۱۸ حقیقت باور نکردنی و تکان دهنده درباره هروئین که احتمالاً تا به حال از آن ها اطلاع نداشته اید

۱۸ حقیقت باور نکردنی و تکان دهنده درباره هروئین که احتمالاً تا به حال از آن ها اطلاع نداشته اید

مواد مخدر پدیده ای است که تمام کشورهای دنیا با آن درگیر هستند. بسیاری از دولت ها با این معضل به مبارزه می پردازند و سعی دارند سردسته باندها و قاچاق چیان را برای همیشه نابود سازند. در سال های نه چندان دور مصرف کنندگان بیشتر از مواد سنتی استفاده می کردند، در حالی که امروزه مواد خطرناکی مانند کراک و فلاکا رواج پیدا کرده است. با این حال یک ماده از روزهای گذشته تا به حال همواره مورد توجه قرار داشته: هروئین.

هروئین یکی از گران ترین و مضر ترین مواد مخدر جهان به شمار می رود و مصرف آن آسیب های جدی به همراه خواهد داشت. علی رغم آنکه این ماده تا به حال از جنبه های بسیاری مورد بررسی قرار گرفته، اما حقایقی درباره آن وجود دارد که کمتر کسی آن ها را شنیده است. ما در این مقاله قصد داریم ۱۸ حقیقت تکان دهنده درباره هروئین را به شما اطلاع دهیم. تا پایان همراه باشید.

