از «والری ژیسکار دستن» تا «فرانسوا اولاند»؛ با معشوقه های روسای جمهور فرانسه

از «والری ژیسکار دستن» تا «فرانسوا اولاند»؛ با معشوقه های روسای جمهور فرانسه

روسای جمهوری فرانسه در چند دهه اخیر، یکی از خبر ساز ترین مقامات قاره سبز بوده اند. این مسئله به خاطر فعالیت های سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی نبوده، بلکه رسوایی های متعدد جنسی و فساد اخلاقی، چنین شهرتی را برای آن ها به ارمغان آورده و باعث شده مردم به شدت علیه این مقامات اعتراض کنند و بارها در کانون توجه رسانه های قرار بگیرند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ۲۳ آوریل ۲۰۱۷ برابر با ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ انجام شد و “ماکرون” و “لوپن” به دور دوم انتخابات راه یافتند.

چون هیچ‌ کدام از نامزدها برنده اکثریت آرا نشدند، دور دوم انتخابات بین دو نفر اول در ۷ مه ۲۰۱۷ برگزار می شود. فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور کنونی فرانسه از حزب سوسیالیست، واجد شرایط برای شرکت در این انتخابات است، ولی در سایهٔ محبوبیت کم خو،د در ۱ دسامبر ۲۰۱۶ اعلام کرد برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد.

او نخستین رئیس جمهور در جمهوری پنجم فرانسه است که برای دوره دوم نامزد نمی‌ شود. در ادامه انتخابات ریاست جمهوری، در ۱۱ و ۱۸ ژوئن انتخابات پارلمانی برای انتخاب نمایندگان مجمع ملی برگزار خواهد شد. با این حال، اولاند، یکی از رهبران الیزه است که به دلیل رسوایی اخلاقی در کانون انتقادات رسانه ها قرار دارد.

به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ما زندگی رهبران پیشین کاخ الیزه را مورد بررسی قرار دادیم. از والری ژیسکار دستن تا فرانسوا میتران، شیراک، سارکوزی و اولاند در نیم قرن اخیر، تاریخ سیاسی معاصر فرانسه شاهد فساد جنسی گسترده رهبران الیزه بوده است.

گزارش امروز روزیاتو، شما را با معشوقه های روسای جمهور معاصر این کشور آشنا می کند.

عشق، کافه، فرانسه

p100

فرانسه مهد موسیقی، کافه، تئاتر، معماری و سینما و البته پاریس، پایتخت عشاق در اروپا شناخته می شود. فرانسوی ها از دیرباز به هنر، مهارت های عشق ورزیدن و نوشته های عاشقانه علاقمند بوده اند. شاید به واسطه همین ذوق هنری و رمانتیک باشد که آن ها شعرا و نویسنده های صاحب نامی را در چند قرن اخیر به دنیا معرفی کرده اند.

رسانه های فرانسوی معتقدند که در این کشور، روابط جنسی، عشق و سیاست، مقولات تفکیک پذیری برای مقامات سیاسی به خصوص روسای جمهور این کشور در دهه های اخیر نبوده است. به همین خاطر، شنیدن روابط بی بند و بار رهبران کاخ الیزه با مدل ها و خواننده ها و حتی روسپی های غربی، خیلی عجیب نیست.

نتایج برخی نظر سنجی ها در این کشور نشان می دهد که شهروندان مسائل شخصی و حتی فساد اخلاقی رهبران خود را موضوعی مربوط به حریم خصوصی آن ها می دانند.

شاید بخشی از روابط جنسی بی پروای مقامات فرانسه، به خصلت رمانتیک مردمان این سرزمین مرتبط باشد. قدرت تخیل فرانسوی ها را می توان در افکار ژول ورن جست و جو کرد. فرانسوی ها به نسبت بسیاری از جوامع اروپایی، به زبان و فرهنگ خود می بالند و شاید به همین دلیل است که اگر شما ساعت ها در موزه لوور پاریس یا در خیابان های این کشور قدم بزنید، به ندرت با جمله ای غیر فرانسوی مواجه می شوید.

p200
تصویری از موزه لوور پاریس.

فرانسه جایی است که فرهنگ گالری گردی و کافه نشینی از آن به بسیاری از مکان های دیگر دنیا سرایت کرد و پایه گذار رویدادهای مهمی در تاریخ معاصر جهان شد. کافه گراند پاریس، جایی بود که برادران لومیر در اواخر قرن نوزدهم میلادی دستگاه عجیب خود به نام سینماتوگراف را به دنیا عرضه کرده و با نمایش فیلم خروج کارگران از کارخانه، دنیا را با هنر هفتم آشنا نمودند.

سینما امروزه در صدر همه هنر های مخاطب پسند دنیا قرار گرفته و صدها میلیون نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم سرگرم می کند. برادران لومیر فرانسوی سبب شدند که دنیا هر سال برای کسب جایزه نخل طلایی به منطقه ساحلی و زیبای کن فرانسه بیاید تا هزاران نفر شاهد هنرنمایی سینماگران جهان در یکی از معتبر ترین جشنواره های سینمایی جهان باشند.

p300
رژه سالانه ارتش فرانسه در خیابان شانزلیزه پاریس: پایتخت سینماهای فرانسه.

فرانسوی ها بیش از تمام اروپا عاشق سینما و تئاتر هستند و برای آن هزینه می کنند. برخی از سینماهای خیابان های معروف این کشور مانند شانزلیزه پاریس، تا پاسی از شب مملو از مردم عاشق سینما بوده که بعضا برای درک بهتر یک فیلم، چند بار در یک روز آن را تماشا می کنند. اما به هر حال، فرانسه بخشی از تاریخ رسوایی های سیاسی معاصر جهان به شمار می آید.

p2
تصویر کتاب تاریخ رسوایی های سیاسی جهان نوشته اندی هوگز که مروری بر فساد جنسی روسای جمهور غربی از فرانسه تا آمریکا دارد- انتشارات Pen & Sword- ۲۰۱۳ میلادی.

همه این داستان ها، روایت گر یک موضوع مهم در سبک زندگی فرانسوی ها از دیر باز تا کنون است: روابط رمانتیک و ارتباطات عاشقانه. برای ساکنان این سرزمین، این دو مقوله بخش مهمی از زندگی آن ها را تشکیل می دهد. آن ها به طور صریح، این مفهوم را در سینما، تئاتر و کتاب های خود مطرح می کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که هر از گاهی در اخبار، شاهد گزارش هایی عجیب و غریب از رسوایی های جنسی مقامات این کشور در رسانه ها هستیم.

p3
تصویر بخشی از کتاب تاریخ رسوایی های سیاسی جهان که به فساد اخلاقی فرانسوا میتران، رییس جمهور سابق فرانسه اشاره دارد.

روابط آزاد و بی بند و بار روسای جمهور فرانسه در قیاس با همتایان اروپایی بسیار وسیع تر است.موضوعی که فرانسوا اولاند، رییس جمهور کنونی نیز از آن مستثنی نیست.

سو استفاده جنسی در فرانسه

p4
گزارش گاردین از اعتراضات زنان فرانسوی به گسترش فساد جنسی در میان مقامات ارشد سیاسی. کلمه BARBE به معنی کافی در زبان فرانسه است.

سو، استفاده جنسی و همچنین روابط بی بند و بار در میان بخشی از جامعه به ویژه در میان سیاستمداران و مقامات عالی رتبه این کشور، به قدری افزایش یافته که در خرداد ماه سال ۹۵، ۱۷ تن از وزاری سابق زن این کشور با انتشار بیانیه ای، خواستار مقابله جدی با روند فزاینده آزار و اذیت جنسی شدند.

p5
۱۷ تن از مسئولان سیاسی زن سابق فرانسه.

نشریه تلگراف پیش تر اعلام کرده بود که در میان امضا کنندگان این بیانیه، نام کریستین لاگارد، رییس فعلی صندوق بین المللی پول، روزلین بشلو، وزیر سابق بهداشت فرانسه و سیسیل دوفلو، وزیر شهر سازی نیز به چشم می خورد.

این بیانیه که در هفته نامه معروف Le Journal du Dimanche منتشر شد، موضع ۱۷ تن از مسئولان عالی رتبه زن این کشور را بیان می کرد. آن ها هر نوع آزار جنسی، برخورد های تبعیض آمیز و رفتارهای نامناسب سیستماتیک رایج در فرانسه را محکوم کردند.

این بیانیه چند روز پس از آن منتشر شد که دنیس پوپین، معاون رییس پارلمان فرانسه به آزار جنسی زنان متهم شده بود. او به دلیل ادعاهایی در این زمینه مجبور به استعفا گشت؛ هر چند که او این ادعاها را رد کرده است.

p6
دنیس بوپین با وجود ابزار علاقه به همسرش امانوئل کاس، همچنان به روابط جنسی گسترده در میان سیاستمداران این کشور شهرت دارد

همچنین پیش تر، میشل سپن، وزیر دارایی فرانسه پس از دوبار انکارِ رفتار نامناسب خود علیه زنان، اعتراف کرد که در برابر یک خبرنگار زن رفتار ناشایستی از خود نشان داده است. در بیانیه این ۱۷ زن آمده: “دیگر کافی است. دیگر مصونیت از مجازات وجود ندارد. امروز فضای بهتری در حوزه قضایی برای اعمال مجازات علیه عاملان آزار جنسی دیده می شود؛ گرچه هنوز قوانین مرتبط کافی نیست.”

p400
گزارش ایرنا از بیانیه ۱۷ سیاستمدار زن فرانسه در اعتراض به تبعیض جنسی در فرانسه.

اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی بود که نایب رییس مجلس ملی فرانسه نیز به واسطه متهم شدن به آزار و اذیت جنسی زنان، از سمت خود استعفا کرد. یکی از زنانی که آشکارا در مورد آزارهای بوپن سخن گفت، «ساندرین روسو» سخنگوی حزب اروپ اکولوژی سبزها بود.

p500
گزارش اخیر نشریه نیویورک تایمز آمریکا از فساد اخلاقی در میان سیاستمداران فرانسوی.

وی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۱ میلادی مورد آزار بوپن قرار گرفته و پس از آن که موضوع را به اطلاع یکی از اعضای ارشد حزب می رساند، متوجه می شود که این مساله تازگی ندارد.

p7
ایزابل آتارد، از نمایندگان مجلس فرانسه یکی از مبارزان علیه فساد جنسی فزاینده در میان مقامات این کشور است.

«ایزابل آتار» (Isabelle Attard) نماینده منطقه «کالوادو» نیز می گوید از ژوئن ۲۰۱۲ تا اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی که از حزب خارج شده، هر روز از طریق پیامک هایی، مورد آزار قرار گرفته است.

وی اعلام کرده بسیاری از زنان نماینده چنین پیام هایی را از جانب او دریافت کرده اند. «اِلان دوبو» (Elen Debost) دیگر عضو حزب اروپ اکولوژی و سبزها نیز این مساله را تایید کرده است.

انتشار توئیتی از طرف بوپن که خشونت علیه زنان را محکوم کرده، واکنش عده ای که مدعی آزار و اذیت جنسی از طرف او هستند را برانگیخت. حال این زنان تصمیم گرفته اند برای مقابله با «خشونت علیه زنان»، سکوت خود را بشکنند.

در نامه آن ۱۷ سیاستمدار زن فرانسوی تاکید شده بود: “زنان نباید خود را با مردان هماهنگ کنند، بلکه باید رفتار برخی از مردان تغییر کند.”

در پی انتشار این نامه، مانوئل والس، نخست وزیر جوان فرانسه در پیامی در توئیتر حمایت خود از اقدام هفده وزیر سابق کشورش علیه آزارهای جنسی در عرصه سیاسی را اعلام کرد. این در حالی ست که رئیس ایشان (فرانسوا اولاند- رییس جمهور فعلی فرانسه) یکی از متهمان اصلی بی بند و باری جنسی در میان مقامات این کشور است.

p8

فرانسه، عشق و رابطه آزاد

p600
دومنیک استراکان، رییس اسبق صندوق جهانی پول که به اتهام سو، استفاده جنسی دستگیر شد.

یکی از داغ ترین خبرها درباره فساد جنسی مقامات عالی رتبه فرانسوی به جنجال دومنیک استراکان، رییس قبلی صندوق بین المللی پول که یک فرانسوی ثروتمند پاریسی و یهودی الاصل بود اختصاص داشت. دومینیک ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه بعد از ظهر شنبه ۱۴ مه سال ۲۰۱۱ میلادی به وقت نیویورک، توسط دو مأمور پلیس فرودگاه جان اف. کندی بازداشت شد.

بازداشت او به ‌اتهام سوء استفاده جنسی از یک خدمتکار زن در هتل “سوفیتل” در نیویورک که محل اقامت دومینیک استراس ــ کان بوده، انجام گرفت. او همچنین به‌ همراه ۱۲ نفر دیگر به کمک برای برگزاری مهمانی‌ ها با حضور روسپی‌ ها در بروکسل، پاریس و واشنگتن متهم شد.

یکی از نخست وزیران پیشین فرانسه درباره دومنیک، از واژه بیمار روانی و جنسی استفاده کرد. مقوله فساد جنسی رهبران سیاسی فرانسه، تنها به چند سال اخیر مربوط نیست. از نیمه دوم قرن بیستم میلادی، اروپا همواره از فساد جنسی رهبران الیزه سخن گفته است.

p700
والری ژیسکار دستن، رییس جمهور اسبق فرانسه روی جلد مجله تایم.

ژیسکار دستن چه در زمان ریاست جمهوری و چه پس از آن، یکی از خبر ساز ترین مقامات کاخ الیزه بود و فساد جنسی او همواره در کانون توجه رسانه های این کشور قرار می گرفت.

رابطه او با عکاسی به نام «Marie-Laure de Decker» و هم چنین روسپی معروف هلندی «Sylvia Kristel» که حتی ژیسکار با وی در کاخ الیزه در ارتباط بود، جنجال زیادی را در دهه هفتاد و هشتاد میلادی به پا کرد.

ژیسکار دستن در اوایل قرن بیست و یکم، در کتابی، درباره روابطش با زنان زیبا روی غربی بی پروا سخن گفت و حتی از برخی از آن ها با نام و مشخصات کامل یاد کرد. فردی به نام «Nathalie» یکی از آن ها به شمار می رفت.

فرانسوا میتران و تراژدی مازارین

p9

فرانسوا موریس آدرین ماری میتران (۲۶ اکتبر ۱۹۱۶ – ۸ ژانویه ۱۹۹۶)، یک سیاست‌ مدار اهل فرانسه بود. میتران نخستین رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه و بیست و یکمین رئیس جمهور آن برای دو دوره از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵ میلادی به شمار می رفت. وی در رقابت های انتخاباتی موفق شد والری ژیسکار دستن را شکست دهد و ۱۴ سال در کاخ الیزه حکومت نماید.

فرانسوا میتران اعجوبه ای در میان سیاست مداران فرانسوی در حوزه ارتباطات  جنسی به شمار می رفت. ایشان بارها به واسطه رابطه جنسی با دختران جوان، در کانون توجه رسانه های فرانسوی در دهه هفتاد میلادی قرار گرفت.

فرانسوا همسری به نام دانیله داشت اما روزنامه “پاری ماچ” در سال ۱۹۹۴ میلادی در گزارشی افشا کرد که وی یک دختر ۲۰ ساله مخفی به‌نام “MAZARIN” دارد که فرزند او و معشوقه‌اش “آن Pinguet” است. این موضوع باعث رسوایی میتران گشت، زیرا او در آن زمان متأهل بود و پنهانکاری او در این زمینه نیز جنجال برانگیز شد.

p10
تصویر مازارین پینگوئت که گفته می شود فرزند نامشروع فرانسوا میتران است.

زمانی که میتران در سال ۱۹۹۶ میلادی درگذشت، مازارین و پینگو به‌همراه دانیل، همسر میتران و همچنین دو فرزند پسرش در مراسم تشییع جنازه او شرکت کردند.

p11
تصویر مراسم یادبود میتران و دختری که گفته می شود فرزند نامشروع فرانسوا میتران است.

در سال ۲۰۱۴، “هراون فورسن”، یک سیاستمدار ۲۵ سال سوئدی فاش کرد که او فرزند رئیس جمهور سابق (میتران) و کریستینا فورسن، یک روزنامه‌نگار سوئدی است که با وی رابطه داشته. مازارین بعدها کتابی درباره دوران کودکی جنجالی اش نوشت.

 والری ژیسکار دستن و رابطه با پرنس دایانا

p12

والری ژیسکار دستن  یکی دیگر از روسای جمهور فرانسه است که به رسوایی های جنسی گسترده متهم بود. الِری ماری رُنه ژرژ ژیسکار دِستَن (Valéry Marie René Georges Giscard d’Estaing) (زادهٔ ۲ فوریهٔ ۱۹۲۶ در کوبلِنتس، آلمان) در دانشگاه پلی‌ تکنیک پاریس تحصیل کرد و سپس در وزارت دارایی فرانسه مشغول به کار شد.

وی در سال ۱۹۵۶ درحالی‌ که تنها ۲۷ سال داشت، به‌عنوان نمایندهٔ پارلمان فرانسه انتخاب شد و در همان سال به عضویت کابینه فرانسه درآمد. مدتی پس از آن او به‌ عنوان عضو هیئت نمایندگی فرانسه در سازمان ملل متحد حضور پیدا کرد تا اینکه در ۱۹۶۲ توسط ژنرال دوگل به وزارت دارایی منصوب شد و در سال ۱۹۷۴ میلادی یعنی ۵ سال قبل از انقلاب ایران، رهبری الیزه را به دست گرفت.

p13
تصویری از پرنسس دایانا در کنار والری ژیسکار دستن رییس جمهور سابق فرانسه.

“والری ماریه رنه ژرژ ژیسکار دستن” بیستمین رئیس جمهوری فرانسه از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۱ بود. ماجرای وی به شایعاتی که در مورد وجود رابطه بین او و “پرنسس دایانا” باز می گردد. این شایعات تا پیش از مرگ تصادفی دایانا در سال ۱۹۹۷ در سن سی و شش سالگی وجود داشت و در آخر هم راست و یا دروغ بودن آن مشخص نشد.

p14
تصویر کتاب رییس جمهور و پرنسس که به شایعات و واقعیت های رابطه والری جیسکار دستن با پرنسس داینا اشاره داشت.

رنو روول” خبرنگار نشریه اکسپرس درباره او می‌ نویسد: “او اگرچه به دنبال داشتن رابطه پنهانی با خبرنگارها و هنرپیشه ها بود، با این حال نمی خواست مسائل عاطفی بین آنها وجود داشته باشد”. درباره او می‌ نویسند که بارها شایعه ارتباط داشتن وی با هنرپیشه‌ ها برملا شد و رابطه‌اش با “مارلن ژوبرت”  (marlen Jobert) بیشتر از بقیه سر زبان‌ ها افتاد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به متن فرانسه مراجعه کنید.

photo_2009-04-30_06-45-22
گزارش تلگراف از روابط ژیسکار دستن، رییس جمهور اسبق فرانسه با پرنسس دایانا.

والری ژیسکار، بعدها در کتابش با عنوان “پرنسس و رییس جمهوری” The Princess and The President. که عنوان فرانسوی آن La Princesse et le Président است، تلاش کرد درباره رابطه‌ اش با “لیدی دی” که اشاره به پرنسس دیانا دارد، فرافکنی کند. لوفیگارو نیز در سال ۲۰۰۹ میلادی در این باره گزارش مبسوطی منتشر نمود.

این خبرنگار، کتابی به نام “آمازون های جمهوری” نوشت و در آن درباره فساد اخلاقی مقامات فرانسوی مطالبی را بیان کرد.

 معشوقه های ژاک شیراک

p15

ژاک رنه شیراک (Jacques René Chirac) (زاده ۲۹ نوامبر ۱۹۳۲ در پاریس) سیاست‌ مدار فرانسوی است که از ۱۷ مه ۱۹۹۵ تا ۱۶ مه ۲۰۰۷ عهده ‌دار مقام ریاست جمهوری فرانسه بود. وی از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ و از ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۸ نخست‌وزیر فرانسه (او تنها کسی است که در جمهوری پنجم فرانسه دو بار به پست نخست‌وزیری رسیده‌) و از ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۵ شهردار پاریس بوده‌ است.

آقای شیراک همانند دیگر سیاست مداران فرانسوی در زمینه فساد اخلاقی شهره خاص و عام بود. در سال ۲۰۰۳ میلادی وقتی او بر سر رقابت های انتخاباتی با لوپن برای ورود به الیزه می جنگید، پسری در ژاپن که گفته می شد حاصل روابط جنسی او با یکی از مترجمان همزمانش بوده، به یکی از داغ ترین سوژه های رسانه های فرانسوی در آن سال ها تبدیل گشت. حساب بانکی فعال شیراک در توکیو نیز بر این شایعات دامن می زد.

برنادت شیراک همسر وی قبلا به رسانه ها گفته بود که برای ژاک شیراک، ارتباط با زنان مختلف امر عادی به شمار رفته و او از مطرح شدن فساد جنسی اش در رسانه ها خجالت زده نمی شود.

p16
ژاک شیراک رییس جمهور سابق فرانسه و ملکه رانیا اردن.

روابط جنسی گسترده شیراک به عنوان رییس جمهور فرانسه وقتی مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت که او در سال های پایانی زعامت ۸ ساله بر الیزه، در دیدار های رسمی و غیر رسمی با زنان سیاست مدار یا غیر سیاست مداری که با وی ملاقات می کردند، به بوسیدن دست آن ها مبادرت می کرد.

p17
تصویری از کلکسیون دست بوسی های رییس جمهور سابق فرانسه-لورا بوش همسر جورج بوش، رییس جمهور سابق آمریکا.

درباره فساد جنسی شیراک، کتاب ها و مقالاتی منتشر شده که نشان می دهد اظهارات همسر او درباره رسوایی های جنسی خالی از واقعیت نیست. علاوه بر این ها، ژاکوب شیراک، جانشین میتران، متهم بود که با کلودیا کاردینالیه بازیگر ایتالیایی، رابطه غیر اخلاقی دارد.

این اتهام آنقدر جدی نبود که بتواند وجهه سیاسی شیراک را در انتخابات ریاست‎جمهوری ۱۹۹۵ تخریب کند. وی در این انتخابات پیروز شد و تا سال ۲۰۰۷ ریاست‎جمهوری فرانسه را در دست داشت. اما در تمام این مدت اتهام‌ هایی که مربوط به دوران ریاست‎ او بر شهرداری پاریس بود، دست از سرش بر نمی داشتند.

p18

 داستان سارکوزی

نیکلاس سارکوزی (Nicolas Sarkozy) (متولد ۲۸ ژانویه ۱۹۵۵ در پاریس) سیاست ‌مدار فرانسوی است که در روز ۱۶ مه ۲۰۰۷ به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد. او در همه‌ پرسی ۶ مه ۲۰۱۲ و در مرحله دوم انتخابات از فرانسوا اولاند شکست خورد و این پست را به او واگذار کرد.

وی مانند همتایان قبلی و بعدی خود در کاخ الیزه، روابط جنسی گسترده ای داشت و نخستین رییس جمهور این کشور بود که همسرش یک مدل ایتالیایی به شمار می رفت.

سسیلیا سارکوزی (Cécilia Sarkozy) مدل و همسر سابق نیکلا سارکوزی است. سسیلیا و نیکلا سارکوزی در سال ۱۹۹۶ با یکدیگر ازدواج کردند. هر دوی آن‌ ها از همسران سابق خود جدا شده و از ازدواج قبلی خود، دو بچه داشتند. این دو یک پسر ده ساله به نام لویی نیز دارند.

p19
نخستین معشوقه آقای رییس جمهور- سییلیا.

نیکلاس سارکوزی یکی از منفور ترین روسای جمهور فرانسه در دهه های اخیر است که روابط جنسی گسترده او به طور علنی مطرح می شد. کارلا برونی پس از سیسیلیا به عنوان معشوقه جدید آقای رییس جمهور مطرح گشت.

p20

کارلا در ۲۳ دسامبر ۱۹۶۷ (میلادی) در تورین ایتالیا به دنیا آمد. وی فرزند ماریسا بورینی، هنرپیشه و پیانیست، و فرزند خوانده آلبرتو برونی تدسکی، آهنگساز اپرا و کارخانه دار است. پدر بیولوژیک کارلا برونی، موریتزیو رومرت نام دارد که برای مدتی طولانی معشوق مادر وی بوده‌ است.

کارلا برونی از سال ۱۹۷۵ و با قدرت گرفتن بریگاد سرخ در ایتالیا همراه با والدینش در فرانسه اقامت گزید. از آنجا که پدر و مادر وی هر دو موسیقی دان بودند، کارلا را برای یادگیری این هنر تشویق کردند.

وی پیانو و گیتار می‌ نوازد. او پس از پایان تحصیل در سوئیس به پاریس بازگشت تا هنر و معماری بخواند. اما در سن ۱۹ سالگی دانشکده معماری را ترک کرد تا به عنوان یک مدل به صورت تمام وقت به این حرفه بپردازد. در دهه ۱۹۹۰ کارلا برونی در میان ۲۰ تن از معروف ترین و موفقترین مانکنهای دنیا قرار گرفت و سالانه ۵/۷ میلیون دلار درآمد داشت.

p21

نیکولا سارکوزی و کارلا برونی برای اولین بار در آخرین تعطیلات سال ۲۰۰۷ (میلادی) در کنار هم در اورو دیزنی ظاهر شدند. سارکوزی و برونی در ۲ فوریه ۲۰۰۸ در کاخ الیزه با یکدیگر ازدواج کردند.

مجله «سوشابلاگ» فرانسه قبلا ادعا کرده بود که خانم برونی، سال‌ هاست روابط دوستانه و نزدیکی با بنجامین بیولی (خواننده فرانسوی) داشته و به صورت غیر رسمی با او در آپارتمانش در پاریس زندگی کرده است. این شایعات هنگامی که در وب سایت مجله «دو دیمانش» منتشر شد، قوت بیشتری یافت.

photo_2009-04-30_06-45-35
گزارش نشریه دو دیمانش فرانسه از ارتباط کارلا برونی،‌ همسر نیکلاس سارکوزی، رییس جمهور سابق فرانسه با بنجامین بیولی، خواننده پاپ.

روابط عاشقانه میان بانوی اول فرانسه و بنیامین بیولی برنده جایزه موسیقی، مدت ها سوژه رسانه های این کشور بود.

این شایعات نخست در تویتر مطرح شد، اما هم‌ اکنون در همه وبلاگ‌ ها و وب‌ سایت‌ها دیده می‌ شود. در این مجله آمده بود: “ظاهرا ازدواج ریاست جمهوری آخرین نفس‌هایش را می‌ کشد. کارلا برونی، عاشق بنجامینن بیولی شده و رئیس‌ جمهور هم با «چانتال جوانو» به آرامش می‌ رسد.” چنین خبرهایی در رسانه‌هایی مانند یاهو نیوز فرانسوی، لو پست و آگورافوگستو و شبکه تلویزیونی آی تله هم منتشر شد.

p22
تصویر جولی ایمپریالی، مریی اختصاصی نیکلاس سارکوزی که توسط کارلا برونی جهت بهبود مهارت های ارتباط جنسی رییس جمهور فرانسه استخدام شد.

گفته می‌شود، خانم برونی که پیش از این روابط عشقی با «میک جگر»، «اریک کلپتون» و «دونالد ترامپ» در سال ۱۹۹۱ میلادی داشته، با «ژان پل انتوون» نیز رابطه برقرار کرده، اما پس از آن، این روابط را با پسر او رافائل ادامه است.

انتوون جوان این مدل سابق را به دلیلی که آن را عدم پایبندی به روابط بیان نمود، رها کرد. همچنین سارکوزی روابطی با «سسیلیا سیگنر آلبانیز» داشته که سرانجام در حالی که وی هنوز از همسر اولش جدا نشده بود، با او ازدواج کرد.

فرانسوا اولاند: داستان نیمه شب و موتور

p23
تصویر فرانسوا اولاند در کنار معشقوه هایش: جولیت گایت و والری تریویلیر

 فرانسوا ژرار ژرژ نیکلای اولاند (François Gérard Georges Nicolas Hollande) (زاده ۱۹۵۴) سیاست‌ مدار و رئیس جمهور کنونی فرانسه است. او در روز شش مه ۲۰۱۲ با کسب ۵۱ درصد از آرای مردم فرانسه در دور دوم انتخابات، به ریاست جمهوری برگزیده شد. وی از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ دبیر اول حزب سوسیالیست بود.

وی از ۱۹۹۷ تا کنون نماینده مجلس فرانسه از شهرستان کورز بوده است. فرانسوا اولاند از ۱۵ مه ۲۰۱۲ دوره ریاست جمهوری خود را رسماً آغاز کرد و هم اکنون به خاطر فساد جنسی و همچنین کاهش قدرت اقتصادی فرانسه، منفور ترین رئیس جمهور تاریخ این کشور لقب گرفته است.

رهبر فعلی کاخ الیزه، یکی از جنجالی ترین روسای جمهور این کشور در زمینه فساد جنسی به شمار می رود. رسانه های فرانسه بارها تصاویری از ایشان را که شبانه، بدون محافظ و سوار بر موتور سیکلت به سمت خانه های خاص در محله های پاریس می رفت را منتشر کردند.

او نخستین رییس جمهور فرانسه است که با معشوقه اش ازدواج قانونی نکرده. بانوی اول فرانسه (والری تریویلیر) که در کنار او در کاخ الیزه و مراسم رسمی حضور دارد، همسر قانونی وی محسوب نمی شود.

p24
تصویر جنجالی مجله Closer فرانسه که زندگی شبانه فرانسوا هولاند با معشوقه هایش را برای اولین بار افشا کرد و ژولیت گایش، هنر پیشه فرانسوی را به کانون توجه رسانه ها آورد.

والری هم اکنون چهل و هشت سال دارد و پیش از این دوبار ازدواج کرده است. والری ماسونو (به فرانسوی:Valérie Massonneau) که بعد از ازدواج دومش با نام خانوادگی تریروایلر (Trierweiler) شناخته می ‌شود، از خبرنگاران سیاسی فرانسوی است که در ۱۶ فوریه ۱۹۶۵ در آنژو متولد شده و از سال ۲۰۰۵ با فرانسوا اولاند زندگی می ‌کند.

p25
فرانسوا اولاند و یکی از معشوقه هایش والری تری ویلیر که بانوی اول کاخ الیزه است.

والری تریرویلر ”Valérie Trierweiler” که بدون ازدواج با فرانسوا اولاند، در کنار او وارد کاخ الیزه شده، بار دیگر برای رئیس جمهور فرانسه دردسر ساز شد. والری در اتو بیوگرافی خود با انتشار کتابی به گوشه ای از زندگی خصوصی خودش با رئیس جمهور پرداخته است.

در این کتاب آمده والری زمانی که با “دنیس تریرویلر” زندگی می کرده بطور همزمان با فرانسوا اولاند و یکی از نمایندگان محافظه کار مجلس فرانسه به نام “پاتریک دوژیان” (Patrick Devedjian) نیز در ارتباط بوده است. شما می توانید گزارش دیلی میل را در این رابطه مطالعه کنید.

p26
فرانسوا اولاند عاشق موتور سواری در خیابان های پاریس است و به طور ناشناس با موتور به سمت خانه های معشوقه هایش در پاریس می رود.

این ارتباط در حالی بوده که فرانسوا اولاند هنوز با همسر سابق خود که از وی صاحب چهار فرزند است، زندگی می کرد. دردسر های والری برای اولاند تنها محدود به این موارد نیستند. در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی فرانسه، وی اقدام به ارسال یک پیام برای یکی از نامزدهای مرد این رقابت ها کرده بود که همین موضوع سر و صدای زیادی را در فرانسه به راه انداخت.

در همین رابطه هافینگتون پست نیز در گزارشی می نویسد: “کتابی با عنوان «دردسر ساز» منتشر شده که در آن مشخص گشته والری تریرویلر علاوه بر همسر سابق خود «دنیس تریرویلر» به طور همزمان با افراد دیگری به نام های فرانسوا اولاند و «پاتریک دوژیان» در ارتباط بوده است.

p27
تصویر معشوقه های آقای رییس جمهور: ژولیت گایت، والری تریویلیر، سگولن رویال.

مجله کلوزر فرانسه در مقاله ای جزییات رابطه ای را فاش کرد که گفته می شود به ارتباط جنسی فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه با ژولی گایه هنرپیشه فرانسوی ارتباط دارد. در مجله هفت صفحه ای به همراه تصاویری مستند، روابط این دو نفر فاش شده است.

رئیس جمهور فرانسه این گزارش را انکار نکرده اما گفته که این کار، اقدامی بسیار نکوهیده در نقض حریم شخصی افراد است. مسئولان مجله کلوزر اعلام کرده اند مطلب منتشر شده را از پایگاه اینترنتی خود برخواهند داشت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Ali اردیبهشت ۵, ۱۳۹۶

    کاش منم رئیس جمهور فرانسه بودم

  • Binam آبان ۷, ۱۴۰۱

    Me too