آیا نوشیدن قهوه به طور مرتب موجب افزایش طول عمر می شود؟

آیا نوشیدن قهوه به طور مرتب موجب افزایش طول عمر می شود؟

یک خبر خوب برای دوستداران و معتادان قهوه؛ بر اساس جدیدترین تحقیقات منتشر شده در مجله علمی «سرکیولیشن»، افرادی که به طور مرتب هر روز کمتر از ۵ فنجان قهوه می نوشند، کمتر از باقی مردم در خطر مرگ قرار دارند.

البته باید تصریح کنیم که این خبر به این مفهوم نیست که قهوه موجب افزایش طول عمر افراد می شود. اما بر اساس یافته های جدید محققان، کسانی که هر روز و به طور منظم قهوه می نوشند، کمتر از بقیه مردم در خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و بیماری های اعصاب و روان قرار دارند و احتمال خودکشی در آن ها نیز بسیار پایین است.

مطالعات یاد شده ثابت کرده که مواد موجود در قهوه خواص زیادی همانند کاهش انسولین یا التهاب را به دنبال دارد و از این رو به سلامتی فرد کمک کرده و او را از مرگ هایی که به واسطه بیماری روی می دهند، دور نگه می دارد.

این یافته ی علمی در نتیجه آزمایش روی گروه های بزرگی از زنان و مردان که مجموعا ۲۰۸۵۰۰ نفر بوده اند، به دست آمده است. دانشمندان در سه دهه پیاپی، از شرکت کننده ها درخواست کردند تا هر ۴ سال در طول سه دهه پیاپی، عادت نوشیدن قهوه را ادامه دهند. در نتیجه این تحقیق، مشخص گشت کسانی که هر روز به طور منظم قهوه مصرف کرده و در ضمن، سیگاری هم نیستند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های یاد شده در بالا قرار دارند.

جالب است بدانید، آزمایش هایی که روی قهوه های کافئین دار و بدون کافئین صورت گرفته، نتیجه برابری در رابطه با طول عمر و سلامتی افراد در پی داشته است. به این مفهوم که ماده ای غیر از کافئین در قهوه مسئول سلامتی و افزایش طول عمر افراد خواهد بود.

در آخر هم اشاره کنیم که این تحقیقات درست برخلاف عقایدی است که تا چند سال پیش در مورد قهوه وجود داشت؛ در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی اینگونه تصور می شد که قهوه احتمال ابتلا به سرطان یا بیماری های قلبی را افزایش می دهد و تحقیقات اخیر ثابت می کند این افکار کاملا نادرست بوده و پایه و اساس علمی نداشته اند.

در ویدئوی زیر هم خواهید دید که نوشیدن ۱ تا ۵ فنجان قهوه در طول روز می تواند تا ۱۵ درصد خطر مرگ را کاهش دهد.

منبع: time
بدون نظر

ورود