کنسرت های بهاره: از «سیمین غانم» تا «فرزاد فرزین»

کنسرت های بهاره: از «سیمین غانم» تا «فرزاد فرزین»

همانطور که در گزارش کنسرت های نوروزی گفتیم، دنیای موسیقی ایران در نوروز ۹۶، فضای فعالی را تجربه کرد و ده ها خواننده به استیج های مراکز استان ها در سراسر کشور رفته و برنامه های بهاره را روی صحنه بردند. همچنین برخی از خوانندگان کشورمان، قطعات و آلبوم های نوروزی را در اواخر سال قبل به بازار موسیقی کشور ارائه کردند.

کنسرت های نوروزی، تنها در چند شهر خاص پر مسافر برگزار شد که از آن جمله می توان به آبادان،‌ بندرعباس، قشم، چالوس، کیش و رامسر و انزلی اشاره کرد.

روزهای پایانی فروردین ۹۶ را سپری می کنیم و علاقمندان به دنیای استیج، خود را آماده می کنند تا در برنامه های آخر فروردین و اردیبهشت ماهیِ خوانندگان پاپ و سنتی محبوب خود در سراسر کشور شرکت کنند. برای اطلاع از جدید ترین برنامه کنسرت های ایران تا قبل از ماه رمضان، گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو شما را با رویدادهای پیش رو، آشنا می کند.

با کنسرت گردی بهاره ما که به معرفی کنسرت های موسیقی پاپ، سنتی، تلفیقی، کلاسیک و نواحی می پردازد،‌ همراه باشید.

محمد علیزاده

m3

کنسرت محمد علیزاده در روزهای ۱۶ تا ۲۱ فروردین در سالن های مختلف کشور برگزار شد. این چهره محبوب سال ۹۵ که با تیتراژ های تلویزیونی،‌ با استقبال مخاطبان برنامه ۳ ستاره احسان علیخانی در شبکه سوم سیما نیز همراه شده بود، در روز ۳۰ فروردین ماه در سالن خلیج فارس شهریار روی صحنه می رود.

محمد علیزاده با ترانه برادر، سال پیش با استقبال طرفدارانش همراه شد.

علیزاده طبق اعلام قبلی، قرار است تا قطعات آلبوم جدیدش را به همراه منتخبی از آثار گذشته اجرا کند. اعضای ارکستر جدید وی عبارتند از: امیر اویسی (رهبر ارکستر و نوازنده پیانو و کیبورد)، علی‌ شهبازی (نوازنده گیتار الکتریک)، اشکان موسوی (نوازنده و سولیست ویولن)، بهمن میرزازاده ( نوازنده بوزوکی و گیتار)، محمد شعبانی (نوازنده پرکاشن)، اشکان صدیق‌آذر (نوازنده لانچ پد)، علی‌ پورنگهبان (نوازنده گیتار باس)، ایمان ذاکری (نوازنده درامز) و داوود اریکه (نوازنده ساکسیفون).

بلیط: ۴۵ تا ۱۳۰ هزار تومان.

چه خبر از ارکستر سمفونیک تهران

موفقیت های ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر بهمن ۹۵ و دیگر اجراهای آن سبب شد تا طیفی از مخاطبان موسیقی که سلیقه آنها خیلی با چنین ضرب و آهنگی همراه نبود، علاقمند به مشاهده اجراهای این گروه موسیقی به رهبری استاد شهرداد روحانی شوند.

یکی از اجراهای ارکستر سمفونیک تهران را در زیر مشاهده کنید.

ارکستر سمفونیک تهران، در روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت. در این کنسرت که با حضور بیش از ۸۰ نوازنده جوان و پیشکسوت میزبان علاقه مندان موسیقی کلاسیک بود، اورتور «عروسی فیگارو» اثر آمادئوس موتزارت، سوئیت «دریاچه قو» اثر پیتر چایکوفسکی و «شهرزاد» اثر ریمسکی کرساکف برای مخاطبان اجرا شد.

معرفی ۲ نوازنده نوجوان هارپ یکی از مهم ترین نکات این دو کنسرت بود که با توجه به سن و سال کم این دو هنرمند نوجوان نوازنده هارپ با نام های شمیم مینو و طناز بیگی فضای برنامه را قدری متفاوت تر از اجراهای گذشته ارکستر سمفونیک تهران کرده بود.

ارکستر سمفونیک تهران، در روزهای آینده نیز برنامه دارد.

کیهان کلهر یا پردگیان باغ سکوت

کیهان کلهر، از اواخر فروردین لغایت ۶ اردیبهشت ماه، تور کنسرت شهرستان های پردگیان باغ سکوت را روی صحنه می برد. این کنسرت، از جمله کنسرت های پر طرفدار سال ۹۵ بود که در آن، استاد کلهر به عنوان آهنگساز و نوازنده کمانچه حضور دارد.

البته وی را نوید افقه و هادی آذر پیرا و علی بهرامی فرد به عنوان نوازنده تنبک و تار و سنتور همراهی می کنند. برنامه این کنسرت به این شرح است:

  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۳۰ فروردین در شهر رشت.
  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۱ اردیبهشت در کاشان.
  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۳ اردیبهشت در شیراز
  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۵ اردیبهشت در اصفهان.
  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۶ اردیبهشت در یزد.

برنامه کنسرت علیرضا قربانی و کیهان کلهر، اواسط اردیبهشت ماه سال جاری برای ایرانیان مقیم آمریکا برگزار خواهد شد.

کنسرت گروه دال

m4

گروه موسیقی دال به آهنگسازی و نوازندگی شایان شکرآبی، روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران روی صحنه می رود. در این گروه، غزل مهدوی (ترانه سرا)، امین هدایتی (خواننده)، میلاد سعدی (سازهای کوبه ای)، یزدان بهمنی (درام و سازهای کوبه ای)، آرش آذر (دودوک و بالابان)، مهرداد عالمی (ویولنسل)، میلاد عالمی (ویولن) و فرشاد رضایی (بیس) همکاری دارند.

بلیط مراسم از ۴۰ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان اعلام شده است.

کنسرت گروه آبرون

m5

کنسرت گروه موسیقی آبرون در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه در ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران اجرا دارند. بلیط این مراسم نیز ۶۰ هزار تومان اعلام شده است.

کنسرت ارکستر ملی ایران

m6

کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی، ۵ شنبه ۳۱ فرروردین و جمعه اول اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد. این نخستین اجرای ارکستر ملی کشورمان در سال جدید خواهد بود.

ویدیوی زیر،‌ اجرای سال ۱۳۹۴ ارکستر ملی ایران به رهبری استاد لوریس چکناواریان را نشان می دهد.

بلیط این مراسم از ۵۵ هزارتومان تا ۱۰۰ هزار تومان قابل خرید است.

چه خبر از گروه کر فلوت

گروه موسیقی کر فولت تهران که با رهبری سعید تقدسی و سرپرستی فیروزه نوایی، سومین اجرای خود را در دستور کار دارد، ۳۱ فروردین ماه و ۱ اردیبهشت ماه در تالار رودکی تهران روی استیج می روند. این گروه در کنسرت پیش روی، قطعاتی از آهنگسازان نامی همچون: باخ،‌ موتسارت، شیماروزا، هندل، ویوالدی و خاچاطوریان را اجرا خواهد کرد.

گفته شده که در این کنسرت، ۵ ساز پیکولو، فلوت، فلوت باس و کنتر باس و فلوت آلتو نواخته می شود.

چه خبر از محسن یگانه؟

m1

محسن یگانه همانطور که در اینستاگرام ۱ میلیون فالووری خود در اوایل فروردین ماه امسال خبر داده بود، شش و هفتم اردیبهشت ماه در سالن همایش های برج میلاد تهران بار دیگر روی صحنه می رود و بعد از دو سال دوری خوانندگان پاپ خوان با این استیج،‌ هواداران خود را قرار است سورپرایز کند. او ۴ سانس برنامه در برج میلاد برگزار خواهد کرد.

البته محسن، در روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین در شاهرود و ۳۱ فروردین در خرم آباد  اجرا خواهد داشت. در کنسرت بهاره محسن یگانه، در این کنسرت‌ها میلاد پرقوه (پیانو و کیبورد)، سعید علیرضایی (گیتار بیس)، محمدرضا زارعی (ویولن)، محمد زرنوش (کلارینت، ساکسفون)، رادین رفیع‌زاده (درامر)، وحید قاسمی (پرکاشن، دمام) و وحید عویدی (گیتار) محسن یگانه را همراهی خواهند کرد.

بلیط: بین ۴۰ هزار تومان تا ۱۴۰ هزار تومان.

رستاک حلاج به برج میلاد می رود

m2

علاقمندان به کنسرت رسمی رستاک حلاج هم مطلع باشند که این فعال موسیقی سنتی کشورمان در روز ۸ اردیبهشت ماه در برج میلاد روی صحنه می رود. قرار است در این کنسرت، آلبوم «پاییز سال بعد» اجرا شود.

در کنسرت اردیبهشت ماه، اشکان دباغ (رهبر ارکستر)، پیمان جوینده (پیانو)، بهرنگ معتمدی (ویلنسل)، وحید قاسمی (پرکاشن)، آرتور آواساپیان (ساکسیفون)، شروین شهبازی (گیتار کلاسیک)، سینا پرتوی (درامز)، مجید پروریان (گیتار بیس)، خشایار جوزی (گیتار الکتریک) و مهدی آقازاده (گیتار) حضور خواهند داشت.

بلیط: ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومان

جهت اطلاع هواداران سالار عقیلی

سالار عقیلی، خواننده فعال کشورمان در سال ۹۵ که حنجره خود را توسط بیمه ایران بیمه کرده است، هشتم و نهم و دهم اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران روی استیج می رود. این خواننده به همراه ارکستر راز و نیاز، اجرا دارد که گویا بلیط های هشتم اردیبهشت ماه به اتمام رسیده است و توصیه می کنیم در اسرع وقت نسبت به رزرو بلیط های روزهای باقیمانده اقدام کنید.

سالار عقیلی در برنامه خندوانه رامبد جوان، قطعه وطنم را اجرا کرد که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید.

قرار است در کنسرت پیش روی، قطعات چند آلبوم جدید که در سال ۱۳۹۵ منتشر کرد را برای هواداران موسیقی سنتی اجرا کند. اجرای قطعات معروفی همچون «وطنم» نیز در برنامه اجرای این گروه در اردیبهشت قرار دارد.

چه خبر از محمد معتمدی؟

محمد معتمدی نیز در اجرای تور کنسرت کویر، دهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ در تالار وحدت تهران روی صحنه می رود. قرار است در این کنسرت، آثاری  همچون کویر و پرواز به اجرای آوازهای بداهه روی اشعار شاعران معاصر و کهن ایران زمین بپردازد.

محمد را در این کنسرت، امیرمهدی مقدم (نوازنده عود و تنظیم کننده قطعات)، مسیح مردی ها (نوازنده ویولنسل)، احمد محمودیان (نوازنده دودوک و کلارینت)، داوود اسلفی (نوازنده پیانو) و پویان جمشیدی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) همراهی می کند.

گفتنی است، محمد معتمدی کنسرت «کویر» را در اردیبهشت‌ماه در شهرهای شیراز، آمل و کاشان نیز روی صحنه خواهد برد. برای رزرو بلیط این کنسرت ها از هم اکنون اقدام کنید.

چه خبر از کاوه آفاق؟

m9

برج میلاد تهران در روز بیستم اردیبهشت ماه، برای نخستین بار شاهد اجرای ملی و میهنی خواهد بود. کنسرتی که با حمایت موسسه ققنوس و با تهیه کنندگی محمد حسین توتونچیان روی صحنه می رود،  قصد دارد با پرفورمنسی متفاوت، ایران را به عنوان سرزمینی متمدن و کهن و در عین حال صلح‌طلب معرفی کند.

همچنین پیش از این کنسرت کاوه آفاق در روز بیست و یکم فروردین برای اولین بار در سالن نامجو شهر رشت به اجرا پرداخت که با استقبال گیلانی ها مواجه شد.

آفاق این روزها یک بَند جدید با عنوان گروه «کاوه آفاق» تشکیل داده که اجراهای روی صحنه‌ای و تولیدات استودیویی خود را با حضور آن‌ها به نتیجه می‌رساند. اعضای این گروه عبارتند از: آرمان مهربان (رهبر ارکستر)، آندره خاچیکیان (لید گیتار)، شهاب آفاقی (گیتار)، پیام زمانی (درامز)، یزدان آهی (سازهای سنتی) و مهرداد حامدی (باس).

کنسرت گروه آذربایجانی آلتون

m7

گرو موسیقی آلتون که بزرگ ترین و مشهورترین خواننده و نوازندگان کشور آذربایجان را به تهران آورده است، شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود. در این گروه، صاحب پاشازاده به عنوان نوازنده تار، طغرل اسدلایف به عنوان نوازنده کمانچه، فرید ممداف (گارمون)، رامین ولی اف (کیبورد)، امین موسی اف (قوشاناغارا) و محمد مطلق (ناغار) فعالیت دارد.

خواننده گروه آذربایجانی موسیقی شاد نیز، آیگول میرزا علی اف است. بلیط این مراسم بین ۵۰ تا ۱۱۰ هزار تومان خواهد بود.

کنسرتی مخصوص بانوان در اواخر اردیبهشت ماه

علاقمندان به خالق قطعه گل گلدون من، می توانند در ۲۱ و ۲۲ و ۲۸ اردیبهشت ماه ، شاهد اجرای خواننده قدیمی موسیقی بانوان (سیمین غانم) در تالار وحدت باشند که از ساعت ۱۴:۳۰ روی صحنه می رود.

فروغ فضلی (پیانو)، آزاده شمس (ویولن)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، آرمینا جعفری (درامز) و سارا احمدی (دف) خانم غانم را در این کنسرت همراهی می کنند.

همانطور که شاید هواداران این خواننده قدیمی مطلع باشند، ایشان معمولاً کنسرت‌هایش را با قطعه‌ای در مدح امام علی (ع) آغاز می‌کند که این قطعه در کنسرت اردیبهشت نیز اجرا خواهد شد.

وی همچنین در کنار اجرای چند قطعه ماندگار و قدیمی خود چون “گل گلدون“، “مرد من“، “سیب“، “آسمان آبی“، “حلقه“، “گل پامچال” و “بی قرار“، چند اثر جدید نیز از ساخته‌های خودش و همچنین یک قطعه محلی را برای بانوان می‌خواند.

کنسرت حامی در تالار وحدت

گروه حامی

خواننده نسل اول موسیقی پاپ ایران (حمید رضا حامی) در ادامه کنسرت های خود، ۲۵ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار وحدت روی صحنه می رود. از اجراهای سال ۹۵ این خواننده نیز استقبال خوبی به عمل آمد.

رضا لمعانی (گیتار)، کسری سبک‌تکین (گیتار) باس، علیرضا میرآقا (پرکاشن و ترومپت)، امیرمیلاد نیکزاد (درامز)، ترانه پوریوسف (فلوت)، علی جعفری‌پویان، تینا جامه‌گری، دانیال جورابچی، سانوا عندلیبی و نوید شعبان‌زاده (ویولن)، بهرنگ معتمدی (ویولنسل) و رضا تاجبخش (پیانو) اعضای ارکستر حامی را برای کنسرت پیش رو تشکیل می‌دهند.

گفتنی است که حمید حامی در روز سی و یکم فروردین نیز یک کنسرت را طی دو سئانس در تالار ابریشم شهر فومن برگزار می‌کند.

کنسرت راک گروه لهستانی

p1

کنسرت راک گروه لهستانی پارتیزانت در روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران روی صحنه می رود. علاقمندان به موسیقی راک می توانند بلیط این مراسم را که از ۳۰ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان است، از ایران کنسرت تهیه کنند.

کنسرت فریدون آسرایی

فریدون آسرایی نیز بعد از مدت ها، دوم خرداد ماه در دو سانس، در مرکز همایش های برج میلاد تهران روی استیج می رود و قطعاتی از آلبوم های قدیم و جدید خود را اجرا خواهد کرد. بلیط این مراسم نیز بین ۴۵ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان اعلام شده است.

کنسرت های فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران که یکی از مقصدهای گالری گردی پایتخت نشین ها به شمار می رود، در اردیبهشت امسال نیز برنامه های مختلفی برای اهالی موسیقی دارد.

  • کنسرت سفر آوازی ایران و سوئد به رهبری اریک وستبرگ: ۲۶ فروردین ساعت ۲۱ اجرا شد.
  • کنسرت گروه نغمه های سکوت به رهبری نگار دستمالچی: ۳۱ فروردین ساعت ۲۰
  • کنسرت گروه موسیقی داتام به رهبری انا رام رضایی: ۲۵ اردیبهشت
  • کنسرت گروه موسیقی مهوار: ۲۷ اردیبهشت (مخصوص بانوان)

جدید ترین برنامه کنسرت های شهرستان ها

ehsan-and-Iraj

برای آگاهی از برنامه کنسرت های پاپ و سنتی و تلفیقی خوانندگان کشور در شهرهای مختلف کشور، به لیست زیر توجه کنید:

  • کنسرت وحید تاج: ۲۵ فروردین در کرمانشاه اجرا شد.
  • کنسرت علی زند وکیلی: ۲۷ فروردین در گنبد کاووس و ۲۸ فروردین در بابلسر اجرا شد.
  • کنسرت امید حاجیلی: ۲۸ فروردین در سالن هلال احمر کرمان روی صحنه رفت.
  • کنسرت فرزاد فرزین: ۲ اردیبهشت در سالن نمایشگاه بین المللی قزوین اجرا می شود.
  • کنسرت رسیتال پیانو شهرداد روحانی: ۱۴ اردیبهشت در سالن هراتی ساری برگزار خواهد شد.
  • کنسرت استاد حسین خواجه امیری (ایرج): ۲۷ فروردین در سالن کوثر قزوین اجرا شد.
  • کنسرت آقای سماع در ۷ اردیبهشت ساعت ۲۱ در کرج برگزار می شود.

۵  کنسرت در تهران

  • گروه ساز و آژین به رهبری حسین صفامنش: تالار وحدت ساعت ۲۱:۳۰
  • گروه “مهبد” به خوانندگی مهدی قاسمی: ۱۸ اردیبهشت در تالار وحدت.
  • کنسرت گروه کاه: ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در تالار رودکی تهران.
  • کنسرت گروه آرون به خوانندگی حجت دهباشی: ۲۲ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار سوره حوزه هنری.
  • کنسرت موسیقی کردی گروه “هانا” : ۲۴ اردیبهشت در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران

آخرین خبرها از دنیای موسیقی ایران را در سرویس هنری روزیاتو دنبال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود