عکاسی از نورهای درخشانی که گیاهان از خود متصاعد می کنند

عکاسی از نورهای درخشانی که گیاهان از خود متصاعد می کنند

در ادامه این مطلب شاهد تصاویر ماکرو از گل و گیاهانی خواهید بود که از خودشان نور منتشر می کنند. احتمالا از این جمله تعجب کرده اید، اما واقعیت این است که به لطف عکاسی شب نمای مرئی با نور یو وی (UVIVF) می توان نورهایی که گیاهان از خود منتشر می کنند و چشم انسان قادر به دیدن آنها  نیست را ثبت کرد.

عکاسی موسوم به «کرایگ باروس» با این تکنیک به ثبت تصاویر بسیار جالب از گل ها پرداخته است. وی در رابطه با انتخاب گل ها بیان داشته که نمی تواند از روی ظاهر آن ها چیزی را تشخیص دهد و تا از گل ها عکاسی نکند، متوجه نورانی بودن گلبرگ هایشان نخواهد شد.

وی بیان داشته: «بیشتر گیاهان و مواد ارگانیک، در کمترین نور UV  می توانند در رنگ های متنوع بدرخشند. به همین خاطر، من برای پروژه عکاسی خودم، گل ها را در یک فضای کاملا تاریک قرار داده و با لامپ ۳۶۵ نانومتری عکس می گیرم. به این ترتیب، دوربین نمی تواند نورهای UV را ثبت کند.»

گیاهان هر بار که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، ا زخودشان نور منعکس می کنند اما چشم انسان قادر به دیدن آن نیست. از این رو از شما دعوت می کنیم تا عکس های این مجموعه را دیده و بیشتر با این تکنیک آشنا شوید.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود