معرفی کتاب قابلمه را فراموش کن [رپورتاژ آگهی]

نوشته هلموت واندمیکر

معرفی کتاب قابلمه را فراموش کن [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر می‌خواهی سالم شوی و عمر طولانی داشته باشی قابلمه را فراموش کن!

قانون طبیعت توافق و مصالحه نمى‌شناسد. به قول گوته: «هرکس مى‌خواهد از شر بیمارى خلاص شود، باید یک قدم جلوتر از آن باشد.» و حالا سؤال این است که چطور؟ با مصرف خوراکى‌هایى که خالق براى ما تعیین کرده است. این خوراکى‌ها را به‌راحتى مى‌توان شناخت.

در این کتاب هلموت واندمیکر که ۶۰ سال تمام خام گیاهخوار بوده قصد دارد، یک رژیم غذایی با میزان غذای خام بالا، که برای سلامتی بهتر است را معرفی کند. تأکید اصلی بر خوردن میوه‌هاست. خام گیاهخواری یک سبک زندگی است که اصلی‌ترین رژیم غذایی در آن، خوردن غذاهای نپخته و پردازش نشده است.

آنچه در کتاب قابلمه را فراموش کن می‌خوانید، قدمتی میلیون‌ساله دارد که به فراموشی سپرده شده است. این کتاب تنها متعلق به هلموت واندمیکر نیست، بلکه تجربیات و تحقیقات بسیاری از اطبا و پروفسورها و دانشمندانی است که در طول سال‌ها مبارزه با نظام پزشکی حاضر، مطب خود را از دست داده و حتی زندانی شده‌اند، اما این نهضت را زنده نگه داشتند تا اینکه در سال ۱۸۲۲ در امریکا با عنوان «حفظ تندرستی و بهداشت طبیعی» Hygiene Natural رسمیت پیدا کرده و در آلمان و فرانسه نیز عمومیت یافت..

خوشبختانه اخیرا نسخه الکترونیک کتاب قابلمه را فراموش کن! در اپلیکیشن کتابراه منتشر شده و شما می‌توانید به سادگی این کتاب را به صورت قانونی دانلود کنید. کتابراه با همکاری مستقیم با ناشران به صورت کاملا قانونی امکان دانلود کتاب و کتاب صوتی را در موبایل و تبلت اندرویدی، آیفون/آیپد و ویندوز فراهم کرده است. در اپلیکیشن کتابراه علاوه بر اینکه بیش از هزار کتاب رایگان عرضه شده، امکان خرید کتاب و کتاب صوتی نیز وجود دارد.

قضیه به همین سادگى است:

– تو خودت با خوردن پختنى‌ها، داروهاى شیمیایى، مواد تحریک‌کننده، مسکرات و مواد نشئه‌آورى که در بدن تولید اسید مى‌کنند باعث ایجاد مسمومیت در بدنت مى‌شوى.

– رفع مسمومیت فقط از طریق مصرف مواد زنده یا قلیایى که در میوه‌ها و گیاهان خوراکى وجود دارد، ممکن است.

– تنها شفابخش تو در این میان فقط بدن توست. دنبال هیچ داروى شفابخشى خارج از بدنت نگرد. همه گشته‌اند و هنوز مى‌گردند، اما چیزى نخواهند یافت، براى اینکه از آغاز به خطا رفته‌اند.

در این کتاب علاوه بر اینکه به طور کامل قوانین میوه‌خواری و روش صحیح خوردن میوه‌ها و سبزیجات شرح داده شده به بسیاری از سوالات در مورد رژیم‌های غذایی، کاهش وزن، رژیم قلیایی، مصرف لبنیات، درمان سرطان و مقابله با انواع بیماری‌ها نیز پرداخته شده است.

به گفته نویسنده، وقتى انسان دوباره به غذاى اجدادش رو کند، سلامتى نیز به طرف او باز خواهد گشت و بیمارى‌ها ناپدید خواهند شد.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانید:

خام‌خواران اسکلت‌هاى متحرک نیستند!

ساده‌ترین، بهترین، مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه براى کاهش وزن، صددرصد خام‌خوارشدن است. با شروع خام‌خوارى بحران‌هاى ترک عادت که بر اثر کنار گذاشتن مواد خوراکى گذشته‌ات به وجود مى‌آید، شروع مى‌شود. سعى کن به مدت یک هفته صبح‌ها تا ظهر میوه بخورى. سپس دو هفته براى شام میوه بخور و ظهرها سالاد و انواع سبزى، البته با سیب‌زمینى یا برنج قهوه‌اى یا هیرزه یا سیب‌زمینى شیرین. سپس ظهرها هم فقط میوه بخور.

بیشتر وقت‌ها مى‌شنوم که مدافعان شیوه‌ من بعد از چند هفته به اسکلتى متحرک تبدیل مى‌شوند. بیشترشان خیلى وزن کم مى‌کنند و حتى زیر آن وزنى قرار مى‌گیرند که تاکنون سیستم طب به آنان پیشنهاد کرده است. این افراد بیشتر مورد تمسخر قرار مى‌گیرند. این همه کاهش وزن بر اثر مصرف بیش از حد سالاد سبزى به وجود مى‌آید. من مخالف سالاد و انواع سبزى نیستم، اما این‌ها غذاى اصلى ما نیستند و ما هم گیاه‌خوار و علف‌خوار نیستیم.

ما میوه‌خواریم!

سبزى‌ها غذاى دست‌دوم ما هستند که کالرى خیلى کمى هم دارند. سبزى سرشار از مواد معدنى است، اما براى اینکه وزنت را ثابت نگه دارى، باید میوه بخورى و بیشتر از هرچیزى انجیر و خرما و میوه‌هاى خشک دیگر، مضافاً باید تحرک جسمانى داشته باشى، ورزش و بازى در هواى آزاد. ما قبلاً موجوداتى متحرک بودیم که دائم به‌دنبال غذا مى‌گشتیم. ورزش‌هاى ژیمناستیکى اندام را شکل مى‌دهند و ماهیچه‌هاى جدید مى‌سازند. انسان‌ها موجوداتى دانه‌خوار هم نیستند. دانه غذاى پرندگان است. اگر از این دو مواد بخورى، باید سرماخوردگى را نیز قبول کنى. دانه‌ها با یک غشاى سلولزى احاطه شده‌اند که آنزیم پتیالین ما نمى‌تواند مواد نشاسته‌اى موجود در درون غشاها را هضم کند. حتى ما آرد خام را نیز به مقدار خیلى کم مى‌توانیم متجانس و هضم کنیم. ما فقط مى‌توانیم نشاسته نپخته را جذب کنیم. به مقاله نان توجه کن. اشخاصى که مواد حیوانى نمى‌خورند اما به مقدار زیاد مواد نشاسته‌اى پخته مصرف مى‌کنند، دچار کمبود مواد غذایى و کالرى و بیشترشان بیمار مى‌شوند. خیلى بهتر است که این‌ افراد گوشت را بدون آب گوشت بخورند تا اینکه این همه نان و مواد نشاسته‌اى دیگر مصرف کنند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود