با آبریز Linesville آشنا شوید؛ جایی که اردک ها روی ماهی ها راه می روند

با آبریز Linesville آشنا شوید؛ جایی که اردک ها روی ماهی ها راه می روند

دریاچه «پیماتونینگ» در «کرافورد کانتی» در ایالت پنسیلوانیا در آمریکا در گذشته یک باتلاق بزرگ بوده است. اما رودخانه «شنانگو» در این رودخانه جریان پیدا کرده و یک منبع آب بزرگ برای صنایعی که در پایین رودخانه در روستاهای «بیور» و «شنانگو» واقع شده اند، ایجاد می کند. اما وقتی سیل ویرانگر، این روستاها را در سال ۱۹۱۳ میلادی تخریب کرد، مهار کردن جریان رودخانه در دستور کار مسئولین قرار گرفت.

0

در سال ۱۹۳۴ میلادی، یک سد و آب انباری به منظور نگهداره و ذخیره کننده آبی که وارد باتلاق می شد، ساخته شد. یک کاسه آبریز بتنی هم برای مهار آب هایی که بیشتر از گنجایش در دریاچه پشت سد جمع می شدند در آن جا ساخته و راه اندازی شد.

جریان آب در این کاسه بتنی آبریز نیز، بستری برای رشد انواع جانواران و حیوانات همانند خرچنگ های آب شیرین، ماهی ها و لارو حشره ها ایجاد کرد.

6

به همین خاطر، با اجتماع انواع حیوانات در این بخش، آوازه دریاچه Linesville در شهرهای اطراف پیچید و خیلی سریع به یک منطقه گردشگری در ایالت یاد شده تبدیل شد.

3

هزاران ماهی کپور عظیم الجثه با دهان باز در لبه های آبریز جمع می شوند تا خرده نان هایی که گردشگران برای آن ها می ریزند را بخورند. البته برخی از مردم اعتقاد دارند که صحنه غذا دادن به این ماهی ها تا حدی ترسناک و ناخوشایند است و برخی هم می گویند اگر یک نوزاد را در این آب بیندازید، ماهی ها به سرعت آن را خواهند بلعید.

5

از آنجا که این ماهی ها بسیار قطور هستند، اردک های وحشی ساکن در این دریاچه به راحتی آن ها را گرفته و یک لقمه می کنند.

4

جالب است بدانید که شعار این بخش شهری که روی تابلوها و بنرها درج شده این است: «مکانی که اردک ها روی ماهی ها راه می روند.» حتی لوگوی برخی از صنایع این منطقه نیز شکل اردکی ایستاده بر یک ماهی است.

جا دارد اشاره کنیم که سازمان حمایت از حیوانات در رابطه با پرتاب نان توسط گردشگران به ماهی ها هشدار داده است. گفته می شود نان، دونات، پاپ کورن یا کیک هایی که برای تغذیه ماهی های کپور درون اب انداخته می شوند، برای این حیوانات ضرر دارند.

1

اما با تمامی این تفاسیر، آبریز Linesville در پنسیلوانیا دومین منطقه توریستی این ایالت است که سالانه ۵۰۰ هزار نفر از آن دیدن می کنند.

7

در ادامه می توانید فیلم این آبریز را مشاهده کنید. با روزیاتو همراه باشید.

منبع: amusingplanet
بدون نظر

ورود