عرق‌سوز شدن کشاله ران را چگونه درمان کنیم؟

عرق‌سوز شدن کشاله ران را چگونه درمان کنیم؟

عرق‌سوز شدن کشاله ران در فصل تابستان یکی از مشکلاتی است که برخی از مردم به آن دچار می‌شوند و اغلب با درد و سوزش زیادی نیز همراه است.

عرق‌سوز شدن بخش داخلی ران‌ها در نتیجه ساییدگی پاها و زیاد عرق کردن پدیدار می‌شود. باید اشاره کنیم که این مشکل مختص افراد چاق نیست، بلکه حتی اگر شما اندام متناسب و پاهای باریکی هم داشته باشید ممکن است عرق‌سوز بشوید. دلیلش تعریق زیاد و نپوشیدن لباس مناسب در گرماست.

از آنجا که شمار زیادی از مردم با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند، روزیاتو در ادامه روش‌های درمان خانگی عرق‌سوز شدن کشاله ران را برایتان توضیح داده است. امید که این راه‌های درمان موثر باشند و شما را از درد و سوزش عرق‌سوز شدن خلاص کنند.

همراهمان باشید.

وازلین

عرق‌سوز شدن کشاله ران

عرق‌سوز شدن نه تنها با خارش آزاردهنده همراه است، بلکه می‌تواند بسیار دردناک هم باشد. به‌خصوص هنگام راه رفتن‌های طولانی این سوزش و درد به حداکثر خود می‌رسد و بین پاها سایش زیادی ایجاد می‌کند. یکی از مناسب‌ترین روش‌های پیشگیری از ساییدگی‌های زیاد، چرب کردن محل عرق‌سوز شده است. بهترین گزینه برای این امر، وازلین است.

شورت پاچه‌دار

یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از ساییدگی پاها به هم، پوشیدن لباس زیر مناسب است. شورت‌های پاچه‌دار با پوشش دادن بخش‌های بیشتری از ران از سایش پوست پاها به هم پیشگیری می‌کند و در نتیجه عرق‌سوز نمی‌شوند.

دئودورانت

در بالا گفتیم برای چرب کردن ران‌ها می‌توانید از وازلین استفاده کنید. در اینجا هم مام را پیشنهاد می‌دهیم. با مالیدن مام به بخش داخلی ران، پوست چرب و روان می‌شود و در نتیجه ساییدگی کمتری پیدا خواهند کرد.

پودر بچه

عرق‌سوز شدن کشاله ران

حتما دیده‌اید که برای پیشگیری از عرق‌سوز شدن پای نوزادان، پیش از لاستیکی کردن آنها بین پاهایشان پودر بچه می‌ریزند. این روش برای بزرگسالان نیز کاربرد دارد. نشاسته ذرت یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده پودر بچه است و به‌طور چشمگیری از میزان عرق کردن و خارش پوست پیشگیری می‌کند.

کره روغن قلم

کره روغن قلم یکی دیگر از مواد طبیعی چرب و مرطوب‌کننده است. این کره با انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب همراه است. یک لایه نازک از این کره را روی بخش داخلی ران‌ها بمالید. این کره اثر ضد التهابی دارد و درد را ساکت می‌کند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه بسیار جادویی است و خواص سلامتی بسیار زیادی دارد. سالیان سال است که آلوئه ورا را به عنوان مرطوب‌کننده و خنک‌کننده پوست استفاده می‌کنند. از کرم‌های آماده این گیاه می‌توانید برای چرب و نرم کردن محلی که عرق‌سوز شده استفاده کنید.

روغن نارگیل

عرق‌سوز شدن کشاله ران

از دیگر مواد طبیعی برای چرب و نرم کردن پوستی که عرق‌سوز شده است، می‌توان روغن نارگیل را نام برد. این روغن از ساییدگی ران‌ها پیشگیری کرده و سبب نرمی پوست می‌شود. روغن نارگیل خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی هم دارد و بهترین درمان برای پیشگیری از عفونت‌های میکروبی بشمار می‌شود. در روزهای گرم تابستان که احتمال عرق‌سوز شدن زیاد است، لایه نازکی از این روغن را روی سطح داخلی ران‌ها بمالید.

استیک لب

برای چرب کردن بین پاها می‌توانید از استیک لب استفاده کنید. البته این استیک‌ها بسیار باریک هستند اما برای مواقع ضروری که گزینه‌ دیگری در دسترس نیست، این ترمیم‌کننده‌های لب بسیار مناسب هستند.

لباس‌های نخی

اگر جزو کسانی هستید که اغلب در روزهای گرم کشاله‌های رانتان عرق‌سوز می‌شود، از پارچه‌های ۱۰۰ درصد نخی استفاده کنید. نخ رطوبت را جذب می‌کند.

کارهایی که پس از عرق‌سوز شدن باید انجام دهید شامل موارد زیر است:

  • نخستین کاری که باید انجام دهید، پاک کردن عرق و باکتری است. با استفاده از آب گرم و صابون‌های ساده، محل عرق‌سوز شده را پاک کنید.
  • با یک حوله نرم، کشاله ران‌ها که عرق‌سوز شده‌اند را خشک کنید. حواستان باشد که با حوله فقط به ران ضربه بزنید و از کشیدن آن روی پوست خودداری کنید.
  • پمادی همچون وازلین روی سطح پوستِ آسیب‌دیده بمالید.
  • از انجام فعالیت‌هایی که موجب تشدید عرق‌سوزی می‌شوند خودداری کنید تا کمی سوزش و درد کشاله ران کم شود.
  • اگر محل عرق‌سوز شده خونریزی داشت یا ورم کرده بود حتما به پزشک مراجعه کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود