از روروئک تا سس؛ نگاهی به عجیب‌ترین چیزهای ممنوعه در سراسر دنیا

از روروئک تا سس؛ نگاهی به عجیب‌ترین چیزهای ممنوعه در سراسر دنیا

در سراسر دنیا بر سر ممنوعیت بسیاری از مسائل اتفاق نظر وجود دارد و قوانین کشورها اشتراکات زیادی در این زمینه با یکدیگر دارند. اما چیزهایی هم وجود دارد که ممنوعیت آن ها تنها منحصر به نقطه ای از دنیا است و به طور قطع باعث شگفتی مردم دیگر کشورها خواهد شد. در اینجا به فهرستی از عجیب ترین چیزهایی می پردازیم که در کشورهای مختلف ممنوع هستند.

روروئک
در کشور کانادا طی اقدامی برای حفظ ایمنی کودکان، استفاده از روروئک ممنوع اعلام شده است. از سال ۲۰۰۴ استفاده از این وسیله غیر قانونی است و نوزادان تا زمانی که راه رفتن را یاد بگیرند تنها می توانند چهار دست و پا راه بروند. کسانی که از رروئک استفاده یا اقدام به فروش آن کنند، تا ۱۰۰ هزار دلار جریمه می شوند.
افراط در استفاده از سس های سرکه، کچاپ و مایونز
در کشور فرانسه استفاده از این چاشنی ها در مدارس دولتی محدود شده است. این قانون در اقدامی برای بهبود کیفیت وعده های غذایی مدارس برای دانش آموزان وضع شد. قانون مذکور بیان می کند «دسترسی به تمامی سس ها (سرکه، کچاپ و مایونز) نباید آزاد باشد و این مواد می بایست با توجه به نوع غذا سرو شوند».
روز ولنتاین
جشن گرفتن روز ولنتاین در کشورهای پاکستان، اندونزی و عربستان سعودی ممنوع است. کشور پاکستان در سال ۲۰۱۷ این مناسبت را ممنوع اعلام کرد به دلیل آنکه سنتی اسلامی نیست و روی شکلی از عشق تأکید دارد که معطوف به خداوند نیست.
چاقی
اگر در ژاپن زندگی کنید و بین ۴۰ تا ۴۷ سال سن داشته باشید، قانونی وجود دارد که محل کارتان را ملزم می کند اندازه ی دور کمرتان را اندازه بگیرند. اگر اندازه ی دور کمرتان بیشتر از مقداری باشد که دولت ژاپن ملزم کرده، به شما مشاوره ی رژیم غذایی می دهند و محل کارتان جریمه می شود.
تناسخ
تناسخ راهبان بودایی تبت تنها در صورت اجازه ی دولت چین انجام پذیر است. اجرای این قانون که در سال ۲۰۰۷ وضع شد، بسیار دشوار است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند تنها هدف این قانون، توهین به دالای لاما (رهبر دینی بوداییان تبت) و پایین آوردن جایگاه او در نظر مردم است.
آدامس
واردات آدامس به کشور سنگاپور غیر قانونی است، به استثنای آدامس های ویژه ای که استفاده ی پزشکی دارند. سنگاپور در مورد اجرای این قانون بسیار سختگیر است، تا جایی که خاطیان آن تا ۱۰۰ هزار دلار جریمه و به زندان محکوم می شوند.
سر و صدا
در ایالت ویکتوریای کشور استرالیا تولید صداهای بلند در ساعات مشخصی از روز ممنوع است. به ویژه تولید سر و صدا شب ها، در ساعات خواب مردم خلاف قانون است. در روز آدینه ی مقدس (یکی از تعطیلات مذهبی مسیحیان که در آن روز مراسمی را به یاد مصلوب شدن و مرگ مسیح برگزار می کنند) تولید صداهای بلند در تمام طول روز ممنوع است.
ماهی قرمز
در شهر رم، پایتخت ایتالیا نگهداری از ماهی های قرمز در تنگ های شیشه ای ممنوع است. از آنجایی که تنگ ها جریان اکسیژن را برای ماهیان محدود می کند، این مسأله می تواند باعث نابینایی این حیوانات شود. بخشی از این قانون مردم را از هدیه دادن ماهیان قرمز و هر نوع حیوان دیگری منع می کند.
به گردش نبردن سگ ها
در شهر رم قوانین سرسختانه ای در رابطه با حیوانات وجود دارد. طبق قانون، به گردش بردن سگ ها الزامی است و خاطیان ۷۰۰ دلار جریمه می شوند.
خالی شدن بنزین ماشین
در کشور آلمان، توقف ماشین ها در کنار بزرگراه ممنوع است، بنابراین خالی شدن بنزین ماشین هم خلاف قانون به شمار می رود. طبق قانون، کسی اجازه ی راه رفتن در بزرگراه ها را ندارد. خاطیان به دلیل به خطر انداختن رانندگان دیگر، ۱۰۰ دلار جریمه می شوند.
شکلات تخم مرغی
در کشور امریکا تخم مرغ شانسی های کیندر ممنوع اعلام شده اند. از آنجایی که اسباب بازی های کوچکی در داخل این شکلات ها وجود دارد، ممکن است خطر خفگی داشته باشند. بعضی افراد در حالی که سعی دارند این شکلات ها را از کانادا قاچاق کنند در فرودگاه ها توقیف می شوند.
کفش پاشنه بلند
از سال ۲۰۰۹، مردم یونان از پوشیدن کفش های پاشنه بلند در مکان های تاریخی منع شده اند. نوک کفش های پاشنه بلند فشار بیش از اندازه ای به زمین وارد می کند و این مسأله می تواند باعث صدمه زدن به مکان های تاریخی شود.
سکه های پنی
در کشور کانادا، استفاده از بیشتر از ۲۵ پنی در هر تراکنش مالی ممنوع است. این یکی از قوانینی است که دولت کانادا برای حذف تدریجی سکه ها اتخاذ کرده است؛ مسأله ای که شروع آن به سال ۲۰۱۳ باز می گردد.
لب زنی
در سال ۲۰۰۵، رئیس جمهور ترکمنستان با هدف حفظ «فرهنگ حقیقی» انجام لب زنی را ممنوع کرد. او همچنین اجرای اپرا و باله را غیر ضروری و ممنوع اعلام کرد.
میم ها (meme)
طبق قوانین سرسختانه ی کشور استرالیا در رابطه با کپی رایت، ساخت و به اشتراک گذاری میم ها (لطیفه های تصویری در شبکه های مجازی) غیر قانونی است. در بخشی از این قانون آمده است: «پخش گفتاری که اثری زیان آور برای مالک کپی رایت داشته باشد» غیر قانونی است.
جین آبی
در کشور کره شمالی پوشیدن جین های آبی رنگ غیر قانونی است. اما استفاده از جین های مشکی ایرادی ندارد. از آنجایی که رنگ آبی جین ها را با کشور امریکا مرتبط می دانند، دولت کره شمالی شهروندانش را از پوشیدن آن منع کرده است.
منبع: rd
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • jwdab2 اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷

    دیه زن نصف دیه مرد است ( ایران ) :)))))))))))))))))))))