سوپر مارکت های کره شمالی چه حال و هوایی دارند و چه اقلامی را می توان در آنها خرید؟

سوپر مارکت های کره شمالی چه حال و هوایی دارند و چه اقلامی را می توان در آنها خرید؟

بازدیدکننده هایی که اخیرا به کره شمالی سفر کرده بودند، اعلام داشته اند که در فروشگاه های این کشور که همیشه سوژه ای جالب برای رسانه ها به شمار می رود، محصولات داخلی همانند خمیردندان با طعم هویج یا ماسک صورت از جنس زغال، دوچرخه یا پنل های خورشیدی، تا حد زیادی جایگزین کالاهای چینی مرسوم در این کشور شده اند.

در پی فرمان دونالد ترامپ مبنی بر تنگ تر شدن حلقه تحریم ها علیه کره شمالی به منظور متوقف ساختن برنامه ساخت سلاح های هسته ای، حکومت کره شمالی، بیش از پیش به توسعه و گسترده سازی اقتصاد و ارتش خود می پردازد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

به دنبال این رویدادها، گروهی از خبرنگارهای خبرگزاری رویترز که در ماه گذشته به پیونگ یانگ، پایتخت کره سفر داشتند، در اقدامی بی سابقه، اجازه ورود به فروشگاه های این شهر به همراه نیروهای دولتی را پیدا کرده و توانستند از بخش های مختلف آن ها عکاسی کنند.

بر اساس این عکس ها که در ادامه درج شده اند، خواهید دید که حجم اصلی قفسه های فروشگاه ها را مواد غذایی و نوشیدنی های روزمره و بیسکوئیت تشکیل داده است. برای دیدن این تصاویر با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، هنوز حجم وسیعی از محصولات موجود در فروشگاه های پیونگ یانگ را کالاهای چینی تشکیل داده اند. اما تحت فرمان کیم جونگ اون، بیشترین تاکید روی فروش محصولات داخلی است تا از هر گونه بیرون رفت ارز از کشور، تا حد امکان پیشگیری شود. بد نیست اشاره کنیم که اطلاعات دقیقی در رابطه با میزان تولیدات داخلی این کشور در دسترس نیست. اطلاعات صادرات کشورهایی همانند چین و مالزی نیز که کالاهای خود را به کره شمالی صادر می کنند، آمار دقیقی در این رابطه ارائه نمی دهد. وزیر اقتصاد چین نیز از نظر دادن در مورد اینکه آیا درصد صادرات به کره شمالی کاهش یافته یا خیر، خودداری می کند.
به گزارش خبرنگاران، هنوز حجم وسیعی از محصولات موجود در فروشگاه های پیونگ یانگ را کالاهای چینی تشکیل داده اند. اما تحت فرمان کیم جونگ اون، بیشترین تاکید روی فروش محصولات داخلی است تا از هر گونه بیرون رفت ارز از کشور، تا حد امکان پیشگیری شود.
بد نیست اشاره کنیم که اطلاعات دقیقی در رابطه با میزان تولیدات داخلی این کشور در دسترس نیست. اطلاعات صادرات کشورهایی همانند چین و مالزی نیز که کالاهای خود را به کره شمالی صادر می کنند، آمار دقیقی در این رابطه ارائه نمی دهد.
وزیر اقتصاد چین نیز از بیان نظر در مورد اینکه آیا درصد صادرات به کره شمالی کاهش یافته یا خیر، خودداری می کند.
کره شمالی منزوی ترین کشور دنیاست و بازدید از آن تحت تدابیر شدید امنیتی امکان پذیر است. به گزارش کسانی که از این کشور ددین کرده اند، اقلامی همانند قهوه، لیکور، لوازم آرایشی، صابون، دوچرخه و ... در فروشگاه ها عرضه می شوند. این تصویر به یکی از جدیدترین فروشگاه های پیونگ یانگ تعلق دارد که در روز 13 آوریل 2017 میلادی گشایش یافته است.
کره شمالی منزوی ترین کشور دنیاست و بازدید از آن تحت تدابیر شدید امنیتی امکان پذیر است.
به گزارش کسانی که از این کشور دیدن کرده اند، اقلام گوناگونی همانند قهوه، لیکور، لوازم آرایشی، صابون، دوچرخه و … در فروشگاه ها عرضه می شوند که تولید داخلی به شمار می روند.
(این تصویر به یکی از جدیدترین فروشگاه های پیونگ یانگ تعلق دارد که در روز ۱۳ آوریل ۲۰۱۷ میلادی گشایش یافته است.)
مردم کره شمالی به دلیل پایین بودن کیفیت محصولات چینی، تمایلی به خرید آن ها ندارند. کشور چین در سال های اخیر چندین رسوایی بزرگ در زمینه تولید مواد غذایی غیرسالم و کشنده داشته که از جمله می توان به مقوله شیرخشک و برنج های آلوده اشاره کرد. به گزارش خبرنگاران، شهروندان کره شمالی، جنس های کره ای را به چینی ترجیح می دهند زیرا باور دارند که کالاهای چینی قابل اعتماد نیستند.
مردم کره شمالی به دلیل پایین بودن کیفیت محصولات چینی، به خرید آن ها تمایل چندانی نشان نمی دهند.
کشور چین در سال های اخیر چندین رسوایی بزرگ در زمینه تولید مواد غذایی غیرسالم و کشنده داشته که از جمله می توان به مقوله شیرخشک و برنج های آلوده اشاره کرد.
به گزارش خبرنگاران، شهروندان کره شمالی، جنس های کره ای را به چینی ترجیح می دهند زیرا باور دارند که کالاهای چینی قابل اعتماد نیستند.
یک معلم 39 ساله پس از بازید از فروشگاه های این کشور دیکتاتوری اعلام داشت: آب میوه های تولیدی کره، طعم واقعی میوه دارند و در مقایسه با بقیه کشورها، بسیار باکیفیت تر بوده است.
یک معلم ۳۹ ساله پس از بازید از فروشگاه های این کشور دیکتاتوری اعلام داشت: آب میوه های تولیدی کره، طعم واقعی میوه دارند و در مقایسه با بقیه کشورها، بسیار باکیفیت تر هستند.
به گفته یک کارشناس تجارت، بازار کره شمالی زمینه رشد فراوانی دارد. به طور مثال، با افزایش تقاضا برای خرید قهوه های تولیدی داخل کشور، درخواست شکر از چین یا دیگر کشورها نیز افزایش می یابد.
به گفته یک کارشناس تجارت، بازار کره شمالی زمینه رشد فراوانی دارد. به طور مثال، با افزایش تقاضا برای خرید قهوه های تولیدی داخل کشور، درخواست شکر از چین یا دیگر کشورها نیز افزایش می یابد.
با تمامی این تفاسیر، تولیدات کره شمالی به طور کامل به چین وابسته است زیرا حتی مواد اولیه برای تولید کالاهای داخلی هم از این کشور وارد می شود.
با تمامی این تفاسیر، تولیدات کره شمالی به طور کامل به چین وابسته است زیرا حتی مواد اولیه برای تولید کالاهای داخلی هم از این کشور وارد می شود.
به گفته بازدیدکننده ها، کمپانی های بزرگ کره ای همانند ایرکوریو که تحت کنترل ارتش این کشور قرار داشته و خط هوایی ملی کره به شمار می رود یا گروه تولیدی Naegohyang به موازات فعالیت اصلی خود در زمینه تولید لباس ورزشی و تولید دخانیات نیز فعالیت دارند.
به گفته بازدیدکننده ها، کمپانی های بزرگ کره ای همانند ایر کوریو که تحت کنترل ارتش این کشور قرار داشته و خط هوایی ملی کره به شمار می رود یا گروه تولیدی Naegohyang به موازات فعالیت اصلی خود در زمینه تولید لباس ورزشی و تولید دخانیات نیز فعالیت دارند.
محصولات کمپانی Air Koryo شامل سیگار، نوشابه های گازدار، تاکسی رانی و پمپ بنزین است. جالب است بدانید که محصولات داخلی کره شمالی دارای کی آر کد یا بارکد هستند. فروشنده ها نیز در جلب مشتری بیشتر با یکدیگر رقابت دارند.
محصولات کمپانی Air Koryo شامل سیگار، نوشابه های گازدار، تاکسی رانی و پمپ بنزین است.
جالب است بدانید که محصولات داخلی کره شمالی دارای کی آر کد یا بارکد هستند. فروشنده ها نیز در جلب مشتری بیشتر با یکدیگر رقابت دارند.
کمپانی Naegohyang به معنی «سرزمین من» نیز ابتدا فقط در زمینه تولید دخانیات فعالیت داشت اما در سال های اخیر به تولید کارت های بازی، گجت های الکترونیک و لباس های ورزشی نیز روی آورده است. این شرکت همچنین اسپانسر تیم ملی فوتبال بانوان نیز هست.
کمپانی Naegohyang به معنی «سرزمین من» نیز ابتدا فقط در زمینه تولید دخانیات فعالیت داشت اما در سال های اخیر به تولید کارت های بازی، گجت های الکترونیک و لباس های ورزشی نیز روی آورده است.
این شرکت همچنین اسپانسر تیم ملی فوتبال بانوان نیز هست.
از دیگر محصولات داخلی این کشور می توان به تولید دوچرخه، پنل های خورشیدی و مواد غذایی اشاره کرد. لازم به اشاره است که ارتباطات تجاری در زمینه تولید این محصولان همچنان به کشور چین وابسته است. از این رو، احتمالا با تشدید فشار تحریم های بین المللی، احتمالا کارخانه های داخلی این کشور با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
از دیگر محصولات داخلی این کشور می توان به تولید دوچرخه، پنل های خورشیدی و مواد غذایی اشاره کرد.
لازم به اشاره است که ارتباطات تجاری در زمینه تولید این محصولات همچنان به کشور چین وابسته است. از این رو، احتمالا با تشدید فشار تحریم های بین المللی، احتمالا کارخانه های داخلی این کشور با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
قفسه فروش کفس در یکی از فروشگاه های پیونگ یانگ.
قفسه فروش کفش در یکی از فروشگاه های پیونگ یانگ.

منبع: businessinsider
۲ نظر

ورود

  • محمد اسحاقی اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶

    نظر خاصی ندارم فقط فازم اومد نظر بدم ، هرهرهرهر ?

  • میعاد اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶

    همین مونده از کره شمالی تعریف کنید …