۷ ترفند بازاریابی خلاقانه که تولید کنندگان با آنها شما را ترغیب به خرید می کنند

۷ ترفند بازاریابی خلاقانه که تولید کنندگان با آنها شما را ترغیب به خرید می کنند

بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند درآمدی برای خود کسب کنند، به تولید یک محصول روی می آورند. بیشتر اینگونه تصور می شود که کیفیت اجناس نقش اصلی را در میزان فروش یک محصول ایفا می کند. این مسئله به جای خود اهمیت دارد، اما بازاریابی مقوله ای است که به شدت تاثیر گذار است و باید اهمیت زیادی به آن داده شود.

هر یک از کارخانه ها و تولید کننده ها ترفند های خاصی را برای بازاریابی و فروش محصولات خود در نظر می گیرند. در این میان تعدادی از روش ها بسیار هوشمندانه هستند و کاری می کنند که شما بدون آنکه متوجه شوید، محصول شرکتی خاص را بیشتر خریداری نمایید و یا میل بیشتری نسبت به آن داشته باشید.

ما قبلا در مقاله ای تعدادی از ترفند های بازاریابی هوشمندانه را به شما نشان داده ایم و امروز نیز قصد داریم چند نمونه دیگر را پیش روی چشمان شما قرار دهیم. تا پایان مطلب همراه باشید.

حقه های ذهنی در منو

menu

رستوران ها به این شکل منوی خود را تهیه می کنند:

استفاده از عکس های خانگی: این کار خاطرات خوب را به یاد ما می آورد. هنگامی که ما چنین غذاهایی را سفارش می دهیم، ناخودآگاه انتظار رفتن به دوران خوب زندگی را می کشیم.

توضیحات اشتها آور: این کار واکنش ما را بر می انگیزد. کمتر کسی می تواند در برابر جمله ای مانند «نان تازه، ترد و داغ» مقاومت کند.

مکان درج: بخش بالای منو نخستین جایی است که شما به آن نگاه می کنید. به همین دلیل است که رستوران ها اشتها آور ترین و البته گران ترین غذاهای خود را در بالای منو قرار می دهند.

رنگ های گرم: این گونه رنگ ها بیشتر اشتها را بر می انگیزند.

حیله در قیمت: بیشتر مردم به خرج کردن پول خود تمایلی نشان نمی دهند و رستوران ها به خوبی از این مسئله آگاه هستند. به همین دلیل در بیشتر موارد واحد قیمت ها درج نمی شود.

خلق داستانی خاص

e5

یکی دیگر از راه های مناسب برای جلب نظر مشتریان، خلق داستانی خاص برای محصول است. به عنوان مثال یکی از تولید کنندگان شکلات به نام «Milky Way» در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی یک آگهی بازرگانی ساخت و در آن محصول خود را در حالت شناور در یک لیوان شیر نشان داد. به این ترتیب مشتریان توانستند با این شکلات ارتباط برقرار کنند. این موضوع هنوز هم یکی از ویژگی هایی است که شکلات یاد شده را از دیگران متمایز می کند.

استفاده از تنبلی مشتریان

e6

فروشنده ها از این مسئله به خوبی آگاهند که ما معمولا حوصله باز کردن یک بسته و برداشتن تنها یک بطری از درون آن را نداریم. به علاوه عده زیادی با خود می گویند که بطری های اضافی را برای مصارف بعدی خریداری خواهند کرد. بنابراین بسته بندی آن ها ایده مناسبی به نظر می رسد.

فروش دو برابری بدون دردسر

e3

تا به حال با خود فکر کرده اید که چرا افراد در آگهی های بازرگانی همواره از دو عدد آدامس استفاده می کنند؟ این حقه برای این به کار می رود که شما گمان کنید برای تاثیر ۱۰۰ درصدی باید حتما دو عدد آدامس مصرف نمایید. بنابراین مصرف شما در بازه زمانی مشخص دو برابر شده و طبعا خریدتان نیز افزایش پیدا می کند. این مسئله برای داروها و ویتامین ها نیز وجود دارد.

کاربرد کمتر اشیا

e1

در سال ۱۹۵۷ میلادی، یک شرکت تعدادی پوست گیر سیب زمینی تولید کرد. آن ها به قدری خوب و با کیفیت بودند که هر کسی با خرید یک عدد، نیاز خود را برای تمام عمر برطرف می ساخت. بنابراین فروش ها بسیار پایین بود. در همین حال فردی باهوش ابتکار جالبی به خرج داد. آن ها دستگیره پوست گیر ها را به رنگ پوست سیب زمینی درآوردند.

مردم به طور اشتباهی پوست گیر ها را همراه با پوست سیب زمینی دور می انداختند و بنابراین مجبور می شدند دوباره یکی از آن ها را خریداری نمایند.

اضافه کردن ویژگی اختصاصی

e4

تولید کننگان همواره تلاش می کنند به محصولاتشان برچسبی خاص بزنند. به عنوان مثال وجود اسانس از گل ها و گیاهان عجیب و غریب در شامپوها حتی اگر مقدار آن بسیار کم باشد، برخی ها را برای خرید آن ترغیب می نماید. حتی مشخص نیست که اسانس به کار رفته واقعا برای موهای شما مفید است یا خیر.

برخی از تولید کنندگان نیز روی شامپوهای خود برچسب هایی می زنند که نشان از تایید آن ها توسط متخصصان مد دارد.

نمایش نادرست کالاها

ha66

متخصصان بازاریابی معمولا واژه هایی که برای معرفی محصولات غذایی به کار می رود را دستکاری می کنند. به عنوان مثال شرکت مشهور «پرینگلز» که همه آن را به خاطر برگه های سیب زمینی خوشمزه می شناسند، در واقعیت چیپس سیب زمینی تولید نمی کند و در محصولاتش تنها ۴۲ درصد سیب زمینی یافت می شود. همین امر سبب می گردد که برگه ها بسیار خوش فرم جلوه کنند.

موضوع یاد شده برای پنیرها نیز صدق می کند؛ به خصوص آن هایی که ورقه ورقه هستند. در این محصولات تنها ۵۱ درصد پنیر به کار رفته و بنابراین شیوه صحیح آن است که شرکت ها عبارت «محصولی از پنیر» را روی آن درج کنند. در بیشتر موارد چنین عبارتی با حروف ریز و در فاصله ای بسیار دورتر از مارک و برند اصلی درج می شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود