راهنمای سفری اقتصادی به پراگ

راهنمای سفری اقتصادی به پراگ

پیش از این در مطلبی برایتان از پراگ گفتیم و نوشتیم که چرا باید این شهر رؤیایی را حتما در فهرست خود برای سفر کردن قرار دهید. حال در این مطلب قصد داریم، مروری بر هزینه های سفر به پراگ داشته باشیم و ببینیم که چگونه می شود با حداقل هزینه ممکن، خود را در جادوی پراگ غرق کرد.

خوشبختانه واحد پول کشور چک، یورو نیست و شما در پراگ با «کرون» سر و کار خواهید داشت. همین موضوع باعث می شود که این شهر رؤیایی بالقوه مقصدی نسبتا ارزان برای گردشگری باشد و مدیریت هزینه ها در آن به آسانی صورت پذیرد.

هزینه پرواز

هواپیمایی قطر

برای رسیدن به پراگ، بهترین گزینه پیش رو هواپیمایی قطر است. این خط هوایی که در سال ۲۰۱۷ از سمت مجموعه اسکای ترکس به عنوان برترین ایرلاین دنیا انتخاب شده، از ۳۰ مرداد پرواز تهران-پراگ خود را راه اندازی خواهد کرد. هزینه بلیط شما بسته به زمانی که برای سفر انتخاب می کنید متفاوت است، اما اگر درست برنامه ریزی کنید می توانید بلیطی به قیمت ۵۰۰ دلار را برای خود تدارک ببینید.

خوشبختانه سایت هواپیمایی قطر دارای زبان فارسی است و شما با مراجعه به آن می توانید قیمت بلیط در بازه های زمانی مختلف را مشاهده نموده و اقتصادی ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اقامت

پس از بلیط هواپیما، بیشترین هزینه مربوط به مکان اقامت است. برای این منظور شما گزینه های متفاوتی را در برابر خود دارید.

هاستل ها یا همان خوابگاه ها، ارزان ترین گزینه هستند. این مکان ها بیشتر برای افراد مجرد و ماجراجو توصیه می شود. در هاستل ها داخل یک سالن چندین تخت قرار دارد و شما باید شب را در کنار دیگر مسافران سپری کنید. شاید از چنین تعریفی کمی نگران شده باشید، اما با کمی جستجو می توانید هاستل هایی با کیفیت و تمیز را پیدا کنید که اتفاقا حضور در آن می تواند تجربه جالبی را برایتان رقم بزند. قیمت هر شب اقامت در هاستل ها به صورت میانگین بین ۹ تا ۲۵ دلار است.

اما اگر با خانواده سفر می کنید و یا اقامت در کنار مسافران دیگر چندان برایتان قابل قبول نیست، خوب است بدانید که پراگ هتل های اقتصادی و با کیفیت بسیاری دارد که هزینه هر شب اقامت در آن ها به صورت میانگین بین ۵۰ تا ۱۲۰ دلار خواهد بود.

شهر زیبای پراگ

لیست برخی از بهترین هتل های اقتصادی پراگ به شرح زیر است:

  • Fusion Hotel
  • Design Hotel Jewel
  • Hotel Sax
  • Miss Sophie’s Hotel
  • Yasmin Hotel

اجاره آپارتمان هم گزینه دیگری است که پیش روی شما قرار دارد. برای این منظور می توانید از سرویس Airbnb استفاده کنید که البته برای این منظور نیاز به شماره موبایل خارج از کشور و کردیت کارت دارید. استفاده از Airbnb گزینه های به مراتب جذاب تری از هتل ها را با همان رنج قیمت، در برابر شما قرار خواهد داد.

حمل و نقل

سفر به پراگ

پراگ از سیستم بسیاری خوب حمل و نقل عمومی برخوردار است. تراموا، اتوبوس و مترو گزینه هایی هستند که شما را به هرجایی که بخواهید، منتقل می کنند. تمام این وسایل حمل و نقل یکپارچه هستند، و با یک بلیط می توانید از تمام آن ها استفاده کنید. نرخ بلیط ها به شرح زیر است:

  • بلیط با اعتبار ۳۰ دقیقه: ۱ دلار
  • بلیط با اعتبار ۹۰ دقیقه: ۱.۳۵ دلار
  • بلیط با اعتبار ۲۴ ساعت: ۴.۶۵ دلار
  • بلیط با اعتبار ۳ روز: ۱۳.۲۰ دلار

علاوه بر اینها هزینه رسیدن از فرودگاه به شهر نیز با وسایل نقلیه عمومی تنها ۲.۷۶ دلار خواهد بود. اگر خواستید از فرودگاه تاکسی بگیرید هم باید هزینه ای معادل ۲۲ دلار را پرداخت کنید.

خورد و خوراک

پراگ
میدان شهر قدیم – پراگ

پراگ پر است از کافه ها و رستوران های رنگارنگ که هر یک غذاهایی بی نظیر را سرو می کنند. خوشبختانه آنقدر غذا در فرهنگ مردم چک جا افتاده است که شما برای چشیدن طعمی به یاد ماندنی، مجبور نیستید اسکانس های زیادی را خرج کنید و رستوران لوکسی را برگزینید؛ هر کافه یا رستوران کوچکی، استایل مخصوص خود را دارد و بهترین پذیرایی ممکن را از شما به جا می آورد.

کاربران اپلیکیشن FourSquare لیستی تهیه کرده اند از ۱۵ رستوران خوش قیمت در پراگ که بهترین غذای ممکن را سرو می کنند. این لیست از رستوران هایی با غذای خانگی گرفته، تا کافه هایی با بهترین دلستر شهر را شامل می شود. برای مشاهده این رستوران ها به این صفحه مراجعه کنید.

گورستان قدیمی Josefov – پراگ

به صورت کلی هم اگر بخواهیم شما را در جریان قیمت ها بگذاریم باید بگوییم که قیمت یک برگر در پراگ بین ۴ تا ۵.۵ دلار است. خوراک گوشت معادل ۵ دلار و ساندویچ های سنتی نیز با قیمت ۲ دلار به فروش می رسند. دکه های سوسیس فروشی کنار خیابان هم خوراکی های خوشمزه ای را با ۲.۷۵ دلار در اختیاران قرار می دهند. اگر هم عاشق برندهای معروف و زنجیره ای هستید، در جریان باشید که یک وعده غذا در مک دونالد برایتان ۵.۵ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

گشت و گذار

Petrin Hill

تا اینجای کار باید متوجه شده باشید که پراگ چندان شهر گرانی به شمار نمی رود. اما بهترین ویژگی پایتخت کشور چک این است که جاذبه های آن، همان مکان هایی هستند که در خیابان ها از کنارشان به رایگان می گذرید. پراگ با آن قدمت تاریخی طول و درازش، میزبان پل ها و ساختمان های حیرت انگیز از لحاظ هنر معماری است که شما می توانید بدون هیچ هزینه ای و صرفا با قدم زدن در خیابان، از آن ها لذت ببرید.

با این حال نگران نباشید، غیر از قدم زدن در خیابان، چندین پیشنهاد دیگر هم برایتان داریم.

کلیسای قرن هشتمی Saint Nicholas

پیش از هر چیز باید بدانید که پراگ پر است از باغ ها و پارک های سر سبز با چشم اندازهای خیره کننده، پس حتما این موارد را مد نظر قرار دهید. یکی از گزینه ها می تواند Petrin Hill باشد که با مسیر های چوبی و باغ گل رز، شما را شیفته خود می کند.

بازدید از مجموعه تاریخی Josefov هم یکی دیگر از پیشنهاد های ما است. ورودی این مجموعه ۱۰ دلار است، اما در داخل آن چندین و چند ساختمان و موزه تاریخی قرار دارد که برای چندین ساعت شما را سرگرم خواهد کرد.

کلیسای قرن هشتمی Saint Nicholas

در آخر هم اگر به موسیقی علاقه مند هستید، حتما نباید به سراغ ارکستر سمفونیک اصلی پراگ در ساختمان Rudolfinum بروید، بلکه می توانید در گوشه و کنار شهر گزینه های ارزان تری هم برای لذت بردن از موسیقی کلاسیک پیدا کنید. جالب است بدانید که موسیقی های باخ، موزارت و ویوالدی در بسیاری از کلیساهای پراگ نواخته می شود و شما هزینه ای ۲۰ دلاری می توانید به تماشای آن ها بنشینید. کلیسای قرن هشتمی Saint Nicholas و یا کلیسای Klementinum می توانند انتخاب های مناسبی برای این منظور باشند.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود