تحصیل و تفریح در ۳۰ مدرسه تابستانی سراسر اروپا

تحصیل و تفریح در ۳۰ مدرسه تابستانی سراسر اروپا

برای کسانی که دوست دارند تابستان ۹۶ را در مقصدهای گردشگری قاره سبز سپری کرده و از فرصت های تحصیلی و آموزشی کوتاه مدت نیز بهره مند شوند، گزارش امروز سرویس گردشگری روزیاتو شما را با فرصت های تحصیلی چند هفته ای در کشورهای مختلف اروپا آشنا می کند.

مدرسه های تابستانی، بخشی از برنامه های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اروپا بوده که تلاش می کنند تا از طریق دوره های آموزشی چند روزه تا چند هفته، دانشجویانی از سراسر جهان را به سمت خود کشانده و از این محفل علمی، به عنوان ابزاری برای تقویت صنعت گردشگری، تبادل دانشجو و همچنین انجام فعالیت های علمی دو یا چند جانبه بهره مند شوند.

مدرسه های تابستانی، این فرصت را به شما می دهد تا در کشورهای مختلف دنیا، فرصت تحصیل کوتاه مدت را پیدا کرده و علاوه بر شرکت در کلاس های فنی، مهندسی، پزشکی و غیر مهندسی، در محیط دانشگاهی، با دانشجویان کشور مقصد و سایر دانشجویان بین المللی شرکت کننده آشنا شوید و از برنامه های کلاسی جالب و متنوع نیز برخوردار شوید.

اگر علاقمندید تا تابستان ۹۶ را در یکی از مقصدهای گردشگری قاره سبز بوده و در کلاس های کوتاه مدت در زمینه های مختلف شرکت کنید، برنامه های این گزارش را بررسی کنید. در انتهای مبحث، نکات مهمی برای درخواست روادید و اپلای و پرداخت هزینه های شرکت در دوره های مدارس تابستانی ارائه کرده ایم.

مدرسه های تابستانی که در این گفتار ارائه شده است، در کشورهایی همچون: اوکراین، روسیه، سوئد، نروژ، اتریش، اسپانیا، آلمان، ترکیه و فرانسه است.

با ما همراه باشید.

چرا مدرسه تابستانی؟

su18

شرکت در دور های مدارس تابستانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور، مقوله ای است فرصت آفرین به خصوص برای دانشجویان و دانش آموختگانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل، دانشگاه های آنسوی آب را در فهرست اولویت های تحقیقاتی خود قرار دهند.

فرض کنید شما قصد دارید یک مقطع کارشناسی ارشد را در لهستان یا روسیه یا اوکراین و حتی جمهوری چک بگذرانید. بهترین فرصت برای آشنایی با ظرفیت های علمی، توانمندی های تحقیقاتی، رایزنی با اساتید دانشگاه مقصد و همچنین مطلع بودن از کم و کیف سیسم آموزشی و اقامتی برای دانشجویان، سفر به دانشگاه مقصد و آگاهی از این این مقولات مهم در زندگی دانشجویی آینده است.

دریافت روادید و کسب دعوتنامه برای سفر به کشور مقصد، بدون دلیل و دعوتنامه حقوقی دانشگاه امکان پذیر نیست. مگر اینکه با روادید توریستی سفر کنید که جریان متفاوتی دارد. اما اگر قصد دارید تا به صورت دانشجوی مهمان به دانشگاه مقصد بروید، شرکت و ثبت نام در دوره های مدارس تابستانی دانشگاه ها، یک توصیه خوب است.

su20
شرکت در مدرسه های تابستانی، فرصت گردشگری در جمع های بین المللی دوستانه است

بعضی از دانشگاه ها، دوره های چند ماهه آموزش زبان خارجی را برای دانشجویان خارجی علاقمند به ثبت نام در دوره های کارشناسی تا دکترای دانشگاه در ترم تحصیلی برگزار می کنند و این راه حل خوبی برای ان دسته از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است تا پیش از ورود به سال تحصیلی رسمی، از فرصت آشنایی با سیستم آموزشی و برنامه های آکادمیک دانشگاه در محیطی عملی و علمی آشنا شوند.

از طرفی، حضور در دوره های مدارس تابستانی، این فرصت را به شما می دهد تا دوستان زیادی پیدا کنید. زندگی در خوابگاه های دانشجویی بین المللی را تجربه کنید. در برنامه های اجتماعی، فرهنگی و هنری و پیاده روی و جنگل نوردی و خیابان گردی های روزانه و شبانه که با حضور دانشجویان خارجی برگزار می شود شرکت کرده و مهارت های ارتباط اجتماعی به خصوص زبان خارجی خود را ارتقا بخشید.

مدرسه تابستانی بین المللی دانشگاه پلی تکنیک ادوسا

دانشگاه فنی و مهندسی اودسا اکراین (Odessa National Polytechnic University) که از برترین دانشگاه های فنی این کشور به شمار می رود، تابستان ۹۶، در شهر ساحلی و زیبا اودسا در جنوب این کشور، دوره های بین المللی چند هفته ای را برای علاقمندان برگزار می کند.

su4
تصویر ایندکس سایت دانشگاه ملی پلی تکنیک اودسا اوکراین

این دانشگاه که رشته های مختلف فنی و مهندسی را برای دانشجویان اوکراینی و بین المللی در مقطع کارشناسی تا دکترا برگزار می کند، در تابستان امسال، دوره های کوتاه مدتی در زمینه فناوری اطلاعات،‌مدیریت پروژه، سیستم های تشخیص و نگهداری بوش، فناوری آب و هوا و تصویربرداری دییجیتالی را برگزار می کند.

su5
محل قرار گیری مدرسه تابستانی Odessa در جنوب اوکراین و نزدیک دریای سیاه

فهرست دوره هایی که برای تابستان امسال، فرصت ثبت نام برای دانشجویان و کلیه علاقمندان به شرکت در این کلاس های آموزشی فراهم است به این شرح است:

  • دوره کوتاه مدت انرژی

SU1

این دوره به مدت ۲ هفته از تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۱۷ آغاز و تا دوم سپتامبر ادامه خواهد داشت. دانشجویان و کلیه علاقمندان به رشته های مهندسی و حوزه های مربوطه می توانند در دوره انرژی دانشگاه OPU شرکت کنند. محل برگزاری این دوره، کمپ دانشجویی بین المللی CHAYKA در اودسا، نزدیک دریای سیاه است.

محل برگزاری این دوره، ۳۵ کیلومتر از شهر دیدنی و زیبای ادوسا اکراین فاصله دارد و شما می توانید از کیف، پایتخت اوکراین در پروازی مستقیم، به شهر اودسا رفته و از آنجا با اتوبوس، خود را به چایکا برسانید.

هزینه شرکت در دوره، ۵۰۰ یورو است که گویا امکان دریافت تخفیف نیز برای دانشجویان بین المللی مهیا است.

آخرین فرصت اپلای برای دوره، ۶ جون اعلام شده است. گفتنی است، به محض اعلام درخواست برای حضور در دوره، دعوت نامه رسمی ۲ زبانه دانشگاه پلی تکنیک اودسا به نشانی شما در ایران ارسال می شود تا از طریق سفارت اوکراین در تهران، نسبت به دریافت رواید سفر اقدام کنید.

su6
تصویری زیبا از شهر ساحلی اودسا اوکراین که مدرسه تابستانی دانشگاه پلی تکنیک اوکراین در این منطقه برگزار می شود

دانشجویان از اوکراین، آلمان، فرانسه، لهستان، رومانی و اسلوونی در دوره های سال های گذشته شرکت کرده اند. مقولاتی در زمینه اثربخشی انرژی، مدیریت انرژی، روش های خلاقانه مدیریت انرژی، انرژی های تجدید پذیر در اروپا و اوکراین، انرژی سبز و هم چنین ظرفیت های انتقال و صادرات انرژی در حوزه بالتیک، در این دوره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برنامه کامل این دوره را در این PDF دریافت کنید.

قابل ذکر است که علاوه بر برنامه کلاسی مدون، برنامه گروهی دیدار از شهر، برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی ساحلی و همچنین بازدید از مناطق انرژی اودسا در دستور کار این دوره تابستانی قرار دارد. برای ثبت نام، کافی است این فرم را تکمیل کنید.

  • دوره ۱ هفته ای آشنایی با مبانی مدیریت پروژه

SU2

مدیریت پروژه و مقولات مربوط به سازماندهی و برنامه ریزی پروژه، حوزه های گسترده و جذابی را شامل می شود که به نظر می رسد، آشنایی با این مباحث و مبانی آن، مورد نیاز اکثر دانشجویان و حتی دانش آموختگان رشته های غیر مدیریتی و فنی باشد.

دوره مدیریت پروژه دانشگاه پلی تکنیک اودسا اوکراین، از ۳۰ جولای تا ۶ اگوست در کمپ Cahyka برگزار می شود و هزینه شرکت و ثبت نام در کلاس، ۲۹۰ یورو اعلام شده است که شامل هزینه های خورد و خوراک و اقامت و همچنین یک نوبت بازدید از شهر و متریال آموزشی دوره خواهد بود.

آشنایی با مبانی مدیریت پروژه و نگاهی به استاندارد بین المللی PMBOK از جمله اهداف این دوره جذاب است که دانشجویان در گروه های ۲-۳ نفره، روی مدیریت پروژه ای فرضی با مشارکت یکدیگر کار می کنند. برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

  • مدرسه تابستانی دانشگاه استانبول ترکیه

ist

دوره های تابستانی دانشگاه معتبر استانبول ترکیه با قیمت ۳۰۰ یورو، در اختیار افرادی که است که خواهان تحصیل و تفریح کوتاه مدت در پایتخت گردشگری انتاکیه در تابستان ۲۰۱۷ میلادی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید. دوره های تابستانی دانشگاه استانبول حوزه های متعدد غیر فنی و مهندسی به خصوص اقتصاد، حقوق و جرم شناسی را شامل می شود.

  • مدرسه تابستانی دانشگاه بارسلونا اسپانیا

bar

اگر قصد دارید تا یکی از مقصدهای گردشگری و تابستان گردی اروپایی ها فرصت تحصیل کوتاه مدت داشته باشید، هر ساله مدرسه تابسنانی دانشگاه بارسلونا اسپانیا را در نظر بگیرید. یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های جنوب قاره سبز بوده که هر سال میزبان هزاران دانشجو از سراسر جهان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

cast Barcelona: Urban, Social and Cultural Expressions of Marginalization and Resistance  weeks / 45 hours

tractive cities: successes and conflicts ۲ weeks / 40 hours
  Barcelona Marketing and Business Models ۱ week / 30 hours
  Management of Creativity in an Innovation Society Barcelona-Montréal ۲ weeks / 40 hours
  Smart cities: innovación, cambio climático, planificación urbana, gobernanza y participación creativa ۳۰ hours
  The Economics of Education: Analyzing the Effects of Programmes and Policies (I) ۱ week / 10 hours
  The Economics of Education: Analyzing the Effects of Programmes and Policies (II) ۱ week / 10 hours

ental Design with R (basic level) ۱ week / 20 hours
  Evaluation of Public Health Programmes and Policies ۱ week / 20 hours
Data Analysis and ExperimMedicinal Plants: Biodiversity and Health ۱ week / 20 hours

هزینه شرکت در دوره های فوق، بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو تعیین شده است که اطلاعات بیشتر را در این آدرس بدست آورید. به منظور ثبت نام در این کلاس ها، به این لینک مراجعه کنید تا اطلاعات مربوطه را بدست آورید.

  • دوره ۱ هفته ای فناوری های بازاریابی در اینترنت

su3

این دوره برای علاقمندان به استارت آپ و کارآفرینی دیجیتالی و کسانی که قصد دارند تا با روش های خلاقانه بازار سازی در کسب و کار الکترونیکی آشنا شوند، دوره ای جذاب و علمی و به قول غربی  ها، FUN است! زلاتوا ایرنا، رییس بازاریابی شرکت MAKSIMUS MEDIA و دکترای بازاریابی، مدرس اصلی این کلاس در مدرسه تابستانی اودسا است.

هزینه شرکت در این دوره، ۲۹۰ یورو اعلام شده است. انجمن بازاریابی اوکراین نیز، در طول این دوره، کارگاه هایی را برای شرکت کنندگان برگزار می کند. به کلیه شرکت کنندگان پس از ارائه پروژه پایانی، گواهی بین المللی حضور در دوره اعطا می شود.

گفتنی است، هزینه ۲۹۰ یورو شامل موارد زیر است:

  • اقامت در خوابگاه های دانشجویی مدرسه تابستانی اودسا با تجهیزات کامل.
  • ۳ وعده غذا (صبحانه نهار و شام)
  • متریال آموزشی به زبان انگلیسی
  • شرکت در مراسم جشن افتتاحیه بین المللی دوره
  • سرویس حمل و نقل از شهر اودسا به کمپ Chayka که ۳۰ کیلومتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مدرسه تابستانی، به این لینک مراجعه کنید.

مدرسه تابستانی دانشگاه مسکو

moscow

مدرسه تابستانی را در این لینک مشاهده کنید. این مدرسه دوره های مربوط به علوم اجتماعی× اقتصاد و کسب و کار ارا در پایتخت روسیه در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. اگر قصد دارید تا از پاییز ۲۰۱۷ میلادی در مسکو مشغول به تحصیل شوید، توصیه میکنیم تا در دوره های تابستانی این مجموعه شرکت کرده تا با وضعیت آموزشی و زندگی شهر آشنا شوید.

شهریه ها و شیوه پرداخت را نیز در این درگاه دنبال کنید. به طور کل به ازای هر واحد، می بایست ‍۱۵۰ تا ۱۷۰ دلار پرداخت کنید. فهرست دوره های مدرسه تابستانی مسکو به این شرح است:

دوره های کسب و کار مدرسه تجارت استکهلم

دانشگاه استکهلم که یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است، دوره های تابستانی خود را از اوایل خرداد ماه برگزار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید. این دوره ها از ۱۷ جولای تا ۲۹  جولای و از ۳۰ جولای تا ۱۲ آگوست هر ساله برگزار می شود و مخاطبانی از سراسر جهان دارد تا در کلاس های علمی و تئوری در پایتخت اسکاندیناوی شرکت کنند.

فهرست کورس ها به شرح زیر است:

Current topics in PR & Marketing

Current topics in Management

Current topics in Finance 

Current topics in Marketing

Current topics in Accounting

Credit System

همانطور که ملاحظه می کنید، موضوعاتی همچون: بازاریابی، مدیریت، امور مالی، حسابداری و سیستم های اعتباری از جمله مقولاتی است که در برنامه مدرسه تابستانی تجارت استکهلم ارائه می شود.

  • مدرسه تابستانی دانشگاه اسلو

دانشگاه اسلو نروژ که برترین دانشگاه این کشور پادشاهی ثروتمند شمال قاره سبز به شمار می رود، دوره های تابستانی مختلفی در زمینه های غیر فنی و مهندسی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید. کورس هایی که در مدرسه تابستانی دانشگاه اسلو ارائه می شود، این امکان را به علاقمندان می دهد که یا ۲ کورس از رشته های مقطع کارشناسی یا ۱ کورس از رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه انتخاب کنند.

کورس های قابل انتخاب به این شرح است:

Master’s courses

هزینه شرکت در دوره های تابستانی دانشگاه اسلو در صورتی که در کمپ دانشگاه اقامت کنید، ۳ هزار دلار آمریکا و در کمپ های خارج دانشگاه نیز ۱ هزار دلار اعلام شده است. تنها شرط دریافت ادمیشن برای شرکت در دوره های تابستانی این مدرسه و اقدام جهت دریافت روادید نروژ از سفارت این کشور در تهران، پرداخت هزینه ها و ارائه مدرک صلاحیت زبان انگلیسی توسط متقاضی است.

  • مدرسه تابستانی برلین

berlin

اگر قصد دارید در پایتخت آلمان در دوره های تابستانی ۲۰۱۷ میلادی شرکت کنید، مدرسه علوم اجتماعی برلین را پیشنهاد می کنیم.برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید. شرکت در این دوره ها به خصوص برای کسانی که قصد دارند تا در دانشگاه های آلمان تحصیل کنند، فرصتی برای آشنایی با دانشگاه ها و همچنین ظرفیت های اقامتی و تحصیلی در آلمان است.

درباره این مدرسه آمده است:

The summer school consists of a two-week program with varied teaching and learning formats. While in the first week we tackle the key methodological challenges that arise in almost all research efforts, the second week is devoted to their consideration within concrete fields of social research. The modules of the first and second week follow a certain didactical course respectively.

Each module of the first week starts with a double lecture reflecting different or complementary methodological positions on the issue under consideration – represented by two international experts in each case who will also briefly comment on each others approach.

In the next step participants work on assignments in four smaller groups and discuss the lectures. This is followed by two workshops in two groups with the respective lecturers that focus on the implications for research designs. Here, the lectures and assignments can be discussed with the lecturers more deeply. Each module ends with an offer for short one-to-one consultations with the respective lecturers. Each participant can have at least one consultation within the first week.

  • مدرسه تابستانی وین اتریش

ist2

دوره های مدرسه تابستانی وین اتریش از آخرین هفته جولای آغاز و تا آخرین هفته ماه آگوست ادامه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید. موسسات زیر در برگزاری این مدرسه مشارکت دارند:

The school is a collaboration between four of Europe’s leading research institutes: Institute of Molecular Pathology (IMP), Institute of Molecular Biotechnology (IMBA), Max F. Perutz Laboratories (MFPL), and the Gregor Mendel Institute (GMI).

همه متقاضیان از سراسر جهان می توانند در دوره های تابستانی پایتخت موسیقی اروپا اپلای کنند. شرایط کلی به شرح زیر است:

Completed at least 2 years of a University study (eg. 2/3 years of a Bachelor study or at least 1 year of a Master study – by 30 June)

Some previous research experience

Good academic record

High level of English language

Evidence of enrollment in a University programme for the current academic year and the next year (if possible)

When applying applicants will be asked to specify the names of three lab heads in their order of preference.  While we cannot guarantee that an applicant will be assigned to one of these labs, we will make our best efforts to do so.

Arrangements will be made for applicants from overseas to secure the necessary visas. Applicants should be aware that the working language of the institutes is English.

 

  • مدرسه تابستانی بین المللی دانشگاه سنت پترزبورگ

su8

دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه نیز یکی از مقصدهای برگزاری دوره های مدارس تابستانی در اروپا به شمار می رود که در یکی از زیبا ترین شهرهای قاره سبز، دانشجویان علاقمندان به شرکت در دوره های کوتاه مدت را در تابستان ۹۶، فراخوان می کند.

دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه (St Petersburg Polytechnic University) در تابستان ۹۶، دوره های متنوعی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده است تا از فرصت حضور در یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین دانشگاه های این کشور بهره مند شوند.

بیش از ۲۰ دوره کوتاه مدت در مدرسه تابستانی دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ در تابستان امسال برگزار می شود که برای ثبت نام، به این آدرس رجوع کنید. دوره ها به طور متوسط، بین ۱ تا ۴ هفته به طول می انجامد و زبان کلیه دوره ها نیز انگلیسی خواهد بود. هزینه دوره ها به طور متوسط، ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو خواهد بود.

su9

گفتنی در برخی از دوره ها مانند مهندسی هسته ای و توسعه پایدار، بازدید از برخی از شرکت های فعال در عرصه مهندسی سنت پترزبورگ نیز در برنامه گنجانده شده که یک فرصت عالی برای عاشقان تحصیل و تفریح در تابستان امسال در زیبا ترین شهر سرزمین تزار ها است.

su10
به کلیه شرکت کنندگان در دوره های مدرسه تابستانی پلی تکنیک سنت پترزبورگ ، گواهی شرکت در دوره اعطا می شود

درباره دوره فناوری های بازاریابی خلاقانه

این دوره که در این نشانی ارائه شده است، دوره ای ۲۰ روزه است که تلاش دارد تا شما را با موضوعات بازاریابی از دیدگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات آشنا کند. افرادی که با موضوعات بازاریابی و کسب و کارهای نوین آشنایی دارند و قصد دریافت اطلاعات جدید در این عرصه در بستری آکادمیک دارند، توصیه می شود در این مدرسه تابستانی شرکت کنند.

مشخصات دوره به شرح زیر است:

Program dates:

Arrival:  July 1-2, 2017
Classes: July 3-23, 2017
Departure: July 24-25, 2017

Duration:  ۳ weeks of studies at SPbPU + 1 week of distance learning

Ects credits: ۵.۰

Participation fee: ۵۵۰ euro Participation fee includes tuition fee, study materials, company visits, cultural program.

شرایط پذیرش در دوره های مدرسه تابستانی دانشگاه

SU7

شرایط خاصی برای پذیرش در این دوره ها وجود دارد. با توجه به اینکه روادید گردشگری ایران و روسیه نیز برداشته شده است، می توانید برای سفر به این کشور دیدنی در تابستان ۹۶ و شرکت در مدرسه تابستانی بین المللی که تلفیقی از هیجان و تحصیل و تفریح است، اقدام کنید.

ارسال اسکن صفحه اول گذرنامه نیز الزامی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با این ای میل: intprogram@spbstu.ru مکاتبه کنید.

  • مکان اقامت دانشجویان

مکان اقامت دانشجویان در ۴ کمپ بین المللی دانشگاه سنت پترزبورگ است که تنها ۴ ایستگاه مترو تا مرکز این شهر دیدنی فاصله دارد.

  • هزینه شرکت در کلاس ها

همانطور که گفته شد، شرکت در این دوره های تابستانی، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو متغیر است.

  • زبان مدرسه تابستانی

زبان شرکت در کلیه دوره ها، انگلیسی بوده و نیازی به دانستن زبان روسی نیست.

  • تفریحات مدرسه تابستانی

پس از برگزاری کلاس در طول روز طبق برنامه اعلامی که در لینک های هر دوره ارائه شده است، برنامه های فرهنگی و هنری و بازدید از نقاط مختلف شهر، در برنامه مدرسه تابستانی برای ده ها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان قرار می گیرد.

مدرسه تابستانی ‌خصوصی لهستان

su10

در لهستان که یکی از کشورهای منطقه شنگن، لهستان است که از جمله مقصدهای گردشگری و تحصیلی مطلوب قاره سبز به شمار می رود و می توان تابستان ۹۶ را در یکی از دوره های تابستانی دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور گذراند که هم فال است و هم تماشا.

یکی از فرصت های مدرسه تابستانی لهستان را می توان در این درگاه جستجو کرد. ۶ دوره برای مدرسه تابستانی وجود دارد که هزینه آن ۷۰۰ یورو است و برای درخواست کنندگان، دعوتنامه شرکت در دوره نیز صادر می شود تا طبق آن، نسبت به دریافت روادید از سفارت لهستان در تهران اقدام کنند.

برای ثبت نام در دوره های فوق الذکر لهستان، به این نشانی مراجعه کنید.

مدرسه های تابستانی در سراسر اروپا دانشگاه ورشو

su11

برخی از دانشگاه های قاره سبز، امسال نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی، دوره های تابستانی متعددی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

برگزار کننده: دانشگاه بروکسل – زمان: ۲ اکتبر لغایت ۷ اکتبر ۲۰۱۷

برگزار کننده: دانشگاه بروکسل – تاریخ برگزاری: ۶ تا ۱۰ جون ۲۰۱۷

تاریخ برگزای: ۸ اگوست تا ۲۰ آگوست ۲۰۱۷ میلادی – برنامه ها: رشته های فنی و مهندسی و علوم

مدرسه تابستانی دانشگاه ورشو

su12

دانشگاه ورشو لهستان یکی از مقصدهای تابستان گردی با طعم  علم و دانش در اروپا بوده که فرصت های خوبی را در اختیار گردشگران و عاشقان علم و ادب قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های مدرسه تابستانی دانشگاه ورشو و هزینه ها و ثبت نام در دوره ها، به این نشانی رجوع کنید.

دانشگاه معتبر ورشو، در رشته های مدیریت و اقتصاد، دوره های ۲ هفته ای را در تابستان امسال ارائه می کند. همه کلاس ها و سخنرانی ها و گروه های کنفرانسی و آموزشی به زبان انگلیسی برگزار می شود. همه دانشجویان و دانش آموختگان رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم انسانی و فنی، می توانند در مدرسه تابستانی دانشگاه شرکت کنند.

SU13
برای شرکت در دوره های مدرسه تابستانی دانشگاه ورشو، فرم بالا را تکمیل کنید

برخی از سخنرانان دوره ها در مدرسه تابستانی ورشو را نیز اساتید مدعو از دیگر دانشگاه های قاره سبز تشکیل داده که در قالب برنامه ERASMUS+KA107 برگزار می شود. این فرصت خوبی برای شما است تا با اساتید دانشگاه های مختلف حاضر در مدرسه تابستانی دانشگاه ورشو برای بررسی فرصت های تحصیلی و بورسیه، تبادل نظر کنید.

کورس هایی همچون:

  • بازاریابی
  • مدیریت برند
  • مدیریت دولتی
  • اقتصاد و مدیریت نوآوری
  • مدیریت پروژه های سرمایه گذاری
  • ارتباطات میان فرهنگی

از جمله دروسی است که در مدرسه تابستانی ورشو ۲۰۱۷ در اختیار علاقمندان قرار دارد. شرکت در این دوره ها، فرصت های زیر را در اختیار شما قرار می دهد:

  • فرصت حضور در کلاس های ۲ هفته ای دانشگاه ورشو با حضور دانشجویانی از سراسر جهان
  • کارگاه های عملی و کارهای تیمی روی کیس های واقعی مدیریت و کسب و کار
  • دریافت گواهینامه بین المللی حضور در دوره
  • دریافت تجارب بین المللی سخنرانان از دانشگاه های معتبر قاره سبز
  • فرصت بازدید و گشت و گذار در شهر تاریخی و دیدنی ورشو لهستان و آشنایی با دانشجویان سایر کشورها
  • امکان استفاده از کتابخانه و ظرفیت های علمی دانشگاه ورشو در طول اقامت در مدرسه تابستانی.

هزینه های دوره

۴۳۰ یورو برای هر کورس که شامل برنامه افتتاحیه و اختتامیه و متریال کلاسی می شود. برای ثبت نام کورس دوم، تنها ۲۶۰ یورو پرداخت می کنید. هزینه اقامت در خوابگاه دانشجویان بین المللی، ۲۳۰ یورو است. به همه دانشجویان، ۱۰ وعده صبحانه داده می شود و ۱۰ وعده نهار نیز در اختیار آنان به جز در روزهای تعطیل قرار می گیرد.

مدرسه تابستانی دانشگاه فرای برلین

su14

دانشگاه فرای برلین، مدرسه تابستانی و زمستانی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید. ترم اول از ۳ جون تا ۱۵ جولای و ترم دوم، از ۲۲ جولای تا ۱۹ اگوست برگزار می شود.

اگر قصد تحصیل رایگان در آلمان را دارید، با ۲۵ دانشگاه ممتاز این کشور آشنا شوید.

مدرسه های تابستانی شهر پراگ

su15

شهر تاریخی و دیدنی پراگ جمهوری چک نیز یکی دیگر از مقصدهای گردشگری و تحصیل قاره سبز است که در تابستان امسال می توانید از فرصت های مختلف آن استفاده کنید. با توجه به شنگن بودن این منطقه، گردش در نقاط مختلف قاره سبز برای شما مهیا خواهد بود.

اگر در مدرسه های تابستانی چک شرکت کنید، امکان سفر به وین اتریش با قطار و سفر به براتیسلاوا اسلواکی با اتوبوس را خواهید داشت و در واقع ظرف ۲ روز، ۳ کشور دیدنی مرکز اروپا را دیدن خواهید کرد.

برای آگاهی از برنامه های مدرسه های تابستانی پایتخت جمهوری چک، به این لینک مراجعه فرمایید.

دوره های متنوع مدرسه تابستانی پراگ به این شرح است:

مدرسه تابستانی دانشگاه صوفیا بلغارستان

SU16

دانشگاه صوفیا بلغارستان نیز در تابستان امسال، دوره های متنوعی را در پایتخت زیبا و دیدنی این کشور در اختیار دانشجویان و علاقمندان بین المللی تفریح و تحصیل قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه SUMMER SCHOOL IS HERE مراجعه کنید که اطلاعات لازم درباره دوره ها و شرایط شرکت و ثبت نام و هزینه های مربوطه را در اختیارتان قرار می دهد.

دوره هایی که در زیر ارائه می شود، از ۵ تا ۷ جولای امسال فرصت ثبت نام دارد. ثبت نام نیز آنلاین خواهد بود و با توجه به ارزان بودن دوره ها و هزینه های زندگی در صوفیا، به نظر می رسد بتواند یکی از خاطره انگیزترین تابستان های شما را در این شهر تاریخی رنگارنگ، همچون اودسا اکراین، به ارمغان آورد.

دوره های مدرسه تابستانی دانشگاه صوفیا بلغارستان در رشته های اقتصاد و مدیریت

دوره های مدرسه تابسانی دانشگاه صوفیا بلغارستان در رشته های علوم انسانی

دوره های مدرسه تابستانی دانشگاه صوفیا بلغارستان در رشته های علوم ریاضی و آمار و بیولوژی

توصیه هایی برای علاقمندان مدرسه های تابستانی

su17

۱- پرداخت هزینه ها: اگر برای شرکت در دوره ها، رزومه شما مورد تایید قرار گرفت، هزینه شرکت در دوره ها را از طریق شرکت های پرداخت مجازی که نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند پرداخت کنید و رسید پرداخت را به سفارتخانه کشور مطبوع ارائه کنید.

۲- دریافت روادید: برای دریافت روادید سفر به کشورهایی که برای حضور در مدرسه های تابستانی اپلای کردید، حتما اصل نامه پذیرش در دوره و همچنین رسید پرداخت و گواهی تمکن مالی ارزی (bank statement) را به همراه ترجمه رسمی کارت ملی و شناسنامه و گذرنامه ای با ۶ ماه اعتبار، به سفارت ارائه کنید. توجه داشته باشید که دریافت پذیرش شرکت در مدرسه های تابستانی کشورهای مختلف اروپا، هیچ تضمینی به صدور روادید چند هفته ای به شما نمی دهد.

۳- اقامت: اگر روادید دریافت کردید، از مسئول هماهنگی مدرسه تابستانی مورد نظر خود در کشور مقصد بخواهید تا اطلاعات لازم را نسبت به خوابگاه دانشجویی در اختیار شما قرار دهد. اگر جای شلوغی در اختیار شما قرار گرفت، با پرداخت پول بیشتر، اتاقی مجزا دریافت کرده تا حریم خصوصی شما حفظ شود.

۴- تقویت رزومه: حضور در کنفرانس های معتبر بین المللی و هم چنین شرکت در دوره هایی که مدرسه های بین المللی دانشگاه های معروف اروپا و آسیا برگزار می کنند، فرصتی عالی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا است تا در این محفل، به تعامل چهره به چهره با کارشناسان و اساتید پرداخته و فرصت های ادمیشن و بورسیه مورد نظر را بررسی کنید.

۵- توصیه نامه: اگر در مدرسه های بین المللی تابستانی شرکت کردید، توصیه نامه هایی از مسئولان این دوره برای حضور در دوره ها و رشته های بین المللی دریافت کنید که برای فرآیندهای آینده ادمیشن و بورس، بسیار به کار شما خواهد آمد.

۶- بیمه: در صورتی مسافر مدرسه های بین المللی اروپا در تابستان امسال یا سال های آینده بودید، بیمه معتبر ۳۰ هزار یورویی را در تهران تهیه کنید.

۷- شبکه های اجتماعی: جدید ترین اطلاعات از روند برگزاری دوره های مدرسه های بین المللی مورد نظر و تاریخچه برگزاری آن ها و آشنایی با شرکت کنندگان حال و گذشته را از طریق صفحات اجتماعی اختصاصی و رسمی مدرسه ها در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام بدست آورید.

راهنمای دریافت رواید جهت شرکت در دوره های مدرسه تابستانی

summer

اگر قصد دارید تا بر اساس شرکت در دوره های مدارس تابستانی، درخواست دریافت روادید از سفارتخانه های کشورهای آسیایی یا اروپایی در تهران داشته باشید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هزینه ارزی شرکت در مدرسه  بین المللی را از طریق کارت های بانکی بین المللی پرداخت کنید.
  • رسید پرداخت را به تایید مدرسه مربوطه رسانده و نسخه رسید را پرینت بگیرید.
  • از مدرسه بخواهید تا نامه پذیرش رسمی را به نشانی شما ارسال کنند.
  • دریافت نسخه الکترونیکی admission’s letter  نیز کفایت میکند.
  • در اسرع وقت نسبت به دریافت وقت مصاحبه از سفارتخانه کشور مطبوع اقدام کنید.
  • گواهی بانکی بر مبنای طول مدت زمان مورد نیاز جهت شرکت در دوره اخذ کنید.
  • جدید ترین فرم اپلیکیشن درخواست روادید را از سایت سفارتخانه دانلود کنید.
  • تنها برای مدتی که دوره برگزار می شود، درخواست روادید کرده تا درخواست شما رد نشود.
  • اگر سابقه بیمه تامین اجتماعی یا گواهی شغلی دارید، نسخه ترجمه رسمی را ضمیمه مدارک کنید.
  • اگر شرکت شما در مدرسه تابستانی،منوط به رضایت کارفرما است، نامه رضایت را ضمیمه کنید.
  • برای مدت اقامت در کشور مقصد، محل اقامتی رزرو کنید.
  • اگر سفارت ایرادی نمی گیرد، از سایت های رزرو محل اقامت مانند EXPEDIA برای دریافت RESERVATION CONFIRMATION اقدام کنید و به سفارت ارائه دهید.
  • پیش از پرداخت هزینه شرکت در دوره های تابستانی مدارس بین المللی، از مسئول هماهنگی دوره ها سوال کنید که در صورت عدم اخذ روادید، آیا امکان Refund هزینه ثبت نام هست یا خیر؟

اگر قصد اروپا گردی در تابستان ۹۶ را دارید و می خواهید برای ترم های آینده در اروپا اپلای کنید، توصیه می کنیم از فرصت های کنفرانس گردی و مدرسه گردی تابستانی در این قاره در ماه های آینده استفاده کنید تا با ۱ تیر، چند نشان را هدف بگیرید.

منبع: summer schools
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • ریحانه خرداد ۹, ۱۳۹۶

    سلام
    اینا خیلی خوب بود. انتخاباتون فوق العادست. مرسی بابت آشنایی با شهر زیبا و خوشگل odessa 🙂 من دربارش خیلی شنیده بودم. نمیدونستم میشه دوره تابستانی هم رفت. اما چطوری میشه ثبت نام کرد؟ پولشو چطوری باید بدیم؟
    خیلی خیلی ممنون جناب زمانی

    • علی زمانی خرداد ۹, ۱۳۹۶

      ممنون از حسن نظر شما
      برای ثبت نام می بایست به لینک های معرفی شده در هر مدرسه تابستانی رجوع کرده و فرم های انلاین را تکمیل کنید. در داخل هر لینک،‌ اطلاعات ضروری ارائه شده است. قبل یا بعد از دریافت دعوتنامه، می توانید از طریق دریافت شماره حساب ارزی مدرسه، توسط کارت های اعتباری یا استفاده از شرکت های پرداخت مجازی ایران، پرداخت را انجام دهید. توجه داشته باشید که برای دریافت روادید،می بایست رسید پرداخت هزینه را نیز به عنوان مدارک درخواست روادید، به سفارت کشور مقصد (مثل اوکراین یا لهستان یا چک یا اتریش .. و . . .) ارائه کنید.
      دوره ها معمولا ۱ یا ۲ هفته ای است و فرصت خوبی برای تجربه زندگی دانشجویی در کشور های مختلف.
      موفق باشید

  • نيكناز خرداد ۹, ۱۳۹۶

    بسیارررر عالى خیلى خوب و روان توضیخ داده بودید وراهنمایى کرده بودید??

  • اترینا خرداد ۹, ۱۳۹۶

    خیلی کامل توضیح داده بوین ممنپنم اگه امکان داره در مورذه اپلای برای رشته های کارشناسی ارشد هم مطلب بگذارید

    • علی زمانی خرداد ۹, ۱۳۹۶

      با توجه به اینکه این گفتار درباره معرفی دوره های کوتاه مدت مدارس تابستانی اروپا بود، جهت اپلای مقطع ارشد یا دکترا،‌به سلسله گفتارهای تحصیل و بورس در خارج از کشور مراجعه فرمایید.