سگ ها می توانند با تغییر لحن خرخرهای خود با انسان ها حرف بزنند

سگ ها می توانند با تغییر لحن خرخرهای خود با انسان ها حرف بزنند

شاید برایتان جالب باشد بدانید که سگ ها توانایی تکلم با انسان را دارند و این کار را به واسطه خرخرها و پارس های خود انجام می دهند.

بر اساس نظریه های علمی جدید، گفته می شود این حیوانات خانگی قادر هستند با تغییر آهنگ پارس های خود، آنچه می خواهند را به انسان فهمانده و درک افراد را از صداهای خرخرهایشان بالا ببرند. بدین ترتیب، ارتباط بهتری با صاحب خود برقرار می کنند.

در همین راستا، گفته شده که زنان به نسبت مردان، بسیار بهتر می توانند صدای سگ ها را از هم تفکیک کنند. به این صورت که، قدرت تشخیص صداهای ناشی از ترس، بازی، تهدید شدن یا گرسنگی را داشته و می توانند به بهترین شکل نیازهای حیوان خانگی خود را برطرف نمایند.

puppy1-large_trans_NvBQzQNjv4BqeKwbNrcenAy0Vr1pEXoBGp4_BF-Uqa5sIpoVUgZCpzU

برای انجام آزمایش یاد شده، ۴۰ داوطلب به صدای ۱۸ سگ در حالت های مختلف از غرغر کردن برای غذا گرفته تا حس تهدید شدن در برابر غریبه ها یا بازی، گوش فرا داده و نظرات خود را ارائه کرده اند.

در نتیجه این فرایند، داوطلبین توانستند حدود ۶۳ درصد صدای سگ ها را درست تشخیص دهند. لازم است اشاره کنیم که انسان ها، خرخر مربوط به «بازی» سگ را بهتر از دیگر صداهای این حیوان تشخیص می دهند. این در حالیست که خرخرهای تهدید و درخواست غذا کمترین نشانه ی قابل تشخیص را در خود دارند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که سگ ها هنگام بازی، زیاد خرخر کرده و این آواها بسیار کوتاه و تقریبا پیوسته هستند که به خوبی از غرغر آن ها هنگام ترس یا خشم قابل تمایز است.

در این آزمایش، داوطلبین باید در ۵ زمینه احساسی سگ ها رای های خود را اعلام می کردند که شامل: حمله، ترس، ناامیدی، شادی و بازیگوشی می شد.

آنچه از مطالعه رفتار سگ ها در موقعیت های مختلف مشخص شده این است که این حیوانات در شرایط گوناگون، با توجه به اندازه و حالت درونی خود با انسان ها ارتباط صادقانه ای برقرار می کنند که می توان تا حد زیادی متوجه خواسته ها و صداهایشان شد.

همچنین در شرایط احتمالی و نامعلوم که نمی توان فهمید آیا حس بازیگوشی دارند یا از دیدن غریبه ها حالت دفاعی به خود گرفته اند، این حیواناتِ فوق العاده باهوش، پارامترهای صدای خرخر خود را به گونه ای تغییر می دهند که انسان قادر به تشخیص صحیح آن ها بوده و واکنش درست را نشان بدهد.

محققان در آخر بیان داشته اند که در نتیجه این تحقیق، بزرگسالان قادر به تشخیص صدای سگ ها و برقراری ارتباط صحیح با آن بوده و می توانند با توجه به آوای غرغر این حیوان، حالت درونی آن را درک کنند.

منبع: telegraph
بدون نظر

ورود