رابرت مایلز، اسطوره موسیقی ترنس و سازنده آهنگ معروف «کودکان» در ۴۷ سالگی درگذشت

رابرت مایلز، اسطوره موسیقی ترنس و سازنده آهنگ معروف «کودکان» در ۴۷ سالگی درگذشت

رابرت مایلز، آهنگساز مشهور سبک ترنس که شهرت خود را مدیون قطعه «کودکان» است، دیروز در اثر بیماری ناشناخته ای در سن ۴۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

دوست قدیمی وی «جوئی ونلی» در رابطه با خبر فوت مایلز بیان داشته: «شنیدن خبر درگذشت یکی از برجسته ترین و با استعدادترین هنرمندان عرصه موسیقی در عصر حاضر بسیار ناباورانه و غیرمنتظره بود.» وی همچنین افزود: «من دلم برای نبرد، جنجال، اعتراض، هنرسنجی، داوری و از همه مهم تر برای یافتن صداها و ملودی های بی همتای تو تنگ خواهد شد.»

2

گفته می شود، مایلز در زمان مرگ خود به دعوت یک برنامه رادیویی در شهر ایبیزا در اسپانیا اقامت داشته است.

1

اسطوره موسیقی ترنس در سال ۱۹۹۴ آهنگ «children» که مشهورترین اثر سبک دریم ترنس بود را تولید کرد. این آهنگ در سال ۱۹۹۵ در طی دو هفته موفق به کسب فروشی بیش از ۳۰ هزار نسخه در سراسر اروپا شد و نیز توانست در صدر جداول موسیقی ۱۲ کشور دنیا قرار بگیرد.

وی همچنین در سال ۱۹۹۷ میلادی برنده جایزه بین المللی Brit به عنوان بهترین تازه وارد مرد در عرصه موسیقی بین المللی شد. آهنگ کودکان او به الگوی کار بسیاری از دی جی های سراسر جهان تبدیل شد.

مایلز تا تا ۱۹۹۶ توانست  ۶ آلبوم موسیقی استودیویی منتشر کند که به موجب آن ها در صدر ۱۰ آلبوم برتر در ۷ کشور جهان قرار گرفت.

رابرت مایلز در سوم نوامبر ۱۹۶۹ در کشور ایتالیا به دنیا آمد. او از ابتدای دوران جوانی نواختن پیانو را به صورت حرفه ای آغاز کرد و از سال ۱۹۸۸ وارد عرصه موسیقی در جهان شد. دو سال پس از آن در چند کلوب ایتالیایی به عنوان دی جی به کار پرداخت و هر چه از این راه به دست آورد، صرف ساختن استودیوی شخصی و خرید تعدادی ابزار آلات مستعمل موسیقی کرد.

به دنبال خبر درگذشت اسطوره سبک ترنس، هنرمندان بسیاری از سراسر جهان با نوشتن پیام های تسلیت، مراتب غمگینی خود از فوت این آهنگساز و دی جی را اعلام کردند.

3

4

در ویدئوی زیر می توانید نماهنگ مشهورترین آهنگ رابرت مایلز به نام «Children» را مشاهده کنید.

منبع: thesun
دیجیاتو
یک نظر

ورود