دارا بودند را از دست می دهند.

به همین خاطر، جهت موفقیت در اپلای بورسیه های مختلف، توصیه می کنیم که حتما برنامه زمان بندی برای ارسال مدارک به مقصدهای بورسی که تعیین کرده اید در نظر بگیرید.

۳-مشورت با دوستانی که بورسیه گرفته اند

از دیگر روش های افزایش شانس دریافت بورسیه از دانشگاه های خارج از کشور، مشورت با کسانی است که قبلا موفق به دریافت بورس از دانشگاه های مختلف شده اند. شیوه انجام مصاحبه، رایزنی با اساتید، شیوه ارسال مدارک، پیدا کردن بورس های مختلف مرتبط با رشته شما، همه مواردی است که از طریق راهنمایی دوستان بورسیه گرفته می تواند حاصل شود.

اگر شما با دانشجویان ارشد به خصوص دکترا در دانشگاه مقصد مورد نظر خود رایزنی کنید، آنها می توانند منابع خوبی برای ترغیب اساتید به بررسی بهتر و سریع تر پرونده تحصیلی شما جهت احراز صلاحیت علمی دریافت بورس شوند. بنابراین، تعامل با فارغ التحصیل ها و دانشجویان بورسیه در دانشگاه های مختلف جهان را نیز در نظر داشته باشید.

برای پیدا کردن این دانشجویان و منابع اطلاعاتی، بخش alumni و دانشجویان کنونی دانشگاه ها را از طریق سایت آنها بررسی کنید. یکی دیگر از روش های پیدا کردن دانشجویان دکترا و دانش آموختگان موسسات آموزش عالی، تعامل با آن ها در فیسبوک و لینکدین است.

۴-استفاده از درگاه های متنوع تخصصی

s2020

یکی از روش های آگاهی از فرصت های بورسیه در سراسر جهان، بررسی مداوم درگاه های اطلاع رسانی این موقعیت ها در اینترنت است. درگاه هایی مانند:  اسکولار، اسکولارشیپ پرتال، اسکولارشیپ پوزیشن، بورس های سوئد، MIT را اگر عاشق بورس برای تحصیل در خارج هستید، بوک مارک کرده و هر هفته مرور کنید. البته علاوه بر این منابع، بخش بورسیه دانشگاه های مقصدی که زیر نظر دارید نیز فرصت های خوبی را هر ماهه اعلام می کنند.

۵-اخذ توصیه نامه آکادمیک

برای افزایش شانس خود جهت دریافت بورسیه، همواره توصیه نامه های آکادمیک را ضمیمه مدارک مربوطه کنید. توصیه نامه (letter of recommendation) در واقع شما را به دانشگاه های مختلف برای تحصیل، توصیه می کنند. هر اندازه توصیه نامه حرفه ای و مطابق با قابلیت های شما باشد، نظر مخاطب را بهتر جلب می کند.

درباره توصیه نامه های تحصیلی، دو گفتار بزودی ارائه میکنیم. داشتن توصیه نامه، شرط لازم یا کافی برای دریافت بورس نیست و تنها نقش مثبت دارد. توصیه نامه را حتی المقدور از اساتید دوره قبلی تحصیلی خود کسب کنید.

۶-رزومه حرفه ای

برای دریافت بورس، باید رزومه خوب داشت. رزومه ای خوب است که خوب نوشته شده باشد و آنچه که هست را معرفی کند، نه آنچه که باید باشد! درباره رزومه نویسی، گفتاری ارائه کردیم که مطالعه کنید. الگوهای رزومه نویسی و استفاده از دانشجویانی که ادمیشن با بورس گرفته اند برای مشاوره در حوزه رزومه توصیه می شود.

رزومه خوب سبب می شود تا وضعیت علمی و تجربی شما برای دریافت بورس، بهتر بررسی شود و این فرصت را داشته باشید تا بتوانید در کورس رقابت باقی مانده و برای مصاحبه تکمیلی دعوت شوید.

۷-بیانیه هدف

معمولا برای دریافت بورس، نیازی به ارائه بیانیه هدف (statement of purpose)  نیست. اما ضمیمه کردن آن سبب می شود تا گروهی که می خواهند به شما بورس بدهند، استراتژی آکادمیک و برنامه ای که برای خود تعیین کرده اید را مطلع شده و چشم انداز شما برای ادامه تحصیل و فعالیت های پژوهشی مشخص شود. گر چه خیلی دقیق نیست، اما حرفه ای بودن شما را تا حدودی در رشته مورد تقاضا نشان می دهد.

۸-ترجمه صحیح مدارک تحصیلی

یکی از مدارکی که باید برای بورس ارسال کنید، ترجمه رسمی دقیق مدارک تحصیلی است. معمولا همه دانشگاه ها، نیازی به ترجمه رسمی ممهور به مهر وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری ندارند. این مورد را می توایند قبل از ارسال مدارک ترجمه رسمی از مرکز مربوطه استعلام کنید.

اگر واقعا به چنین مهرهایی نیاز نداشتند، در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید. اگر واژگان تخصصی در رشته شما وجود دارد که احتمال می دهید که مترجم رسمی، از ترجمه آنها از کلمات جایگزین نامناسب استفاده کند، از وی بخواهید که از کلماتی که در اختیارش می گذارید استفاده کند.

۹-شرکت در کنفرانس های بین المللی

دریافت بورس تحصیلی فقط بررسی منابع اینترنتی یا آگاهی از فرصت های تحصیلی اعلامی در سایت دانشگاه ها نیست. اگر شما در کنفرانس های بین المللی با ارائه مقاله شرکت کنید، و مقاله شما accept شود، برای شما acceptance letter صادر می شود و فرصت present مقاله یا پوستر را خواهید داشت.

این سبب آشنایی اعضای هیات علمی کنفرانس با شما و فعالیت های علمی شده و می توان با رایزنی بهینه با برخی از اساتید کنفرانس که زمینه علمی مشترک با شما را دارند، فعالیت های علمی مشترک انجام داده و فرصت دریافت بورس های متنوع از شرکت های صنعتی و تجاری و دانشگاه های مختلف را دریافت کرد.

از ظرفیت های کنفرانس های علمی معتبر برای دریافت بورس استفاده کنید.

۱۰-تعامل با اساتید

s2021

از جمله دیگر روش های خلاقانه و متداول برای دریافت بورس تحصیلی، رایزنی با اساتید در دانشکده های دانشگاه مقصد است. این کار را می توانید با بررسی مقالات اساتیدی که در زمینه رشته تخصصی شما، تولیدات علمی و کتاب و مقاله داشتند بررسی کنید و در دستور کار قرار دهید. استفاده از منابع علمی مانند اسکوپوس، ساینس دایرکت و PUBMED توصیه می شود.

بعضا یک استاد، در فاصله زمانی مشخصی بر روی پروژه یا پرژوه های خاص، نیازمند یک دستیار است و این فرصت خوبی برای شما خواهد بود تا دانشگاه های مقصد را در کشورهای مختلف زیر نظر داشته و با اساتید مربوطه رایزنی کنید.

با این ۱۰ راهکار، شما را دعوت می کنیم تا با ۲۰ فرصت بورسیه ماه آوریل در کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید.

بورسیه دکترا در دانشگاه اسلو نروژ

دپارتمان ادبیات و مطالعات منطقه ای و زبان های اروپایی دانشگاه اسلو نروژ، فرصت های بورسیه را برای علاقمندان به زبان شناسی ارائه کرده است. دانشگاه اسلو، قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه پادشاهی نروژ بود که تحصیل در کلیه مقاطع ان برای دانشجویان ایرانی رایگان است.

متقاضیان اپلای در این دانشگاه می بایست مدرک کارشناسی در رشته های زبان شناسی در حوزه Germanic, Romance و Slavic داشته باشند و امکان فعالیت در عرصه: SysSem را دارا باشند. داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ از جمله ضروریات برای اپلای این بورسیه اعلام شده است. مدارک زیر باید به دانشگاه تا ۱۸ آوریل ۲۰۱۷ میلادی ارسال شود:

  • Application letter describing the applicant’s qualifications and motivation for the position
  • Curriculum Vitae (complete list of education, positions, teaching experience, administrative experience and other qualifying activities, including a complete list of publications)
  • Transcript of records of your Master’s degree. Applicants with education from a foreign university are advised to attach an  explanation of their university’s grading system
  • Project description, including a detailed progress plan for the project (3 – ۵ pages, see Template for project descriptions)

برای ورود اطلاعات و کسب اطلاعات تکمیلی به این لینک مراجعه کنید. در درگاه دانشگاه اسلو، بورسیه هایی که برای پاییز ۲۰۱۷ میلادی در نظر گرفته شده نیز در اختیار مخاطبان قرار دارد. گفتی است، دانشگاه اسلو رشته های فنی و مهندسی و پزشکی ندارد. اما اکثر رشته های آن مورد تایید اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم است.

فرصت های بورسیه در دانشگاه دوبلین ایرلند

دانشگاه دوبلین ایرلند، در یک دهه یکی از مقصدهای تحصیلی تقریبا ارزان قیمت و انگلیسی زبان ایرانیان در شمال اروپا بوده است. کالج Trinity یکی از برترین مقصدهای تحقیقاتی بین المللی دوبلین بوده که اکنون فرصت های بورسیه را در اختیار دانشجویان مقطع دکترا قرار می دهد.

اگر علاقمند به تحصیل در مقطع دکترا در زمینه علوم سیاسی و اقتصاد هستید، این فرصت بورسیه را در نظر داشته باشید. میزان بورسیه، سالانه ۲۰ هزار یورو است که به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می شود و ۴ سال نیز به طول خواهد انجامید.

جهت اپلای رشته اقتصاد به این لینک و جهت اپلای رشته علوم سیاسی به این نشانی مراجعه کنید. فرصت های دیگر بورسیه این موسسه را نیز می توانید در بخش scholarship دنبال کنید.

فرصت های بورسیه دانشگاه استرالیایی تاسمانیا در رشته حقوق

اگر علاقمند هستید تا به عنوان دانشجوی بین المللی در دانشگاه Tasmani مشغول به تحصیل شوید، فرصت های بورسیه دانشگاه را در مقطع دکترا در نظر داشته باشید. این دانشگاه، چهارمین دانشگاه قدیمی استرالیا است که امسال یکصد و بیست و ششمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

۳ حوزه ایی که بورس دکترا اعطا می شود موارد زیر است:

  • Tracing the Impact of Legal Education in Australia: The Nexus Between Legal Scholarship and Criminal Law and Practice
  • Climate-Adaptive Law for Marine and Coastal Biodiversity and Resource Conservation
  • Fisheries Law and Governance
  • Restorative justice, diversion and cyber-sexual offending by young people

۱۰ آوریل ۲۰۱۷ میلادی، اخرین فرصت جهت اپلای برای بورسیه های دانشگاه مزبور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

فرصت های بورسیه در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ دانمارک برای متقاضیان تحصیل با بورس در این دانشگاه معتبر، ۱ جولای ۲۰۱۷ میلادی را به عنوان آخرین فرصت جهت اپلای بورس های مختلف معرفی کرده است. این بورس که در زمینه داروسازی است، با همکاری بنیاد ملی تحقیقات دانمارک و مرکز داروهای هوشمند دانمارک ارائه شده است.

مرکز بین المللی Retrieval Lab دانشگاه کپنهاگ به عنوان قدیمی ترین مقصد تحقیقاتی عرصه داروشناسی و دارو سازی این کشور، به دنبال دانشجویان مستعد برای فعالیت در عرصه داروسازی است.

میزان بورسیه، سالانه ۳۰۹ هزار کرون دانمارک است. جهت اپلای برای این بورسیه به این نشانی مراجعه کنید.

 بورس دکترا در رشته آمار زیستی در دانشگاه اسلو

دپارتمان Biostatistics موسسه علوم دارویی دانشگاه اسلو، شماری بورس دکترا به علاقمندان به تحصیل در رشته داروسازی اعطا می کند. متقاضیان می بایست مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته های بیوانفورماتیک، بهداشت عمومی و علوم دارویی و علوم طبیعی را دارا بوده و حداقل مدرک زبان آیلتس یا تافل را در هنگام اپلای ارائه کند.

