آشنایی با روند ثبت درخواست روادید فرانسه از طریق VFS Global تهران

شیوه ثبت نام وقت و مدارک مورد نیاز دریافت روادید شنگن در تهران

آشنایی با روند ثبت درخواست روادید فرانسه از طریق VFS Global تهران

دریافت وقت سفارت فرانسه در تهران به منظور سفر گردشگری و توریستی و تجاری و کوتاه مدت و تحصیلی به این کشور، از طریق موسسه VFS Global  امکان پذیر است. وی اف اس گلوبال، شرکت هندی است که از سال ۲۰۰۱ میلادی تا کنون، واسط برخی از سفارتخانه های جهان با شهروندان ۱۳۰ کشور جهان برای دریافت مدارک دریافت روادید شنگن بوده و تا کنون به ۱۷۰ میلیون نفر خدمات داده است. این شرکت از سال ۲۰۱۷ میلادی فعالیت خود را در تهران آغاز کرد و به طبقه یازدهم پاساژ لوکس پالادیوم تهران رفت. اکنون برای دریافت وقت و تحویل مدارک تقاضای رواید شنگن از کشورهایی مثل هلند، فرانسه، فنلاند، جمهوری چک و اتریش، می بایست از طریق vfsglobal.com اقدام کنید و مدارک را در ساعت و زمان مقرر تحویل دهید.

مدارک شما به منظور دریافت وقت سفارت فرانسه در تهران، باید ترجمه رسمی باشد و الزامی به ممهور کردن آن به مهر وزارت خارجه و دادگستری ندارد. حتما از مدارک خود در قطع A4، کپی تهیه کنید تا به ازای هر برگ کپی در مرکز وی اف اس گلوبال در پالادیوم تهران، مجبور به پرداخت نیم یورو نباشید. هم چنین قطعه عکس رنگی پس زمینه سفید داشته باشید تا به ازای ۴ قطعه عکس، ۹ یورو پرداخت نکنید. نکته ای که باید توجه کنید آن است که این مرکز، تنها نقش جمع آوری اطلاعات و مدارک متقاضیان دریافت رواید شنگن را در تهران بر عهده داشته و هیچ گونه مشاوره ای مبنی بر شیوه دریافت روادید، تکمیل کردن فرم ها و مسائلی از این دست ارائه نمی دهد. انگشت نگاری در فرآیند صدور روادید در باجه های ۵ گانه در این مرکز انجام می شود و مصاحبه ای هم در پی نخواهد داشت. بنابراین تنها می بایست مدارک را ارائه کرده و هر آنچه برای توجیه کنسول کشور موردنظر نیاز دارید، ضمیمه مدارک ترجمه رسمی شده کنید.

چه خدماتی سایت وی اف اس گلوبال ارائه میکند؟

برای هر گونه اطلاعات درباره دریافت وقت سفارت فرانسه در تهران و تحویل مدارک به VFS،  لطفا از این وب سایت که به شما این اطلاعات را می دهد دیدن کنید، همچنین این وب سایت به شما اجازه می دهد:

  •  بررسی کنید که آیا ویزا برای شما ضروری است و شما را برای تهیه درخواست ویزا آماده می کند؛
  • برای بررسی اینکه چه کسی می تواند درخواست شما را پردازش کند
  • فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید و در نهایت ۴: وقت درخواسترا در مرکز روادید VFS GLOBAL بگیرید.

مرحله اول

  • نخست به وبسایت رسمی دولت فرانسه France-Visas مراجعه کنید(link to https://france-visas.gouv.fr)
  • سپس در وب France-Visas بررسی کنید آیا به روادید نیاز دارید،
سایت رسمی خدمات ویزای سفر به فرانسه : https://france-visas.gouv.fr/en_US/web/france-visas/
  • سپس، روی ثبت درخواست روادید کلیک کنید: از شما درخواست می شود که یک حساب کاربری ساخته، اگر هنوز حسابی ندارید، و به یک پرسشنامه پاسخ دهید.
روی Submit Application کلیک کنید
  • در آخر این مرحله، پس از کامل کردن درخواست روادید خود به صورت آنلاین: لیستی از مدارک مورد نیاز به همراه هزینه های روادید برای شما نمایش داده می شوند: شما باید این لیست را ذخیره و چاپ کرده و ضمیمه پرونده خود کنید.
  • فرم درخواست روادید برای شما نمایش داده می شود: صحت اطلاعات را بررسی کرده و در صورت لزوم اصلاح نمایید؛ سپس باید فرم را ذخیره و چاپ کرده و ضمیمه پرونده خود نمایید.
  • صفحه جدیدی حاوی لینک به صفحه مراحل روند درخواست وقت نمایش داده می شود.

