حاشیه جدید دونالد ترامپ؛ وقتی که رئیس جمهور آمریکا ۱۱ بار در مسائل تجاری دچار اشتباه می شود

حاشیه جدید دونالد ترامپ؛ وقتی که رئیس جمهور آمریکا ۱۱ بار در مسائل تجاری دچار اشتباه می شود

از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا سکان هدایت ایالات متحده را به دست گرفته، هر روز شاهد شنیدن اخبار و یا رخ دادن حواشی پیرامون او هستیم. وی در رابطه با مسائل بین المللی و جهانی اطلاعات چندانی ندارد و همین امر باعث می گردد که اشتباهاتی از سوی او سر بزند. آخرین حاشیه آقای ترامپ مربوط به خوانده شدن سرود ملی آمریکا و فراموش کردن احترام به آن می شود. در تازه ترین ماجرایی که برای وی رخ داده، باز هم عدم اطلاع از مناسبات بین المللی خود نمایی می کند.

ظاهرا آقای ترامپ در دیداری که به تازگی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان داشته، به شدت درباره روابط تجاری دچار اشتباه شده است. یکی از مقامات رسمی آلمان در این رابطه می گوید: “دونالد ترامپ درباره عقد قرارداد تجاری با کشور آلمان از صدر اعظم سوال کرد و او نیز گفت که آمریکا نمی تواند تنها و به صورت دو جانبه با این کشور قرارداد ببندد و این توافق نامه باید میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا باشد.”

جالب اینجاست که آقای ترامپ بیش از ۱۰ بار همین سوال را پرسیده و هر بار متوجه موضوع نشده است. در نوبت یازدهم سرانجام فرد اول ایالات متحده به ماجرا پی می برد و اظهار می کند که در آینده قراردادی تجاری با اتحادیه اروپا به امضا خواهد رساند. خانم مرکل به کابینه خود گفته که دونالد ترامپ درباره اصول تجارت اتحادیه اروپا دچار سوء تفاهم های ابتدایی شده است.

این مکالمه باعث شد دونالد ترامپ دریابد که عقد قرارداد با کل اتحادیه اروپا به جای تنها یک کشور (انگلستان) منافع آمریکا را بیشتر تامین می کند. نقطه نظرات وی نیز همانند باراک اوباما رئیس جمهور سابق است. او قبلا به بریتانیا هشدار داده بود که اگر روند خروج از اتحادیه اروپا را دنبال کند، اولویت خود در تجارت را از دست خواهد داد.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود