به مناسبت چهل و پنجمین سالروز اکران فیلم «پدر خوانده»؛ نگاهی به تغییرات ظاهر بازیگران

به مناسبت چهل و پنجمین سالروز اکران فیلم «پدر خوانده»؛ نگاهی به تغییرات ظاهر بازیگران

علاقه مندان به فیلم و سینما، به طور ختم با اثر مشهور فرانسیس فورد کاپولا به نام «پدر خوانده» آشنایی دارند. این فیلم سینمایی به حدی خوب ساخته شده بود که تحسین تمام منتقدان و علاقه مندان را برانگیخت. چهره واقعی مافیا بسیار خوب نشان داده شد و تمام اقشار آن را باور کردند. اکنون که بیش از ۴۵ سال از نمایش نخستین قسمت آن گذشته، عوامل و بازیگران آن دور هم جمع شده اند تا یاد و خاطره گذشته را زنده نمایند.

ملاقات عوامل در جریان جشنواره فیلم ترابیکا در شهر نیویورک انجام گرفت و طی آن کارگردان و بازیگران مطرح مانند آل پاچینو از گذشته ها یاد نمودند. «پدر خوانده» به نظر بسیاری بهترین فیلم تاریخ سینماست و کمتر اثری را می توان تا این حد خوب در نظر گرفت. «مارلون براندو» هنرپیشه اصلی که یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های تاریخ هالیوود را رقم زد، در سال ۲۰۰۴ در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

این مراسم توسط «رابرت دنیرو» یکی از بنیان گذاران جشنواره یاد شده ترتیب داده شد و «ال پاچینو»، «رابرت دووال»، «جیمز کان»، «دایان کیتن» و «تالیا شایر» در آن شرکت کردند. بیشتر صحبت ها حول این محور بود که ساخت «پدر خوانده» ایده بسیار سخت و بلند پروازانه ای به شمار می رفت.

در آن زمان آقای کاپولا کارگردانی جوان بود و آل پاچینو نیز تازه قصد داشت نامی برای خود دست و پا کند. آقای کاپولا با اشاره به کتاب «پدر خوانده» نوشته ماریو پوزو اظهار داشت: “من نخستین بار پس از خواندن کتاب احساس خوبی نداشتم، زیرا کتاب بسیار طولانی و خسته کننده بود.”

این کارگردان تلاش زیادی به حرج داد تا بتواند آل پاچینو را برای ایفای نقش مایکل کورلئونه پیدا کند. او حتی تست های بسیار زیادی از پاچینو برای این نقش گرفت؛ به حدی که تعداد دقیق آن ها خاطرش نبود. اما آقای کاپولا به محض دیدن چهره پاچینو دریافته که بازیگر مورد نظرش را پیدا کرده است.

خود آقای پاچینو کمتر از کاپولا علاقه و سرسختی نشان می داد و حتی به وی پیشنهاد کرده بود که کار کردن با یکدیگر را به بعدا موکول نمایند. حتی بازی او در نقش «سانی کورلئونه» نیز مطرح شد؛ نقشی که خود آقای دنیرو نیز قبل از بازی ویتو کورلئونه جوان در «پدر خوانده ۲» برای آن تست داده بود.

آل پاچینو یک شب پس از فیلم برداری گفته بود که همه چیز از دست رفته و این بدترین فیلمی است که تا به حال ساخته شده. در این میان اتفاقاتی افتاد و آقای کاپولا مدام خطر اخراج از پارامونت را احساس می کرد. وی حتی به این نتیجه رسید که پارامونت باید او را اخراج نماید. حضرو مارلون براندو در فیلم نیز با مقاومت پارامونت همراه شد.

به هر حال با وجود تمام مشکلات یاد شده، فیلم «پدر خوانده» به نتیجه رسید و یکی از به یادماندنی ترین آثار تاریخ سینما شکل گرفت. تصاویری که در ادامه قرار داده شده، بازیگران این اثر را پس از ۴۵ سال به صورت مقایسه ای نشان می دهند. از شما دعوت می کنیم به تماشای آن ها بنشینید.

مارلون براندو

رابرت دنیرو

تالیا شایر

دایان کیتن

رابرت دووال

جیمز کان

آل پاچینو

سوفیا کاپولا

اندی گارسیا

منبع: buzzfeed ، independent ، people
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • امیر اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

    شاهکار

  • مهدی اسفند ۱۹, ۱۴۰۰

    یه نگاهی به عکس ها کردید ؟ چرا این طوری آخه