مرحله دوم

برای گرفتن وقت جهت ارائه مدارک انواع روادید (گردشگری، کاری و حرفه ای، خانوادگی یا خصوصی) باید ایمیلی به آدرس ارسال کنید: appointmentfrance@vfshelpline.co. وقت های گروهی: درخواست های وقت گروهی بیش از ۱۰ متقاضی باید  ایمیل به franceiran@vfshelpline.com ارسال شود. این آدرس برای آژانس های مسافرتی می باشد.

ایمیل باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • نام کامل
  • تاریخ تولد
  • ملیت
  • جنسیت
  • شماره پاسپورت
  • تاریخ انقضا گذرنامه
  • تاریخ عزیمت سفر (سال/ماه/روز)
  • شماره تلفن همراه

تنها در صورتی که تمام اطلاعات درخواست شده در ایمیل ارائه شده باشد وقت ملاقات داده می شود. در صورت ارسال ایمیل ناقص، وقتی به شما داده نمی شود و هیچ پاسخی به ایمیل خود دریافت نمی کنید.

نمونه ای میلی که وی اف اس گلوبال برای اعلام وقت تحویل مدارک به متقاضی ارسال میکند و شامل زمان و مکان و فایل PDF مدارک مورد نیاز قابل تحویل به وی اف اس در پاساژ پالادیوم تهران است

 هیچ وقت درخواست روادیدی را نمی توان لغو یا به تعویق انداخت. شما باید با ارسال ایمیل دیگری یک قرار ملاقات دیگر بگیرید. در انتها یک نامه تأیید دریافت خواهید کرد. شما باید نامه تأیید قرار ملاقات را چاپ کنید تا آن را در ورود مرکز مرکز پذیرش ارائه کنید.

نمونه فایل PDF که همراه اعلام وقت وی اف اس گلوبال برای متقاضیان دریافت روادید فرانسه در تهران ارسال می شود. دقت کنید که مشخصات شما با گذرنامه تطبیق داشته باشد

مرحله سوم: در مرکز VFS Global

برای آماده سازی بازدید از مرکز، از شما دعوت شده می شود که به وب سایت رسمی France-Visas مراجعه کنید. و پس از انتخاب کشور که در آن مرکز VFS Global قرار دارد: با چه کسی تماس بگیرید؟

در مرکز VFS Global، شما نیاز دارید که موارد زیر را با خود به همراه داشته باشید:

  • تایید نامه وقت
  • فرم درخواست روادید که از وب سایت France-Visas چاپ شده است
  • فهرست مدارک ارائه شده (از وب سایت France-Visas چاپ می شود)
  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار و ۲ برگ خالی
  • مدارک مورد نیاز
  • هزینه های روادید (۶۰ یورو هزینه ویزا و ۲۵ یورو هزینه خدمات وی اف اس گلوبال)
وقت سفارت فرانسه
فهرست مدارک مورد نیاز درخواست روادید فرانسه در تهران که می بایست به موسسه VFS GLOBAL تحویل شود

توجه کنید که فرم ۲ صفحه ای درخواست روادید شنگن به منظور دریافت وقت سفارت فرانسه در تهران که به صورت رایگان قابل دانلود است، می بایست فرم فرانسوی باشد اما شما میتوانید به زبان انگلیسی آن را تکمیل کنید. به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه، مدارک مورد نیاز را در زمان مقرر تحویل باجه های وی اف اس در طبقه ۱۱ پالادیوم تهران دهید. اکثر باجه های دریافت، به متقاضیان دریافت روادید فرانسه اختصاص دارد. دریافت وقت سفارت فرانسه در تهران نیازی به تعامل با موسسات گردشگری داخلی و خارجی ندارد و دریافت وقت سفارت فرانسه به صورت رایگان و آسان انجام می شود. اگر برای دریافت وقت سفارت فرانسه در تهران یا ارتباط با وی اف اس با پرسشی روبرو شدید، درخواست خود را کامنت کنید. وقت سفارت فرانسه در تهران قابل تغییر است و هزینه ای به شما تحمیل نمی کند. برای دریافت وقت سفارت فرانسه حتما به سایت رسمی وی اف اس مراجعه کنید و اطلاعیه های جدید را بررسی فرمایید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود