پایان یک عصر تاریخی با مرگ «راجر مور» بازیگر محبوب مجموعه فیلم های «جیمز باند»

پایان یک عصر تاریخی با مرگ «راجر مور» بازیگر محبوب مجموعه فیلم های «جیمز باند»

عبارت «پایان یک عصر» بارها مورد استفاده قرار گرفته و دیگر به یک کلیشه تبدیل شده است اما وقتی که پای راجر مور به میان می آید این عبارت معنای تازه ای به خود خواهد گرفت. راجر مور بازیگر مشهور فیلم های جیمز باند رو سه شنبه در سن ۸۹ سالگی در سویس بعد از سال ها مبارزه با سرطان درگذشت.

مور در دوران خود یک جنتلمن واقعی بریتانیایی به شمار می آمد. این موضوع را می توان در شیوه ی لباس پوشیدن، صحبت کردن، مدل موی سر، شیوه ی رفتار و حتی ژست های او دید. او که قبل از بازی در نقش جیمز باند به عنوان مدل فعالیت می کرد چنان در این نقش جا افتاد که دیگر هیچکدام از بازیگران این نقش نتوانستند به جایگاهی مانند راجر مور دست پیدا کنند.

Live-and-Let-Die-Polo-Neck-2-w700
اولین نقش آفرینی راجر مور در مجموعه فیلم های جیمز باند در سال ۱۹۷۳ با عنوان «زندگی کن و بگذار بمیرد»

راجر مور برای این فیلم ساخته شده بود و بین سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۵ در ۷ قسمت از مجموعه فیلم های جیمز باند به ایفای نقش پرداخت. وی در این نقش جایگزین شان کانری شده بود.

راجر مور در سال ۱۹۲۷ در لندن و از پدری پلیس و مادری خانه دار متولد شد. بعد از ترک تحصیل در یک کمپانی فیلم سازی مشغول به کار شد.چهره ی دوست داشتنی اش باعث شد که شانس ظاهر شدن در مقابل دوربین را بدست آورد و نقش بسیار کوتاهی را در سال ۱۹۴۵ در فیلم «مرخصی از ازدواج» (Vacation from Marriage) بازی کرد. سپس دوران طلایی وی شروع شد و بین سال های ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۹ در چندین سریال تلویزیونی مشهور و موفق بازی کرد. جالب این که وی برای اولین بار در سن ۴۶ سالگی نقش جیمز باند را بر عهده گرفت و بیش از ۱۲ سال این نقش را در قبضه ی خود داشت.

view-w700
آخرین نقش راجر مور در فیلم های جیمز باند در فیلم «نمای یک قتل» در سال ۱۹۸۵

مور ۴ بار ازدواج کرد: با بازیگری به نام دورن ون استین(از سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۳)، خواننده ای به نام دروتی اسکوایرز (از سلا ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۸)، بازیگری ایتالیایی به نام لوییزا ماتیولی (از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۶) و در نهایت کریستینا ثولستراپ که تا زمان مرگش در کنار وی بود.

ابتلا به سرطان پروستات در سال ۱۹۹۳ نگاه وی به زندگی را تغییر داد. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۳ در این مورد چنین گفته است:” من به زندگی ام و آن چه که در حال رخ دادن بود فکر کردم و تصمیم بزرگی گرفتم”. منظور او از این تصمیم جدایی از ماتیولی بود که هزینه های مالی بسیاری را برای وی در پی داشت. این موضوع باعث شد که سه فرزند این دو در کنار پدرشان بمانند.

stream_img-w700

نکته ی جالب تر در مورد زندگی او این که وی قرار بود سال آینده در انیمیشنی با عنوان «Toll Hunters» صداپیشگی کند. مرگ فرصت این کار را به راجر مور بزرگ نداد اما وی همیشه بر این باور بود که مرگ پایان همه چیز نیست. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۴ در این باره چنین گفته است:” دیدگاه من در مورد مرگ این است که انگار به اتاق بغلی می روید و این اتاقی است که بقیه نمی توانند وارد آن شوند زیرا کلیدش را ندارند. اما وقتی که کلید را به دست بیاوریم وارد این اتاق شده و همدیگر را می بینیم، در هر شکل و ساختاری”.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • عاشق حقیقت مرداد ۱۵, ۱۳۹۸

    دیدگاه شما…ممنون از گرداورنده این مقاله درمورد سر راجرمور بزرگ که برخلاف بقیه سایت ها در نوشتارش عشق ملموس بود نه غرب هراس پنداری ممنونم بزرگوار