متقاضیان می بایست شرایط زیر را داشته باشند که تقریبا برای اپلای دیگر رشته ها در دانشگاه معتبر اسلو نروژ نیز صادق است:

  • Applicants must hold a master degree (or an equivalent to the Norwegian master degree) in biostatistics or within a relevant field (bioinformatics, epidemiology, public health, medicine, social or natural sciences) with good knowledge of statistics and experience in statistical modelling and use of statistical software. Experience in handling large datasets will be an advantage.
  • Applicants must be granted admission to the Faculty’s PhD program
  • We seek a candidate with high motivation to work with statistics in medical research and carry out the described project effectively as part of an interdisciplinary team

(بند بالا را با تقویت رزومه و متمرکز کردن بیانیه هدف بر روی مقولات دارویی و بهداشت عمومی تجربی در اپکلیکیشن خود لحاظ کنید)

  • High working capacity
  • Independent, precise and organized working skills
  • Good collaborative skills
  • Excellent command of written and oral English

(تافل ۸۰ یا آیلتس ۶.۵ حداقل حد نصاب است)

مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • Application letter (including a summary of the applicant’s scientific work and interests and describing how she/he fits the description of the person we seek)
  • CV (education since high school (place, grade), positions held  and details of  academic work)
  • List of publications, published abstracts, presentations
  • Copies of educational certificates and transcripts of records
  • Names and contact details of 2-3 referees (name, relation to candidate, e-mail and telephone number)

جهت اپلای از این لینک استفاده کنید.

بورسیه دکترا در رشته موسیقی ملل دانشگاه انگلیس

دانشگاه کاردیف انگلستان که در فهرست ۲۰ دانشگاه برتر بریتانیا قرار دارد، بورس های دکترا را در رشته موسیقی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. میزان بورسیه، سالانه ۵ هزار پوند اعلام شده است و به دانشجویی که در سال اول، بالاترین معدل را کسب کند، ۵ هزار پوند بیشتر پرداخت خواهد شد.

اگر دانشجویی بخواهد در کنفرانس های بین المللی شرکت کند، ۱۲۰۰ پوند نیز برای فعالیت های تحقیقاتی به ایشان پرداخت خواهد شد. برای اپلای این فرصت بورسیه می بایست آیلتس ۶.۵ آکادمیک داشته باشید.

آخرین فرصت جهت اپلای این بورسیه، ۱۵ ماه May سال ۲۰۱۷ میلادی است. مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • A letter of application stating your reasons for wishing to pursue PhD study.
  • A short abstract of the proposed PhD study (maximum 500 words)
  • A full research proposal for the PhD study (maximum 1500 words, excluding references)
  • A CV
  • Official transcripts of previous higher education degrees
  • Two academic references

۲ توصیه نامه به همراه رزومه، بیانیه هدف در حد ۵۰۰ کلمه و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی می بایست از طریق فرم مربوطه در زمان مقرر ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

بورس برای دانشجویان بین المللی مشتاق به تحصیل در مالزی

دانشگاه UT مالزی، با همکاری محققان ژاپنی، فرصت های بورسیه متنوعی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. میزان بورسیه، ماهانه ۱۸۸ تا ۲۳۰۰ رینگت مالزی بوده و برندگان بورسیه، از پرداخت شهریه سالانه معاف خواهند شد.

۱۵ جولای اخرین فرصت برای اپلای بورسیه فوق الذکر بوده و می بایست مدارک از طریق این لینک ارسال شود.

بورس دکترای فیزیک دانشگاه سوانسی انگلستان

مرکز آموزش عالی Swansea که سابقه ۱۰۰ صد سال فعالیت آموزشی را در کارنامه دارد، فرصت های بورسیه را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. اگر به دنبال تحصیل در مقطع دکترای فیزیک با بورس در انگلیس هستید، مدارک خود را تا ۳۰ آوریل از طریق این لینک ارسال کنید.

فرصت های بورسیه در دانشگاه آمستردام هلند

یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی در کشور گل دنیا (هلند)، پایتخت این کشور و دانشگاه معتبر و بزرگ آمستردام است. اکنون فرصت های تحصیلی متنوع با بورس در اختیار مشتاقان تحصیل در این کشور صنعتی و پیشرفته است.

امسال، سیصد و هشتاد و ششمین سالگرد تاسیس دانشگاه آمستردام جشن گرفته می شود و به همین خاطر، بورس های متنوعی در اختیار دانشجویان مستعد بین المللی قرار می گیرد. تعداد ۲۰ بورسیه با میزان ۳ هزار یورو در سال تحت بورسیه UVA385 در سال ۲۰۱۷ میلادی قرار خواهند گرفت.

متقاضیان می بایست مدارک زیر را به دانشگاه ارسال کنند. این مدارک، برای اپلای کلیه بورس های این دانشگاه معتبر هلند نیز صادق است و در طول سال نیز می توان برای دریافت ادمیشن با بورس از این دانشگاه به خصوص در مقطع دکترا اقدام کرد:

  • Copy of the Doctorate Board’s decision regarding admission to the doctoral
  • A concise letter of motivation written by the PhD student that sets out the purpose and explains the relevance for their doctoral research and/or their career, and that shows that shows the enthusiasm and conviction needed to convince the committee that the grant will be well spent;
  • A recent CV;
  • A specific budget with an overview of income and expenses;
  • A general plan that shows that the grant will be awarded before September 2018;
  • A personal letter of recommendation from the student’s supervisor which is individual to the PhD student. This letter is submitted separately.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

دکترای بیومدیکال در دانشگاه کره جنوبی

دانشگاه هالیم کره جنوبی برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، فرصت های بورسیه متنوعی در سال ۲۰۱۷ میلادی ارائه کرده است.

در این دانشگاه قریب به ۱ هزار دانشجوی بین المللی از ۱۶۵ کشور دنیا مشغول به تحصیل هستند. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه معتبر کره، می بایست مدارک خود را به این نشانی: ilsong@hallym.ac.kr ارسال کنند.

بورسیه دکترا برای مدیریت و بازیافت پلاستیک در بلژیک

اگر علاقمند به دنیای بازیافت پلاستیک و مدیریت محیط زیست هستید، دانشگاه KU LEUVEN از متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا دعوت کرده است. دکتر جف پیترز و دکتر دوفلو در دانشگاه لوون بلژیک منتظر دریافت رزومه های علاقمندان به تحصیل در رشته های مربوط به مدیریت بازیافت و Life Cycle Engineering هستند.

جهت آگاهی از فرصت های تحصیلی و بورس متنوع این دانشگاه به این نشانی مراجعه کنید.

بورسیه مطالعات شرق آسیا موسسه راقوناتان هاروارد

داوطلبان از حوزه های مختلف علوم اجتماعی و انسانی برای اپلای این بورس دعوت شده اند. فلسفه، مذهب، زبان های خارجی، تاریخ، مطالعات فرهنگی، هنرهای بصری، اقتصاد، زبان شناسی* انسان شناسی، علوم سیاسی ،‌جامعه شناسی و جغرافیای انسانی به عنواان فرصت های تحصیلی مربوط به این بورسیه معرفی شده اند.

مبلغ بورسیه حدود ۴۰ هزار دلار اعلام شده است. افراد واجد شرایط، برای تحصیل و دریافت بورسیه به آمریکا دعوت خواهند شد.

مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • Visit and fill out the Online Application Form.
  • Fill out and upload the SAI Fellowship Cover Sheet to the Online Application Form.
  • Upload a five-page double spaced plan of research to the Online Application Form.
  • Upload updated curriculum vitae which lists your academic degrees, disciplines, dates the degrees were received, your publications, and research presentations, and previous grants and fellowships to the Online Application Form.
  • Upload a writing sample (i.e. one dissertation chapter) to the Online Application Form.
  • Two letters of reference should be emailed directly to Diana Nguyendiananguyen-at-fas.harvard.edu by the deadline.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه موسسه مراجعه کنید.

بورسیه بین المللی بنیاد علمی ترکیه

اگر علاقمند به تحصیل در یکی از مقطع های تحصیلی در دانشگاه های ترکیه هستید، این بورس می تواند شرایط تحصیل رایگان را برای شما فراهم کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر دریاره جزییات این بورس به این نشانی مراجعه کنید.

بورس های دانشگاه سلطنتی استکهلم

اگر مشتاق به تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های سوئد و جهان به زبان انگلیسی هستید، توصیه می کنیم که از این لینک استفاده کنید.

جدید ترین فرصت های بورسیه ۲۰۱۷ میلادی برای ترم پاییز در دانشگاه KTH به شرح زیر است:

۱- دانشجوی دکترا برای رشته های مدل بندی زبان و یادگیری زبان با فرصت اپلای در ۳۰ آوریل ۲۰۱۷.

۲- دانشجوی دکترا در رشته الکترونیک برای کاربردهای فضایی. آخرین فرصت اپلای ۳۰ آوریا.

۳- دانشجوی دکترا در رشته ریاضیات با فرصت اپلای در ۵ آوریل.

۴- دانشجوی دکترا در رشته مکانیک جامدات با فرصت اپلای در ماه MAY.

۵- دانشجویان دکترا در مهندسی مکانیک سیالات با فرصت اپلای در آوریل ۲۰۱۷

۶- دانشجوی دکترا در رشته مهندسی قدرت و سیستم های انرژی تا ۱ اول ماه می ۲۰۱۷

۷- دانشجوی دکترا برای رشته رباتیک با فرصت اپلای در ۳۰ آوریل ۲۰۱۷

۸- دانشجوی دکترا برای رشته علوم عکسبرداری تجربی با فرصت اپلای در آوریل.

۹- دانشجوی دکترا در رشته کنترل اتوماسیون با فرصت اپلای ۶ آوریل.

۱۰- دانشجوی دکترا در علوم محاسباتی با فرصت اپلای آوریل.

دانشگاه KTH برای تحصیل در کلیه رشته ها از جمله مهندسی و علوم کاربردی و پایه توصیه می شود. اکنون شماری از دانشجویان دکترا این دانشگاه را دانشجویان ایرانی تشکیل می دهند.

گفته می شود که از سال ۲۰۱۰ میلادی، تحصیل کلیه متقاضیان غیر سوئدی در دانشگاه های این کشور منوط به پرداخت شهریه است.

فرصت های بورسیه در کشورهای مختلف دنیا

استرالیا

Scholarships Database for Australia

بلاروس

European Scholarship Scheme for Young Belarusians (ESSYB)

آلمان

E.ON Stipendienfonds

غنا

Ghana Scholarship Fund, Inc.

Ghana Education Trust Fund

یونان

Onassis Foundation

اندونزی

Lembaga Pengelola Dana Pendidikan

فرصت های بورسی در ایالات متحده آمریکا

Fulbright Norway

The American-Scandinavian Foundation (ASF)

The Norway-America Association (NORAM)

Torske Klubben

فرصت های بورسیه فنی و مهندسی اروپا

Erasmus+ Master Loans

Society of Petroleum Engineers – Star Scholarship & Fellowship

The Association of Commonwealth Universities

فرصت های بورسیه دانشگاه چالمرش

دانشگاه چالمرش سوئد یکی از مقصدهای تحصیلی پر طرفدار ایرانیان برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در شمال اروپا است.

  • فرصت های بورسیه برای تحصیل در رشته های گوناگون در کشور هلند در سال ۲۰۱۷.
  • فرصت های بورسیه برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه مک کوآری استرالیا.
  • فرصت های بورسیه فول برایت برای دانشجویان مشتاق به تحصیل در دانشگاه های آمریکای شمالی

اگر مشتاق به دریافت بورسیه برای تحصیل در ترم پاییز ۲۰۱۷ هستید، در اولین فرصت مدارک خود را از طریق لینک هایی که در بالا ارائه شده است ارسال کنید. توجه داشته باشید که ارسال مدارک، رایگان و باید با فرمت PDF باشد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • راحله فروردین ۱۱, ۱۳۹۶

    عالی

  • پروانه فروردین ۱۴, ۱۳۹۶

    ببخشید من الان بخوام برای رشته موسیقی انگلیس و بورسیه اقدام کنم مدارک رو چطوری بفرستم< چقدر طول میکشه؟ آیا کارشناسی موسیقی ایران هم اعتبار داره؟ البته معدل من ۱۷ است و آیلتس ندارم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • علی زمانی فروردین ۱۵, ۱۳۹۶

      شما همانطور که گفته شد رزومه خود را با ریز نمرات به یکی از دانشکده های موسیقی آلمان ارسال کنید. اگر کار عملی دارید فایل ان را هم ضمیمه کنید. کارشناسی موسیقی ایران برای دانشگاه های آلمان مورد تایید است. اگر رشته شما به زبان انگلیسی تدریس شود، باید آیلتس رو بگیرید. اول شانس خود را برای دانشگاه موسیقی مونیخ که از معروف های آلمان است و برخی از موزیسین های برجسته اتریشی در آن تدریس می کنند امتحان کنید.
      فهرست کل رشته های موسیقی را در این لینک مشاهده بفرمایید.
      http://website.musikhochschule-muenchen.de/de/index.php?option=com_content&task=view&id=1283&Itemid=922