۱۵ شغل جالب و باورنکردنی که در خانواده ی سلطنتی بریتانیا وجود دارند

۱۵ شغل جالب و باورنکردنی که در خانواده ی سلطنتی بریتانیا وجود دارند

بسیاری از پادشاهان و ملکه ها هزاران خدمتکار و پرسنل در اختیار دارند و ملکه الیزابت دوم نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. وی نیز خدمتکاران بسیاری دارد که وظایف عجیب و غریبی به برخی از آن ها محول شده. اگر چه تمامی کارها و شغل هاییکه در کاخ باکینگهام، قلعه ی ویندسور و دیگر مراکز اقامتی خانواده ی سلطنتی درست همانطور است که همه انتظار دارند- مانند خدمتکاران، باغبانان و آشپزها- اما برخی از این مناصب کمی غیرمعمول و البته افتخاری به نظر می رسند.

برای مثال آیا می دانستید که یکی کارمندان خانواده ی سلطنتی مسئول نگهداری از قوهای بریتانیا است؟ یا اینکه یک نفر مسئولیت محافظت از تمبرهای ملکه را بر عهده دارد؟

در ادامه ی مطلب به شغل هایی که ممکن است تنها در خانواده ی سلطنتی بریتانیا وجود داشته باشد اشاره خواهیم کرد که ممکن است برای شما کمی عجیب باشند.

۱- قایق بان ملکه – از سال ۱۲۱۵

the-queens-bargemaster--1215-w700
مسئولیت حفاظت و هدایت قایق های ملکه امروزه دیگر یک منصب تشریفاتی به شمار می آید. با این وجود در قرن هیجدهم فردی که این مسئولیت را بر عهده داشت وظایف سنگین و فراوانی را متقبل می شد زیرا خانواده ی سلطنتی معمولا هر روز در رودخانه ی تیمز قایق سواری می کردند. قایق بان مسئولیت آموزش و هدایت ۲۴ پاروزن قایق سلطنتی را بر عهده داشته و سالانه ۴.۳۷ دلار دریافت می کند که بدون شک شغل دوم آن ها خواهد بود!

۲- مسئول اسب ها – از سال ۱۳۶۰

master-of-the-horse--1360-w700
مسئول اسب ها در خانواده ی سلطنتی نیز یک شغل تشریفاتی دیگر است که در حال حاضر بارون ساموئل وِستی این سمت را در اختیار دارد. وی باید در تمامی مراسمی که ملکه سوار بر اسب یا کالسکه می شود حضور داشته باشد برای مثال مراسم بازگشایی پارلمان. همچنین این فرد مسئول نظارت بر اصطبل های سلطنتی نیز هست.

۳- مسئول گروه موسیقی ملکه – از سال ۱۶۲۵

master-of-the-queens-music--1625-w700
این سمت هر ۱۰ سال یکبار به یک موسیقی دان برجسته داده می شود. موسیقیدان مخصوص ملکه در حال حاضر جودیث ویر است که در سال ۲۰۱۴ و بعد از سِر پیتر مکسول دیویس به این سمت منصوب شد. این شغل در سال ۱۶۴۹ و بعد از سقوط حکومت پادشاهی در بریتانیا از بین رفت اما در سال ۱۶۶۰ و پس از برقراری مجدد حکومت پادشاهی احیا شد. برای این سمت هیچ مسئولیت خاصی مشخص نشده است اما وی می تواند برای مراسم سلطنتی یا رخدادهای ملی آهنگسازی کند. برای مثال جودیث ویر یک نسخه ی خاص از سرود ملی بریتانیا با عنوان «خداوند ملکه را حفظ کند» (God Save the Queen) را در سال ۲۰۱۵ تنظیم کرد.

۴- ستاره شناس ملکه – از سال ۱۶۷۵

astronomer-royal--1675-w700
در حال حاضر مارتین ریس سمت ستاره شناس ارشد ملکه را بر عهده دارد که بارون لودلَو (Ludlow) نیز است. وی از سال ۱۹۹۵ این سمت را در اختیار داشته و اگر چه منصب وی کاملا تشریفاتی است اما باید در صورت درخواست ملکه در مسائل علمی و ستاره شناسی به وی مشاوره بدهد.

۵- گیاه شناس ملکه – از سال ۱۶۹۹

her-majestys-botanist--1699-w700
در سال ۲۰۱۰ گیاه شناسی به نام پروفسور استفان بلکمور به عنوان گیاه شناس مخصوص ملکه انتخاب شد. این سمت در سال ۱۶۹۹ به وجود آمده اما از سال ۱۹۵۶ به یک منصب تشریفاتی برای کسی که به باغبانی علاقه دارد تبدیل شده است.

۶- مجسمه ساز ملکه – از سال ۱۸۳۸

sculptor-in-ordinary-for-scotland--1838-w700
سِر جان رابرت استیل اولین شخصی بود که به این مقام منصوب شد. یکی از معروف ترین مجسمه های او مجسمه ی دوک ولینگتون در خیابان پرینسس است. وی توسط ملکه ویکتوریا و در سال ۱۸۳۸ به این مقام منصوب گردید و این سمت در سال ۱۹۲۱ دائمی شد. مجسمه ساز کنونی ملکه الکساندر استودارت است که در مجسمه سازی گلی مهارت دارد.

