گشتی در میان شگفت انگیزترین هتل های زیر آبی دنیا

گشتی در میان شگفت انگیزترین هتل های زیر آبی دنیا

سفر به اعماق اقیانوس ها و تماشای دنیای پر رمز و راز زیر آب همواره تجربه ای شگفت انگیز و جذاب برای انسان ها بوده است. حال تصور کنید که بتوانید تعطیلات خود را در زیر آب و در کنار موجودات زیبای آن سپری کنید. این تنها یک رویا نیست! این هتل های زیر آبی آرزوی دیرینه ی انسان را تحقق بخشیده اند.

هتل کنراد- کشور مالدیو، جزیره ی رانگالی

شهرت این هتل جزیره ای به رستوران زیر آبی آن به نام «ایتا» بر می گردد؛ اولین رستوران تمام شیشه ای دنیا که به طور کامل در زیر آب ساخته شده است. به علاوه، این هتل تنها نقطه ی دنیا است که در آنجا می توانید کوسه ها را بدون ترس تماشا کنید. اما بر روی سطح زمین، این هتل چشم اندازی خیره کننده رو به اقیانوس هند دارد. کف شیشه ای اتاق های کلبه مانند این هتل امکان تماشای ماهی های رنگارنگی که در زیر اتاق ها شنا می کنند را به وجود آورده است.

هتل مانتا- جزیره ی پمبا در نزدیکی کشور تانزانیا

هیجان انگیزترین بخش این هتل، اتاق هایی است که در واقع متصل به هتل نیستند. این اتاق های زیر آبی، هر یک جزیره ی شناور اختصاصی ای هستند که در آن ها می توانید هر دو تجربه ی خوابیدن در زیر آب یا نور ستارگان را داشته باشید. یک قایق شما را از خشکی به بهشت کوچک تان می رساند. می توانید از نردبام اتاق تان بالا بروید و روی سقف آن حمام آفتاب بگیرید یا ستاره ها را تماشا کنید، یا می توانید به پایین و اتاق خواب تان بروید و از آنجا با زاویه ای حدوداً ۳۶۰ درجه دنیای شگفت انگیز زیر آب را تماشا کنید.

هتل نخل آتلانتیس- امارات متحده ی عربی،  دبی

این هتل که چشم انداز خیره کننده ای رو به دریای عمان دارد، اولین هتل ساخته شده روی یک جزیره بوده و روی بزرگ ترین جزیره ی مصنوعی دنیا یعنی «نخل جمیرا» واقع شده است. سوییت های زیر آبی این هتل و حتی حمام های آن ها از کف تا سقف چشم اندازی رو به دریا دارند. این هتل دو رستوران زیر آبی هم دارد. یکی از این رستوران ها به غذاهای دریایی اش شهرت دارد.

هتل سنتوسا- سنگاپور، جزیره ی سنسوتا

سوییت های زیر آبی این هتل شبیه به خانه های دو طبقه هستند؛ طبقه ی بالا ایوانی روی سطح زمین و مجهز به جکوزی و طبقه ی پایین اتاقی خصوصی با چشم اندازی رو به اعماق تنگه ی سنگاپور است. مسافران می توانند از تماشای ۴۰ هزار نوع ماهی ای که در اطراف اتاق خواب هایشان زندگی می کنند لذت ببرند. به علاوه، این مجموعه ی تفریحی متشکل از ۷ هتل، ۴ پارک تفریحی، موزه، کشتی کروز و یک کافه است.

هتل پلنت اوشن- ایالت فلوریدا، جزیره ی کی وست

هتل زیر آبی پلنت اوشن در عمق نه متری از سطح دریا واقع شده و دسترسی به ۱۲ اتاق خواب آن از طریق یک آسانسور شیشه ای میسر شده است. این هتل چشم اندازی وسیع رو به دنیای شگفت انگیز زیر آب دارد. یک زیست شناس دریا مسافران را برای توضیح درباره ی محیط زیست پیرامون هتل همراهی می کند. بعد از افتتاح رسمی این هتل، تنها ۹۰ گروه از مسافران (هر گروه شامل ۱۲ زوج) می توانند در این هتل زیر آبی اقامت داشته باشند. بعد از آن، هتل به نقاط دیگری از دنیا سفر خواهد کرد. طبق فهرست منتشر شده در وبسایت هتل پلنت اوشن، ژاپن، سنگاپور و تایلند از مقاصد بعدی این هتل سیار هستند تا مردم دیگر نقاط دنیا هم تجربه ی اقامت در این هتل شگفت انگیز را داشته باشند.

آتر این- سوئد، وستروس

شاید آتر این را بتوان در فهرست عجیب ترین هتل های دنیا قرار داد، اما این مکان در اصل یک هتل نیست. آتر این درواقع پروژه ای هنری است که توسط «میکایل گنبرگ» هنرمند مجسمه ساز طراحی شده و می تواند به راحتی به عنوان اتاق هتل مورد استفاده قرار گیرد. مسافران از طریق خانه ای به سبک سوئدی که بر روی آب شناور است وارد آتر این می شوند و از آنجا با پایین رفتن از یک دریچه به قسمت اصلی آن می رسند. در آنجا یک اتاق خواب زیر آبی وجود دارد که پنجره های دور تادور آن رو به دریاپه ی مالرن سوئد است.

رستوران برج العرب جمیرا- امارات متحده ی عربی، دبی

بدون تردید این یکی از شگفت انگیزترین مکان های تفریحی دنیا است. معماری بلندپروازانه ی این مکان، شبیه به بادبان افراشته ی کشتی است، اتاق های آن دو طبقه بوده و پیشرفته ترین امکانات را دارند و لاک پشت های گونه ی هاکسبیل در اطراف ساختمان هتل زندگی می کنند. رستوران هتل به سرو بهترین غذاهای دریایی در دبی شهرت دارد و آکواریوم های کف تا سقف آن تجربه ی شگفت انگیز صرف غذا در زیر آب را به وجود می آورند.

هتل پوزیدون- کشور فیجی، جزیره ی کاتافانگا

در بعضی از فرهنگ ها بارش باران در روز عروسی را خوش یمن می دانند، اما جالب است که این هتل در کلیسای کوچک زیرآبی خود میزبان برگزاری مراسم های عروسی و سالگرد ازدواج است. این کلیسا دیواری شفاف و چشم اندازی رو به صخره های مرجانی دارد. کسی نمی داند عروسی در زیر آب هم خوش یمن است یا نه، اما دست کم چشم اندازهای ویژه ای را در اختیار می گذارد. دسترسی به این هتل پنج ستاره تنها از طریق یک زیردریایی ممکن است که اگر مایل باشید می توانید هدایت آن را یاد بگیرید.

هتل زیردریایی لاورز دیپ

بعد از برگزاری مراسم عروسی تان در زیر آب، می توانید لذت از دنیای شگفت انگیز زیر آب را با رفتن به این هتل زیردریایی ادامه دهید. مدیران این هتل آماده هستند تا اقامت شما در این هتل زیردریایی را دقیقا مطابق با میل تان ترتیب دهند. زیردریایی لاورز دیپ می تواند به هر جایی که مایل باشید برود. هزینه ی هر شب اقامت در این هتل زیردریایی ۲۹۲ هزار دلار است.

رستوران سابسیکس- کشور مالدیو، جزایر خصوصی نیاما

سابسیکس اولین کلوب زیرآبی ساخته شده در دنیا بوده و در عمق ۶ متری اقیانوس هند واقع شده است. بعد از آنکه با یک قایق موتوری از خشکی خود را به محل کلوب برسانید، با پایین رفتن از سه ردیف پله به رستوران مجلل این کلوب خواهید رسید.

هتل هیدروپولیس- امارات متحده ی عربی، دبی

این هتل ممتاز در صورت افتتاح شدن می تواند در فهرست گران ترین هتل های جهان قرار گیرد. ساخت هتل هیدروپولیس در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و قرار بود در سال ۲۰۰۹ افتتاح شود، اما هنوز نیمه تمام باقی مانده است. احتمالا این پروژه به دلیل هزینه های سنگین ساخت (۵۵۰ میلیون دلار) و تأثیرات کارهای عمرانی آن بر محیط زیست دریا به تعویق افتاده است. بخش زیرآبی هتل متشکل از ۲۲۰ سوییت مجلل با دیوارهای شفاف است. سازندگان این هتل آن را در ۱۰ ستاره می دانند.

منبع: rd
بدون نظر

ورود