آنچه شکل چانه تان در مورد وضعیت سلامتی شما می گوید

آنچه شکل چانه تان در مورد وضعیت سلامتی شما می گوید

پیشرفت های علم پزشکی هر روز و شاید هر لحظه، شگفتی ها و رموز جدیدی را برای انسان می گشاید. این بار نیز به سراغ وضعیت چانه و فک افراد رفته و با بررسی شکل آن، برخی خصوصیات شخصیتی که وابستگی هایی نیز به دوران کودکی دارند را مورد بررسی قرار داده.

احتمالا اکنون چهره همسر، فرزند و یا فرد مورد علاقه تان را متصور شده اید و یا در حال نگاه کردن یکی از عکس های شان هستید. اگر هم این افراد در نزدیکی شما حضور داشته باشند کارتان آسان تر خواهد شد چرا که به راحتی می توانید آنچه در این نوشته خواهید خواند را بر روی چهره آنها مورد بررسی دقیق قرار دهید.

نتایج بدست آمده از آخرین پژوهش های دانشمندان با بررسی ۶۶۰۰ نفر که در سنین بین ۱۲ تا ۱۷ سال بودند، نتایج جالبی را به همراه داشت که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

چانه جلو آمده (prognathism)

1

افرادی که آرواره پایینی آنها اندکی به سمت جلو متمایل شده، افرادی هستند که استخوان ها و ماهیچه های قوی دارند اما در معرض چاق شدن قرار دارند. اگر چانه شما به این شکل است بی شک آن را از یکی از والدین یا پیشینیان تان به ارث برده اید.

چانه به سمت عقب (retrognathism)

2

اگر چانه شما به شکل مقعر است گواهی بر ساختمان عضلانی ضعیف و استخوان های انعطاف پذیرتان است. در این افراد ابتلا به چاقی به ندرت دیده می شود اما در معرض کوررنگی قرار دارند. افرادی با چنین چانه هایی عمدتا وزن کمی دارند و همچون مورد قبلی این حالت چانه را از والدین یا سایر پیشینیان شان به ارث برده اند.

آرواره نامتقارن

3

این نوع آرواره می تواند به دلیل تحمل استرس در دوران کودکی پدید آمده باشد. همچنین عواملی چون کمبود پروتئین، زود از شیر گرفتن نوزاد، تاثیر فلزات، چاقی و یا سیگار نیز می توانند سبب چنین عارضه ای شود. در میان خانواده های فقیرتر که فرزندان شان به سوء تغذیه مبتلا می شوند و یا امکانات پزشکی کافی در اختیارشان قرار ندارد، این پدیده بیشتر به چشم می خورد.

البته موارد اول و دومی که به آنها اشاره کردیم نیز آرواره های نامتقارن دیده می شود. بر اساس مطالعات انجام شده، در هر ۴ مورد یکی از موارد نامتقارن آرواره با چشم بدن قابل تشخیص نیست و متخصصان ارتدونسی می توانند به بررسی بهتر این وضعیت بپردازند.

البته راهکارهایی وجود دارند که خودتان نیز قادر به تشخیص عدم تقارن آرواره تان خواهید بود. اگر چهار مورد ذیل در مورد شما نیز صادق بود، امکان دارد که آرواره نامتقارنی داشته باشید:

  • با یکی از دو سمت راست یا چپ بیشتر چیزها را می جوید
  • به جای جویدن، غذا را با دندان تان له می کنید
  • روی برخی از دندان های تان جرم های بیشتری شکل می گیرد
  • بعضی اوقات لثه های تان خونریزی می کند

چانه تخت متقارن (Symmetrical flat chin)

4

در بررسی های انجام پذیرفته بر این نوع از چانه ها، نشان داده شده که ساختار چانه کاملا تحت تاثیر ژنتیک قرار داشته و عوامل خارجی و محیطی هیچ تاثیری بر آن نداشته اند.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود