نمره های زبان مورد نیاز مهاجرت به کانادا

نمره زبان IELTS, TEF و CELPIP برای مهاجرت نیروی متخصص و کارآفرین

نمره های زبان مورد نیاز مهاجرت به کانادا

کانادا مثل نیوزلند و استرالیا از مقصدهای مهاجرتی ایرانیان در چند دهه اخیر به شمار می رود. توجه کنید که چه برای مهاجرت سرمایه گذاری و چه مهاجرت تخصصی یا نیروی کار (skilled migrants) و چه مهاجرت کارآفرینی به کانادا، از متقاضیان اصلی (principal applicant) درخواست می شود تا علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز جهت اپلای در فرآیند رقابتی مهاجرتی و رعایت امتیازهای مورد نظر، مدرک زبان ارائه کنند. بدون در اختیار داشتن مدرک زبان، حتی اگر بالاترین نمره مورد نیاز برای مهاجرت را در اختیار داشته باشید، پرونده شما بررسی نخواهد شد. شما در صورتی که از ارائه مدرک زبان معاف هستید که متولد کشورهای انگلیسی زبان مورد تایید اداره مهاجرت سه کشور فوق الذکر باشید، در غیر اینصورت می بایست مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه را ضمیمه مدارک خود کنید.

نمره زبان مورد نیاز در فرآیند مهاجرتی کانادا ظرف ۲۰ سال اخیر مرتب تغییر کرده است و هر چند سال یک بار نیز به روز رسانی و تجدید نظر می شود. نکته ای که درباره مدرک زبان باید در نظر داشته باشید آن است که به دلیل افزایش متقاضیان و افزایش نرخ ارز، دریافت این مدرک هر سال، سخت تر و گران تر می شود. لذا اگر قصد مهاجرت به کشورهای مهاجر پذیر انگلیسی زبان دارید، در اسرع وقت نسبت  به دریافت مدرک اقدام کنید. البته مدرک آیلتس ۲ سال و مدرک تافل اینترنتی ۵ سال اعتبار دارد.

در قضیه مهاجرت به کانادا، شما باید فرم خود اظهاری (express entry) را تکمیل کنید و این کار پس از ایجاد کد کاربری و رمز عبور و تعریف پروفایل رسمی در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا است. این فرآیند در سایت canada.ca انجام می شود و نیاز به آن است که شما زبان انگلیسی متوسط داشته باشید و با حوصله، راهنمای تکمیل اپلیکیشن و تقاضا را پر کنید. پس از تایید فرم خود اظهاری و دعوت شما به اپلای رسمی، شما می بایست مدارک خود را از جمله مدرک زبان، ضمیمه پروفایل کنید. شما نباید هیچ مدرکی را تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا از شما درخواست نکرده است، به نشانی این اداره ارسال کنید.

مدارک زبان مورد قبول اداره مهاجرت کانادا

شما میتوانید هم برای زبان انگلیسی و هم زبان فرانسه، امتیاز مورد نظر را در فرآیند مهاجرت نیروی کار کانادا بدست آورید. مدارک مورد قبول اداره  مهاجرت کانادا در سال ۲۰۱۸ میلادی برای مهاجرانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست به شرح زیر است:

مدرک زبان انگلیسی هم به صورت مدرک زبان کانادایی یا CELPIP ارائه می شود که برای مشاهده اطلاعات درباره چگونگی  شرکت در این آزمون  و دریافت مدرک آن می بایست به CELPIPTEST.CA مراجعه کنید. هیچ نیازی  هم به مشاور و وکیل برای تکمیل فرم ها و چگونگی شرکت در آزمون نیست و باید به اطلاعات ارائه شده در سایت رجوع نمایید.

مدرک بعدی ، مدرک آیلتس است. شما بایستی حتما مدرک زبان آیلتس جنرال اخذ کنید.

English

CELPIP: Canadian English Language Proficiency Index Program

you must take the CELPIP-General test

we don’t accept the General-LS test for Express Entry

IELTS: International English Language Testing System

you must take the General Training option

we don’t accept the Academic option for Express Entry

French

TEF: Test d’évaluation de français, including:

compréhension de l’écrit

compréhension de l’orale

expression écrite

expression orale

زبان فرانسوی نیز مورد قبول  کشور چند ملیتی و چند زبانه کانادا است. شما باید برای اثبات ادعای  خود برای تسلط به زبان فرانسه، مدرک TEF  ارائه کنید که در ایران، آزمون آن برگزار می شود. کلیه مدارک زبان شما می بایست برای مدت زمانی که اپلای میکنید، اعتبار داشته باشید. بررسی فرم خود اظهاری، نهایت ۱۲ ماه به طول می انجامد و شما میبایست زمانی آیلتس  را دریافت کنید که با فاصله کم، فرم EXPRESS ENTRY را تکمیل کنید. در غیر اینصورت می بایست  مدرک زبان جدید اخذ کنید. اثبات اینکه شما در خارج از کشور و در دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کرده اید، برای WAIVE  شدن  در زمینه  مدرک زبان مورد قبول اداره مهاجرت کانادا نیست و البته استثنائاتی اداره مهاجرت نیوزلند برای مهاجران متخصص که قصد مهاجرت به این کشور دارند، قائل هستند.

نمرات مورد نیاز برای مهاجرانی که مدرک زبانCELPIP ارائه میکنند
همانطور که ملاحظه میکنید، نمره زبان آیلتس جنرال حداقل مورد قبول اداره مهاجرت کانادا برای سال ۲۰۱۸ میلادی ، نمره ۷ است.
نمره زبان فرانسه TEF‌ مورد نیاز اداره مهاجرت کانادا برای متقاضیان SKILLED WORKERS در سال ۲۰۱۸ میلادی
نمره زبان متقاضیان مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا. همان طور که مشاهده میکنید با نمره های ۴ تا ۷ نیز امکان اپلای دارند

اگر برای مهاجرت نیروی کار قصد اپلای در سیستم مهاجرت کانادا دارید، اصلا وقت خود را تلف وکیل و گشت زدن الکی در اینترنت نکنید! همه چیز در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا در اختیار شما است. هر سوالی هم داشته باشید در بخش FAQ ارائه شده است. اگر بازهم پاسخ سوال خود را پیدا نکردید، توصیه میکنیم از طریق پست الکترونیک و فرم ارتباطی اداره مهاجرت کانادا با مسئولان این اداره در ارتباط بوده و در وقت و هزینه خود با این وضعیت ارز، صرفه جویی کنید.

آشنایی با روش مهاجرت تخصصی به نیوزلند

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود