با شهرهایی آشنا شوید که جمعیت آن ها فقط «یک» نفر است

با شهرهایی آشنا شوید که جمعیت آن ها فقط «یک» نفر است

آیا تاکنون در مورد کم جمعیت ترین شهرهای جهان چیزی به گوشتان خورده؟ شهرهایی که فقط یک نفر جمعیت کل آن ها را تشکیل داده و سکنه ای غیر از یک بومی قدیمی در خود ندارند؟

در این مطلب، شما را با ۷ نمونه از شهرهایی آشنا می کنیم که فقط یک نفر ساکن آن هاست. برخی از آن ها در گذشته هزاران نفر جمعیت داشته اند و برخی هم از همان ابتدا، برای زیر ۱۰ نفر ساخته و ثبت شده اند. برای آشنایی با این شهرهای عجیب در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

جوردن ریور – کانادا

1

به نظر می رسد که شهرهای ساحلی، خوش منظره ترین مکان ها برای زندگی باشند اما سونامی، بالا آمدن آب دریا، زمین لرزه و مسایلی از این دست باعث شده اند که جمعیت چنین شهرستان هایی کاهش یافته و ساکنین آن ها، رفتن را بر ماندن ترجیح دهند.

یکی از شهرستان هایی که چنین اتفاقی برایش افتاده، جوردن ریور در نزدیکی شهر ونکوور در کاناداست که به دلیل زمین لرزه های پیاپی، ساکنینش آن جا را ترک کرده اند و در حال حاضر فقط یک نفر از اهالی، که یک پیرمرد ۷۲ ساله است، در خانه خود در این شهر زندگی می کند.

هاف پیت با آگاهی از خطرات زندگی در این شهرستان، همچنان آن جا مانده و اعلام داشته که هرگز خانه اش را ترک نحواهد کرد.

مونووی، نبراسکا، آمریکا

2

«السی آیلر» تنها ساکن شهرستان مونووی در ایالت نبراسکاست. وی ۷۷ سال سن دارد و تا سال ۲۰۰۴ با همسرش رودی در این شهرستان زندگی می کردند. اما رودی در سال ۲۰۰۴ دار فانی را وداع گفت و در حال حاضر، السی تنها ساکن اینجا محسوب می شود.

بیوفورد، وایومینگ، آمریکا

3

شهرستان بیوفورد در آلبانی کانتی واقع در ایالت وایومینگ آمریکا در سال ۱۸۶۶ در زمان ساخت راه آهن بین قاره‌ ای ساخته شد.

پیش از آن، فردی به نام دان سامونز در سال ۱۹۸۰ با همسر و پسرش به این شهر مهاجرت کرد. او در سال ۱۹۹۲ این شهر را خرید. همسرش در سال ۱۹۹۵ درگذشت و پسرش نیز در سال ۲۰۰۷ از آن‌ جا نقل مکان کرد و دان تنها سکنه شهر شد.

در سال ۲۰۱۳، این شهرستان در یک حراجی به دو ویتنامی ناشناس، به قیمت ۹۰۰ هزار دلار فروخته شد و نامش به PhinDeli Town Buford تغییر داده شد.

لاست اسپرینگز، وایومینگ

4

لاست اسپرینگز در کانورس کانتی در ایالت وایومینگ نخستین بار در دهه ۱۸۸۰ میلادی به محلی برای سکونت تبدیل شد. نام دهکده نیز از این داستان گرفته شده که کارگران در آن زمان نمی توانسته اند مکان دقیق چشمه ها که روی نقشه مشخص شده بوده را پیدا کنند.

این دهکده در سال ۱۹۱۱ میلادی به طور رسمی به ثبت رسید و در آن زمان ۲۰۰ نفر جمعیت داشت. بیشتر ساکنین لاست اسپرینگز در معدن زغالی سنگ Rosin مشغول به کار بودند.

پس از بسته شدن معدن در سال ۱۹۳۰، جمعیت این دهکده به سرعت کاهش یافت. به طوری که در سال ۱۹۶۰ میلادی فقط ۵ نفر سکنه داشت. در سال ۱۹۷۶ مقامات ایالتی تصمیم گرفتند تا لاست اسپرینگز را به عنوان کوچک ترین شهرستان قابل سکونت و رسمی آمریکا معرفی کنند. در آن زمان، جمعیت این شهرستان، ۱۱ نفر بود.

در سال ۲۰۱۰ جمعیت به ۴ نفر کاهش یافت و نرخ پراکندگی جمعیت در آن به ۴۴.۴ در هر ۱۷.۱ کیلومتر مربع رسید.

Villa Epecuen، آرژانتین

5

در دهه ۱۹۲۰ میلادی، یک روستای گردشگری به نام «ویلا اپکوئن» در ساحل دریاچه نمک موسوم به Lago Epecuen ساخته شد. این روستا در فاصله ۶۰۰ کیلومتری از ساحل غربی بوینس آیرس واقع شده بود.

این روستا در دهه ۱۹۷۰ میلادی حدود ۵ هزار نفر جمعیت داشت. حدود ۳۰۰ کسب و کار جدید از جمله هتل، اسپا، فروشگاه و موزه راه اندازی شد. در آن زمان، پدیده های آب و هوایی طولانی مدت که باعث بارش باران های زیاد از حد می شد، باعث بالا آمدن تالاب شد. در نوامبر سال ۱۹۸۵، سد مهار کننده آب ها شکسته شد و بخش بزرگی از روستا در اثر سیل از بین رفت.

در سال ۱۹۹۳، جریان آب به مرور روستا را بلعید. ۲۵ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ شرایط جوی منطقه تغییر کرد و از عمق آب کاسته شد به طوری که روستای Villa Epecuen دوباره نمایان گشت. اما هیچ کس غیر از یک پیرمرد ۸۱ ساله به نام پابلو نواک که در حال حاضر نیز تنها ساکن این دهکده محسوب می شود، به آن جا بازنگشت.

تومیوکا، ژاپن

6

«نائوتو ناتسومورا»ی ۵۴ ساله تنها ساکن روستای «تامیوکا» در ژاپن است که به آن دهکده ارواح هم گفته می شود که در منطقه محافظت شده در اطراف سایت هسته ای فوکوشیما واقع شده است. تقریبا همه قسمت های این روستا در نتیجه سونامی و زمین لرزه ای که در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ میلادی روی داد، تخریب شده و به دلیل نشست مواد هسته ای هزاران ساکن آن مجبور به ترک محل زندگی خود شدند.

اما جالب است بدانید که در حوالی ۲۰ کیلومتری این سایت، همچنان منطقه ای قابل سکونت وجود دارد و جمعیت آن را فقط یک مرد ۵۴ ساله تشکیل داده که تا پیش از حادثه دلخراش سال ۲۰۱۱، با ۱۶ هزار نفر دیگر در آن جا زندگی می کرده اند.

ناتسومورا بدون آب لوله کشی و برق همچنان در خانه خود مانده و زندگی می کند.

Cass، نیوزیلند

7

Cass در منطقه سلوین در کانتربری در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است. این منطقه نیز یکی دیگر از دهکده های دنیا با جمعیت یک نفری است. هنگامی که به «بری دروموند» شغلی در کاس پیشنهاد شد، او هرگز تصور نمی کرد که بتواند بیشتر از دو سال آن جا دوام بیاورد. اما ۲۵ سال بعد، علیرغم ترک تمامی سکنه، وی همچنان در آن جا مانده و به زندگی خود ادامه داد.

دروموند ۶۵ ساله برای شرکت حمل و نقل KiwiRail کار می کند و یکی از مسولان راه ارتباطی بین شهرهای کرایست چرچ و گری موث است بیان داشته که هرگز تصور نمی کرد زمانی به تنها سکنه این روستا تبدیل شود. بد نیست بدانید که وی هرگز ازدواج نکرده.

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • poorya_2 فروردین ۲۴, ۱۳۹۶

    این مقاله اشتباهات و کمی و کاستی زیاد داره

    جوردن ریور طبق اخرین امار جمعیتش حدود ۱۰۰ نفر هست

    جالبه مورده ۳ و ۴ هر دو رو تو ۱ ایالت نوشتن بعد یکی رو نوشته وایومینگ یکی رو نوشته دایومینگ

    اصلا Buford توی وایومینگ نیست توی ایالت جرجیا ست جمعیتش هم حدود ۱۲ هزار نفره

    نائوتو ماتسومورا بدنش به مواد رادیواکتیو الوده شده و دوم اینکه دولت ژاپن و مردم با این حال دارن حمایتش میکنن واسش آب و مواد خوراکی میفرستن

    • فروغ بیداری فروردین ۲۶, ۱۳۹۶

      دو شهر بافرد و بیوفورد با هم فرق دارند؛ مورد اول با جمعیت ۱۲٬۲۲۵ نفر است در جورجیا واقع شده‌ و دومی در ایالت وایومینگ آمریکا است و یک نفر جمعیت داره.