110-w750
پس از جمع آوری شیره گل خشخاش و پالایش آن، مرفین حاصل می شود. پس از ترکیب مرفین با «استیک انیدرید» (همان ماده ای که برای ساخت آسپرین استفاده می شود) واکنش رخ می دهد و به این ترتیب هروئین حاصل می گردد.
111-w750
هروئین به صورت تزریق، دود کردن و یا استشمام، ماده ای بسیار اعتیاد آور به شمار می رود. روش مصرف آن تاثیری در موضوع ندارد و این ماده به سرعت وارد مغز خواهد شد. به علاوه مصرف مستمر هروئین باعث می شود که بدن مقدار بیشتری از آن را بطلبد و پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع، میزان زیاد تری از آن را برای ایجاد همان تاثیر درخواست نماید. این امر به اعتیاد منجر می گردد.
112-w750
هنگامی که هروئین در سال ۱۸۹۸ میلادی توسط شرکت آلمانی بایِر به صورت اولیه تولید گشت، به عنوان دارویی برای درمان اعتیاد به مرفین و مبارزه با بیماری سل فروخته شد.
113-w750
این پودر یکی از گران ترین مواد مخدر جهان به شمار می رود. هزینه مصرف متوسط و روزانه یک شخص می تواند به ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار (۵۶۰ تا ۹۴۰ هزار تومان) برسد.
114-w750
تقریبا ده سال پیش، قیمت خیابانی یک بسته استاندارد هروئین حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ دلار برای خلوص ۲ تا ۳ درصدی بود. در سال ۲۰۱۴ قیمت یک بسته با خلوص ۷ تا ۱۰ درصدی ۱۰ دلار برآورد می شد. هرچه خلوص هروئین بیشتر باشد، راه مصرف آن ساده تر خواهد بود. در خلوص پایین تنها راه برای تاثیر گذاری بیشتر تزریق است.
115-w750
معتادانی که در شهر های ساحل شرقی آمریکا مانند نیویورک و فیلادلفیا حضور داشتند، به علت خرید و فروش آهن های بدون استفاده به «به درد نخورها» معروف شده بودند.
116-w750
جالب است بدانید که هاینریش درسر شیمی دان آلمانی که در راس پروژه هروئین قرار داشت، به این ماده اعتیاد پیدا کرد. دارویی که او انتخاب نمود سرانجام به مرگ خودش منجر گشت.
117-w750
از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ میلادی، تعداد نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ای که به مصرف این ماده روی آوردند، ۳۰۰ درصد افزایش یافت.
118-w750
ترکیبی از هروئین سیاه مکزیکی و ماده ای به نام «Tylenol PM»، هروئین پنیری را به وجود می آورد. این ماده بسیار گران و البته خطرناک است. مصرف آن عملکردهای حیاتی بدن مانند تنفس و ضربان قلب را کند می کند و در نهایت به مرگ منجر می شود.
119-w750
تنها ۱۲ هفته پس از مصرف، فرد به صورت کامل اعتیاد پیدا می کند. دقیقا همین مدت نیز طول می کشد تا مصرف کننده بتواند این ماده را کنار بگذارد. علائم ترک پس از سه روز به اوج خود می رسند.
120-w750
خارش، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، آهسته شدن تنفس، ظاهر کسل و خواب آلودگی، از نشانه های اعتیاد به هروئین هستند. همچنین مردمک چشم مصرف کننده به مرور کوچک تر می شود.
121-w750
هروئین ماده ای مسکن است و می تواند مصرف کننده را به حالت خواب ببرد. خواب عمیق ناشی از مصرف در برخی موارد به قدری عمیق است که نمی توان فرد را بیدار کرد. شاید خیلی از معتادها دوست داشته باشند به این حالت برسند، اما این مرحله آغاز مصرف بیش از حد خواهد بود.
122-w750
یکی از عوارض شایع مصرف هروئین، خارش بیش از حد بدن است. مواد مخدر می تواند در بدن التهاب ایجاد نماید و باعث شود که ماده هیستامین تولید گردد. این ترکیب در واقع واکنش بدن به حساسیت است و سوزش پوست را به همراه خواهد داشت. بسیاری گمان می کنند که خارش در اثر ناخالصی ماده به وجود می آید، در صورتی که قضیه کاملا برعکس است و این امر از خلوص هروئین حکایت دارد.
123-w750
در سال های نه چندان دور، جنبشی شکل گرفت که در آن مدل های مشهور خودشان را به شکل یک معتاد در می آوردند. رنگ پریدگی و دایره های سیاه دور چشم ها، از نشانه های آن ها به شمار می رفت. این جنبش هنگامی فراگیر شد که نوع ارزان تر هروئین از کشور کلمبیا وارد خاک آمریکا گشت. همین امر تعداد مصرف کنندگان را به شدت افزایش داد.
124-w750
یکی از راه هایی که همواره برای قاچاق این ماده مورد استفاده قرار گرفته، پنهان کردن آن در بدن است. این کار توسط شخصی که به «پِیک» ملقب شده بود، انجام می گرفت.
125-w750
پژوهش ها نشان داده که اگر نوزاد در شکم مادر در معرض هروئین قرار داشته باشد، این احتمال وجود دارد که بچه به صورت معتاد به دنیا بیاید.
126-w750
اگر کسی تصمیم به ترک این ماده داشته باشد، ۷۲ ساعت طول خواهد کشید که نشانه های اولیه و نقطه اوج ناشی از این کار ظاهر گردد. پس از این مرحله باید چند ماه بگذرد تا فرد به طور کامل پاک شود.
127-w750
فردی که به طور مداوم این ماده را مصرف کند، به تدریج حواس خود را از دست داده و بدنش نیز بی حس می گردد. حس بویایی و چشایی تقریبا از بین رفته و قوای دیگر بدن نیز تحلیل می رود.

منبع: ohfact
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷۲ نظر

ورود

  • محمد اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶

    خدایا هیچ کسی و هیچ خانواده ای رو درگیر اعتیاد به این ماده لعنتی نکن

  • bebeto مهر ۱۱, ۱۳۹۷

    من ۳۰سالمه ۸ساله ازدواج کردم یه دختر ۲ساله دارم. باورش برای خودم سخت شده اما من الان ۱۴ساله هروئین مصرف میکنم بقدری از این کارم خسته شدم که عاجز شدم واقعا احتیاج به کمک عزیزام دارم بتونم این لعنتی پرزور و پوزه شو به خاک بمالم. تازه بعد از ۱۴سال از مصرف فهمیدم هرویین دلیل اصلی سردردهای شدیدمه. سردردهایی که بعضی اوقات با دیدن ذره ای نور چراغ بیچارم میکنه. من آدمم انسانم زنم و دخترم و عاشقانه دوست دارم فقط خدا میدونه درددل من چقدر بزرگه. این مشکل مالی لعنتی هم برای ترک کردن شده معضل که نتونم حالاحالاها ترک کنم. خوشحال شدم مطالب خوبتون و خوندم و لطفا برام دعا کنید بتونم از زندگیم بیرونش کنم و از این سردردهای دردآلود و مانع از کسب درامد خلاص شم. کوچیک همه شما امروز ۱۱/۶/۹۷

    • مهرداد مهر ۱۳, ۱۳۹۷

      دیدگاه شما… سلام برادر مراجعه کن به جمعیت انسانی کنگره۶۰حتما نتیجه میگیری

      • دقیقا اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸

        دقیقا درمان تدریجی فقط با کنگره شصت و اقای دژاکام

    • وحید مهر ۲۰, ۱۳۹۷

      متادون بخور روزی نیم سی سی کم کن من ۱۰۰بارترک کردم خواستی ز بزن ۰۹۱۸۹۰۰۲۰۹۱فقط کمپ نری

    • فاطمه خانوم دی ۳۰, ۱۳۹۷

      پیام بده کمکت میکنم راحت شی خیلی زود

    • نگار بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

      برو کنگره شصت رایگان کمک میکنن

      • Abcdef اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸

        کنگره شصت کجاست شوهرم معتاد شده نمیدونم چیکار کنم

    • منوچهر تیر ۳۰, ۱۳۹۹

      منم معتاد بودم ولی خدا رو شکر میکنم ۱۵ سال ترک کردم متاسفانه پسرم درگیر هرویین شده از خدا میخوام کمکش کنه از شما هم میخوام براش دعا کنید ترک کنه فقط به نظر من انجمن معتادان گمنام خیلی کمک میکنه به شرطی که تمایل داشته باشی

    • روزبه مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

      سلام دوست عزیز ، لطفاً به کنگره ۶۰ برید و درمان شید ، ۱۱ ماه طول می‌کشه ولی من دیدم کسانی رو که اعتیاد شدید به هرویین و شیشه داشتن که تو اونجا درمان شدن… به خاطره دختره گلتونم که شده حتما یه سر بزن .

    • امیر علی طاها آذر ۲۴, ۱۳۹۹

      سلام،شرمنده منم هرویین مصرف میکنم و چند ماهه که موادا خراب شدن سردرد خیلی بد دارم مخصوصا پشت سرم مور مور میشه و درد میگره و احساسه تپش دارم و معدم داغون شده میخواستم ببینم برای موادایه خرابه یا من مریضی و مشکل دارم مرسی

    • ايمان اسفند ۱, ۱۳۹۹

      برادر عزیزم سلام شما که مسرر بر ترک هستى و عاشقانه همسر و دخترت دوست دارى یک درصد تصور کن پاک هستى و این قضیه برعکس هست خداى ناکرده دختر یا همسرت معتاد هستن چه حسى پیدا میکنى و چقدر ناراحت میشى پس بخاطر این حس بدى که توى این سالها بهشون وارد کردى و ضررهاى روحى و روانى ومالى توکل کن به خدا و بدون هیچ عذرى تکیه کن به خدا و توکل خودت و عشق خانواده ات برو تو اتاق خونه خودت تا کاملا ترک نکردى نیا بیرون بعد ترک بچسب به کار و تمام گذشته و رفقات و خاطرات رو بریز توالت و سیفون بکش و یک برگ سفید تو زندگیت باز کن پر از عشق و صفا با خانواده ات بى پولى هم باعث نشه که این برگ دوباره سیاه بشه خانواده با بى پولى کنار میاد با نون خشک میسازن ولى اعتیاد نابودشون میشه توى اینده شون رو نابود میکنه پس بهانه بذار کنار و از همین الان شروع کنید توصیه من به تمام مبتلایان به این درد هستند

  • Sh,d مهر ۲۶, ۱۳۹۷

    ۲۸ساله هرویین مصرف کردم اومدم ترک کنم ازچاله به چاه افتادم,بامتادون متادون,ترک نداره کاش همان هرویین مصرف میکردم

  • ایوب آبان ۱۹, ۱۳۹۷

    سلام من قبلابه‌متادون وشیشه اعتیادداشتم ولی الان هرویین مصرف میکنم ودیگه شیشه ومتادون مصرف ندارم چطورمیتونم ترکش کنم

    • آدم آذر ۲۸, ۱۳۹۷

      سلام،دوست عزیز فقط برو کنگره ۶۰.قطعا درمان میشی.

    • روزبه مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

      فقط کنگره ۶۰ درمانتون می‌کنه دوست عزیز.

  • Sajad بهمن ۲, ۱۳۹۷

    من حقیقآخسته شدم دیگه از زندگی سیرم کمپ نمیخوام برم، چطور میتونم از شر این لعنتی خلاص بشم، ممنون میشم کمک کنید

  • نگار بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

    برو کنگره شصت رایگان کمک میکنن ترک کنی

    • وحید اسفند ۹, ۱۳۹۷

      سلام ب دوستان خوبم منم سال ۸۷تا ۸۹شیشه کشیدم ولی بدون هیچی ترک کردم الان یک ساله گرفتا دواء شدم همه چیم رفت دختر ۲ساله ام زنم ماشینم خلاصه همه چی…الان خداروشکر سه روزه پاکم ون قرص میخورم ن شربت فقط ی چیزی دوستان شخص باید خودش بخواد وواقعا خسته شده باشه وتسلیمش باشین ب امید خدا همتون پاک میشین ….

    • رویه مرداد ۹, ۱۳۹۹

      سلام چطور میگید رایگان کنگره ۶۰ از هر جای دیگه بیشتر پول میگیره‌ اما روش پول گرفتنش فرق داره

    • روزبه مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

      کاملا درسته . فقط کنگره ۶۰

  • سارا اسفند ۲۰, ۱۳۹۷

    سلام
    میشه لطفا یکی راهنماییم کنه؟
    مدتی بود رفتار سرد و بی احساس نامزدم ازارم میداد. بعضی ها میگفتن احتمالا معتاده. حتی ازش در مورد سیاهی زیر چشمش پرسیدم گفت از بیخوابیه. البته ایشون ورزشکاره و عضلات محکم و رگهای برجسته ای داره. ولی من یک روز اتفاقی تو سطل اشغال خونش یه سرنگ باریک دیدم. ( شبیه سرنگ انسولین) بعد چند دقیقه رفتم یه اتاق دیگه و وقتی برگشتم دیدم دیگه تو سطل اشغال نیستش‌ . قایمش کرده بود. .. نمیدونم مواد تزریق میکنه یانه؟ و اگه بله، چی میتونه باشه؟ ( من مواد تزریقی رو نمیشناسم)
    اینم بگم که رو بازوهاش اصلا جای تزریق نیست. حتی سیگارم نمیکشه!
    ممکنه معتاد باشه؟ یا دارم اشتباه میکنم؟؟؟

    • کوروش فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

      دوستان عزیزم متادون داروی خوبیه.اما مصرف بدون برنامه اون خیلی خطرناکه.برای ترک با متادون باید برنامه بسیار دقیقی داشت اگه این دارو رو با هدف ترک کردن استفاده کنی موفق میشی که با طرح یه جدول باید روزانه از مقدار مصرف اون کم کرد.ولی اگه هدف جایگزین کردن باشه از چاله به چاه افتادنه.با آرزوی موفقیت برای شما.

    • جمشید مهر ۱۲, ۱۳۹۸

      درود دوست گرامی تا اطمینان پیدا نکردی قضاوت نکن کنجکاوی بکن ولی قضاوت نه لاغری و سیاهی زیر چشم از دیابت هم میشه از ناراحتی کبدم میشه من خودم یه بیمار کنسر کبدی هستم( سرطان) اوایل شروع بیماریم حالتوکسل و رنگ زرد و چشمانم روز بروز تو گودتر و کبود میشد دوستام و نامزدم علنی میگفتن معتادی حتی آزمایش عدم اعتیاد بدون هماهنگی و یهووی بردنم منفی بود از زندگی و اینهمه بی اعتمادی خسته شدم و هیچ چیز واسم اهمیت نداشت و خودم که یه حالت گوشه گیری و انزوا پیدا کرده بودم و اطرافیانم فقط این حالت را نشان اعتیاد میدونستن و چون اطلاعات کاملی نداشتن یا شایدم…. دنبال دلیل و علت نبودن و بعد از چند ماه که پیشرفت کرد و نشانه های بیماری بیشتر شد متوجه شدیم باهاش کنار اومدم هر کسی یه سرنوشتی داره و تایم عمری ولی نمیتونم فراموش کنم که چطور به دید خودشون قضاوت کردن….. خواهشا بدون آگاهی قضاوت نکنید… تن و جانتون سالم و لبتون خندون باشه

    • مجتبی آبان ۶, ۱۳۹۸

      به احتمال زیاد از آمپول های هورمونی بدنسازی استفاده میکنه اعتیاد آور نیست ولی عوارض زیادی داره از جمله روی دستگاه جنسیشون

    • Sajjag دی ۱۲, ۱۳۹۹

      احتمالا اگر باشگاهی باشن و بدتسازی کارکنن شایدسرنگ برای تزریق هورمون رشد عضلانی باشه . و دلیل قایم کردنشم اینه ک پسرا دوست ندارن ک کسی بفهمه با اینجور چیزا عضله سازی میکنن دوست دارن طبیعی جلوه بدن

  • Aydin فروردین ۲۶, ۱۳۹۸

    ۵سال این لعنتی رو مصرف کردم
    هست و نیستم رو به باد داد
    زن و بچم خیلی زجر کشیدن به دام
    ولی
    ولی
    برای بار ۱۹۸ که اقدام به ترک کردم موفق شدم پوزشو به خاک بمالم و زندگی و زن و بچم رو حفظ کنم،اونم توی غربت
    هیچ کاری،هیچ کاری نَــــــشُـــــد نداره
    خواستن تَـــواٰنِـــــســـتَـــــنِ
    ۹ماه پاکی

    آرزوی دیدن روزهای پاکی و صحت و سلامت برا تمام همدردهام
    چه دوست
    چه دشمن

  • Mehdi.hastam ye mootade tark karde خرداد ۵, ۱۳۹۸

    مشکل همه اینه که میخوان بدون درد ترک کنن ولی تا تقاص اون لذتای نشئه بودنتو تو مدت زمان ترک ندی هیچ وقت تکرار میکنم هیچچچچچ وقت ترک نمیکند پس هر موقع عزمت جزم شد بزاریش کنار آماده عذاب کشیدن باش و مطمئن شو که این وضعیت زجر کشی موقته ولی پاکیت اگه قدرشو بدونی شاید همیشگیه و همین دردات باعث میشه سرت به سنگ بخوره

  • من خرداد ۹, ۱۳۹۸

    برادر من ی چیزی استفاده میکنه ک با فایل داخل فویل هم سیاهه فک کنم هرویینه لاغر شده سردرد داره عرق میکنه صورتش .شنیدم هرویین و هیشکی نمیتونه ترک کنه اخرش جرگه . توروخدا بگیر چکار کنم

  • وحید مرداد ۸, ۱۳۹۸

    روی صحبتم با اوناییه که دیدشون در مورد مصرف مواد فیلمهای سینمایی و تلویزیونی هستش.
    رفقا بخدای احد و واحد این تصاویری که از اعتیاد و معتاد تو فیلمها میبینید همش دروغه. نشون میدن طرف معتاده بعد یذره لباش سیاه شده و دندوناش زرد شده و یذره لباسهاش چرک شده و همین. به قران محمد قسم مواد بلایی به روزگار مصرف کنندش میاره که ارزوی مرگ کنه. رفقا شمارو بخدا یذره در مورد مواد مطالعه کنید. بذارید بچه هاتون باهاتون رفیق باشن. بذارید نزدیکتون باشن. بذارید فیلمهای در مورد مواد رو ببینن. من بشدت توصیه میکتم فیلم « مرثیه ای برای یک رویا» ساخته ارنوفسکی رو حتما ببینید و بذارید بچه هاتون ببینن.
    عزیزان مواد چیزی نیست که بگید حالا میزنم دیدم بده ول میکنم. میدونی چرا؟ چون اون ولت نمیکنه بقران. این اشغالارو جوری درست میکنند که یکبار مصرف کار رو تمام میکنه مخصوصاً هرویین لعنتی. چنان دماری از روزگارت درمیاره که مرگ میشه برات حاجت روا شدن.
    من نمیدونم در جهان خدایی وجود داره یا نه ولی شک ندارم که مواد همون ابلیسیه که همه ازش حرف میزنن. چنان بلایی به سرت میاره که ارزوی مرگ کنی. ارزوی مرگ که نه ، اصلا ارزو کتی کاش زاییده نشده بودی

  • مریم آبان ۲۲, ۱۳۹۸

    سلام میشه کمکم کنید

  • ب. اکبری ن فروردین ۲۹, ۱۳۹۹

    سلام
    من بیشتر از ۱۵ ساله به این درد مبتلام و خدا شاهده که زندگیم هر لحظه سخت تر و غیرقابل تحمل تر میشه..خانواده ام خیلی بابت این معضل من آسیب دیدن و زجر کشیدن..خدا خودش شاهده که بارها خودمو خلاص کردم ولی با یه درد اضافه تر از قبل موندم..بخاطر مسمومیت خودکشی الان میدم مشکل داره و کمر و پا م ناقص شدن و تا زانو پلاتین گذاشتن مهره های کمرم جابجا شده و به محض اینکه دوسه ساعت از مصرفم میگذره شروع میکنن به دردی که خدا نصیب دشمنمم نکنه….تازگی هم تومور مارکت خونم بالا رفته و یه ضائده سر شانه ام پیدا شده…چه کارکنم که بخاطر جنسیتم بیشتر و بیشتر از هر معتاد مردی تو فشار و عذابم…..کسی هست مرا یاری کند؟ به خدا پناه میبرم و از همه التماس دعا دارم

  • یارا خرداد ۱۳, ۱۳۹۹

    سلام
    این مواد مخدر رو نمیتوان ترک کرد ۱۰ سال که پاک باشی باز هم میری سمتش چون تک تک سلول های مغزت پر از مواد شده بالاخره امیدوارم بقیه ترک کنن

    • روزبه مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

      پاک شدن با درمان فرق می‌کنه ، لطفاً برید کنگره ۶۰ و درمان شید. راه درمان داره ?

  • میترا خرداد ۲۵, ۱۳۹۹

    اتفاقا یکی از دلایل ترک نکردن وحشت از دردش است.مانند دوستی که گفت با مصرف برنامه ریزی شده دارو و متادون و با انگیزه و پشتیبانی فامیل و بدون سرکوفتوزدن راحت میشه ترک کرد.به قول سویدی ها مهم اینه که میخوای ترک کنی مهم این نیست که چند بار ترک و شکست خوردی میگن همیشه بگو ایندفعه موفق میشی.به امید ترک تمامی بیماران اعتیادی

  • رویا مرداد ۹, ۱۳۹۹

    سلام. احتمال داره که استرویید باشه چون میگی ورزشکاره احتمالا بدنسازی کار میکنه چون اکثر کسایی که بدنسازی کار میکنن مکمل و استرویید استفاده میکنن ولی اگر میخواهید مطمئن شوید یکبارببریدش ازمایش و خیلی صادقانه بهش بگید.

  • رضا مرداد ۲۳, ۱۳۹۹

    سلام,من هروئین مصرف داشتم۲سال قبلش ترامادون میخوردم،آخرین بار شربت متادون خوردم برا ترک هروئین ۱سال خوردم،الان ۳ماه پاک پاکم ولی خیلی عذاب دارم می کشم ،(لرز دارم همش عرق سرد میکنم بیخودی همینطوری) ۳ماهه دارم عذاب می کشم از چی هست کسی میتونه بگه خیلی اذیتم میکنه هیچ کاری نمیتونم بکنم ۳ماه زیر پتوهم ?

    • امیرعلی آذر ۲۴, ۱۳۹۹

      ترک هروئین از متادون خیلی راحت تره.این عرق و بد حالی بخاطره خماریه متادون و مدتش خیلی طولانیه که متادون از بدنت بیرون بیاد،شما از قرص ب۲ که برای ترک هست کمک بگیر و بخور ولی طریقه مصرف خیلی فرق داره و باید فقط یک چهارم قرصو زیره زبونی مصرف کنی،ب۲ میتونی از عطاری یا کیلینک های سرپایی ترک اعتیاد تهیه کنی و مصرفشو بپرسی

  • کاش یکی هم کمک من میکرد مهر ۱۲, ۱۳۹۹

    کاش یکی بود هم کمک من میکرد

  • علی آبان ۹, ۱۳۹۹

    کمپ نرید کنگره شصدم خودتونو الاف میکنید فقط ne

  • چطور برای مصرف مشگل مالی نداری ولی برای ترک مشگل داری انشالله که ترک کرده باشی و الان سالم و خوش و شاد و قدرتمند شده باشی به لطف خدا آذر ۱, ۱۳۹۹

    تفکر معتاد پر از بهانه است اگر میخواید ترک کنید هر بهانه و هر دلیل حتی واقعی رو باید نابود کنید و ندیده بگیرید

  • چه کمکی آذر ۱, ۱۳۹۹

    انشالله خدا کمک هممون کنه ماهم هوای همو داشته باشیم

  • امیر علی طاها آذر ۲۴, ۱۳۹۹

    سلام.من ۸ساله اعتیاد به هرویین دارم و چندماهی هست که موادا خراب شده من معده ام داغون شده و ورم معده گرفتم و چند روزیه که پشت سرم گز گز میکنه و درد میگیره و سرم درد میکنه بعده اینکه شروع به مصرف مواد میکنم،میخواستم ببینم برای مواداست که خراب شده یا من مریضی پیدا کردم و مشکل از خودمه،کسی هست اینجوری شده باشه؟حالم خیلی بده کمکم کنید.مرسی

  • صابرمحمدزاده بهمن ۱۹, ۱۳۹۹

    خداوندا نوری امیدی اراده ای در دل معتادان روشن کن تا برگردن

  • کوروش اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰

    اقا یکی دوست داره مواد مخدر،ماریجوانا،هروئین و شیشه بکشه و یکی هم دوست نداره بکشه،و این به ما هیچ ارتباطی نداره.

  • رضا خرداد ۱۳, ۱۴۰۰

    سلام.والا هروئین و تریاک هرچی باشه بهتراز کراکو شیشه هست.کاری به مخدرهای دیگه مثل فلاکا و… که توایران نیست نداریم.ولی تریاکو هروئین سگش شرف داره به شیشه که هم سلولهای مغزی رو میسوزونه و پوک میکنه و ازبین میبره . قلب . کبدو کلیه . معده دندونها و پوستو خیلی قسمتهای بدن رو صدمه میزنه و ازبین میبره بعد شما نوشتی حقایق تکان دهنده درباره هروئین.هروئین رو مصرف میکنن بعد ترک میکنن میشن مثل ادم سالمو عادی اما شیشه چی.دوستان سمت شیشه نرید شیشه اون لذتی رو که میده فقط بخاطر اینه که به سلولهای مغز صدمه میزنه و ازبین میبره دیگه جای ترمیمو بازگشت نداره مغز به هیچ وجه ترمیم نمیشه انقدر ظریفه که با اتسه کردن مقداریش ازبین میره.شیشه ادمو دیوانه میکنه چون همش اسیده امفتامین خیلی گرونه اخه اونی که تویه دخمه و انباری میشینه شیشه تولید میکنه ازکجا میفهمه امفتامینو متاامفتامین چیه .همش اسیده و مخرب ازمن گفتن بود مصرف نکنید دوستی داشتم همین شیشه لعنتی رو مصرف میکرد دکتر بهش گفت حداقل یه مخدر دیگه جایگزین کن البته اسم نوع موادو نیاورد اما منظورش جایگزینی مثل تریاکو هروئین بود که ۱۰۰۰ برابر بهتراز شیشه هست

  • مطهره خرداد ۱۳, ۱۴۰۰

    سلام دوستان عزیزم منم گرفتار اعتیادم ولی بخاطر مشکل مالی نمیتونم ترک کنم چون درد بدنی وحشتناکی داره ۱۰۰درصد میخام ترک کنم موادو ولی باید برم مرکزی جایی که بتونن ترکم بدن این مراکزهم پول میخان من جایی چندساعت کار میکنم ۳۰ هزار تومان بهم دستمزد میدن همونم مقداریش برای ایاب و ذهاب سرکارمه و تهیه موادم ۳۰ تومنو چقدرشو میتونم پس انداز کنم چندسال طول میکشه مقداری بتونم جمع کنم برم ترک کنم ازتون خواهشمندم شماره کارتمو میذارم هرمقدار میتونید کمکم کنید برم مرکزی جایی ترک کنم .نمیخام برم مراکز دارو درمانی مراکزی هست سم زدایی ۷ روزه انجام میدن اون بهتره ولی هذینش برای من زیاده کمکم کنید میخام ترک کنم خستم از مواد مخدر . ۵۸۵۹۸۳۱۱۸۳۲۱۲۶۶۰ بنام مطهره شه…
    خواهشا کمکم کنید برم سم زدایی و ترک کنم

  • گمنام آبان ۱۵, ۱۴۰۰

    سلام دوستان
    با سرچ در گوگل یا نصب نسخه انجمن معتادان گمنامn.a ادرس نزدیکترین جلسات و پیدا خواهید کرد
    شماره تلفن هرفردی رو زنگ بزنید تو این برنامه راهنمایی تون خواهند کرد با عشق
    محسن معتادم ۲سال ۱۱ ماه ۱ روز پاکی از هرگونه ماده مخدر
    مصرف مواد مخدر بیماریست
    ما بهبود پیدا میکنیم

  • سمیه آذر ۹, ۱۴۰۰

    سلام منم شوهری دارم .۱۵ سال اعتیاد وبد بختی اخرش اراده کرد وترک کرد.۹ما ه بد بختیی نبود نکشم .شش ماه اول خوب بود به خدا از هیچ محبتی دریغ نکردم کلاس هاش را می رفت تا اینکه یک شب از خواب بیدار شدم دیدم نشسته وقشنگ هرویین می کشه دنیا به سرم خراب شد .یه حسی بهم میگفت که داره مصرف میکنه .دلیلش اصلا برام قابل قبول نیست .دوست ندارم بد بختیشا ببینم می خوام کمکش کنم ولی با کلکه باهام راه نمیاد وقتی فهمیدم با داد وبی داد وابرو ریزی پیش برد .الان میگه دیگه نمی کشم ولی چطور باورش کنم تو رو خدا اگه کسی میتونه کمکم کنه دو تا بچه دارم چه خاکی تو سرم با این شوهر معتادم کنم اینم شماره ام ۰۹۱۳۰۱۴۲۳۰۱ خانم فروغی

  • علی خرداد ۱۸, ۱۴۰۱

    سلام به همدرد های عزیزم من بیشتر مواد هارو مصرف کردم اعتیادم بیشتر به دارو ها و قرص های مخدر و آرام بخشه ترک اولم موفق بودم که ۸ سال مصرف نکنم اما به خاطر اختلافاتی که با همسرم داشتم یکماهی مصرف کردم و العان دوباره ۸ماهه مصرف نمیکنم قط مصرف کاری نداره ما باید یاد بگیریم که چطور با وسوسه کنار بیاییم…۰۹۹۳۴۲۶۴۱۲۰ این شماره منه خوشحال میشم بامن تماس بگیرین و من راهنماییتون کنم…بیماری اعتیاد فراتر از این حرف هاست..من ۱۸ ساله درگیر این بیماری هستم و هم روزهای بد و هم روزهای خوب باهاش داشتم هرچند که روزهای خوبش خیلی زود تمام شد…در خدمت دوستان هستم

  • جمال تیر ۲۲, ۱۴۰۲

    دوست عزیز…
    ترک کردن درد داره …همون طور که از مصرف لذت بردی باید درد بکشی تاپاک بشی…متادون اعتیاد شدیدتری داره …اصلا مصرف نکید…ب۲خوبه…چند وقت تو خونه درد بکشید خیلی عاجز شدید ب۲ همراه دوش اب سرد…هرچی هم مصرف داشته باشی میشه ترک کرد…کمپ هم پیشنهاد نمیشه