۷- نوازنده ی نی مخصوص ملکه – از سال ۱۸۴۳

piper-to-the-sovereign--1843-w700
این منصب در سال ۱۸۴۳ و به دست ملکه ویکتوریا به وجود آمد. شخصی که این منصب را در اختیار دارد باید روز اول هر هفته راس ساعت ۹ صبح روبروی پنجره ی محل سکونت ملکه به مدت ۱۵ دقیقه نی بزند. این مقام بسیار افتخارآمیز است و از زمان به وجود آمدن این منصب تاکنون تنها ۱۵ نوازنده ی نی به این مقام منصوب شده اند. مقام نوازنده ی نی مخصوص ملکه در حال حاضر در اختیار اسکات مِثوِن است.

۸- مسئول نگهداری تمبر های ملکه – از سال ۱۸۹۰

keeper-of-the-queens-stamps--1890-approx-w700
ملکه الیزابت به اندازه ی پدرش به جمع آوری تمبر علاقه ندارد با این وجود وی مجموعه ی بزرگ تمبرهای پدرش را به ارث برده و یک نفر نیز مسئول نگهداری از آن ها است. از سال ۲۰۰۳ تاکنون مایکل سِفی مسئول نگهداری از این کلکسیون بوده و هر ساله با سفر به نقاط مختلف جهان تمبرهای جدیدی را به آن اضافه می کند.

۹- مسئول نگهداری از نقاشی های ملکه – از سال ۱۹۷۲

surveyor-of-the-queens-pictures--1972-w700
دزموند شاو تیلور در سال ۲۰۰۵ به این مقام منصوب شده است. مسئولیت اصلی او مراقبت و نگهداری از تمامی نقاشی هایی است که روی دیوارهای محل های سکونت خانواده ی سلطنتی قرار دارند.

۱۰- نگهبان و نشانه گذار قوهای ملکه- از سال ۱۹۹۳

warden-of-the-swans-and-marker-of-the-swans--1993-w700
قبلا تنها یک نفر مسئول نگهداری از قوهای ملکه بود اما در سال ۱۹۹۳ ملکه به این نتیجه رسید که یک نفر برای این مسئولیت بزرگ کافی نیست و این مسئولیت به دو نفر تحت عناوین نگهبان قوها و نشان گذار قوها محول شد. این دو سمت در حال حاضر به ترتیب بر عهده ی پروفسور کریستوفر پرینز و دیوید باربر است. وظیفه ی اصلی این دو سرشماری سالانه ی تعداد قوهای رودخانه ی تیمز خواد بود.

۱۱- مسئول پرچم ملکه – از سال ۱۹۹۷

the-queens-flag-sergeant--1997-w700
از سال ۱۹۹۷ تاکنون پرچم دار ملکه مسئولیت برافراشتن یا پایین کشیدن پرچم بریتانیا در زمانی که ملکه در قصرها حضور ندارد را بر عهده خواهد داشت. این مسئولیت در سالی که پرنسس دایانا درگذشت دردسر ساز شد زیرا پرچم دار ملکه فراموش کرده بود که پرچم را به حالت نیمه افراشته درآورد. از آن زمان تاکنون این پرچم در صورتی که ملکه در قصر نباشد بر فراز آن به اهتزاز درخواهد آمد و وقتی یکی از اعضای خانواده ی سلطنتی فوت کند یا در مورد فاجعه های بزرگ در حالت نیمه افراشته قرار می گیرد.

۱۲- چنگ نواز مخصوص ملکه – از سال ۲۰۰۰

official-harpist-to-the-prince-of-wales--2000-w700
این منصب در دوران ملکه ویکتوریا ملغی شد با این وجود چنگ یکی از آلات موسیقی سنتی منطقه ی ولز است از این رو پرنس چارلز در سال ۲۰۰۰ این منصب را دوباره احیا کرد. از سال ۲۰۱۵ تاکنون آن دنهولم سمت چنگ نواز مخصوص ملکه را در اختیار دارد.

۱۳- مسئول کفش های ملکه – از سال ۲۰۰۰

the-royal-shoe-wearer--2000-approx-w700
یکی از خدمتکاران ملکه مسئولیت آماده سازی و مراقبت از کفش های وی را بر عهده دارد. کفش های ملکه نباید طوری باشند که در هنگام برگزاری مراسم و تشریفات خاص پای ملکه را اذیت کرده و باعث ناراحتی وی شوند. وی در پوشیدن کفش ها نیز به ملکه ی کهنسال کمک می کند.

۱۴-برش دهنده ی گوشت مخصوص ملکه – تاریخ نامشخص

the-grand-carver--na-w700
یکی از کارهایی که ممکن است ملکه نتواند خودش انجام دهد برش دادن تکه های گوشت قرار گرفته در بشقابش خواهد بود. کسی که این مسئولیت را برعهده دارد در مراسم های خاص برش دادن تکه های گوشت موجود در بشقاب ملکه را انجام می دهد. این مقام ارثی بوده و از پدر به فرزند منتقل می شود.

۱۵- مسئول نگهداری از ساعت های ملکه – تاریخ نامشخص

the-royal-horological-conservator--na-w700
بیش از ۱.۰۰۰ ساعت، هواسنج و دماسنج در قلعه ی ویندسور و دیگر مکان های اقامتی خانواده ی سلطنتی وجود دارد که هیچکدام از آن ها دیجیتال نیستند. بنابراین یک نفر باید مسئولیت امتحان کردن، تعمیر و مواظبت از آن ها را بر عهده داشته باشد. بسیاری از این ساعت ها بسیار نفیس و گران قیمت بوده و از طرف شاهان و شاهزاده ها به ملکه ها و خانواده ی سلطنتی اهدا شده اند. بنابراین به نظر می رسد که این سمت نیز قدمت زیادی داشته باشد. این شغل به مهارت و دانش بسیار بالایی نیازمند است.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود