چرا «جولیا رابرتزِ» ۴۹ ساله، ده سال جوان تر از سنش به نظر می رسد؟

چرا «جولیا رابرتزِ» ۴۹ ساله، ده سال جوان تر از سنش به نظر می رسد؟

تقریبا همه بر این باورند که جولیا رابرتز یکی از زیباترین زنان جهان است و تا کنون پنج بار این عنوان را از آن خود ساخته. آنچه وی را در نگاه دیگران ویژه ساخته، لبخند همیشگی، مدل موها و شخصیت جذاب اوست. وی در سن ۲۳ سالگی، به حرفه بازیگری راه پیدا کرد و به جرات می توان گفت که تا کنون تغییر چشمگیری در چهره او به وجود نیامده است.

برآنیم دلایل اصلی جوان و زیبا ماندن این چهره مشهور سینمای هالیوود را با توجه به سبک زندگی وی برشماریم. وی که اکنون ۴۹ ساله است، حداقل ده سال از سن اصلی خود کمتر نشان می دهد و حتما به غیر از ژنتیک، عوامل دیگری نیز در این روند بی تاثیر نبوده اند که برخی از آنها را با هم مرور می کنیم:

6

به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف می کند

در مصاحبه ای که «جولیا رابرتز» با نشریه «ایندیپندنت» انجام داد، ابراز داشت که قادر به گرفتن رژیم غذایی بدون کربوهیدرات نیست چرا که نمی تواند از خوردن نان صرفنظر کند. با کمک یکی از متخصصان تغذیه به نام «کری ویات»، رابرتز تصمیم گرفت که تعادلی را در میزان مصرف کربوهیدرات و در وعده های غذایی خود به وجود آورد.

بسیار خوب است که ما نیز می توانیم از رژیم کامل و وعده های روزانه غذاهایی که این چهره سرشناس تبعیت می کند آگاهی پیدا کنیم. خانم رابرتز، برای صبحانه، تکه شکلات مغزدار خانگی، انواع بری های فصل و ماست یا هویج و مافین موز و پاپایای تازه با ماست میل می کند. وعده ناهار وی متشکل از سوسیس های مخصوصی است که به همراه کنگرِ فرنگیِ پخته سرو می شود و یا نوعی ته چین برنج محتوی اسفناج را در وعده ناهار خود دارد.

برای شام نیز عمدتا سالمون طعم دار شده با زنجبیل به همراه کینوآ و سبزیجات چینی، سالسای لوبیای سیاه و مارچوبه می خورد.

از دیگر خوراکی های مورد علاقه خانم رابرتز، آواکادو است و آن را به وعده های صبحانه و شام خود می افزاید. برای دسر نیز کلوچه و کیک می خورد.

7

برای تغذیه خود و اعضای خانواده اش اهمیت فراوانی قائل است

شاید کمی عجیب برسد که هنرپیشه ای که برنده اسکار نیز شده، ترجیح دهد در خانه و در کنار سه فرزندش فین، هازل و هنری بماند. رابرتز که به تغذیه اهمیت فراوانی می دهد در مصاحبه ای با «استایل» می گوید: “در میان اعضای خانواده من در مورد غذا خوردن فلسفه ای وجود دارد چرا که من به فرزندانم می گویم برای آنکه بتوانند زندگی خوبی داشته باشند و کارهای بزرگی انجام دهند باید تغذیه خوبی داشته باشند. فرزندانم نیز به این فلسفه علاقه دارند.”

 چهار بار در هفته و به مدت یک ساعت ورزش می کند

رابرتز علاوه بر یوگا که به کاهش وزن او می انجامد، به پلایومتریک، پیلاتس و ورزش های آبی نیز علاقمند است. وی می گوید که به ورزش کردن علاقه چندانی ندارد اما احساس خوبی را که پس از ورزش کردن تجربه می کند، سبب می شود که از انجام آن دست نکشد. «کیتی کاهلر» مربی شخصی خانم رابرتز، در سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۸ شمسی)، در مورد ایفای نقش وی در فیلم «بخور عبادت کن عشق بورز» می گوید که در طول دورانی که این هنرپیشه پرآوازه، در صدد سفر به دور دنیا برآمد، همواره مراقب حفظ اندام خود بود. وی حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در روز، ورزش هایی چون ایروبیک را انجام می داد.

1

او دندان های خود را با جوش شیرین می شوید

مسلم است برای زنی چون خانم رابرتز که به لبخندهای زیبای خود معروف است، بهداشت دهان و دندان از اهمیت فراوانی برخوردار است. وی در مصاحبه سال ۲۰۱۲ خود با «استایل» گفته بود که دندان هایش را با جوش شیرین می شوید و این کار را از پدر بزرگش آموخته است. وی به این موضوع نیز اشاره می کند، پدر بزرگش با این کار تا پایان عمر، تنها یک حفره در دندان هایش داشت.

2

از حداقل ترین ها برای رسیدن به زیبایی استفاده می کند

رابرتز تنها از دندان هایش به ساده ترین روش مراقبت نمی کند. وی پس از بلند شدن از خواب، دندان هایش را مسواک می زند، صورتش را می شوید و کرم ضدآفتاب می زد. وی خود را مادری بسیار پرمشغله می داند که گاهی تنها با زدن ضدآفتاب بر صورت خود و فرزندانش از خانه خارج می شود.

وی برای مراقبت از خود تلاش می کند و برای این کار از روغن زیتون فرابکر برای جوانسازی پوستش استفاده می کند که در مصاحبه ای با «ووگ ایتالیا» بدان اشاره می کند. وی اندکی آب گرم را با روغن زیتون فرابکر ترکیب کرده و روی صورتش ماساژ می دهد.

3

می داند که سن او علیرغم میل باطنی اش در حال افزایش است

ماه اکتبر آینده (مهر سال ۱۳۹۶)، رابرتز ۵۰ ساله خواهد شد و بسیاری از مصاحبه های او با خبرگزاری های مختلف گواه بر این امر هستند. زمانی که از او در مورد افزایش سن سئوال شد پاسخ بسیار خوب وی این بود که:

“من تلاش می کنم که با افزایش سنم کنار بیایم چرا که چه من به این روند علاقه داشته باشم و چه به آن بی علاقه باشم، چیزی است که اتفاق خواهد افتاد.”

منبع: goodhousekeepin
دیجیاتو
بدون نظر

ورود