استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مراسم ازدواج نوه ملکه انگلستان

استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مراسم ازدواج نوه ملکه انگلستان

امین قیاسی: اواخر این ماه قرار است که عروسی سلطنتی دیگری در انگستان برگزار شود و طی آن شاهزاده هری، مگان مارکل را به همسری خود برگزیند. این عروسی توسط رسانه‌های مختلف تمامی کشور‌ها به طور زنده پخش خواهد شد اما امسال یک فناوری ویژه به کمک رسانه ها آمده تا در تشخیص شخصیت‌های معروف آنها را یاری دهد. گزارش شده که یک شبکه‌ی خبری قصد دارد از نرم افزار تشخیص چهره در عروسی سلطنتی استفاده کنند تا کاربران بتوانند اشخاص معروف حاضر در مراسم را راحت تر تشخیص دهند.

به تازگی رسانه‌ی تلویزیونی Sky News اعلام نموده که قصد دارد با استارتاپ‌های تکنولوژی محور و شرکت‌ آمازون برای پخش مراسم عروسی سلطنتی در ۲۹ اردیبهشت ماه همکاری کند.

بر اساس این همکاری، زمانی که افراد مختلف وارد مراسم شوند، نرم افزار تشخیص چهره‌ ی آمازون یعنی Rekognition به کمک این شبکه آمده و اطلاعات کاملی از فرد را فراهم می‌آورد.

کاربران می‌توانند اسامی را به صورت زیرنویس در صفحه‌ی نمایشگرشان مشاهده کرده و در صورتی که از اپلیکیشن اسکای استفاده کنند، قادر خواهند بود به اطلاعات بیشتری درباره‌ی همان شخص دسترسی پیدا کنند.

رسانه‌ی انگلیسی یاد شده اعلام نموده که این اولین باری است که از این ویژگی در یک عروسی سلطنتی استفاده می‌شود و بدین وسیله کاربران قادر خواهند بود نگاه دقیقتری به یکی از بزرگترین مراسم‌های زنده‌ی جهان بیاندازند.

آمازون هم امیدوار است با استفاده از این موقعیت، توانایی‌ها ویژه و منحصر به فرد نرم افزار خود را به رخ بینندگان بکشاند و آنها را به استفاده از محصولاتش ترغیب کند.

حال سوال اساسی اینجاست که آیا استفاده از نرم افزار تشخیص چهره در یک مکان عمومی کار مناسبی است؟ مسئله‌ی حفظ حریم شخصی افراد نیز در این زمینه مطرح شده است چرا که به نظر نمی‌رسد این شبکه از تمامی شرکت‌کنندگان در این مراسم اجازه پخش اطلاعاتیشان را گرفته باشد. به جرئت می‌توان گفت که استفاده از ویژگی یاد شده در عروسی سلطنتی پیش رو، نقشی اساسی در آینده‌ی نرم افزار تشخیص چهره در برنامه‌های دیگر ایفا خواهد کرد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود