آیا می دانید چرا کف دست انسان خط دارد؟

آیا می دانید چرا کف دست انسان خط دارد؟

احتمالا با ما موافق هستید که بدن انسان بسیار شگفت انگیز و پیچیده است و آفرینش هر کدام از اعضای آن، با هدفی مشخص صورت پذیرفته.

به طور مثال، حتما می دانید که همه انسان های دنیا، اثر انگشت متفاوت از دیگری دارند و شاید بد نباشد اشاره کنیم که بافت و خطوط زبان هر شخص نیز با دیگری فرق دارد و هیچ دو انسانی را روی کره خاکی پیدا نخواهید کرد که اثر زبان مشابه داشته باشند.

از دیگر مصداق های پیچیدگی و جذابیت بیش از حد بدن انسان می توان به چشم ها اشاره کرد که قادرند بیش از یک میلیون رنگ را از یکدیگر تمیز دهند. یا مثلا بد نیست بدانید که یک ساعت تپش قلب می تواند انرژی لازم برای بلند نمودن یک تن استیل را تا نزدیک به یک متری از زمین تامین کند.

اما فارغ از تمامی موارد یاد شده، در این مطلب می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که: چرا کف دست انسان خط دارد؟

ابتدا باید بگوئیم که این خطوط، زمانی که انسان در رحم انسان و حدود هفته دوازهم زندگی است شکل می گیرند و چین های پوست انسان محسوب می شوند.

این خطوط و چین ها کمک می کنند تا فرد بتواند به راحتی دست خود را باز و بسته نموده و اشیا و اجسام گوناگون را به راحتی در دست خود بگیرد.

بیشتر انسان های دنیا با سه خط اصلی در کف دست به دنیا می آیند که عمق، ضخامت و تعداد آن ها به ژن هر فرد مربوط می شود.

Fortune-Teller

در موارد نادری مشاهده شده که برخی از افراد فقط یک خط عمیق و اصلی در کف دست خود دارند که پراکندگی آن ۱ در ۳۰ نفر است و آن را «رشد تک خطی کف دست» می نامند.

با اینکه این وضعیت در حالت عادی نمی تواند نشانه بیماری خاصی باشد، اما در مواردی نماد مشکلاتی همانند سندرم داون، سندرم الکل، عارضه ترنر، سندرم قرمزی پوست و نشانگان آرسکوگ-اسکات به شمار می رود.

منبع: mirror
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود