آموزش روش صحیح اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش مناسب [تماشا کنید]

آموزش روش صحیح اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش مناسب [تماشا کنید]

اگر همیشه کفش هایی که می خرید، پایتان را اذیت می کند و موجب می شود تا در پشت پا، تاول یا درد ایجاد شود، به احتمال زیاد از اندازه دقیق پاهای خود مطلع نیستید.

بر اساس جدیدترین تحقیقات صورت پذیرفته در انگلستان، حدود از نیمی از زنان این کشور از اندازه صحیح پای خود آگاه نیستند و هنگام خریداری کفش همیشه سایز اشتباه را انتخاب می کنند. در نهایت نیز در انتهای روز دچار پا درد می شوند.

در همین رابطه باید گفت کمتر کسی پس از بزرگسالی پاهای خود را اندازه گیری می کند. همه ما عادت داریم هنگام خرید کفش، وارد فروشگاه شده و چند سایز مختلف را امتحان کرده و دست آخر، گزینه ای که خیال می کنیم مناسب است را خریداری می کنیم.

اما شاید جالب باشد بدانید که دانشمندان روشی ساده و کاربردی برای اندازه گیری سایز کفش ارائه داده اند که با توجه به آن می توانید از دردها و معضلات ناشی از کفش تنگ یا گشاد، خلاص شوید.

برای این منظور باید به روش زیر عمل کنید:

  1. یک برگه کاغذ سفید را روی زمین، روی سطح صاف قرار دهید.
  2. روی صندلی نشسته و پای خود را روی کاغذ بگذارید. (روی فرش یا موکت نباشید و مطمئن شوید که زمین زیر پای شما سفت باشد تا خطایی در اندازه گیری صورت نگیرد.)
  3. با استفاده از مداد یا خودکار، شکل اطراف پای خود را روی کاغذ ترسیم کنید.
  4. با استفاده از خط کش، مماس با بلندترین انگشت پا یک خط افقی ترسیم کنید. سپس از انگشت شست به پاشنه پا یک خط عمودی کشیده و این دونقطه را به هم وصل کنید.
  5. پس از آن، پهن ترین قسمت عرض پا را نیز اندازه گیری کرده و ارقام صحیح را یادداشت کنید.
  6. در این مرحله باید ۱.۸۷ میلی‌متر از هر سانتی‌متر از اندازه های طول و عرض پا کم کنید. سپس با استفاده از جدول زیر، سایز دقیق کفش خود را محاسبه کنید.

00

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود