راه حل غلبه بر ترس از پرواز چیست؟ [رپورتاژ آگهی]

راه حل غلبه بر ترس از پرواز چیست؟ [رپورتاژ آگهی]

احتمالا همه ما تا به حال با افرادی مواجه شده ایم که به دلیل ترس زیاد از پرواز، از سفر با هواپیما اجتناب میکنند.

جالب است بدانید که طبق یک تحقیق انجام شده، ترس از پرواز با هواپیما سومین ترس رایج در میان مردم جهان است. پس خیلی دور از ذهن نیست که خود ما یا یکی از اطرافیانمان درگیر این ترس باشد.

متأسفانه بیشتر افرادی که با این ترس دست و پنجه نرم میکنند بسیاری از موقیعتهای شغلی، تفریحی و خانوادگی را از دست میدهند و به دنبال راهی برای برای غلبه بر آن هستند.

یادتان باشد روزانه هزاران مسافر در سراسر جهان، بلیط هواپیما میخرند و به وسیله هواپیما سالم به مقصد میرسند و مسیرهای طولانی را در مدت زمان کمی طی میکنند.

پس بهتر است شما هم با خواندن این مطلب بر ترس قدیمیتان غلبه کنید و گزینه های پیش رویتان برای سفر کردن را افزایش دهید.

۱- ریشه ترس خود را بشناسید

یکی از تکنیک های اصلی روانشناسان در درمان ترس های شدید (فوبیا) افراد این است که با صحبت-های مکرر و طولانی مدت در جلسات تراپی، ریشه ایجاد این ترس در فرد را کشف کنند تا راهی درست برای غلبه بر آن پیدا کنند.

علاوه بر کمک گرفتن از روانشناس و متخصص، برای غلبه بر این ترس، خودتان می توانید خاطراتتان را مرور کنید تا ببینید از چه زمانی و به چه دلیلی ترس از پرواز درونتان شکل گرفت و ریشه آن به چه چیزی برمی گردد. یادتان باشد شناخت دلیل هر ترس، شما را در غلبه به آن کمک می کند.

۲- با آگاهی سوار هواپیما شوید

اگر قدم اول در ریشه یابی علت ترس را خود انجام دهید ممکن است متوجه شوید که ریشه ترس شما بیشتر از اینکه بر واقعیت استوار باشد بر احتمالات، خیال پردازی ها و اما و اگرهایی استوار است که به آن فکر می کنید. مثلا فکر کردن به احتمالاتی چون اگر چرخ هواپیما باز نشود، اگر بمب داخل هواپیما باشد و … .

آگاهی نسبی به فرآیند پرواز هواپیما، سیستم های امنیتی آن و نحوه عملکرد هواپیما باعث می شود تا به میزان قابل توجهی این احتمالات و اما و اگرها در ذهنتان کم شود.

قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید و آگاهی خود را افزایش دهید.

۳- ترس خود را پیش بینی کنید

این که شما از قبل بدانید دقیقا چه زمان هایی از پرواز احساس ترس و اضطراب شدیدی به شما دست می دهد، باعث می شود تا با مواجه شدن با آن موقعیت ترس کمتری را تجربه کنید. مثلا اینکه ترس شما هنگام برخاست هواپیما بیشتر است یا هنگام فرود آن.

۴- ترس را از خطر جدا کنید

خیلی وقت ها نمی توان تشخیص داد که احساس ترس ما به دلیل اضطراب و تشویش است یا مواجهه با خطر. چون بدن به هر دو اینها واکنشی یکسان نشان می دهد. هنگام پرواز به خودتان اطمینان دهید که اضطراب تان ناشی از ترس است نه در معرض خطر بودن. پس دلیل اضطراب و ترس شما در معرض خطر بودن نیست.

۵- چاله های هوایی را جدی نگیرید

معمولا نقطه اوج اضطراب کسانی که از پرواز می ترسند وقتی است که هواپیما در چاله های هوایی می افتد و تکان های شدیدی می خورد.  اگر تا حدی از طراحی هواپیما برای امن بودن هنگام افتادن در چاله های هوایی آگاهی کسب کنید، متوجه می شوید که هیچ خطری تهدیدتان نمی کند.

۶- قبل از پرواز آب و هوا را چک کنید

چک کردن آب و هوا قبل از پرواز باعث می شود تا در صورت نامساعد بودن هوا از تکان های هواپیما و تغییرات ناگهانی آن از قبل آگاه باشید. این موضوع فشارهای عصبی شما را کاهش می دهد.

۷- به مهمانداران هواپیما اطمینان داشته باشید

هنگام پرواز به خودتان یادآوری کنید که مهانداران هواپیما برای مواجهه با شرایط اورژانسی و نامساعد آموزش دیده اند و آماده مواجه شدن با شرایط مختلف هستند. پس اگر هواپیما با مشکلی رو به رو شود آنها به خوبی می توانند به مسافران کمک کنند.

۸- خودتان را سرگرم کنید

فیلم و کتاب و موسیقی در تمام مراحل پرواز می تواند فکر شما را از انرژی های منفی منحرف کنند و سرگرمتان کنند. پس مجهز به هواپیما بروید و در طول پرواز کارهای مورد علاقه¬تان را انجام دهید. پس بهتر است پس از خرید بلیط هواپیما به این فکر کنید که چه چیزهایی با خودتان به هواپیما ببرید تا سرگرم شوید، نه به ترس از پرواز و خطرات آن!

بدون نظر

ورود