نگاهی به میز کار هفت مدیر موفق در مشاغل مختلف جهان

نگاهی به میز کار هفت مدیر موفق در مشاغل مختلف جهان

وجه مشترک مدیران موفق کمپانی‌های بزرگ و مشهور جهان این است که در حرفه خود بهترین هستند و با هوشمندی کامل به مدیریت کارهایشان می‌پردازند. اما وقتی صحبت از فضای کاری این اشخاص می‌شود، آنها تفاوت‌های بسیار زیادی با هم دارند.

به‌طور مثال، اسپنسر راسکاف، مدیرعامل زیلو گروپ (فعال در حوزه املاک و مستغلات) میز متحرک و چرخ‌داری دارد تا بتواند با آن به هر کجای دفتر کار که دوست دارد برود و کارش را آنجا ادامه دهد. اما مثلا آریانا هافینگتون، مدیر عامل «ترایو گلوبال» علاقه بسیاری به میزهای گرد دارد و تلفن هم باید روی میزش قرار داشته باشد.

شاید بد نباشد بدانید که میز کار افراد، رازهایی در مورد شخصیت وی بر ملا می‌کنند. به‌طور مثال، افرادی که میز کار بسیار منظمی دارند و هیچ نوع به‌هم ریختگی در آن مشاهده نمی‌شود، اغلب کسانی هستند که تعهد و وجدان کاری بالایی دارند و البته تاحدی محتاط و محافظه‌کار نیز هستند.

یا کسانی که میزهای شلوغ و مملو از کاغذ، کتاب، مجله، نوشت‌افزار و …. دارند، به‌شدت برونگرا هستند. آنها بدون محرک‌های بیرونی حوصله‌شان سر می‌رود و به همین خاطر اغلب با انواع سرگرمی‌ها، فعالیت‌ها و وسایلی با رنگ‌های گرم و گیرا سعی می‌کنند محیط اطراف خود را زنده و پر شور نگه دارند.

با این تفاسیر بد نیست با هم نگاهی داشته باشیم به میز کار شماری از افراد موفق در سراسر جهان. برای این منظور تا انتهای مطلب با روزیاتو همراه باشید.

مدیر عامل Evernote، کریس اونیل

با اولین نگاه به میز کریس اونیل می‌توانید تابعیت دوگانه او را متوجه شوید؛ پرچم هر دو کشور آمریکا و کانادا که وی به آنها تعلق دارد روی میز کار مدیر عامل اورنت موجود است.

اونیل در این رابطه گفته: «این به من یادآوری می‌کند که شرکت ما چگونه مرزها و زبان‌ها را درنوردیده است.»

این امر نشان‌دهنده این است که تفاوت‌های فرهنگی و مرزهای کشورها قادر نیستند هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های این کمپانی ایجاد کنند و آنها بدون توجه به مرزهای جغرافیایی، به کاربران خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

میز اونیل همچنین مملو از کتاب و محصولاتی است که باید تست شوند. یکی از کتاب‌هایی که در این تصویر مشاهده می‌شود، Radical Candor به قلم کیم اسکات است که به گفته مدیر اِوِرنت به وی کمک می‌کند تا دیدگاه‌های متفاوتی را بیاموزد و به عنوان یک مدیر، عملکردهای جدیدی داشته باشد.

اونیل همچنین عکسی از فرزندان خود را روی میز دارد. او می‌گوید که پدر بودن یکی از لذت‌های زندگی من است. در واقع این امر باعث شد تا استفاده از Evernote را آغاز کنم. من عادت داشتم همیشه برنامه‌ها، کارها و فعالیت‌های فرزندان خود را نوشته و حفظ کنم. به همین خاطر اورنت توانست مرا از شلوغی و بی‌سامانی‌های آرشیو و نت‌برداری‌هایم نجات دهد.

آریانا هافینگتُن، بنیان‌گذار و مدیرعامل «ترایو گلوبال»

آریانا هافینگتون پایه‌گذار شرکت روزنامه‌نگارانه آمریکایی «هافینگتن پست» بود اما در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی، به‌طور رسمی اعلام کرد هافینگتون پست، سازمان خبری مطرحی که خودش ۱۱ سال پیش تاسیس کرده بود را ترک خواهد کرد تا تمرکز خود را روی استارت‌آپ جدیدش «ترایو گلوبال» بگذارد.

بنیان‌گذار و مدیرعامل «ترایو گلوبال» در محل کار خود میزهای گرد را ترجیح می‌دهد و به همین خاطر همیشه در دفاتر کار خود یک میز گرد بزرگ دارد.

یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های زن در رسانه‌های جهان برای موبایل خود یک ایستگاه شارژ اختصاصی دارد تا نشان دهد که مردم برای بهبود کیفیت زندگی خود لازم است پیش از خواب اسمارت‌فون‌های خود را خاموش کنند.

هافینگتون معتقد است که موبایل ما مخزن همه مواردی است که ما باید برای داشتن خواب راحت آنها را کنار بگذاریم: کارهای در دست انجام، ایمیل‌ها و …. وقتی شما موبایل خود را بیرون از تخت خود می‌گذارید، شب را می‌توانید بسیار راحت بخوابید و صبح کاملا سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شوید.

شاید بد نباشد بدانید که خدمات و سرویس‌های ترایو گلوبال در قالب عرضه محصولاتی نظیر بالش، شمع و حتی مکمل‌های غذایی است که با هدف بهبود سطح کیفی زندگی مصرف‌کنندگان به فروش می‌رسند. علاوه بر این، مرکز آنلاینی هم برای دسترسی به وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای همراهی که به کاربران در یادگیری نکات مختلف درباره سلامتی بدن و ذهن کمک می‌کنند یا امکان زیرنظر گرفتن وضعیت سلامتی را به آنها می‌دهند نیز دارد.

روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی آمریکایی-یونانی‌تبار موردبحث، تعدادی از کارهای هنری دخترش ایزابل را نیز در اتاق کار خود دارد.

هافینگتن در طول روز گاهی به استراحت نیاز پیدا می‌کند، در نتیجه کپسول خواب در گوشه‌ای از اتاق کارش مشاهده می‌شود ک اغلب از آن بهره می‌گیرد.

راشل دروری – بنیانگذار و مدیرعامل Daily Harvest

دفتر مرکزی دیلی هاروست میز کار یا اتاق مجزایی برای کارمندان خود ندارد. در عوض، همه حتی خود مدیر عامل این شرکت یعنی راشل دروری روی میزهای بزرگ کارهای خود را به انجام می‌رسانند. البته دروری گاهی سراغ مبلمان‌های راحتی موجود در دفتر می‌رود تا بتواند کارهایش را بهتر و با تمرکز بیشتر انجام دهد.

گوشه‌ای از این دفتر چندین مبل و صندلی وجود دارد که به لطف پنجره‌های بزرگ نور آفتاب به اتاق می‌تابد و فضای خوشایندی برای انجام فعالیت‌ها ایجاد می‌کند.

دروری گاهی ممکن است در آشپزخانه هم به کارهای خود ادامه دهد. مخصوصا اگر فضای آفیس شلوغ باشد.

کیوان مهاجر، مدیرعامل SoundHound

کیوان مهاجر نیز از جمله مدیرانی است که مبل کنار پنجره و تابش‌های غیرمستقیم آفتاب را به میز کار معمولی ترجیح می‌دهد. مدیر ساندهاوند می‌گوید هر زمانی که لازم باشد روی کارهایم تمرکز کامل داشته باشم، روی این کاناپه آبی‌رنگ که به شکل لوگوی شرکت ساخته شده و بسیار بزرگ است می‌نشینم. این کاناپه برای جلسات عمومی شرکت هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

او برای ترغیب و برانگیخته کردن انگیزه‌های کافی، تاقچه‌هایی مملو از جوایزی دارد که برای پتنت‌های ثبت‌شده‌اش دریافت کرده است. از جمله می‌توان به اختراعات و علایم تجاری همچون کارت‌های بازی گاگلز از بازی مجیک یا مکعب روبیک اشاره کرد.

رولف اشرومجنز، مدیرعامل Trivago

اشرومجنز هیچ جایگاه یا میز و صندلی مشخص در شرکت خود ندارد. او هر جا که خالی باشد می‌نشیند و به فعالیت‌هایش رسیدگی می‌کند. همیشه لپ‌تاپ، موبایل و کوله‌پشتی‌اش همراهش است و از یک مبل به مبلی دیگر یا یک میز به میزی دیگر در رفت‌وآمد است.

او همیشه سعی می‌کند کنار کارمندان خود باشد.

اسپنسر راسکاف، مدیر عامل Zillow Group

اسپنسر راسکاف همیشه در حال حرکت و فعالیت بودن را دوست دارد. به همین خاطر حتی پشت میزکارش هم تردمیل گذاشته تا هنگام پاسخ دادن به ایمیل‌ها و انجام فعالیت‌های تک‌نفره همچنان در حرکت باشد. وی معتقد است که فعالیت جسمانی انرژی بیشتری به او می‌دهد.

میز کار اصلی مدیر عامل زیلو گروپ یک مانیتور اصلی به همراه دو مانیتور ایستاده و عمودی دارد که برای شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه توئیتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته او در تمام طول روز به این وسایل الکترونیک نگاه نمی‌کند و از پنجره چشم‌اندازهای بیرون و به‌خصوص روند رو به رشد ساختمان‌سازی را هم تماشا می‌کند.

راسکاف روی میز کار گیره‌هایی را نگهداری می‌کند تا در صورت نیاز برای مصاحبه‌های رسانه‌ای از آنها استفاده کند.

از دیگر وسایل منحصربه فرد راسکاف می‌توان به نشانه سالگرد اشاره کرد. همه کارمندان نشانه‌ای دارند که شبیه پلاک ساختمان است تا نشان دهند که چند سال است برای زیلو گروپ کار می‌کنند. راسکاف به عنوان یکی از اعضای اصلی تشکیل دهنده این شرکتِ املاک و مستغلات، عدد ۱۲ را روی میز خود دارد که نشان‌دهنده این است که به مدت ۱۲ سال برای زیلو گروپ مشغول خدمت‌رسانی است.

فیلیپ کریم مدیر عامل کسپر 

میز کار مدیرعامل Casper شامل دو تلویزیون، پرینتر، تلفن‌ها و یک مانتیور کامپیوتر است. همه این وسایل اغلب مورد استفاده کریم قرار می‌گیرند.

کتاب‌های کنار کمد برای مواقعی هستند که این فرد می‌خواهد چندین دقیقه‌ای از کار و استرس کاری جدا شود و به ذهن و فکر خود استراحت بدهد.

Krim به شدت عاشق سوشی است و از این رو یک چاپ‌استیک اختصاصی روی میز کارش دارد. روی این چاپ‌استیک‌ها نوشته شده: دست نزن! شوسی پی کی (مخفف اسم و فامیل فیلیپ کریم).

او همچنین قاب عکسی از بنیان‌گذاران کسپر هم در کتابخانه خود دارد. وی می‌گوید این عکس به من یادآوری می‌کند که من از روز اول در کسپر در کنار دیگر مدیران مشغول کار بوده‌ام و نشان‌دهنده این است که در این چهار سال گذشته چه اندازه رشد داشته‌ایم.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود