وقتی سقلمه بانوی اول آمریکا به دونالد ترامپ سوژه کاربران اینترنتی می شود

وقتی سقلمه بانوی اول آمریکا به دونالد ترامپ سوژه کاربران اینترنتی می شود

در روز دوشنبه، بیست و هشتم فروردین ماه، دونالد ترامپ به همراه بانوی اول آمریکا، ملانیا ترامپ مراسم «ایستر اِگ رول» را در کاخ سفید برگزار کردند.

اما این مراسم که هر سال توسط ریاست جمهوری آمریکا و بانوی اول کاخ سفید برگزار می شود، یک تفاوت بارز با سال های گذشته داشت که به سوژه خنده و تمسخر بسیاری از مخالفان دونالد ترامپ در فضای مجازی تبدیل شد.

داستان از این قرار است که در ابتدای مراسم دوشنبه ی عید پاک، هنگام اجرای سرود ملی آمریکا، ملانیا ترامپ با ضربه آرنج خود به دونالد ترامپ یادآوری می کند که باید دست خود را روی سینه اش بگذارد.

بسیاری از کاربران توئیتر این حرکت را «بزرگ ترین سقلمه تاریخ» نامیده اند و برخی هم به این موضوع اشاره داشته اند که همسر مهاجر و غیرآمریکایی این کشور به ترامپِ آمریکایی یادآوری کرده تا هنگام شنیدن سرود ملی، به کشور خود ادای احترام کند!

برخی از کاربران هم نوشته اند اگر چنین اتفاقی برای باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا روی می داد با واکنش های منفی بی شماری همراه می شد.

ویدئوهای این صحنه که با واکنش های زیادی همراه بوده را می توانید در زیر مشاهده کنید.

در آخر هم بد نیست اشاره کنیم که Easter Egg Roll مراسمی است که هر سال در روز «دوشنبه عید پاک» (فردای عید پاک) در محل کاخ سفید برای کودکان زیر ۱۳ سال و والدین آن ها برگزار می شود. میزبان های اصلی این مراسم در کشور آمریکا، رئیس جمهوری و بانوی اول کاخ سفید هستند.

Egg Roll یک مسابقه است که در آن کودکان با استفاده از یک قاشق دسته بلند، تخم مرغ را روی چمن به جلو حرکت می دهند.

«عید پاک»، یکی از روزهای تعطیل در سال مسیحی است که برخلاف سایر اعیاد، ثابت نیست و هر سال میان ۲۲ مارس (۲ فروردین) تا ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) تغییر می‌ کند. نحوه محاسبه آن به این صورت است که اولین یکشنبه بعد از ماه کاملی که پس از اعتدال بهاری باشد، عید پاک محسوب خواهد شد.

مسیحیان از این رویداد به‌ عنوانِ رستاخیز مسیح یاد می‌ کنند و بر این باور هستند که در این روز، عیسی مسیح پس از به صلیب کشیده شدن، دوباره زنده شده و برخاسته است.

منبع: buzzfeed
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • حجت شهریور ۶, ۱۳۹۹

    دیگه واژه نبود استفاده کنید.«سقلمه!»