دردشت در قیاس با دیگر نقاط نارمک [رپورتاژ آگهی]

دردشت در قیاس با دیگر نقاط نارمک [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیت، شهید ثانی (۴۶متری نارمک)، هنگام، سمنگان، دردشت، فرجام و مدائن از خیابان‌های مهم نارمک محسوب می‌شوند. برای رهن و اجاره آپارتمان در دردشت می‌توان ابتدا نرخ قیمت‌ها و ویژگی‌های این محله با برخی از نقاطی که در گذشته زیرمجموعه نارمک وسیع محسوب می‌شد مقایسه کرد و بهترین محله این منطقه را بر اساس معیارهای مدنظر برای سکونت برگزید.

خیابان آیت

آیت از میدان صدم آغاز می‌شود، از رسالت و میدان هفت‌حوض (نبوت) می‌گذرد و به خیابان دماوند می‌رسد. برخلاف خیابان دردشت، خیابان آیت و میدان هفت‌حوض، مهم‌ترین راسته و مرکز تجاری شرق تهران هستند. بنابراین در مقایسه با دردشت، مشکل دستفروشی، ترافیک، نبود پارکینگ، زباله و آلودگی صوتی بیشتری هم در این نقطه وجود دارد. مزیت خرید، رهن و اجاره آپارتمان در دردشت در تعداد بالای اماکن ورزشی و فرهنگی آن نسبت به محله هفت‌حوض است. در عوض از نظر تعداد مدارس و بوستان‌ها موقعیت هفت‌حوض عالی است. میدان نبوت همواره مرکز گردهمایی‌ها و برگزاری مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی نیز بوده و نماد نارمک به حساب می‎آید. با وجود سرکلانتری نارمک در این محله، امنیت هم در این محدوده از دیگر نقاط نارمک بیشتر است. در کل نرخ مسکن در این محله از دردشت بالاتر است. مثلا برای آپارتمان ۱۳۰ متری در اطراف میدان نبوت ۱۵۰ میلیون ودیعه و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اجاره درخواست شده است. در حالی که برای واحدی با مساحت مشابه در دردشت، ۱۱۰ میلیون ودیعه و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره باید بپردازید. امکانات هر دو آپارتمان یکسان است و هر دو قدمتی زیر ۳ سال دارند.

خیابان شهید ثانی

شهید ثانی واقع در محدوده جنوبی منطقه، شرق و غرب منطقه را به یکدیگر وصل می‌کند. این خیابان از قدیمی‌ترین‌های محله است که خیلی زود آباد شده است. یک سرش در بزرگراه شهید باقری و سر دیگرش در خیابان گلشن دوست آغاز می‌شود و از نارمک، مدائن، هفت‌حوض و فدک می‌گذرد. از شاخصه‌های این محدوده بوستان معروف شقایق است. وجود چهار‌راه‌های متعدد و تقاطع با خیابان آیت، ترافیکی همیشگی برای این خیابان رقم زده است. تفاوت قیمت‌ها در دردشت و شهیدثانی در برخی موارد بسیار عجیب است. ۱۱۰ متری سه خوابه نوساز با ۹۰ میلیون ودیعه و ۲ میلیون تومان پرداخت ماهانه، اجاره داده می‌شود. در همین متراژ، با همین اجاره ماهانه، اما ودیعه ۳۰ میلیون تومان هم در دردشت آپارتمان پیدا می‌شود. البته قیمت واحدهای نوساز در دردشت هم بالا است و برای صد متری کلیدنخورده به ۱۰۰ میلیون ودیعه و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره هم می‌رسد.

خیابان مدائن

مدائن آرام و سرسبز است و درختان بسیار بلند آن را احاطه کرده‌اند، از شمال رسالت آغاز و در جنوب به خیابان شهید ثانی ختم می‌شود. مسجد ولی‌عصر(عج) از فعال‌ترین مساجد منطقه را در خود جای داده است. خیابان گلبرگ، مدائن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. البته تغییری در قیمت‌ها ایجاد نکرده است. بوستان، ۳ مسجد، ۲ دفتر مخابراتی، ۲ اداره پست و یک خانه فرهنگ از مزایای محله مدائن است. اما با امکانات آموزشی، فرهنگی و ورزشی در دردشت قابل قیاس نیست. شاید تنها مزیت سکونت در مدائن نسبت به دردشت، آرامش، سکوت و امنیت آن باشد. درمحله مدائن در قیاس با نرخ رهن و اجاره آپارتمان در دردشت قیمت‌های مناسب‌تری پیدا می‌شود. در این محدوده آپارتمان ۷۰ متری را با ۲۰ میلیون ودیعه و یک میلیون و ۲۰۰ تومان پرداختی ماهانه می‌توان اجاره کرد.

خیابان سمنگان

از گذشته خیابانی اصلی و مطرح و بواسطه مسجد جامع از محورهای مذهبی منطقه بوده است. از جنوب به خیابان شهید ثانی و از شمال به میدان رسالت منتهی می‌شود. قسمت شمالی آن آرامش و قیمت ‌مناسب‌تری دارد. در این خیابان تمامی مایحتاج روزمره را می‌توان تامین کرد. سرتاسر این خیابان را مغازه‌های مختلفی پوشانده‌ و آن را به یک بازار بزرگ تبدیل کرده است. وجود یک مرکز درمانی هم از امتیازات این محدوده است. البته دردشت دو درمانگاه دارد. ازدحام خودروهای پارک دوبل کرده جز تفکیک ناپذیر این خیابان است که بخشی از آن به وجود شورای حل اختلاف در آن برمی‌گردد. برای  ۹۷ متر آپارتمان دو خوابه و ۴ ساله، دارای پارکینگ و انباری و آسانسور در سمنگان شمالی، ۵۰ میلیون ودیعه و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ودیعه درخواست شده است. با ۵۰ میلیون ودیعه و ۸۵۰ هزار تومان اجاره، واحد قدیمی‌تری در دردشت هم موجود است.

بدون نظر

ورود