عجیب و باور نکردنی؛ با زنی آشنا شوید که به خاطر عطسه گردنش شکست

عجیب و باور نکردنی؛ با زنی آشنا شوید که به خاطر عطسه گردنش شکست

حوادث گاه اجتناب پذیر و گاه غیرقابل اجتنابند. برخی از حوادث اجتناب ناپذیر ماهیت عجیب و غیرقابل باور دارند. در این بخش قصد داریم به یکی از این موارد شگفت انگیز اشاره کنیم: «شکستگی گردن بر اثر عطسه!»

«مونیک جفری» زنی است که دو بار به خاطر عطسه های خود دچار شکستگی گردن شده است. نخستین اتفاق، در سال ۲۰۱۱ حادث شد. مونیک در تخت خود دراز کشیده و سرگرم استفاده از تلفن همراه بود. در همین حین، او ناگهان عطسه کرد و سر و گردن او به شدت به سمت جلو پرتاب شد. این حرکت شدید باعث جابجایی مهره های C1 و C2 گشت و به دنبال آن، چانه به روی شانه افتاد.

مونیک پس از این که متوجه شد نمی تواند گردن خود را تکان دهد، به همسر خود پیامک زد و از او درخواست کمک نمود. شوهر مونیک بلافاصله با او تماس گرفت که زن بدشانس با کمک بلندگوی تلفن توانست وضعیت خود را تشریح کند. بلافاصله آمبولانس به محل اعزام گردید و شوهر بر بالین همسر حاضر شد.

پس از انتقال به بیمارستان، گردن مونیک آتل بندی شد و برای معالجه کامل ۱۴ ماه در وضعیت بی حرکت قرار گرفت. پس از سپری کردن ۱۴ ماه سخت، بالاخره مونیک به شرایط عادی بازگشت.

اما سه هفته پیش، مجدداً مونیک با شرایط مشابه دچار شکستگی گردن شد. وصف حال او را از زبان خودش بخوانید: «مشغول کار بودم که متوجه شدم گردنم کمی اذیتم می کند. مسئله خاصی نبود، فقط یک مقدار درد می کرد. یکی از همکارانم، پس از آگاهی از درد گردن من، شروع به شوخی های نامناسب پیرامون علت آن کرد. من سر خود را عقب بردم و به دنبال آن، ناگهان دوباره گردنم شکست».

مونیک در مورد حس و حال خود در هنگام می افزاید: «مسئله به حادی دفعه پیش نبود. من به روی میز خم شدم و به یکی از همکارانم گفتم [دوباره به دردسر افتاده ام، باز گردنم شکسته است]. درد گردن دقیقاً مشابه دفعه پیش بود. چانه ام به سمت راست منحرف شده بود. همکارانم بلافاصله آمبولانس خبر کردند و اکنون گردن من دوباره درون آتل مخصوص است».

3
تصویری از «مونیک» و آتل مخصوص گردنش

پس از باز کردن آتل، مونیک به مدت چند ماه باید تحت معالجه قرار گیرد. انجام فیزیوتراپی برای تقویت عضلات گردن او ضروری به نظر می رسد. حتی شاید او مجبور شود گردن خود را به دست جراحان بسپرد تا نسبت به تثبیت وضعیت مهره های C1 و C2 اقدام کنند؛ بلکه در آینده، مشکل مشابه پیش نیاید.

از آنجایی که هزینه های درمان سرسام آور خواهد بود، خواهر مونیک با راه اندازی یک صفحه مجازی سعی در جمع آوری کمک و پوشش هزینه های جاری نموده است. اقدام مؤثر واقع شده و در طول ۲۲ روز، با کمک ۹۱ نفر از انسان های خیّر مبلغ ۸۰۲۵ دلار جمع آوری شده است. جالب است که کل هزینه های درمانی حدود ۸۰۰۰ دلار برآورد شده بود.

مونیک احساس کنونی خود را از شرایط موجود این گونه اعلام کرده است: «اکنون با درد شدید مواجه نیستم. وضعیت بهتری دارم ولی هنوز کمی احساس اذیت می کنم. در این شرایط، چاره ای جز خندیدن به درد خود ندارید».

منبع: indy100
بدون نظر

ورود