با عجیب‌ترین شهرهای سراسر دنیا آشنا شوید

با عجیب‌ترین شهرهای سراسر دنیا آشنا شوید

همه شهرها در سراسر دنیا ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند اما بعضی از آن ها به قدری شگفت انگیز هستند که به سختی می توان باور کرد این شهرها واقعا وجود دارند. در ادامه نگاهی می اندازیم به تعدادی از عجیب ترین شهرهای دنیا.

شهری که مرگ در آن ممکن نیست

لانگییربین شهر کوچکی در یکی از جزایر نروژ و از شمالی ترین سکونتگاه های دنیا است. بر اساس قانون، مرگ ساکنان لانگییربین در آنجا ممکن نیست. در این شهر یک قبرستان وجود دارد اما ۷۰ سال است که از آن استفاده نشده است.

علت این مسأله آب و هوای بسیار سرد این منطقه است که از تجزیه ی اجساد جلوگیری می کند و باعث جذب حیوانات وحشی می شود. کسانی که مرگ آن ها نزدیک است را پیش از مرگ به سرزمین اصلی نروژ منتقل می کنند.

شهری در میانه ی دو کشور

تعداد شهرهایی که میان دو کشور مشترک هستند بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید اما این مورد عجیب ترین آن ها است.

شهر «بزنین آم هوهاین» یک برون بوم (بخشی از یک کشور که از بقیه ی آن جدا بوده و در کشور دیگری قرار دارد) متعلق به کشور آلمان است که در داخل کشور سوییس قرار گرفته است. این شهر به لحاظ اقتصادی بخشی از سوییس است اما اداره ی آن به کشور آلمان مربوط می شود.

  • این تنها شهر آلمان است که ارز اصلی آن فرانک سوییس است.
  • دو نوع کدپستی در این شهر وجود دارد: آلمانی و سوییسی
  • شماره تلفن هایی که شهروندان آن استفاده می کنند هم سوییسی و هم آلمانی هستند.
  • تیم این شهر تنها تیم آلمانی است که در مسابقات کشور سوییس شرکت می کند.

شهر جهنمی

شهر «هِل» (در زبان انگلیسی به معنای جهنم) در ایالت میشیگان امریکا واقع شده است. در مورد ریشه ی اسم شهر اطلاعاتی وجود ندارد، اما ساکنان آن از حفظ ظاهر جهنمی شهر خوشحال هستند.

گردشگرانی که به این شهر می آیند با هیجان زیادی در کنار تابلوهای «به جهنم خوش آمدید» این شهر از خود عکس می گیرند و فروشگاه های سوغاتی آن سند ضمانت خرید ۶ سانتیمتر مربع از زمین جهنم را به قیمت ۶/۶۶ دلار می فروشند.

شهر اتریشی چینی

چینی ها به ساخت ماهرانه ی نمونه های کپی برداری شده از هر چیزی در دنیا حتی شهرت دارند. این مسأله شامل ساخت کامل یک شهر هم می شود. آن ها تصمیم گرفتند برای آنکه بدون نیاز به ترک کشورشان بتوانند سفر را تجربه کنند، روستای «هالستات» در اتریش را بازسازی کنند.

ابتدا کلیسای شهر و پس از آن خیابان ها عینا مانند نمونه ی اصلی ساخته شدند. جالب آنکه، قیمت ملک در روستای هالستات کشور چین بیشتر از نمونه ی اصلی آن در اتریش است.

آخرین شهر رایگان

شهر «اسلب» در ایالت کالیفورنیای امریکا واقع شده و عمده ی ساکنان آن دوره گردها، افراد بازنشسته و کسانی هستند که جایی برای رفتن ندارند.

مردم این شهر در تریلرها و کلبه های پیش ساخته، بدون آب و برق زندگی می کنند و خانه هایشان آدرس ندارد. این شهر فاقد امکانات عمومی است و هیچ مالیاتی برای آن وجود ندارد. اگرچه همه چیز نامناسب به نظر می رسد اما بسیاری از ساکنان شهر معنقدند اینجا بسیار راحت هستند. مردم شهر به آن «آخرین شهر رایگان امریکا» می گویند.

شهر غاری

شهر «ماتماتا» در تانزانیای جنوبی، زمانی سکونتگاه زیرزمینی مردم بربر بوده است که هنوز برای سکونت مورد استفاده قرار می گیرد. در دهه ی ۱۹۷۰، در این منطقه خانه هایی روی سطح زمین ساخته شد اما بسیاری از مردم محلی ترجیح می دهند در خانه های سنتی شان زندگی کنند.

شهری در زیر یک سقف

تمام شهر «ویتیر»  در یک آپارتمان ۱۴ طبقه در ایالت آلاسکای امریکا واقع شده که در گذشته جزء تأسیسات نظامی بوده است. در این شهر فروشگاه، اداره ی پلیس، بیمارستان و کلیسا هم وجود دارد.

هدف از ایجاد این شهر، صرفه جویی در گرما بوده است چرا که تقریبا در تمام سال آب و هوای این منطقه سرد و طوفانی است. جمعیت این شهر تنها ۲۲۰ نفر است.

آبی ترین شهر

دیوارها، درها، و حتی پلکان های شهر بسیار زیبای «شفچاون» در کشور موروکو، همگی به رنگ آبی و در طیف های مختلف آن هستند.

یک نظریه در مورد این شهر بیان می کند رنگ آمیزی شهر به دست یهودیانی صورت گرفته که در گذشته در این شهر زندگی می کردند، چون یهودیان آبی را رنگ مقدسی می دانند. مدت زیادی از رفتن یهودیان از این شهر می گذرد اما این سنت آن ها همچنان حفظ شده است.

شهر بیگانگان

در سال ۱۹۴۷ بشقاب پرنده ای در نزدیکی شهر «راسول» ایالت نیومکزیکوی امریکا سقوط کرد. اینکه حقیقتا چه اتفاقی افتاده است هنوز مورد تردید است اما این اتفاق باعث شهرت جهانی راسول با عنوان شهر بیگانگان شد.

در این شهر فستیوال هایی با موضوع بیگانگان برگزار می شود و حتی رستوران مک دونالد آن با تصاویری از آدم فضایی ها تزئین شده است.

شهری در وسط دریا

«صخره های نفتی» نام شهری صنعتی در کشور آذربایجان است که بر روی سکوهایی فلزی در وسط دریا و میدانی نفتی واقع شده است.

این شهر خالی از سکنه است و تنها حدود ۲ هزار نفر در شیفت هایی به مدت چند ماه برای انجام کار به آنجا می آیند.

شهر صخره ای

هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از شهر «ستنیل دلاس بودگاس» در اسپانیا به آنجا می آیند. احتمالا جذابیت این شهر به دلیل آن است که در درون صخره ی عظیمی از جنس سنگ بازالت ساخته شده است.

در بعضی از خیابان های این شهر به جای آسمان، صخره ها بر بالای سر دیده می شوند. ممکن است به نظر برسد این صخره ها در حال سقوط هستند اما آن ها قرن ها است که بر سر جای خود باقی مانده اند.

شهری که تعداد مرده هایش بیشتر از زنده ها است

شهر «کولما» در ایالت کالیفورنیا ۱۷ قبرستان دارد و تعداد مردگان شهر بیشتر از زنده ها بوده و نسبت آن هزار به یک است!

علت این مسأله آن است که با تصمیم مقامات، تمامی قبرستان های مجاور شهر سانفرانسیسکو جا به جا و اجساد آن ها در این منطقه دوباره دفن شدند.

در گذشته، جمعیت شهر تنها شمال گورکن ها، گلفروشان و سازندگان سنگ قبر بود، اما در دهه ی ۱۹۸۰، افرادی از مشاغل دیگر هم در این منطقه ساکن شدند. حالا شعار شهر کولما این است: «زنده بودن در کولما چیز فوق العاده ای است!»

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • هادی اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷

    تصحیح کنید لطفا هاشتات در اتریش هست نه استرالیا!!!!