زباله های تولیدی انسان چه مدت پس از مرگ او در چرخه طبیعت باقی می مانند؟ [اینفوگرافیک]

زباله های تولیدی انسان چه مدت پس از مرگ او در چرخه طبیعت باقی می مانند؟ [اینفوگرافیک]

زمانی که شیء پلاستیکی را در داخل سطل آشغال منزل خود می اندازید، این ماده زمانی طولانی تر از عمر شما، در چرخه طبیعت به حیات خود ادامه خواهد داد و متاسفانه این روند خبر خوبی برای محیط زیست به شمار نمی آید.

داده های بدست آمده از آژانس حمایت از محیط زیست آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی، از تولید ۲۵۸ میلیون تن زباله در این کشور خبر می دهد. برخی از این زباله ها بازیافت شده و به طبیعت بازمی گردند و برخی دیگر نیز به مکان های دفن زباله راه پیدا کرده، به تولید گازهای گلخانه ای انجامیده و در نهایت با ایجاد تغییرات جوی به اقیانوس ها راه پیدا می کنند. سپس خوراک برخی از آبزیان اقیانوس شده که زیان هایی را نیز برای این جانداران دریایی به همراه دارد. پلاستیک های تکه تکه شده گاه نیز صید تورهای ماهیگیران می شوند.

مراحل تجزیه شدن یک بطری پلاستیکی بر خلاف هسته سیب که تنها دو ماه به طول می انجامد، به ۴۵۰ سال زمان نیاز دارد. انجمن ملی اقیانوس و اتمسفر که چنین بازه ای را اعلام داشته، اذعان می دارد در برخی موارد، حتی با گذشت زمان طولانی تجزیه کامل انجام نمی پذیرد. دانشمندان می گویند که بطری ها و سایر پلاستیک ها با ورود به آب اقیانوس ها به قطعات کوچک تری به نام «میکرو پلاستیک ها» تبدیل شده و خوراک ماهی ها و ستاره های دریایی می شوند. زمانی که انسان ها، از غذاهای دریایی استفاده می کند، این میکروپلاستیک ها به درون بدن آنها نیز راه پیدا می کند.

کمپانی SaveOnEnergy، با تهیه اینفوگرافیکی، مشکلات حاصل از تجزیه طولانی مدت برخی از اجسام را در قالب تصویر نشان داده تا افراد به درک بهتری از روند تجزیه مواد مصرفی روزانه دست یابند.

ssq1

«هیتی بیلی»، ویراستار مطالب SaveOnEnergy، از این اقدام کمپانی خود به عنوان قدمی ابتدایی برای مشارکت در حفظ محیط زیست برای نسل های آینده یاد می کند.

وی راهکارهای ساده دیگری را نیز برای مقابله با آلودگی هوا و حفظ محیط زیست پیشنهاد می دهد که از آن جمله می توان به عدم مصرف نی های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف اشاره کرد. «بیلی» همچنین شرکت داوطلبانه در جمع آوری زباله های پلاستیکی در سواحل دریا را نیز از دیگر اقدامات موثر در حفاظت از محیط زیست می داند.

ssq2

منبع: huffingtonpost
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود