۹ رکورد جهانی بسیار جالب که با حضور جمعیتی انبوه از مردم به ثبت رسیده اند

۹ رکورد جهانی بسیار جالب که با حضور جمعیتی انبوه از مردم به ثبت رسیده اند

در این مطلب، ۹ نمونه از بزرگ ترین و جالب ترین رکوردهای گروهی جهان را برایتان انتخاب کرده ایم که آگاهی از آن ها خالی از لطف نیست. به طور مثال، رکورد تشکیل بزرگ ترین هرم انسانی در زیر آب یا بزرگ ترین زنجیره انسانی که همه بازو به بازو در کنار هم قرار گرفته اند.

یا بزرگ ترین شکل لبخند که بیش از ۲ هزار نفر با همکاری یکدیگر آن را ساخته و شکل داده اند. برای آشنایی با این رکوردها در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

مراسم عروسی دسته جمعی در هند (۱۰۴ زوج)

1

در سال ۲۰۱۷، ۱۰۴ زوج در شهر اوجاین واقع در استان مادیه پرادش در کشور هند به صورت دسته جمعی ازدواج کرده و نام خود را در کتاب طلایی رکوردهای جهان به ثبت رساندند.

در این مراسم، ۷۷ زوج هندو، ۲۶ زوج مسلمان و یک زوج سیک با هم پیوند زناشوئی بستند.

پوشیدن لباس انیشتین (۴۰۴ نفر)

2

در ماه مارس ۲۰۱۷، ۴۰۴ نفر از مردم در تورنتوی کانادا گرد هم جمع شده و رکورد بزرگ ترین اجتماع بشری در لباس آلبرت انیشتین را به نام خود به ثبت رساندند. در این مراسم، تمامی افراد حاضر، یک کت دو دکمه، یک کراوات و یک کلاه گیس سفید رنگ که سبیلی هم به آن متصل بوده را پوشیده و خود را شبیه دانشمند آلمانی، یعنی آلبرت انیشتین کرده بودند.

رکوردی که در این زمینه قبلا ثبت شده بود، ۹۹ نفر بودند. این گردهمایی علاوه بر شکستن رکورد قبلی گینس، هدف دیگری نیز در پی داشت: برپایی رقابتی موسوم به «انیشتین بعدی». شرکت در این رقابت که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ برگزار شد، برای تمام کسانی آزاد است که فکر می کنند ایده نابی برای اینکه جهان را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنند دارند.

برنده این رقابت نیز اگر قادر به اجرایی کردن ایده خود باشد، ۱۰ هزار دلار جایزه دریافت می کند. مهلت ثبت نام در این رقابت، ۲۵ آوریل یعنی ۲۳ روز دیگر است که برنده آن ۶ ژوئن به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

بزرگ ترین هرم انسانی در زیر آب (۶۲ نفر)

3

۶۲ غواص در زیر آب به شکل یک هرم بزرگ در زیر آب در کنار هم قرار گرفته و نام خود را در گینس ثبت کرده اند. این طرح جالب توسط تایلر رایزر، مانولو کاباسال، جان شادیک در خلیج منگو در کشور تایلند و در ۱۵ اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی ارائه و اجرا شد.

بزرگ ترین اجتماع انسانی در لباس هری پاتر (۵۲۱ نفر)

4

بسیاری از انسان ها مجموعه داستانی هری پاتر را دوست دارند به طوری که ۵۲۱ نفر تصمیم می گیرند لباس شخصیت های اصلی این سریال را پوشیده و کلاه جادوگری بر سر گذاشته و گرد هم جمع شوند. این رکورد در ماه مارس ۲۰۱۵ به مناسبت بزرگداشت روز کتاب جهانی در مدرسه «تنبریج هاوس» در هوشام انگلستان به ثبت رسید.

اجرای دسته جمعی کاراته (۳۹۷۳)

5

تعداد افرادی که در این مراسم شرکت کرده اند، ۳۹۷۳ نفر بوده. کاراته دسته جمعی در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۶، توسط دولت اکیوانا و به مناسبت بزرگداشت کاراته سنتی اکیوانا در همین شهر در کشور ژاپن برگزار شد.

در این مراسم، همه شرکت کننده ها که در رده های سنی متفاوتی بودند، به طور همزمان و متحد، یکی از حرکات ابتدایی کاتا که fukyu-gata 1 نامیده می شود را با هم اجرا کردند. شاید بد نباشد بدانید که ۲۳ اکتبر در اکیوانا، به عنوان روز ملی کاراته شناخته می شود.

بزرگ ترین نقاشی لبخند که توسط انسان ها نقش شده (۲۲۲۶ نفر)

6

در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۲۲۲۶ نفر در پارک ماهاوا در ایالت نیوجرسی گرد هم آمده و با هم، بزرگ ترین شکلک لبخند را با بدن خود ترسیم کردند. این تعداد، تقریبا سه برابر بیشتر از تعداد رکورد پیشین بوده است. البته شایان ذکر است که در زمان برگزاری این گردهمایی، نیروهای رسمی در محل حضور نداشته اند و بعدها از روی عکس های به ثبت رسیده، اعداد و ارقام آن تایید و رکورد ثبت شده است.

بزرگ ترین علامت «سیگار نکشید» جهان توسط انسان (۱۳۸۹۲ نفر)

7

در تاریخ ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی در کشور فیلیپین، ۱۳۸۹۲ نفر با لباس های مشکی، سفید و قرمز گرد هم جمع شده و بزرگ ترین علامت «سیگار کشیدن ممنوع» را تشکیل داده اند. این نقش در زمین فوتبال دانشگاه بیکول ترسیم شد.

جوزف اسپریتو که مسوول برگزاری این مراسم بوده، در رابطه با آن بیان داشته که این علامت توسط کارمندان دولت، سربازها، نیروهای پلیس، دانش آموزان و نیروهای پلیس تشکیل شده است.

زنجیره انسانی به شکل رنگین کمان (۴۲۳ نفر)

8

در فوریه سال ۲۰۱۷، دانشجویان دانشگاه مسی، یک زنجیره ی بیضی شکل با رنگ های رنگین کمان تشکیل دادند و توانستند بدین واسطه نام خود را در کتاب گینس به ثبت برسانند.

رکورد قبلی، ۱۱۸ نفر بود که تمامی این افراد باید بازوان خود را در یکدیگر قفل کرده و پشت به پشت هم دو ردیف بلند را تشکیل بدهند.

بزرگ ترین جنگ بالشتی جهان (۶۲۶۱ نفر)

9

بزرگ ترین جنگ بالشتی جهان در جولای سال ۲۰۱۵ میلادی در مینه سوتا آمریکا و توسط کمپانی مای پیلو برگزار شده و در آن ۶۲۶۱ نفر شرکت داشتند. این جشن در طول بازی سن پاول در زمین CHS انجام شد.

منبع: oddee
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • یا حسین فروردین ۱۸, ۱۳۹۶

    بزرگترین اجتماع جهانی : اربعین ۱۳۹۶