اینستاگردی روزیاتو: از سلفی های «بهنوش بختیاری» تا تیپ جدید «مهناز افشار»

اینستاگردی روزیاتو: از سلفی های «بهنوش بختیاری» تا  تیپ جدید «مهناز افشار»

گزارش اینستاگردی این هفته روزیاتو همچون روال هفته های گذشته، نگاهی دارد به جدید ترین اینستانوشته های شخصیت های سیاسی، سینمایی، موسیقیایی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی کشور و در این سعی و روال، شماری از صفحات پر ببننده چند وقت اخیر نیز مرور می شود.

خبر اول را با جدید ترین نوشته های سفیر اینستاباز ایران در لندن آغاز می کنیم.

حمید بعیدی نژاد: استقبال بی سابقه ایرانیان مقیم انگلیس از انتخابات دوازدهم

حمید بعیدی نژاد، از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با گروه ۵+۱، اکنون به عنوان سفیر جدید ایران در انگلستان مشغول به فعالیت بوده و یکی از فعال ترین مسئولان سیاسی کشور در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام است و تلاش می کند، بخشی از سایبر دیپلماسی دولت روحانی را در این بستر، تشریح کند.

وی در جدید ترین پست خود، با صندوق رای مستقر در سفارت ایران در لندن عکس انداخت و درباره اش نوشت:

پستی با ۳ هزار لایک و ده ها کامنت که آقای سفیر را روبروی صندوق اخذ رای نشان می دهد

امروز روز همدلی و همبستگی ایرانیان است، مردم از تهران و تمامی شهرهای کشورمان تا ایرانیان عزیز در سراسر کشورهای جهان، امروز برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق های رأی می روند. به شهادت خیلی ها که دهه هاست در انگلستان زندگی می کنند، شور و شوقی که امروز در لندن و دیگر شهرهای انگلستان برای رأی گیری شاهد هستیم، بی سابقه است. مبادا فرصت را برای شرکت در انتخابات از دست بدهیم. این روز بی شک روزی تاریخی است. درود بر ملت بزرگ ایران.

آقای سفیر را که این روزها ۳۷ هزار  فالوئر دارد در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از ارتش بهنوشی ها؟

پر بیننده ترین صفحه ایرانیان در اینستاگرام که این روزها از مرز ۵.۷ میلیون فالوئر فراتر رفته است، پس از چند هفته غیبت در روزهای نخست سال جدید، اردیبهشتی طوفانی را با انتشار تصاویر و ویدوئوهای مختلف خود آغاز کرد و اکنون بیش از ۱۹۲۰ پست به اشتراک گذاشته که در میان شخصیت های هنری به خصوص سینماگران ایرانی، یک رکورد محسوب می شود.

شماری از اینستانوشته های ایشان را در ادامه مرور می کنیم.

جدید ترین اینستانوشته بهنوش بختیاری در ۳۰ اردیبهشت ماه که سلفی خندان با مجموعه تلویزیونی محله گل و بلبل است: خمارتونم گل و بلبلی ها!

دوتا از بهترین دوستانم….باهم ازدواج کردن….پردرآوردم…..الهی خوشبخت بشین علی و نرگس عزیز…..ازدواج بهترین اتفاق دنیاس…..من خودم عاشقم و همه رو به ازدواج خوب تشویق می کنم……یارتو پیدا کنی….کوه رو میذاری رو دوشت….شیره سنگو میدوشی…….گاهیم پیش میاد که یارت یار نیست و خب اون هم چاره داره……با سوختن و ساختن موافق نیستم…..ولی ازدواجت اگر خوبه…براش هر گذشتی میتونی بکن…..و همه انرژیتو واسه عشقت و زندگیت بذار

بهنوش زیر عکس بالا نوشت:

روز های پایانی ضبط محله گل وبلبل….بهشتی که هرگز تکرار نمی شود….آدم هایی که از فرط دوس داشتنی بودن می شوند خانوادت….صدوهشتاد قسمت و دوسال پیاپی کنارهم بودن…..این بعد از زمان هم رفت و به تاریخ پیوست …خدا قوت فرشته های سوله همت غرب…….این کار جدی ترین کار زندگی من بود….باورش با خدا و بچه هایی که خانم چمنی رو با قلبشون باور کردن…..بچه ها تن خسته تون از بلا دور…یه دوجلسه ای حال شما رو نمی فهمه…ولی می تونه بهتون بگه خداقوت گل وبلبلیای عاشق و نجیب و زحمتکش.

بهنوش را در این نشانی دنبال کنید.

اینستانوشته های الناز شاکردوست

الناز شاکردوست، از دیگر چهره های سینمای ایران است که با بیش از ۵.۶ میلیون فالوئر، در فهرست ۵ صفحه پر بیننده ایرانیان در اینستاگرام است. او پس از بازگشت از سفرهای اروپایی بهاری، چند اینستانوشته را منتشر کرده که در ادامه مشاهده می کنید.

خدایا .دستهایم خالیست و دلم غرق در آرزوهاى خوب براى مردم سرزمین ام … با قدرت بیکرانت از ما محافظت کن
اینستانوشته اردیبهشتی با ۱۰۴ هزار لایک: همش میگن زبانِ مادرى. یک بارم بگن حنجره ى پدرى وال be Crazy be Wild be Free like me ‘Nose to Nose’ exhibition tour by Slavs&Tatars
اینستانوشته ای بدون عنوان با این هشتگ ها: #Tehran #tehrantimes #congratsto #themosttalented #architect #of #argofactory #fordesignofthislovelyOutdoorWC #thisisArt❗️
امروز در میان هرج و مرج و شلوغى هاى خیابانِ شریعتى بودم که ناگهان انگار آسمان صدایم زده باشد تا هنرِ ابرهایش را نشانم دهد سرم را بالا بُردم و دیدم واااى چه زیبا “نقشه ى ایران” در آسمانِ تهران! آن گربه دوست داشتنى گویى لَم داده بود زیر آفتاب لذت بخشِ ظهر پ.ن.١: وطنم را عاشقانه دوست مى دارم پ.ن.٢: بیایید گاهى باتمام عجله اى که در روزمرگى هاى مان داریم حتى براى چندثانیه هم که شده از طبیعت اطرافمان غافل نشویم.

الناز را در این لینک دنبال کنید.

خبرهای جدید از محمد رضا گلزار

گلزار در چند وقت اخیر، در اینستاگرام فعال بوده و در ادامه شماری از اینستانوشته های سینمایی و موسیقیایی ایشان را مرور می کنیم.

بزودی با چند تا اهنگ جدید سورپرایز می شوید
وقتی همه سلبریتی های کنار هم در حال خنده هستند!
اینستانوشته اردیبهشتی محمد رضا گلزار در کنار هنرمندان سینمای ایران
دیدار محمد رضا گلزار با ناصر ملک مطیعی در کنسرت اردیبهشت ۹۶

محمد رضا گلزار با ۴.۷ میلیون فالوئر را اینجا دنبال کنید.

چه خبر از بهرام رادان؟

سلفی بهرام رادان در کنار پژمان بازغی و دوستان هنرمند دیگر

بهرام رادان با ۲.۸ میلیون فالوئر در این نشانی در دسترس است.

رضا یزدانی: از خوانندگی تا بازیگری

تجربه جدید رضا یزدانی در جلوی دوربین، این بار با اکران اردیبهشتی تیک آف، رنگ و لعاب دیگری به خود گرفت. این خواننده نوستالژی خوان کشورمان، در اینستانوشته های اردیبهشتی، از هر دری سخن گفته است.

بعد از اجرای نوروزی در استکهلم، رضا یزدانی بزودی در جمع ایرانیان ۳ شهر کانادا، به اجرای برنامه خواهد پرداخت
با خاطرات تو که باشه با گذشته بى حسابم.. تو کدوم صندوق بسته، نامه هاى بى جوابم.. جونمو برات میدادم، هر چى میگفتى همون بود.. غم و غصه که نداشتیم ، دنیا قد کوچمون بود.. ……

رضا را در این آدرس دنبال کنید.

چه خبر از آقای خندوانه؟

رامبد جوان، شمار فالوئرهایش از ۵.۶ میلیون فرا تر رفت. در ادامه شماری از اینستانوشته های اردیبهشتی آقای خندوانه را مرور می کنیم.

سکانسی از برنامه خندوانه بدون عنوان!
اینستانوشته مفهومی اردیبهشتی از رامبد جوان: قوی تر از قوی ترین عذر و بهانه ات باش
اینستانوشته اردیبهشتی آقای خندوانه با ریش و سبیل جدید

اینستاگردی با نیکی کریمی

نیکی کریمی، دیگر  ستاره سینمای ایران نیز چند وقتی است فعالیت زیادی در اینستاگرام دارد و شمار مخاطبانش از مرز ۲.۵ میلیون فالوئر فراتر رفته است. جدید ترین پست های اردیبهشتی عروس سینمای ایران را در ادامه مرور می کنیم.

فیلم زیبای احسان بیگلری که این روزها اکران شده است. از سینمای مستقل حمایت کنیم (فیلم برادرم خسرو)
اردیبهشت گردی نیکی کریمی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
اینستانوشته ای از نیکی کریمی که او را در بنیاد پژمان در خیابان فردوسی تهران نشان می دهد.
نخستین اینستانوشته اردیبهشتی بدون عنوان نیکی کریمی که کوچه باغی زیبا در مکانی نامعلوم را به تصویر می کشد.
کار جدید من! منتخبی از هایکوهای ژاپنی

نیکی کریمی را در این نشانی دنبال کنید.

اردیبهشت گردی با مهناز افشار

مهناز افشار، دیگر چهره سینمای فعال  ایران در اینستاگرام که این روزها، نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا را روی پرده های سینما دارد، در اردیبهشت ۹۶ نیز همچون ماه های دیگر، تلاش کرد تا سبک زندگی دیجیتالی خود را در اختیار ۵.۹ میلیون مخاطبش قرار دهد که در ادامه مشاهده می کنید.

قسمت هشتم عاشقانه از بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری توزیع شد
در کنار شماها فیلم دیدن چقدر می‌چسبه دیشب – مگامال – نهنگ عنبر ۲ (سلکشن رویا) عکس از عاطفه دوستی
هم اکنون در سینماهای کشور. خوشحالم فیلم رو دوست داشتین!
از کلکسیون تیپ های جدید مهناز افشار در اردیبهشت ماه

با مهناز محمدی و ریحانه طراوتی با مانتو سبز رنگ مهناز افشار

مهناز افشار را در این نشانی دنبال کنید.

اینستاگردی با هدیه تهرانی

هدیه تهرانی، از دیگر  چهره های مشهور سینما ایران، با ۲۰۰ پستی که منتشر کرده است، ۳۰۶ هزار مخاطب دارد و جدید ترین اینستانوشته های ایشان را در ادامه مرور می کنیم.

موفقیت عظیم قیچى ساز ، اولین کوهنورد افتخار آفرین ایرانى، در فتح قله لوتسه را به ایشان و مردم ایران تبریک مى گوییم امیدواریم که در فتح تمامى قله اى مهم پرچم ایران سر فراز و ریشه هاى حیاتى ارزش ها عمیق و پایدار.
شکار موش!
در کنار دکتر وهاب زاده، موسس مدارس طبیعت در مراسم گشایش اولین مدرسه طبیعت کودکان در تهران، این مدرسه از فردا ثبت نام میک ند، فرصت خوبیست تا فرزندانتان را از آشفتگى شهر دور و به آغوش طبیعت بسپارید @nature.school “مدرسه طبیعت باغ ” واقع در باغ ملى گیاه شناسى – کیلومتر ١۵ اتوبان کرج امروز در تهران فعالیت خود را آغاز کرد تماس با مدرسه طبیعت باغ : ٠٩١٢١٧٧٧٣١۴ تجربه آزادانه طبیعت حق همه کودکان این سرزمین است.

هدیه تهرانی را در این آدرس دنبال کنید.

جدید ترین اینستانوشته های سحر دولتشاهی

چند اجرا به پایان “سونات پاییزى” باقیست. “سونات پاییزى” اجراى زیبا، تأثیرگذار و با جسارت از اثر برگمان است، که به من یادآورى کرد چقدر دلم براى دیدن یک اثر دیگر از جلال تهرانى تنگ شده بود. مى خواستم از طریق این پست به خانم گلچهره سجادیه ى زیبا و بهاره رهنما، دوست زیبا و بسیار عزیزم، تبریک بگویم. از دیدن بازى هایشان یک بار دیگر از اینکه بازیگرم به وجد آمدم. کاش مى شد خانم سجادیه را با این صداى گرم و با این حضور کاریزماتیک بیشتر ببینیم. و بهاره جان: سال هاست شاهد تلاش و پیشرفت تو هستم و به تو و به دوستى با تو افتخار مى کنم. مى دانم چقدر براى بازى در این نقش زحمت کشیدى و مى خواستم بگویم که در “سونات پاییزى” تحسین برانگیز بودى. ممنون و خسته نباشید.
وقتی سحر کوچک بود!

سحر دولتشاهی را در این لینک دنبال کنید که ۱.۶ میلیون دنبال کننده دارد و بیش از ۱۶۰ پست به اشتراک گذاشته است.

چه خبر از سلطان پرسپولیسی ها؟

علی پروین، از  فعال ترین پرسپولیسی های اینستاگرام است که جدید ترین اینستانوشته های اردیبهشتی ایشان را مرور می کنیم.

بازی فوتبال خیریه بین ستارگان فوتبال ایران و رزکان به همت صندوق خیرین اصناف البرز برای تهیه دیه و نجات یک جوان از اعدام و تهیه جهیزیه برای نوعروسان در زمین شهدای رزکان نو کرج برگزار شد
آرزوی سلامتی برای حسن آقا روشن

علی پروین را اینجا دنبال کنید.

اینستاگردی با کاپیتان محبوب استقلالی ها

فرهاد مجیدی، با بیش از ۱ میلیون فالوئر خود، هر از گاهی از گردش های آسیایی و اروپایی و تمرینات ورزشی خود، تصاویری را منتشر می کند که در گزارش امروز، به اینستانوشته های جدید ایشان نگاه می کنیم.

فرهاد مجیدی و کتاب «خودآگاهی لحظه به لحظه»
گفتگو فرهاد مجیدی با یکی از شبکه های تلویزیونی که بدون عنوان منتشر شد

فرهاد را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از آقای گل لیگ؟

مهدی طارمی، مهاجم پرسپولیسی ها که عنوان آقای گل لیگ و بهترین مهاجم تیم ملی در سال گذشته را یدک می کشد، اکنون روزهای فعالی در اینستاگرام پر مخاطب خود را پشت سر می گذارد. البته، بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ فوتبال فصل ۹۵-۹۶، پرسپولیسی ها در اینستاگرام خیلی فعال شده اند.

محسن مسلمان و مهدی طارمی با اینستانوشته: خدایا شکرت
اینستانوشته مهدی طارمی خوش اخلاق پرسپولیسی ها به جهت آرزوی سلامتی برای کمال کامیابی نیا و برگشت به تمرینات سرخ پوشان پایتخت. (تصویر مربوط به سلفی لحظه قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی- ۹۶)

مهدی را در این نشانی دنبال کنید.

گشتی در اینستانوشته های مفهومی پرویز پرستویی

جدید ترین پست های اردیبهشت ماهی استاد پرویز پرستویی در اینستاگرام ۲ میلیون فالوئری خود

پرویز خان سینمای ایران، به اندازه کافی نقش های کاریزماتیک فراموش نشدنی در سینمای چند دهه اخیر ایران بازی کرده است که توضیحش، توضیح الواضحات است. پرویز خان بر خلاف بسیاری از فعالان هنری ایران در اینستاگرام، به انتشار پست های مفهومی از ادبیات ایران و جهان علاقمند است که رگه هایی از روان شناسی و جامعه شناسی خودمانی نیز در آن دیده می شود.

اینم یه شهروند دیگه که دلش برای سرنوشت خودش و مملکت اش میتپه امیدوارم رئیس جمهور انتخابی این تصاویرو یادش نره

استاد در یکی از اینستانوشته های مفهومی خود، جمله از میلان کوندار (کتاب جاودانگی) منتشر کرد و نوشت:

فقط زندگی در جهانی را تصور کن که در آن آیینه نباشد. تو درباره ی صورتت خیالبافی می کنی و تصورت این است که صورتت بازتاب آن چیزی است که در درون تو است. و بعد وقتی چهل ساله شدی، کسی برای اولین بار آیینه ای در برابرت می گیرد. وحشت خودت را مجسم کن! تو صورت یک بیگانه را خواهی دید و به روشنی به چیزی پی خواهی برد که قادر به پذیرفتنش نیستی: صورتِ تو، خودِ تو نیست. #جاودانگی #میلان_کوندرا

و در جایی دیگر، نوشته ای از امیلی برون در کتاب بلندی های  بادگیر به اشتراک گذاشت:

آرزو کن و یاد بگیر که اخم هایت را باز کنی و چین پیشانی ات را بگشایی، سعی کن با چشمان باز و روشن دنیا را نگاه کنی، از این دو دیو سیاه (چشم ها) دو فرشته ی بی گناه و بی پروا بساز که به چیزی شک ندارند و همه را دوست خود می دانند، مگر آن که خلافش ثابت شود.

حالت سگ ولگردی را نگیر که انگار هر لگدی که می خورد حقش است و از تمام دنیا به اندازه ی کسی که لگدش میزند متنفر است، چون دنیا باعث درد و رنج است. پسرکم، فراموش نکن که خوش قلبی تو را قشنگ می کند و در نظر دیگران زیبا جلوه می دهد، حتی اگر رنگت سیاه باشد. چه بسیار آدم های بد ذاتی که زیبا هستند اما در نظر مردم زشت جلوه می کنند.

و با اقتباسی از کتاب مردی به نام اوه (نوشته نویسنده معروف سوئدی- فردریک بکمن) گفت:

دنیایی شده که آدم را دور می اندازند. قبل از این که تاریخ مصرفش تمام شود. کل کشور به پا می خیزد و برای کسی کف می زند که دیگر نمی تواند کاری را به درستی انجام دهد. میان مایگی را از ته قلب تحسین می کنند.

و از خالق کیمیاگر گفت:

مردم خیالاتی اند و تصور می کنند که دقیقا می دانند، دیگران چگونه باید زندگی کنند، اما، هیچ کس، هرگز در طول عمرش یاد نگرفته است خود چگونه زندگی کند. . . تنها یک چیز می تواند تحقق یک رویا را غیر ممکن سازد. ” ترس از شکست ” . . یکنواختی ایام برای آدمها باعث می شود متوجه چیزهای خوبی که هر روز با طلوع خورشید در زندگیشان اتفاق می افتد، نشود.

و در آخر از دروغ گویی (اقتباسی از کتاب دروغ در جوامع انسانی، نوشته علیرضا عزیزی) نوشت:

موضوع دروغگویی در جوامع انسانی دارای مکانیزم پیچیده و دارای ریشه‌های عمیقا جامعه‌شناختی است. برای هزاران سال، انسان‌ها چه در داخل و چه در بیرون از منزل، برای حفاظت از خود و خانواده‌شان، کسب معیشت و پیشرفت نیازمند دروغگویی بوده‌اند.

در این‌جا منظورم از دروغگویی صرفا یک گفتار کلامی نیست، بلکه همچنین شامل روشی از زندگی است که در آن شما چیز یا چیزهایی را از دیگران پنهان می‌کنید که در صورت آشکار شدن امنیت، پیشرفت و منافع شما یا اجتماع‌تان را به خطر می‌اندازند.

ماهیت دروغ در میان مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است. در وجه مردانه، از گذشته تا کنون، زندگی مردان، در آن خارج از منزل، همیشه با رقابت، خشونت و تلاش برای برتری بر دیگران برای بدست آوردن چیزهایی ارزشمندی نظیر پول، قدرت، لذت، و منزلت همراه بوده است، و «دروغ» نوعی تکنیک اجتماعی به منظور کاهش هزینه‌های دستیابی به منافع به شمار می‌رفته است.

در وجه زنانه نیز، از گذشته تا کنون، یکی از مهمترین کارکردهای دروغ، محافظت آن‌ها از مخاطرات اجتماعی بوده است. در گذشته به جهت آن که حوزه عملکرد اجتماعی زنان گستردگی چندانی نداشته، آنها کمتر مجبور به اتخاذ سبک زندگی دروغ‌پردازانه (آن‌چنان که عمدتا مردان اتخاذ می‌کنند) در حوزه‌های مختلف می‌شده‌اند. در این نوشتار، به جهت آن که دروغ و سبک زندگی دروغ‌پردازانه در مردان از شیوع بیشتری برخوردار است بیشتر بر وجه مردانه آن تاکید می‌کنیم.

پست های فروردین ماهی پرویز پرستویی

دروغ در اجتماعات مردانه و جوامع مردسالار انواع گوناگونی دارد، که از پایین‌ترین سطح یعنی دروغ کلامی در روابط متقابل آغاز می‌شود تا سطوح بسیار بالا یعنی تولید ایدئولوژی در رابطه با جامعه ادامه می‌یابد، اما مقصود همیشه یک‌چیز است، طبیعی نشان دادن آن چیزی که غیرطبیعی است.

اما در این‌جا می‌خواهم درباره شکل پیشرفته‌ای از دروغ‌گویی صحبت کنم که در آن فرد از آرمان‌ها و ارزش‌های اجتماعی و تجسم بخشیدن آن در سبک زندگی خود به مثابه نوعی ابزار برای رسیدن به مقصود استفاده می‌کند. آدم‌هایی که ظاهر، منش، و رفتار اجتماعی خود را شبیه به یک ارزش اجتماعی خاص برای رسیدن به یک هدف مادی می‌کنند، بزرگترین و حرفه‌ای ترین دروغ‌ گویانند.

بهترین دروغ آن است که قبل از این که تو کلامی بگویی، دیگران تو را باور کنند، یعنی از ظاهر، منش و رفتارت احساس کنند تا همانی هستی که به آن باور دارد.

اینستاگردی با تهمینه میلانی

تهمینه میلانی، از جمله کارگردانان زن سینمای ایران است که در اینستاگرام، فعالیت زیادی را در چند سال اخیر تجربه کرده است.

به اتفاق اقایان هنرمند: سامان مقدم، رضا عطاران، همایون ارشادی و محمد نیک بین، همسرم در اکران خصوصی «فیلم نهنگ عنبر ٢ » به کارگردانی دوست هنرمندم سامان مقدم عکس: آقای کورش جوان
فوق لیسانس هنر های نمایشی، چند سالی است که فیلم نامه و نمایشنامه نویسی تدریس می کند. علاقمندان برای ثبت نام می توانند با گروه سولو تماس بگیرند. دومین دوره کارگاه فیلمنامه نویسی «گروه هنری سولو” (ترم بهار) فیلم نامه نویسی در گذر سینما.
ریستین بوبن: وقتی آدم کسی را دوست دارد همیشه چیزی برای گفتن یا نوشتن به او پیدا می کند.

چه خبر از وی کافه؟

نخستین کافی شاپ سیار تهرانی ها، اردیبهشت ۹۶ را در محله های مختلف تهران سپری کرد و برای آشنایی با برنامه های مختلف آنها در سومین ماه فصل بهار، به نشانی آنها مراجعه کنید. این زوج جوان، اکنون ۸۰ هزار فالوئر دارند و اخیرا، مقصد گردشگری آنها از تهران، به کرج و رشت هم رسید.

آخرین پست اردیبهشتی کافه وی با سلفی امیر حسین رستمی، هنرپیشه سینما و تلویزیون

چه خبر از اکیپ؟

اولین سریال اینستاگرامی ایرانیان، برنامه های بهاره ۹۶ خود را رونمایی کرده است.

اکیپی ها را در این لینک دنبال کنید.

چه خبر از لیلا بلوکات؟

#شهره_سلطانی #هادی_کاظمی #حدیث_چهره_پرداز #امیر_محمد_متقیان#محسن_شریفیان#محیط_زیست#گیلار_پلاس #رشت #فرهنگ_سازی#ایرانم#سرزمین_سبز_مادر
سلفی شهره سلطانی با لیلا بلوکات و دوستان

لیلا را در این نشانی دنبال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود