ساخت ماسک طلای شخصیت «دارت ویدر» به ارزش ۵ میلیارد تومان به مناسبت چهلمین سالروز اکران «جنگ ستارگان»

ساخت ماسک طلای شخصیت «دارت ویدر» به ارزش ۵ میلیارد تومان به مناسبت چهلمین سالروز اکران «جنگ ستارگان»

علاقه مندان به فیلم و سینما به طور حتم با مجموعه فاخر «جنگ ستارگان» (Star Wars) آشنایی دارند. نخستین قسمت از جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ میلادی به نمایش درآمد و توانست نظر بسیاری از منتقدان و طرفداران را به خودش جلب نماید. در این اثر سینمایی شخصیت های زیادی حضور داشتند که هر یک برای عده ای از محبوبیت بیشتری برخودار بودند. از جمله آن ها می توان به «دارت ویدر» یکی از پلید ترین شخصیت های تاریخ سینما اشاره نمود.

اکنون که بیش از ۴۰ سال از اکران نخستین فیلم جنگ ستارگان می گذرد، هنرمندی ژاپنی تصمیم گرفته یاد و خاطره این شخصیت را به شیوه خود زنده نماید. یک فروشگاه جواهرات در سرزمین آفتاب، ماسک شخصیت دارت ویدر را با استفاده از طلای ۲۴ عیار ساخته است. این ماسک خیره کننده بیش از ۱.۴ میلیون دلار (۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان) ارزش دارد. عرض صورتک یاد شده ۲۶.۵ و ارتفاع آن ۳۰ سانتیمتر است.

در نظر داشته باشید فروشگاه اعلام کرده که این ماسک قابلیت استفاده ندارد، زیرا وزن آن به بیش از ۱۵ کیلوگرم می رسد و بازشویی نیز برای سر در نظر گرفته نشده است. این جواهر فروشی قبلا نیز برای دیگر موارد اشیای گران قیمتی ساخته است. آن ها در سال ۲۰۱۳ یک درخت کریسمس با زمینه والت دیزنی را به ارزش ۴.۵ میلیون دلار (۱۷ میلیارد تومان) درست کرده بودند.

هیروتساگو ساپیا مدیر بازاریابی اظهار داشته که ساخت و قالب گیری نمونه اولیه بیش از ۳ ماه زمان برده و ۱۰ زرگر روی آن کار کرده اند. وی در این رابطه گفته است: “سخت ترین بخش این بود که هر قسمت توسط یک هنرمند ساخته شد و پس از آن باید تمام آن ها کنار هم سر هم بندی می شدند تا ماسک تکمیل گردد.”

افراد می توانند در مرکز خرید «glitzy Ginza» همان جایی که ماسک به نمایش درآمده، این وسیله را سفارش دهند. کسانی که توانایی پرداخت چنین رقم سنگینی را ندارند، می توانند سکه های طلایی که تصویر شخصیت یودا یا لوک اسکای واکر روی آن ها حکاکی شده را سفارش دهند. آن ها با قیمت ۱۲۰۰ دلار (۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان) عرضه می شوند. این وسایل از فردا برای خرید در دسترس خواهند بود.

منبع: abcnews
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود