به ادعای محققان هر ساعت دویدن ۷ ساعت به عمر شما اضافه خواهد کرد

به ادعای محققان هر ساعت دویدن ۷ ساعت به عمر شما اضافه خواهد کرد

محققان دانشگاه ایالتی آیووا ادعا کرده اند که هر ساعت دویدن ۷ ساعت بر عمر شما خواهد افزود و شما در این ۷ ساعت خیلی کارها می توانید بکنید!

در این تحقیقات مشخص شده است که ۵ تا ۱۰ دقیقه دویدن در روز خطر مرگ به دلیل بیماری های قلبی عروقی یا هر دلیل طبیعی دیگری را کاهش می دهد.

می توانید از مرگ فرار کنید!

پروفسور چال لی متخصص حرکت شناسی و تیم تحقیقاتی او با انجام تحقیقات گسترده و بررسی داده های متعدد در مورد افرادی که به طور منظم ورزش فیتنس انجام می دهند به این نتیجه رسیده اند که دویدن خطر مرگ نابهنگام و در سنین پایین را به میزان ۴۰ درصد کاهش خواهد داد. در تحقیات گذشته ی این گروه نیز مشخص شده بود که دویدن باعث خواهد شد مدت زمان بیشتری از ساعات دویدن به عمر فرد افزوده شود.

main-youre-not-born-to-runthe-new-running-101-w700

در افرادی که در این آزمایشات شرکت کرده و به طور منظم دویده بودند احتمال مرگ ۱۶ درصد و امکان حمله ی قلبی ۲۵ درصد کاهش یافته بود. بر اساس این تحقیق دو ساعت دویدن در هفته به طور منظم باعث خواهد شد که بعد از سن ۴۰ سالگی تا ۶ ماه زندگی فعال تری به سن شما افزوده شود. این کار در کل باعث افزایش عمر شما به میزان قابل توجهی خواهد شد.

پروفسور لی می گوید اگر چه با هر ساعت دویدن ۷ ساعت به عمر خود خواهید افزود اما این موضوع بدان معنا نخواهد بود که دویدن به شما زندگی جاودانه خواهد بخشید.

منبع: indy100
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود