اینستاگردی؛ از انتقاد اینستاگرامی «ظریف» تا یک میلیونی شدن «روحانی»

اینستاگردی؛ از انتقاد اینستاگرامی «ظریف» تا یک میلیونی شدن «روحانی»

در ادامه سلسله گزارش های هفتگی اینستاگردی روزیاتو که نگاهی دارد به شماری از جدید ترین پست های صفحات اینستاگرام پر مخاطب ایرانیان، سری زدیم به ۲۱ صفحه پر بیننده تا اینستانوشته های نوروزی برخی از هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و فعالان فرهنگی و اجتماعی را مرور کنیم‌ که نکته های جالب و غمناک زیادی داشت.

INSTA36
اینستانوشته ای از رامبد جوان که شروع سال تلخ را برای هزاران خانواده ایرانی در سراسر کشور خبر داد

در اینستاگردی این هفته همراه ما باشید که همچون روال قبل، نخستین پست را با اینستانوشته سفیر کالسکه گرد ایران در لندن آغاز می کنیم و در ادامه چند پست جالب از وزیر امور خارجه و رییس جمهور.

روایت اینستاگرامی آقای سفیر از تپه سیلک

حمید بعیدی نژاد، سفیر جدید ایران در لندن، در جدید ترین پست خود، از یکی از مقصدهای باستانی کشور گفت:

امروز همایشی در لندن در خصوص “تپّه سیَلک” این بنای مهم تاریخی ایران با حضور جمعی از متخصصان باستانشناسی جهان از آکادمی های مهم و موزه های بزرگ جهان از موزه لوور، موزه متروپلیتن نیویورک، موزه بریتانیا و همچنین هیاتی از بهترین متخصصان مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ایران بریاست.

insta1

آقای دکتر نوکنده، مدیر موزه ملی ایران که خودشان شخصا نه تنها آثار مهمی در این زمینه تالیف نموده اند بلکه شخصا در تپّه سیلک، کاوش های مهم باستان شناسی شرکت داشته اند، برگزار شد. بنده نیز این فرصت را داشتم که در این جلسه سخنرانی داشته باشم.

هدف این سمینار یادآوری ارزش تاریخی این بنای مهم به نسل جدید باستانشناسان و تاکید بر ضرورت ادامه کاوش های باستانشناسی در این سایت مهم بود. کاوش های تپه سیلک که با تحقیقات و کاوش های پروفسور گیرشمن در بیش از هشتاد سال پیش شروع و بعد از وی نیز ادامه یافت، به گنجینه ظرف های طرح دار خاص سفال خود معروف شده است و آثار بسیار مهمی از آثار زندگی کهن منطقه را نیز در بر دارد و امروز موزه معروفی در دنیا نیست که بخشی را به سفال های اکتشاف شده در تپه سیلک اختصاص نداده باشد.

insta2
اینستانوشته دکتر بعیدی نژاد در شب آرزوها

بر اساس تخمین های تاریخی، اشیاء تاریخی این تپه به حدود شش هزار سال پیش از میلاد یعنی هشت هزار سال پیش برمی گردد که در نوع خود قدیمی ترین زیستگاه انسانی کهن جهان محسوب می شود.

همچنین “زیگورات سیلک” با آنکه از زیگورات “اور” در عراق فعلی و زیگورات چغازنبیل در خوزستان کوچک تر و ساده تر است و تمامی آن هم از زیر خاک بیرون نیامده است، قدیمی ترین زیگورات جهان محسوب می شود که تاریخ آن به سه هزار سال قبل از میلاد بر می گردد.

insta3
اینستانوشته آقای سفیر در ورود نخستین کشتی کروز بین المللی به آبهای ایران

امروز بازسازی و باز آفرینی تپه سیلک و حفاظت از آن در برابر خطر گسترش شهر مهمترین وظیفه نسل امروز ماست و خوشحالیم که مسئولین فهیم شهر کاشان بویژه فرماندار ویژه شهر جناب آقای مؤمنیان به این موضوع مهم عنایت دارند اما این امر بیش از همه به بسیج مردمی و عزمی ملی نیاز دارد.

همانگونه که پیشنهاد ما در همین جلسه نیز مورد حمایت قرار گرفت، سیلک بیش از همه چیز به یک سایت-موزه نیاز دارد تا مردم ما بجای آنکه آثار و سفال های سیلک را در موزه های بزرگ دنیا ببینند، بتوانند آثار هویت فرهنگی خود را در خودِ سیلک به تماشا بنشیند.

انتقاد وزیر امور خارجه از کامنت های نوروزی

یک اشتباه کوچک در اینستانوشته نوروزی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در چند روز پیش سبب شد تا موجی از انتقادات توسط برخی از کاربران ایرانی اینستاگرام درباره عکس منتشر شده در صفحه ایشان به راه افتد و این موضوع بازتاب خبری گسترده ای پیدا کند.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان چند روز گذشته تصویری بهاری را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. تصویری از کوه فوجی واقع در کشور ژاپن که به دلیل شباهت بسیار با قله دماوند کشورمان، زیر تصویر از آن به عنوان دماوند نام برد.

کاربران هم که متوجه این اشتباه شدند، با کامنت هایشان خواستار تصحیح متن زیر عکس شدند. در نتیحه محمد جواد ظریف با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش متن زیر عکس را تصحیح کرد و در پست خود نوشت:

instazarif

ایران زیبا. سلام دوستان. من یک بار دیگر هم این اشتباه را روی صفحه فیسبوک داشتم چون این دو قله زیبا بسیار به هم شبیه هستند. البته آن زمان تذکرها کمی دوستانه تر بود! حق با شماست. یکی از دوستانم این تصویر را برایم فرستاد و من دوباره اشتباه کردم. اما به هر حال ایران زیباست و دماوند نماد سربلندی ایران و ایرانی است.

insta5
اینستانوشته ای که خبر از انتشار کتاب جدید وزیر امور خارجه در نوروز می دهد
insta6
اینستانوشته ای از دیدار نوروزی ظریف از مسکو

صفحه اینستاگرامی آقای ظریف را در این نشانی دنبال کنید که البته در این صفحه نیز، اطلاعات رسمی از ایشان منتشر می شود. او فعلا ۹۶ هزار فالوور دارد.

مخاطبان صفحه رییس جمهور از مرز ۱ میلیون فالور گذشت

صفحه اینستاگرامی حسن روحانی رییس جمهور، نوروز ۹۶ از مرز ۱ میلیون مخاطب گذشت و آقای روحانی نیز به جمع میلیونی های اینستاگرام ایرانیان وارد شد. در ادامه نگاهی داریم به جدید ترین اینستانوشته های صفحه رییس جمهور در چند وقت اخیر.

insta7
اینستانوشته ای از سفر نوروزی به استان گیلان
اینستانوشته ای از مراسم اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو به رییس جمهور ایران
insta9
اینستانوشته ای که خبر از هفت سین ایرانی بر روی نقشه ایران و آخرین صحبت های رییس جمهور پیش از عزیمت نوروزی به روسیه در فرودگاه مهر آباد تهران دارد
کوهپیمایی نوروزی رییس جمهور در ارتفاعات تهران که به دلیل نوع عکس، با ۱۸ هزار کامنت ایرانیان اینستاگرام مواجه شد
insta11
اینستانوشته ای از کوهیپمایی نوروزی حسن روحانی در ارتفاعات تهران در حلقه محافظان چتر به دست

حسن روحانی یک میلیون فالووری را اینجا دنبال کنید.

نیکی کریمی از لندن!

نیکی کریمی ترجیح داده در نوروز ۹۶ در لندن باشد و مشغول خواندن و گردش در این شهر مه آلود بریتانیا است. در ادامه نگاهی دارد به پست های نوروزی خانم کریمی که این روزها بیش از ۲.۳ میلیون فالوور دارد.

تصویر مه آلود لندن از لنز دوربین نیکی کریمی
insta13
کتاب THE PASS که نیکی کریمی در یکی از میدان های معروف شهر برلین از علاقه اش به خواندنش خبر داد
INSTA14
اینستانوشته ای از خانم کریمی درباره رونمایی از فیلم سوت پایان که توسط ایشان در سال ۲۰۱۱ ساخته شد

او را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از رضا گلزار؟

رضا گلزار که این روزها با ۴.۴ میلیون مخاطب همراه شده است و با کنسرت های نوروزی و اکران طوفانی سلام بمبئی سال ۹۵، فالوئرهای زیادی پیدا کرده، در نوروز امسال نیز با اینستانوشته های متعددی، هوادارانش را همراه کرد.

insta15
جشن تولد رضا گلزار با کیک خاص تصویری سینمایی!
insta16
سلفی رضا با یک دوست همیشگی در سفر نوروزی به رامسر مازندران
بهمن فرمان آرا و محمد رضا گلزار

رضا گلزار را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از بهرام رادان؟

insta18
یک سلفی بی دلیل بعد از ۶ کیلومتر دویدن با آینه
insta19
فوتوشوتینگ بهرام با کالکشن ۲۰۱۷ نوین چرم که بیش از ۲۳۰۰ کامنت نیز به همراه داشت
insta20
تصویری از تیپ بهار ۹۶ بهرام رادان
insta21
جدید ترین تصویر از اسکی بازی های رادان در ارتفاعات تهران

اینستانوشته های مفهومی پرویز پرستویی

پرویز خان که در میان جامعه هنرمندان ایرانی اینستاگرام، به انتشار تصاویر پرتره خود با نوشته های مفهومی شهرت دارد و سبک زندگی دیجیتالی خاصی را دنبال می کند، در نوروز ۹۶ نیز همچون روال هفته ها و سال های قبل، مطالب جالبی را منتشر کرد که شماری از آن را مرور می کنیم.

داستان آنهایی که رفتند «از ایران» و آنهایی که ماندند «در ایران»

آنهایی که “از ایران” رفته اند، همانطور که دارند یک غذای سر دستی درست می‌کنند تا تنهایی بخورند، فکر می‌کنند آنهایی که مانده‌ند الان دارند دور هم قورمه سبزی با برنج زعفرانی می‌خورند و جمعشان جمع است و می‌گویند و می‌خندند.

 آنهایی که مانده اند “در ایران”، همانطور که دارند یک غذای سر دستی درست می‌کنند فکر می‌کنند آنهایی که رفته‌ند الان دارند با دوستان جدیدشان گل می‌گویند و گل می‌شنوند و از آن غذاهایی می‌خورند که توی کتاب‌های آشپزی عکسش هست.

آنهایی که رفته‌ اند، فکر می‌کنند آنهایی که مانده‌ند همه‌ش با هم بیرونند. کافی‌شاپ، لواسان، بام تهران و درکه می‌روند. خرید می‌روند… با هم کیف دنیا را می‌کنند و آنها را که آن گوشه دنیا تک افتاده‌ند فراموش کرده‌ند.

 آنهایی که مانده ا‌ند، فکر می‌کنند آنهایی که رفته‌ند همه‌ش بار و دیسکو می‌روند و خیلی بهشان خوش می‌گذرد و آنها را که توی این جهنم گیر افتاده‌ند فراموش کرده‌ند.

آنهایی که رفته‌ند، پای اینترنت دنبال شبکه ۳ و فوتبال با گزارش عادل یا سریال های ایرانی و اخبارهایی با کلام پارسی و ایرانی هستند.

آنهایی که مانده‌ند در حسرت دیدن کانال‌های ماهواره بدون پارازیت کلافه می‌شوند و دائم پشت دیش هستند. آنهایی که رفته اند می‌خواهند برگردند. آنهایی که مانده‌ند می‌خواهند بروند. آنهایی که رفته‌ند به کشورشان با حسرت فکر می‌کنند.

آنهایی که مانده‌ند از آن طرف، دنیایی رویایی می‌سازند. اما هم آنهایی که رفته اند و هم آنهایی که مانده‌ند در یک چیز مشترکند: آنهایی که رفته اند احساس تنهایی می‌کنند. آنهایی که مانده‌ند هم احساس تنهایی می‌کنند. آنها که می‌روند وطن‌فروش نیستند. آنهایی که می‌مانند عقب مانده نیستند. آنهایی که می‌روند، یک ماه مانده به رفتنشان غمگین می‌شوند. یک هفته مانده می‌گریند و یک روز مانده به این فکر می‌کنند که ای کاش وطن جایی برای ماندن بود. و آنهایی که می‌مانند، می‌مانند تا شاید وطن را جایی برای ماندن کنند.

insta24

در جای دیگری می گوید:

به چشمهایم زل زد و گفت: “با هم درستش می کنیم”. چه لذّتی داشت این با هم، حتّی اگر با هم، هیچ چیزی هم درست نمی شد، حتّی اگر تمامِ سرمایه ام بر باد می رفت، حسّی که به واژه ی “با هم” داشتم را با هیچ چیزی در این دنیا، معاوضه نمی کردم.

تنها کسی که وحشتِ تنهایی را درک کرده باشد، می تواند حسّ ِ مرا در آن لحظات درک کند.

یلیان_هلمن

insta22
خسرو و پرویز

در جایی دیگر از یک دوست شیرین سخت گفت:

یاد گرفتم این بار که دستانم یخ کرد، دستان کسی را نگیرم! جیب هایم مطمئن ترند.!! دنیا رو می بینی؟ حرف حرف میاره، پول پول میاره، خواب خواب میاره. ولی ‘محبت’، “خیانت” میاره!

insta23

کاش همه میدانستن دل بستن به “کلاغی که “دل” دارد، بهتر است از “طاوسی که زیبایی” دارد!! کاش میشد انگشت را تا ته حلق فرو کرد و بعضی دلبستگی ها را یکجا بالا آورد!!!! وفاداری آدم ها رو “زمان” اثبات می کنه نه “زبان”!!! زندگى به من آموخت: که”هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست”!!!!

این جمله رو هرگز فراموش نکن :

“برای دوستت دارم بعضی ها؛ “مرسی” هم زیاد است!

روحش شاد و یادش گرامی.

و سخن آخر به نقل از چارلز بوکفسکی:

یک روز داشتم به دنیای بدون خودم فکر می‌کردم. دنیایی بود که داشت کار خودش را می‌کرد و من آن تو نبودم. خیلی عجیب بود. فکر کنید ماشین شهرداری بیاید و آشغال ها را جمع کند و من نباشم. یا روزنامه جلوی در افتاده باشد و من برای برداشتنش نباشم.

غیر ممکن است. و بدتر آن‌که یک زمانی بعد از مرگم، قرار است کامل کشف شوم. آن‌هایی که وقتی زنده بودم، از من می‌ترسیدند یا از من متنفر بودند، ناگهان من را در آغوش می‌فشارند، کلماتم همه جا خواهند بود. کلوپ‌ها و انجمن‌هایی شکل می‌گیرند. تهوع آور است.

یک فیلمی از زندگی‌ام درست می‌کنند. مردی خیلی خیلی شجاع تر و با استعدادتر از خودم خواهم بود. خیلی خیلی بیشتر… آنقدر که خداها را هم به استفراغ وادار می‌کنند. بشریت در هر چیزی اغراق می‌کند، در قهرمان‌هایش، دشمن‌هایش، اهمیت‌اش. مرده شور نژاد بشر را ببرند، حالا حالم بهتر شد.

پرویز پرستویی که بزودی ۲ میلیون فالوئری می شود را در این لینک دنبال کنید.

از مهناز افشار چه خبر؟

مهنار افشار جدید ترین پست های خود را به سفرهای نوروزی با دخترش لیانا اختصاص داده است.

insta25
لیانا و عمو ایرج. خالق لحظه های شیرین کودکی و نوجوانی چند نسل . احترام خودش و آثار و زحماتش رو نگهداریم
insta26
همین الان با پرنیا، فرشته کوچولو سر کار. خیلی دوست داشتنی و باهوشه. کودکی هامیان را در کودکان جستجو کنیم. زیباست خیلی. دختر من نیست این فرشته کوچولو. بازیگر فیلم سینمایی دارکوب است و همه بچه ها عزیز دل هستند
insta27
روزهای بهار مهناز با سلفی هایی سر صحنه
insta28
مصاحبه مهناز افشار با آپارات

مهناز افشار را در این لینک دنبال کنید.

گفته های بهاری “بهاره رهنما “ از “سونات پاییزی”

insta30
به درخت ها و آسمان نگاه کنیم به اینهمه زیبایی و شاعرانگی طبیعت و از اونا کمک بگیریم تا باخودمون اشتی کنیم ،شاید این مهمترین راه اشتی با جهان و صلحه ،اشتی با خود…

insta31

بعضی نقش ها، احساس مسئولیت زیادی به ادم میدن، مثل بچه ای که بهت سپردن و گفتن خوب بارش بیار و بعد تو همیشه نگرانی که مبادا همه اون پتانسیل رو ازش بیرون نکشیده باشی!

نقش ایوا در “سونات پاییزی” ،برای من همین دلهره و نگرانی رو داره .بهترین نقش زندگیمه و امیدوارم خىب بتونم پرورشش بدم، حضور جلال تهرانی، کلمات برگمن و بازی بینظیر گلچهره سجادیه، بار مسئولیتم رو بیشتر از همیشه کرده، و البته بسیار امید بخشه، به زودی میبینمتون #سالن_سمندریان

میدونم که اینکارو اغلبتون بیشتر از یکبار میبینید و میدونم بعد از هفته اول ممکنه تهیه بلیطش اسون نباشه. پس زودتر به دیدن ما بیاین همین هفته اول می تونه اولین دیدار اجرا نمایش ٩۶کار ما باشه:)

از متن نمایش: نمیدونم کدومش بهتر بود؟ وقتی ما رو ول می کردی و به سفرای کاریت میرفتی یا وقتی ادای مادر و همسرو در می اوردی؟

insta32

یه روزایی هست که انقدر خوبه انگار در شمار عمر نیست ،این روزای “سونات پاییزی”برام همین جوره، انگار دارم تو یک خیال زیبا راه میرم که میدونم تموم میشه، مثل یک خواب شیرین دم صبح که میدونی بالاخره ازش بیدار میشی و سعی میکنی با همه وجود اون فضا رو نفس بکشی!

اوا: وقتی میخواست باهام ازدواج کنه رک و پوست کنده بهش گفتم دوستش ندارم، ازم پرسید: ادم دیگه ای رو دوست داری؟ بهش جواب دادم: نه عزیزم، من سال هاست از دوست داشتن عاجزم…

خرید از تیوال از هفدهم فروردین در سالن سمندریان

بهاره رهنما با ۲.۵ میلیون فالوور را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از آقای خندوانه؟

رامبد جوان در این روزها، حضور اینستاگرامی خود را پر رنگ تر کرده است و با ۵.۲ میلیون فالوئر، تلاش می کند تا به بخشی از انتقادات خود به فرهنگ عامه نیز تلنگری بزند.

INSTA33
اینستانوشته سیزده بدری رامبد جوان: مراقب طبیعت باشیم
INSTA34
رامبد چند پست بهاری خود را به تصاویر مجسم خود در زمان پیری اختصاص داده است که ۲ نمونه را در بالا مشاهده می کنید

INSTA35

رامبد را در نشانی دنبال کنید.

تایلند گردی آقای سالوادور نیستم!

رضا عطاران که سال ۹۵ با طوفان میلیاردی من سالوادور نیستم، به جمع میلیاردری های سینمای ایران پپوست، این روزها با حمید فرخ نژاد در تایلند به سر می برد.

INSTA37

رضا عطاران خیلی در اینستا فعال نیست. اما بیش از ۲.۷ میلیون فالور دارد و ایشان را در این لینک دنبال کنید.

حمید فرخ نژاد و دابسمش گشت ۲

گشت ۲، فیلم پر مخاطب اکران نوروزی با حضور حمید فرخ نژاد، فراخوان اینستاگرامی برای دریافت دابسمش داد.

INSTA38

INSTA39

INSTA40

INSTA41
سلفی با گروه فیلمبرداری تایلند

حمید را در این نشانی دنبال کنید که حدود ۷۰۰ هزار مخاطب دارد.

کافه گردی نوروزی با کافه وی

نخستین کافی شاپ سیار ایران (کافه وی)، در ایام نوروز به محلات مختلف تهران رفت تا زیر بارش شدید باران بهاری، کافه های خوشمزه و ساندویچ های خانگی را در اختیار کافه گردها قرار بدهد. گشتی اینستاگرامی با کافه وی ها را در ادامه مشاهده کنید.

insta42
خداحافظ سعد آباد مهربان<< توی این ده روز هم برف بود و هم بارون هم آفتاب
insta43
کافه وی در کنار کاخ سعد آباد
insta44
کافه وی در کنار سعد آباد

insta45

insta46
شربت های وی کافه به پاریس هم رسید

کافه وی را تهرانی ها در این نشانی دنبال کنند.

حمایت علی دایی از کی روش

علی دایی که این روزها بیش از ۲.۲ میلیون فالوئر دارد، در پی پیروزی های اخیر تیم ملی، در پستی اینستاگرامی به حمایت از سر مربی پرتغالی تیم ملی فوتبال پرداخت:

insta47
کی روش تیمی ساخته که با افتخار چه داخل کشور و چه بیرون از کشور می جنگه و امتیازات را جمع می کنه. به تیم ملی کشورمون افتخار می کنیم . مبارک همه باشه این برد شیرین

insta48

در اینستانوشته دیگری گفت:

باورتون نمیشه اما سومین تیم کم هزینه لیگ در فصل نقل و انتقالات هستیم، فینالیست جام حذفی و مدعی اصلی گرفتن سهمیه آسیا تو لیگ تنهای تنهاست.

مدیران تیمو کلا ول کردند و رفتند. من موندم و بچه هام، تا الان هم فقط به خاطر این بچه ها موندم، این بچه ها رفاقتی دور هم جمع می شن و تمرین می کنند.

باور کنید بچه ها از جیب خودشون برای نفت هزینه می کنند. ما زمین تمرین نداریم چون باشگاه به همه بدهکاره و ما هر روز یک جا تمرین می کنیم. ما حتی لباس نداریم، میخوام لباس بیارم براى تیم، میگن نمیشه ما با فلان شرکت قرار داد داریم، خب کو؟

insta49

۵ ماهه بچه های تیم من حتی حقوق نگرفتند. تیمو ول کردند و رفتند و همه اینا سیاست غلطیه که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در تحویل دادن تیم ها به افراد بدون دیدن سابقشون دارند. با همه اینا با بچه ها قرار گذاشتیم شرافتمندانه تا روز آخر بجنگیم تا هم حق خودمون رو بگیریم و هم حق تیمی این وسط ضایع نشه اصلا عجیبه، دیگه من نمیدونم.

علی دایی در این نشانی دنبال کنید.

۱۳ به در با جادوگر آسیا

علی کریمی، در بهار ۹۶، گویا در سرزمین های سبز شمالی بوده و اینستانوشته های نوروز نیز بر این امر دلالت میکند.

insta50

insta51

علی کریمی با ۲.۲ میلیون فالوئر را در این نشانی دنبال کنید.

پاریس گردی با کاپیتان اسبق استقلالی ها

فرهاد مجیدی مدتی است که در خارج به سر می برد و اینستانوشته های بهاریش از نقاط مختلف جهان است.

insta52
تصویری از کوچه پس کوچه های پاریس

insta53

رضا یزدانی ها گویا به عسلویه رفته است.

insta54

فرزاد فرزین هم با ۲ میلیون فالوئر، اینستانوشته بهاری را به صورت زیر منتشر کرد.

insta55

محسن چاوشی هم که این روزها به خاطر برنامه ۳ ستاره شبکه ۳ احسان علیخانی، در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است، پست زیر را منتشر کرد.

insta56

محسن چاووشی اکنون بیش از  ۷۰۰ هزار فالوور دارد و با ترانه “ امیر بی گزند”، برترین آلبوم موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر ۹۵ شد.

هر هفته با اینستاگردی روزیاتو، روندهای جدید در اینستاگرام ایرانیان را مشاهده کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • ناهید فروردین ۱۶, ۱۳۹۶

    انتخاب هاتو فوق العاده است. مخصوصا عکس بالایی که گذاشتین از ظریف و روحانی توی هواپیما 🙂
    خیلی خوووووووووووووووووب بودددددددد

    • کیمیا فروردین ۱۶, ۱۳۹۶

      همینطوره. من هنوز دارم به شکم ظریف نگاه میکنم 🙂 خیلی عکس جالبی بود. خوشم اومد. جونم پرویز پرستویی. همیهش عالی میگه.

    • شهرام فروردین ۱۷, ۱۳۹۶

      موافقم
      اما خوب بد جلف واقعا مسخره بود 🙂 هیچی نداشت

  • جهان فروردین ۱۶, ۱۳۹۶

    رضا عطاران راهش پیدا کرده. میره خارج فیلمبرداری میکنه جاهای خوش منظره میاد میلیاردی فروش میکنه.

  • شیما کلهر فروردین ۱۶, ۱۳۹۶

    احسان الکی همش حرفهایی میزنه چالشی. البته در اینستاگرامش توضیح هم داد

  • فرنوش مباشری فروردین ۱۶, ۱۳۹۶

    من عضو سایتتون نیستم. الان یکی ازدوستام فرستاد توی گروه لینکتون رو. چه جالبه! کلی اطلاعات گرفتم. خواستم به این مناسبت تشکر کنم. من هم شیر کردم. جذاب بود.
    مرسی هدیه