«اما واتسون» نخستین جایزه بهترین بازیگر «فارغ از جنسیت» را دریافت کرد

«اما واتسون» نخستین جایزه بهترین بازیگر «فارغ از جنسیت» را دریافت کرد

مراسم اهدای جوایز سینمایی شبکه مشهور و پرطرفدار ام تی وی که از ۱۹۹۲ تاکنون هر سال برگزار می شود، در سال جاری میلادی یک تفاوت بارز با دوره های پیش داشت. مسوولان این شبکه در اقدامی جالب و قابل تحسین، قدردانی از هنرپیشه ها را بدون تفکیک جنسیت و فارغ از زن یا مرد بودن انجام دادند.

«اما واتسون» نخستین هنرمند در شب مراسم بود که جایزه «جنسیت-خنثی» این دوره از معرفی برگزیده ها را برای بازی در فیلم سینمایی «دیو و دلبر» با خود به خانه برد.

بازیگر نقش «هرمیون گرنجر» در مجموعه فیلم های هری پاتر این جایزه را از دستان «آسیا کیت دیلون» دریافت کرد که یک فرد «خارج از جنسیت»ی به شمار می رود و هنرپیشه سریال درام آمریکایی موسوم به «بیلیونز» است.

590fd4ebb300b555008b462a-1920-1278

«خارج از جنسیت» یا «جنسیت کوییر»، اصطلاحی برای معرفی افرادی است که جنسیت عادی ندارند؛ افرادی که جنسیت مبهم و نامشخصی دارند، هم مرد و هم زن هستند یا نه مرد و نه زن هستند.

590fd4ec12dd13090d8b4589-1920-1278

اما واتسون پس از دریافت این جایزه و برخورداری از چنین شانسی بیان داشت: «این حرکت شبکه ام تی وی در راستای در نظر گرفتن جایزه بدون توجه به جنسیت افراد برای هر کسی می تواند مفهوم خاص خود را داشته باشد. اما برای من این معنی را دارد که بازیگری یعنی خود را به جای شخصیت داستان قرار داده و دیگر لزومی برای تفکیک شدن به دو دسته مجزا وجود نداشته باشد.»

590fd4ec39df5b1d008b4626-1920-2819

وی همچنین خطاب به آسیا گفت: «دریافت این جایزه از دستان تو برای من مفاهیم ارزنده فراوانی دارد. از تو متشکرم که صبر و عشق ورزی را به من آموختی.»

در آخر هم اشاره کنیم که این نخستین برنامه اهدای جوایز «جنسیت-خنثی» نیست و گرمی نیز برنده ها را به دو جنس زن یا مرد تفکیک نمی کند. اما جایزه ای با عنوان خارج از جنسیت هم ندارد.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • سروش اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۶

    یک حرکت کاملن بیهوده در راستای جلب توجه این مراسم مضحک